LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BMW 330d kapotte motor garantie?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rckoopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:03

BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door rckoopman »

April dit jaar kocht ik van een particulier een BMW 330cd uit november 2003. De auto had 100.000 kilometer gereden en was aantoonbaar dealeronderhouden. Deze maand begint hij op de snelweg opeens slecht te lopen. Ik heb hem naar de BMW dealer gebracht en het blijkt dat door een fabricagefout een gasklepje in de motor is gevallen waarbij de motor onherstelbaar is beschadigd. Volgens de dealer is het een bekend probleem bij deze motoren, en gebeurt het vaker.

BMW Nederland erkent de fout en wil wel de nieuwe motor vergoeden, maar niet het arbeidsloon en de olie. Ik moet uiteindelijk een rekening betalen van e2177,-.

Achteraf vind ik dit eigenlijk onredelijk. BMW, hoewel ze bekend zijn met de problemen hebben nooit een terugroepactie gehouden, nooit gecontroleerd op het defect bij de beurten en eigenaars worden zelfs niet gewaarschuwd.

Legt BMW hierbij niet de verantwoordelijkheid volledig bij zichzelf? Zou BMW niet volledig aansprakelijk zijn?

Hoe zou ik eea aan moeten pakken?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

een splinternieuwe motor en dan alleen inbouwkosten hoeven betalen, ik vind dat een redelijke deal

Veldt01
Berichten: 995
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik denk dat ruim 2000 euro in ruil voor een gloednieuwe motor werkelijk zeer coulant is. Zie het maar als weinig geld voor het (zinvol) opwaarderen van je auto.

rckoopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:03

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door rckoopman »

Op zich is dit voor een nieuwe motor niet veel, maar mijn oude motor liep prima! Mijn punt is: BMW is op de hoogte van een defect, maar haalt de auto's niet terug om het defecte onderdeel te vervangen, controleert er niet op, waarschuwt niet en zadelt mij op met e2000,- aan kosten......

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

daar kan de dealer weinig aan doen

tis veel geld idd, maar dan moet je bij de importeur zijn

komt er een splinternieuwe motor in voor dat geld?

dan wist ik het wel

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door Quark »

Ik zou als ik jou was die motor snel in laten bouwen en als alles er goed inzit en goed loopt, proberen een gedeelte van die inbouw kosten terug te krijgen.

Ga eens met je vraag naar www.autoweek.nl

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door magel725 »

Mijn punt is: BMW is op de hoogte van een defect, maar haalt de auto's niet terug om het defecte onderdeel te vervangen, controleert er niet op, waarschuwt niet en zadelt mij op met e2000,- aan kosten......
Officieel heb je niet eens garantie omdat die niet overdraagbaar is. BMW kan en mag je ook € 2000,- PLUS de kosten van een nieuwe motor rekenen. Dus dan betaal je tussen de 5 en 15 duizend euro voor een nieuwe motor. Even flink doorzeuren bij BMW en dat is dan precies wat ze je gaan rekenen.

Je kiest er zelf voor om bij een particulier (dus om te bezuinigen op garantie en servicekosten) te kopen en niet bij de dealer. Nu het ineens mis gaat en je toch ineens veel geld kost kun je uiteraard ook geen aanspraak maken op de service waar je eerst niet voor wilde betalen!Nadat BMW je als service toch tegemoet komt door je GRATIS een nieuwe motor te leveren ben je nog niet tevreden??? Hoe ondankbaar kun je zijn? Je bent geschrokken van de € 2000 kosten, maar hoge kosten zijn geen excuus om geen verantwoordelijkheid te hebben. BMW is een dure auto in onderhoud en als je dit model bij een particulier koopt loop je een risico. Daar kies je toch echt zelf voor.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: BMW 330d kapotte motor garantie?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik vind het al aardig coulant dat BMW de motor wilt vergoeden, dit omdat er normaal gesproken maar 2 jaar garantie op de draaiende onderdelen zit. Ik zou zeggen pak je kans en betaal die 2100 euro.

Gesloten