LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reparatie bij nikon duurder dan nieuwprijs !

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
keesl

reparatie bij nikon duurder dan nieuwprijs !

Ongelezen bericht door keesl »

In Mei bij Digital Street een Nikon Coolpix L3 gekocht. In Juni werkte het schermpje niet meer goed. Opgestuurd naar Digital Street : volgens Nikon zat er binnenin het LCD schermpje een barstje en dat was volledig aan mij te wijten.

Toen ik om bewijzen vroeg werd er simpelweg niet gereageerd. Het toestel is echter nooit gevallen en zat zelfs in de tas toen het defect optrad, dus dit kan nooit (volledig) mijn fout geweest zijn.

Maar wat de boel echt schandalig maakt, ze willen hem wel voor een vriendenprijsje repareren : 136,- EUR voor een camera die NIEUW maar 129,- heeft gekost !

Als ik daar niet mee accoord ga mag ik de camera - zonder verdere kosten - bij hen achterlaten. Met andere woorden dan ben ik de camera van 1 maand oud gewoon kwijt !

Zelfs wanneer het defecte scherm gedeeltelijk mijn schuld zou zijn dan :

- wil ik in elk geval weten waardoor het is onstaan en wat ik dan verkeerd heb gedaan. Of zijn Nikon camera's standaard al zo gammel dat bij 1e aanraking vanzelf het scherm barst ? :-)

- verwacht ik een redelijke prijs voor een reparatie en niet een bedrag dat 10,- EUR hoger is dan de nieuwprijs !

Ik heb veel emails naar Nikon en vooral Digital Street gestuurd maar er is niet met ze te praten : ik moet 136,- reparatie betalen voor een camera van 129,- en dat is hun laatste bod.
Van klantvriendelijkheid hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Ik ben best bereid om een deel van de reparatie te betalen maar dit is niet normaal toch, of zie ik dat verkeerd ?

Iemand anders slechte ervaringen met Nikon en/of Digital Street ?
En weet iemand wat je er aan zou kunnen doen ?

Ik heb al een klacht ingediend bij de consumentenautoriteit , maar je voelt je toch aardig machteloos tegenover dit stelletje arrogante boeven.

groeten,
Kees Lemmens.
Laatst gewijzigd door keesl op 29 jul 2007 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.

D1RK

Re: reparatie bij nikon duurder dan nieuwprijs !

Ongelezen bericht door D1RK »

De reparatie van dit soort produkten is vaak duurder dan nieuwe!
Als je weet wat een goede vakman kost per uur, en daar in China maken ze het vol automatisch, alleen apparaten boven de E200,- zijn nog rendabel om te repareren!

Als de rest nog werkte kun je beter informeren wat het onderzoek kost, voordat je het inleverde!
Ze klagen dat vele het zelf proberen, soms lukt het ook nog, maar onderdelen zijn lastig te verkrijgen, en duur, maar gezien de lage prijzen voor hoogwaardige produkten helaas normaal!

Krant van vandaag;
Nikon L10 van E299 naar E99 dus ....?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Digital Street.

Wel, IK zou er in dit soort gevallen persoonlijk naar toegaan, eventueel met een forse vriend.
Op een zaterdag natuurlijk en dan niet al om 9 uur!!

Kom nou, zij willen of geld of het vernietigen van het product waardoor u het bewijs kwijt raakt.

Ik maak mij sterk dat dit al gebeurd is ook.

dus naar:

Bezoekadres winkel

Digitalstreet.nl B.V.
Julianaplein 132-134
6641 CT Beuningen (GLD)

Openingstijden winkel:

Maandag: 9:00 - 13:00 14:00 - 18:00
Dinsdag: 9:00 - 13:00 14:00 - 18:00
Woensdag: 9:00 - 13:00 14:00 - 18:00
Donderdag: 9:00 - 13:00 14:00 - 18:00
Vrijdag: 9:00 - 13:00 14:00 - 21:00
Zaterdag: 9:00 - 17:00
Zondag: Gesloten

Grootvader

bboyspy

Ongelezen bericht door bboyspy »

Ik had ook een keer zoiets, maar dan met een PDA van HP. Het apparaat heeft mij 455,- euro gekost. Het schermpje was toen ook een keer gebarsten, tenminste ja ik zag ook wel een soort barst erin, maar toch voor reparatie opgestuurd.

