LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau/Concept dagvaarding

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
egslim
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:46

Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door egslim »

Vandaag een aangetekende brief ontvangen van Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland uit Den Bosch. In deze brief eist men de betaling van de restschuld binnen 10 dagen ! Bij deze brief zat een conceptdagvaarding met hierin al mijn persoonlijke gegevens en het adres van de rechtbank waar ik vóór moet komen.
Is dit nu pure intimidatie of is dit normaal dat bij dit soort zaken altijd een conceptdagvaarding bijgesloten is ?

Dit alles ontvang ik, ondanks het verzoek en op advies van Leaseproces om onder protest een betalingregeling te treffen. Dit om een negatieve BKR te voorkomen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Egslim,

Dit zijn pure dreigementen om je onder druk te zetten en je over te halen om toch maar te betalen.
Het lijkt een brief van een deurwaarder, maar is een brief van het incassobureau en stelt dus in weze niets voor.
GGN is namelijk een combinatie van deurwaarders en incassobureau.
GGN heeft dus 2 petten, maar mag er slechts één per situatie gebruiken.
Een deurwaarder bezorgt een dagvaarding met datum en tijd van de start van een rechtszaak.
Ik denk niet dat je zo'n brief hebt ontvangen.
De brief die je gekregen hebt is die van GGN met de pet van het incassobureau die je maant op achterstallige betalingen te betalen anders zouden ze deze zaak in handen geven van een deurwaarder om een rechtszaak te starten.
Zover is het nog lang niet omdat Dexia geen tijd heeft om rechtszaken op te starten.

Als ik het goed hebt zit je in de eegaleasae situatie en in dat geval zal Dexia het wel uit hun hoofd halen om een rechtszaak te beginnen.

Wil je meer weten over jouw situatie en wat te doen, mail naar [email protected] en je krijgt z.s.m. antwoord.

Groeten,
Piet

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik heb een paar jaar geleden een eigen bedrijf gehad en zodoende veel te maken gehad met deurwaarders en incassobureaus. Ik heb echter nooit een concept dagvaarding toegestuurd gekregen, maar kreeg de dagvaarding altijd direct uitgereikt door een deurwaarder. Kortom: in dit geval probeert men je alleen maar onder druk te zetten want als ze wisten dat ze sterk stonden hadden ze je wel direct gedagvaard.

Het advies van Leaseproces vind ik opmerkelijk, want als je volgens het BKR een schuld hebt en daarvoor een betalingsregeling treft wordt de achterstand evengoed nog geregistreerd. Dan kun je volgens mij beter niet betalen, want die registratie heb je waarschijnlijk toch al wel en daar kom je zonder de rechter binnen 5 jaar niet meer vanaf.

Vertel eens iets meer over je eigen situatie! Ben je akkoord gegaan met de Duisenberg regeling? Of heb je al een opt-out verklaring ingestuurd? Wat voor contract had je? Had je een partner die destijds had moeten meetekenen?

Zijn er nog meer mensen die brieven van GGN hebben ontvangen?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door Janny »

geef heel persoonlijke gegevens niet vrij.
Dit is een publiek forum. het kan je naderhand uit onverwachte hoek opnieuw beschadigen.

janny

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

JeroeEU schrijft:"Ik heb een paar jaar geleden een eigen bedrijf gehad en zodoende veel te maken gehad met deurwaarders en incassobureaus ...(enz.).
Ik heb ook eigen bedrijven gehad, meer dan 40 jaar lang. Echter nog nooit te maken gehad met deurwaarders en incassobureaus. Behalve dan die ene keer dat ikzelf iemand moest dagvaarden wegens het onbetaald laten van een factuur voor door mij geleverde goederen.
Het verschil zit waarschijnlijk hierin: ik betaalde altijd onmiddellijk mijn rekeningen ...

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ja, en ik kreeg te maken met een aantal leveranciers die hun verplichtingen niet nakwamen. Gelukkig maar, want die kennis komt mij nu goed van pas.

egslim
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:46

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door egslim »

Na contact met Leaseproces welke mij adviseerde om meer problemen te voorkomen (incassobureau/conceptdagvaardiging, beide reeds in mijn bezit) een betalingsregeling met Dexia getroffen.
Leaseproces vertelde mij contract tekenen, opsturen met de vermelding onder protest over gegaan tot betaling ! Echter op het contract van Dexia staat letterlijk bij wijzigingen/doorhalingen e.d. in het contract is de restschuld direct opeisbaar !!!
Je kan werkelijk geen kant op !

Ik heb destijds 1 termijn voldaan van de DBR maar nooit een formulier ondertekend.

Nu heeft mijn vrouw destijds een bezwaarschrift ingediend via Leaseproces, zij voldeed aan alle eisen aldus Leaseproce , getrouwd op datum,enz.
Maar nu blijkt dat dit geen resultaat heeft .Wat kan ik nu nog doen, behalve starten met betalen aan Dexia
Leaseproces, ik krijg er steeds minder vetrouwen in. Weet jij nog iets Piet ?

egslim
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:46

Re: Incassobureau/Concept dagvaarding

Ongelezen bericht door egslim »

Vandaag een telefoontje gekregen van het incassobureau. Er werd mij gevraagd of het aangetekende stuk in goede orde was ontvangen en of ik al iets geregeld had met Dexia.

Het is wat Piet zegt: Pure intimidatie !!!!!!!!!!!

Gesloten