LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch vaatwassers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik kan maar moeilijk kiezen welke vaatwasser van Bosch voor ons geschikt is. We zoeken in het wat duurdere segment (vanaf 1400,- bruto verkoopprijs) maar er zijn er nog een stuk of wat tot 2100,- euro). Waar verschillen die apparaten nu precies in, want als het om 2 dB geluid te doen is, of een die een rood lampje op de grond schijnt, dat boeit me niet echt.

We hebben nu een Miele Professional (overgenomen van een bedrijf) en die draait altijd op 1 programma. 20 minuutjes en de vaat is schoon. Ik geloof niet dat ik op een apparaat met 100 prgramma's zit te wachten...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

De meeste consumenten versie's zijn energie zuiniger, stiller en vooral langzamer!
Ik doe er ongeveer 2 uur over, maar als je snel wilt moet je opnieuw een professionele nemen.

Miele heeft de besteklade, de andere een bakje, verder is het met deze prijsklasse goed vergelijken, open keuken is Decibels belangrijker, dus als je op http://www.kieskeurig.nl zou kijken zie je de verschillen tussen de diverse merken en modellen!

Vaak zijn er ook gebruikers ervaringen, zoals lastige bestekbakjes, verstelbare hoogte dus voor grote borden....
XL versie extra hoog, en dus meer ruimte.

Lees en beoordeel zelf.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door joost28 »

Onze huidige Miele heeft geen besteklade. Snel hoeft voor mij niet, want hij draait toch altijd 's nachts. Vandaar dat ook die enkele decibel geluid ook niet echt belangrijk is. Ik ben de apparaten al aan het vergelijken.

De duurste Bosch heeft een programma waarbij hij zelf bekijkt hoe vuil het is en het programma daarop aanpast. Of dat handig is...??? Je kunt ook gewoon altijd op 65 graden wassen...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Samsung Wasmachine controleerde het gewicht voor de start, dus halve was doet deze sneller, maar een vaatwasser die zelf bepaalde hoe vuil het is????

Het aantal borden kun je nog wegen met een sensor, maar de vervuiling?
Dan moet in het rondgepompte water wel erg dure electronica zitten.
Liever een goedkopere dan, ook minder kans op storing, want nieuwe dingen geven extra risico!

Voor de Nachtrust is een stille machine vaak wel leuk, tenzij je bed erg ver weg staat! 2 Decibel is erg veel, maar te stil is erg prijzig, goede wasresultaten zijn belangrijker, en soms is Siemens met gelijkwaardige goedkoper!



Iemand die liever een model uit 2006 koopt, dan de nieuwste en laatste met kans op kinderziekte's.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door joost28 »

Misschien is minder electronica inderdaad handiger m.b.t. storing. De slaapkamer is ver van de keuken weg...

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door seller panic »

2 db maakt meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken. Het is een logaritmische schaal. Zoals D1RK terecht opmerkt, is dat vooral van belang als je een open keuken hebt. De vaatwasser zal toch ook wel met enige regelmaat overdag draaien, bijvoorbeeld bij een verjaardagsfeestje of als er vrienden uitgebreid komen eten.

Duurdere vaatwassers kun je soms wat flexibeler indelen, door de rekken te verstellen. Ook dat kan bij een feestje of diner met vrienden handig zijn.

Je kunt ook twee (goedkopere) vaatwassers kopen, een voor de vuile en een voor de schone vaat. Je kunt dan uit de schone vaatwasser de spullen pakken die je nodig hebt en hoeft nooit meer apart de vaatwasser uit te ruimen.

seller panic

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Seller Panic,

die laatste regel ... 2 vaatwassers?

Is dan wegwerp plastic camping niet voordeliger?

Humor moet kunnen!

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door seller panic »

Je kunt erom lachen en we kunnen natuurlijk uitrekenen tot wanneer het voordeliger is bestek en servies gewoon weg te gooien*. Ik heb deze oplossing altijd aan mijn vrienden voorgehouden (mijn partner wilde heel lang helemaal geen vaatwasser) en die hebben daar natuurlijk ook altijd hard om gelachen.

Tot mijn stomme verbazing zag ik echter deze oplossing ineens twee keer terugkomen in zo'n commercieel blaadje dat je bij de (betere) keukenboer kunt krijgen: "Welke keuken voor u" of zoiets, waarvan een keer in het columpje van de uitgever. Kennelijk ben ik niet de enige met een hartgrondige hekel aan het uitruimen van de vaatwasser. Ik heb dat ding thuis nog liggen; als je wilt, zoek ik voor je op in welk tijdschrift en welk nummer precies.

seller panic

*
Overigens gaat dezelfde discussie op voor de keuken als geheel. Als je in het bovensegment een keuken koopt van zeg EUR 60.000, dan kost die je alleen aan gemiste rente/andere opbrengsten tussen de EUR 6.000 en EUR 10.000, nog te zwijgen van de afschrijving. Laten we het eens voorzichtig houden op EUR 10.000 per jaar. Als je 330 dagen per jaar thuis (niet op vakantie) bent, kan je voor EUR 30 per dag warm eten laten langskomen of buiten de deur gaan eten.

seller panic

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

Sorry hoor, maar een keuken van E10.000 komt vaker voor, en dat bekend dagelijks Nasi of Bami Goreng zonder extra's van E5,-???
En wat doen we met ontbijtje?

