LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pyrolyse of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Pyrolyse of niet?

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik ga nu toch weer over mijn pyrolyse aan de gang... door het vorige topic twijfel ik erg over dit systeem in de oven. Ik heb een aversie van vuile ovens (mijn moeder had er een van RVS, die was na een maand gebruik helemaal bruin van binnen) dus dacht aan pyrolyse.

Maar wellicht is een oven met clean-functie al voldoende, want zo'n ovenmensen zijn we niet (hooguit een broodje afbakken, pizza en lasagne).

Heeft Bosch een oven met clean functie en emaille binnenkant?

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Pyrolyse of niet?

Ongelezen bericht door seller panic »

Pyrolyse is een marketingtruc. Een doekje met allesreiniger op de vieze plek en uw oven is weer brandschoon (zegt mijn oma).

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: Pyrolyse of niet?

Ongelezen bericht door djenie »

Hai,
als ik jouw wensen lees lijkt me een pyrolyse oven toch wat overdreven als je voornamelijk pizza's en brood bakt kan je beter kiezen voor een goede oven met een speciaal programma voor brood/pizza, met hetelucht wordt t wat droog en met idd easy clean volgens mij zijn er verschillende merken die dit hanteren. Kijk ik grill vaak een kip en dan is een oven met gladde wanden een uitkomst (doekje met heet water en binnen 5 minuten is de oven schoon) maar ja vegetarisch kip is nog niet uitgevonden dus ... trouwens het verhaal over dat een pyrolyseoven de wanden van je kast aantast is voor mij geheel nieuw, mijn kasten werden en worden nooit heet >isolatie en ventilatie. Ik had vroeger een rvs oven en als ik dan grilde stond mn keuken bijna blauw en die werd wel heet en nadien een langdurige schoonmaakbeurt, typisch geval van goedkope oven oftewel verkeerde bezuiniging. Vandaar mijn keuze voor een goede oven.
succes met je zoektocht

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Pyrolyse of niet?

Ongelezen bericht door joost28 »

Bednakt, we gaan nog eens opnieuw naar de modellen ovens kijken.

Gesloten