Het vervangen van een schermpje zou me dan 325,- euro kosten, dan is het schermpje van jou 135 euro er helemaal niks bij :);)

ik heb nog wel nagevraagd of het niet anders of onder coulance kon, maar het schermpje kostte nu eenmaal zoveel en ja eigen schuld, dikke bult..

nouja met veel tegen zin toch maar laten repareren, omdat een nieuw toestel duurder was.

ik heb nog wel even schade foto's opgevraagd en die kreeg ik ook. daar waren duidelijk barsten op te zien. en als je logisch gaat denken, ontstaat zo'n barst niet vanzelf. waarschijnlijk gebeuren zulke dingen gewoon onbewust. een stoot of je loopt ergens tegen aan terwijl die in je zak ligt.. achjah gewoon pech hebben

in jou geval zou ik gewoon een nieuw toestel kopen he, veel goedkoper ;)!!!

succes!!!!

greetz, de spy!!

kanovaarder

Garantie-aanspraak van een 2 maanden oud toestel.

Wat, een nieuwe kopen?
En dat terwijl dat toestel nog diep in de grantieperiode zit??
De consumentenwetgeving zegt dat een gebrek aanwezig in een product dat minder dan 6 maanden oud is geacht wordt al in dat product te hebben gezeten op het moment van de koop.

De winkelier zal keihard moeten bewijzen dat het gebrek is veroorzaakt door een val of stoten of door waterschade.

Dit zal hij in dit geval zeer waarschijnlijk niet kunnen.
De verklaring van de reparateur is in ieder geval onvoldoende en heeft de koper in ieder geval het recht op een contra-expertise die nu door de verkoper wordt verhinderd.

Kortom, ophalen dat toestel en daarvoor eerst een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track & trace) dat u geen genoegen neemt met de uitspraak van de "reparateur"en het toestel voor een contra-expertise terug wilt hebben of, indien reeds vernietigd u een ander gelijk product komt halen.

Grootvader

bboyspy

ja precies, vraag gewoon foto's op en post ze hier, kunnen we even beoordelen hoe en wat ;)

dat zal je misschien al die moeite die kanovaarder vermeld besparen.

@kanovaarder

Als je net een auto koopt en je rijd hem, binnen twee maanden, tegen een paaltje op en je krijgt dan een factuur die je moet betalen, ga je toch ook niet zeuren dat je garantie hebt?

kanovaarder

Garantieaanspraken.

Mijnheer/mevrouw bboyspy,

U bent dus zo iemand die het internet afspeurd en die berichten die in het nadeel zijn van winkels/bedrijven probeert te ontzenuwen?

Welnu, de wetgeving op het gebied van consumentenrecht is hierin toch zeer duidelijk.

Bovendien, als ik door een constructiefout in (bijvoorbeeld) het stuurmechanisme van een auto tegen een boom aan knal dan is wel degelijk de fabrikant aansprakelijk maar zal ik mij toch tot de verkoper van die auto moeten wenden om verhaal te halen.
En mits het gebrek ook aangetoond zal deze verkoper/dealer mij wel degelijk schadeloos moeten stellen.

Werkt u daar??

Dan is het een rotwinkel die rotstreken uithaalt!!

