@madalton
Nou overdrijven is ook een vak,
ik zeg: "En die moeten maar een schotel kopen of teruggaan naar hun eigen land als ze dat zo nodig willen zien. Daar moeten de Nederlandse televisieproviders geen ruimte aan verspillen. Echt zonde van die ruimte".
Van mij hoeven ze helemaal niet terug naar hun eigen land, maar als ze dit zo nodig willen zien en ze willen geen schotel kopen, dan is het op zich wel een goed ideetje als ze dat wel doen. Maar nogmaals, voor mij hoeft het niet niet per se.
Als je in Spanje bent of in Turkije, Marokko, Frankrijk, Duitsland, Engeland, of op België na, ieder ander land, dan zie je daar ook geen Nederlandse zenders op het kabel-, dvb-t- of dvb-s netwerk.
En ik geef ze geen ongelijk. Als Nederlanders dat daar zo nodig moeten zien, dan gaan ze lekker naar Nederland of ze kopen een schotel.
Zelfs als ze daar werken.
Bovendien is het zo, dat de echte liefhebbers van deze kanalen meestal toch al een schotel hebben, omdat ze dan veel meer keuze hebben dan met die ene zender op de kabel of zo. Laten die 10 mensen die dan nog overblijven, dat dan ook maar lekker doen.
Het is dus wel tweerichtingsverkeer bij mijn idee en dat heft het eventueel "platte" van deze gedachtengang op. Ik kom zelf uit een multi-culturele familie, dus beschuldig mij nou maar nergens van.
De ruimte op die netwerken is nu eenmaal schaars en moet gebruikt worden voor zenders van dat land zelf en andere landen waar de meerderheid van de bevolking graag naar kijkt. En ik kan je verzekeren dat het in Nederland geen zenders als TV5 of Rai Uno, etc. zijn.
Dan bijvoorbeeld liever Comedy Central, BBC of MTV Base e.a.
In Nederland kan ik absoluut begrip hebben voor als we zenders uit Suriname en de Antillen op de kabel hebben, maar waarom hebben we die niet?