Gezien de huizenprijzen kun je zo ook zeggen dat kamperen veel voordeliger is, maar of je dan komende winter bij ons op visite wilt komen tijdens de 11 steden tocht?

Graag bij deze vraag van Bosch vaatwassers houden, want het is geen Chat box hier!

Of het nu Bosch, Siemens, Liebherr of Miele word maakt weinig uit, een kale Miele zal langer mee gaan dan een luxe Bosch, maar geluid en gebruiksgemak is ook belangrijk!
Zolang het geen IndeSHIT word ben ik tevreden!

Toolboy

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door Toolboy »

2db verschil kan het menselijk gehoororgaan niet eens waarnemen.

Dus neem gewoon een standaard machine en ga van de besparing lekker op vakantie :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door maxx »

Bosch, Neff en Siemens maken gebruik van een Aquasensor die de vuildeeltjes in het water meet. Hoe meer vuildeeltjes hoe meer werk er te doen is. Hier wordt de programmaduur, energieverbruik en waterinname op aangepast.

Het gewicht van de vaat meten wat Samsung doet lijkt me minder logisch.

MVG

Toolboy

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ maxx

Wel effe lezen hoor. :wink:

Dit over de samsung ging over een wasmachine niet over een vaat wasser.
De 3 merken die jij noemt komen van dezelfde band,edoch heb ik weinig vertrouwen in dat systeem en denk dat vaatwassers nu nog sneller op de afval berg gaan belanden.
De reparatiekosten van en defect zijn dermate hoog dat ze op de berg belanden

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

Sorry alle 2..

Ik gaf als voorbeeld de Wasmachine dus verwarring!
de Samsung gebruikt een sensor op de vering demping trommel als maat voor hoe vol de machine is!

de Sensor die vuil meet, kan vervuilen en zo verkeerde te lange wasbeurten geven....
Elk onderdeel extra is leuk, schone vaat zou sneller en zuiniger gaan, en bij viezigheid dus beter schoon, maar alles wat erin zit kan kapot, en ik ben geen voorstander voor de nieuwste dingen en kinderziektes!

Koop het liefste Model 2006 met positive gebruikers ervaringen!
Ook de Computers, Vista Notebook in afvalbak gevonden, maar zou dit voorlopig niet kopen....
Deze Pietje Bell computer is dus gevonden met doorgebrande condensatoren op moederbord, en omdat zoeken en meten veel tijd kost ook de goede preventief vervangen omdat het merk bij Toshiba helaas ook bekend is, dus nu iets duurdere condensatoren...
Dus het geheugen dat ik uitbreide waren de enige kosten, maar kopen, nee, pas volgende jaar als alles goed werkt en er voldoende drivers zijn voor oude printers!

Toolboy

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dirk

Waarom ga je niet op die 2db verschil in?

groet T

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door 16again »

2db verschil kan het menselijk gehoororgaan niet eens waarnemen.
2 db maakt meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken.
Een dB (decibel) is een verschil in geluidsdruk dat net waarneembaar is met het oor. Qua geluidsproducte zijn de apparaten dus vergelijkbaar.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij 20 of 22 Decibel is het inderdaat geen verschil...

Bij 44 of 46 veel groter...
Maar boven de 52 dus als het 54 word is het wel vaak in het gehele huis te horen als je alleen de vogeltjes nog hoor in de stille nacht..

Verder kijk ik ook naar de prijs per Decibel, en ook de opstelling...
Naast een stalen radiator in klankkast is het lastiger dan ingebouwd!

Verder is een Plavuizen vloer iets anders dan Vinyl..
Ook is houtskeletbouw geluidsarmer dan beton...
Tenzij het oude van voor 1970 zijn!

Als je alle punten zou uitzoeken dus per woning zo verschillend!
Daarom durf ik geen uitspraak te doen.

Pfffff

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yo

2db is niet waarneembaar .

ook niet bij 54 /56 db


2 db is niet waarneembaar.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door joost28 »

Keuze is hem tussen de Bosch SGV09T23EU en de Bosch SGV67T33EU met een bruto prijsverschil van 300,-. Geluidsniveau van resp. 42 en 44 dB. De eerste heeft nog wat electronisch extra's.

In vergelijking met onze huidige Miele professional zal elke dB minder een verademing zijn, want dit lijkt net een vliegtuig.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bosch vaatwassers

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik kon de bovengenoemde niet vinden maar wel;

Bosch sgs33e02 E 301,- 52 dB.
Bosch sgs 33e62 E 319,- 54 dB.
Bosch sgv 45M63 E 529,0 49 dB.
Bosch sgs 09T35EU E1150,- 40 dB.
Bosch sgs 09T42EU E 797,- 40 dB.

dit is dus afgehaald en zonder verwijderinsbijdrage,
omdat steeds meer mensen niet de hele dag willen wachten en bezorgen kost ook geld,

maar het verschil in geluid is dus duidelijk, opgave Bosch!

Er was slechts 1x SGV te vinden, de rest heeft zichtbare knoppen voorzijde..
De specificatie's noem ik dus niet, maar de resultaten zijn van goed droog tot redelijk uiteraard...

Gesloten