Grootvader

bboyspy

mja, kanovaarder, jij hebt blijkbaar geen leven.. ik ben hier niet om te discusseren met jou of iemand, ik vermeld mijn ervaring met HP, zoals kees dat vroeg en ik geef een reactie op jou reactie want je praap poep.

als er duidelijk schade aan iets is, bank, auto, tv, camera wat niet vanzelf kan ontstaan, dan is het toch duidelijk dat er iets is gebeurt toch? door welke constructiefout heeft kees de camera tegen een boom aangekren? de camera zegt toch niet tegen kees, gooi me tegen de grond zodat ik een barst krijg? kom even serieus, toen mijn pda scherm een barst had, begreep ik ook dat dat niet zomaar gebeurt, dat is gewoon simpele natuurkunde. er zijn bepaalde krachten nodig om dingen kapot te maken, buigen, barsten.

ik werk niet bij digital, ik werk in een autogarare. ik hoop ooit mijn eigen garage te openen en ow ow ow wat hoop ik dat ik nooit zulke zeurklanten als jij ga krijgen die zich niet verantwoorden voor de gevolgende van hun daden..
------------------------------------------------------------------------------

@kees

ik probeer je gewoon moeite te besparen door je uit te leggen wat ik zelf heb ervaren. vraag foto's op van de camera, waarom zij denken dat het niet onder garantie gerepareerd kan worden. dat is bewijs die ze moeten aantonen om hun standpunt te bevestigen. als de foto's overeen komen met een van de volgende:

http://elliottback.com/wp/archives/2006 ... cd-screen/
http://www.insure-moby.co.uk/mobile-insurance-faqs.htm
http://www.fonefunshop.co.uk/repairs/DCFC0156.JPG
http://kim.uing.net/files/post_file_6225.jpg
http://photo.net/bboard-uploads/00El9A-27350084.jpg

dan lijkt het mij jammer, maar waar...

--------------------------------------------------------------------------------
[EDIT]heb zonet nog even het een en ander over digital gelezen en ik zou ze niet direct als oplichter beschrijven hoor, lees zelf maar:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... italstreet
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... italstreet

vooral als je verder gaat lezen op tweakers, alleen maar positieve reviews!! misschien schrijven ze die zelf :mrgreen:

keesl

Voor de duidelijkheid : ik denk dat de vergelijking met de auto een beetje mank gaat :

1) er is aan de camera aan de buitenkant geen enkele schade te zien.
2) hij is bij mijn weten nooit gevallen of gestoten (of tegen een boom gereden :-)
3) als bij een auto de reparatie duurder uitvalt dan de nieuwprijs van de auto zullen ook niet zo veel mensen dat accepteren , toch ?

Ik heb de camera niet beschadigd : hij is defect uit de tas gekomen en hij werkte nog toen ik hem er een paar uur daarvoor in deed. Het is even goed mogelijk dat er bijv. ergens een zwakke plek zat of zo.

Hou jullie op de hoogte.

Kees

kanovaarder

Die camera en zijn garantieaanspraken op reactie bboyspy

Mijnheer/mevrouw bboyspy,

Ik hoop voor uw toekomstige klanten dat u beter kunt repareren dan lezen!!

Immers, als er door vallen, door stoten e.d. inwendige schade is dan moet dit zeker ook aan de buitenkant zichtbaar zijn.
En dat nu is volgens vraagsteller niet aan de orde!!!

En vertel mij niets over fotografie en camera's want ik was al met een Kodak boxje bezig, later via een ander iets modernere camera maar een van de eerste in Nederland met een Asahi Pentax SV.
Weet dus hoe een camera te beschermen tegen stoten en dit weet kennelijk deze vraagsteller ook want ook hij, zo schreef hij, bewaarde zijn camera in een (foto)tas!!!

En als wel vaker kunnen beantwoorders zich voordoen als een of andere consument hoewel in uw geval een betweter.
En dan nog één die niet eens WIL lezen wat deze vraagsteller heeft geschreven.
In denk toch echt dat u te maken heeft met die winkel.

Die vraagsteller toch het advies wil geven zoals eerder door mij beschreven.
Laat u zich niet gek maken door die a.s. garagist

Grootvader

bboyspy

Immers, als er door vallen, door stoten e.d. inwendige schade is dan moet dit zeker ook aan de buitenkant zichtbaar zijn.
ja vast, gooi jij je telefoon met veel kracht op de grond met vloerbeddeking, de telefoon zal het niet overleven maar je zult niets aan de buitenkant zien..

maar ok, ik zal me er verder wel buiten houden, dit heeft toch geen nut, het gaat gewoon weer nergens over, zoals altijd in de meeste discussies. ik ga wel op een ander forum advies geven en discusseren met mensen die op aarde aanwezig zijn in plaats van hun fantasiewereldje..

G-bye

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

ik vermeld mijn ervaring met HP, zoals kees dat vroeg en ik geef een reactie op jou reactie want je praap poep.
Kees vroeg om ervaringen met NIKON knul. Dus wie praat er hier poep :?:

bboyspy

Kees vroeg om ervaringen met NIKON knul. Dus wie praat er hier poep
'-_- nog zo'n hoogvlieger... ik gaf ook geen antwoord op die vraag, graafgraver, maar op de vraag die daaronder stond..
emand anders slechte ervaringen met Nikon en/of Digital Street ?
En weet iemand wat je er aan zou kunnen doen ?
..dus lees eerst alles aandacht door voordat je een reactie plaats om de slimme pik uit te hangen

gravedigger

Oké. Een stommeling die niet kan lezen, is terug op aarde.
Zou je nu kunnen quoten waar je hebt geschreven, dat je PDA bij Digital Street is gekocht?

kanovaarder

Aan bboyspy

Vraagsteller schreef;

Geplaatst op 29 Jul 2007 14:07 door keesl
In Mei bij Digital Street een Nikon Coolpix L3 gekocht. In Juni werkte het schermpje niet meer goed. Opgestuurd naar Digital Street : volgens Nikon zat er binnenin het LCD schermpje een barstje en dat was volledig aan mij te wijten.

En u komt met voorbeelden van gekraakte schermen??

En dan geeft u links waarin juichend over die winkel geschreven wordt.
Nu weet een geregelde lezer van dit forum zo langzamerhand dat dit soort juichende recensies OOK met achterdocht bekeken moet worden omdat dit ook vaak juist als een verkapte reclame moet worden gezien die beslist niet wordt gesteund door overige ervaringen.

Kortom,
Uw reactie is dat ban een kind die slecht leest en dan zijn "bewijs"wil leveren door totaal verkeerde voorbeelden.

Wat ik deze vraagsteller dan ook adviseerde hou ik recht overeind.
Ik hoop dan ook dat vraagsteller alsnog reageren wil hoe hij dit verder heeft kunnen afwikkelen en wat de reactie is van die "winkel".

Grootvader

bboyspy

waarom stoppen we dit gezuer nou niet gewoon ej?

wij weten allemaal niet wat er aan de hand is, wij weten niet hoe het toestel kapot is geraakt, we weten niet op het een fabricagefout is of dat die kerel het toestel per ongeluk kapot gemaakt heeft, wat de klacht nou precies is, dus allemaal stellingen van hier en daar waar die kerel niets aan heeft..

Kees...? waarom horen we niets van jou? geef jou reactie ook even dan en vraag even foto's bij nikon of sigitalstreet op waarom zij vinden dat het niet onder garantie gerepareerd kan worden.

Kunnen we zien wiens advies je beter kunt gebruiken...

gravedigger

Het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt :D

bboyspy

:? ... hopeloos

keesl

Hoi,

Ter afsluiting : Digital Street bleef volhouden dat de reparatie duurder is
dan een nieuwe camera maar heeft geen enkel alternatief voorstel gedaan
(zelfs niet bijv. 10 % korting op een nieuwe camera of zo).

Zij hebben de slechtste klantenservice die ik tot nu toe bij kopen op
internet heb meegemaakt (en ik koop best vaak via internet).

Ik heb het daarom maar opgegeven en besloten nooit meer een Nikon camera te
kopen en al helemaal niet bij Digital Street. De camera heb ik niet meer
terug gehad en ik heb er niets meer van gehoord.

Inmiddels heb ik al een maand of 5 een Kodak Easyshare C613 camera
(rechtstreeks besteld bij Kodak) en die doet het prima.

Bye,
Kees

Gesloten