LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent-teruggaaf jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BatenM
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 21:07

Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door BatenM »

Op 08/05/07 hebben we de jaarafrekening ontvangen van Essent en jawel we kregen geld terug. Op 22/06 hadden we het geld nog steeds niet ontvangen. Dit zou komen omdat ons rekeningnummer niet bekend is (waar we maandelijks via acceptgiro vanuit betalen). Op 29/06 nog steeds niets ontvangen en op 19/07 ook nog steeds niet. Telkens een e-mail hierover gestuurd, maar het mocht niet baten, steeds kregen we hetzelfde liedje dat ons bankrekeningnummer niet bekend is en dat het onderweg is.
Vandaag (30/07) nog steeds niets ontvangen. Rijst bij ons de vraag hoe snel ze zijn wanneer we zouden moeten bijbetalen. Immers, wij wachten nu al bijna 3 maanden op het geld wat we terug zouden moeten krijgen!!!!
:(
Groetjes Margret

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Ga er maar vanuit dat als je moet bijbetalen je binnen 1 werkdag een acceptgiro op je deurmat hebt liggen.
Eneco was dit jaar ook retetraag met terugbetalen. Volgens hun wegens een nieuw computersysteem.
Nou in mijn ogen trekken ze nog ff lekker rente van jouw centen.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door Chris62 »

NUON doet precies hetzelfde. Als je geld terug krijgt weten ze opeens niet meer via welk rekeningnummer je het afgelopen jaar elke maand het termijnbedrag betaald hebt. Ik heb ervoor gekozen om de eerstvolgende termijnbetalingen niet te betalen, dan maken ze elke maand een afrekening met het batige saldo. Zijn ze er zelf nog even zoet mee...

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik heb mijn geld binnen een maand op mijn rekening gekregen. Net zoals vorig jaar met de jaarafrekening. Beide malen kregen we een groot bedrag terug (nee, niet omdat Essent zo goedkoop is, maar omdat we gewoon teveel betalen :wink: ).

Ik neem aan dat je je rekeningnummer nu wel hebt doorgegeven?

En mail sturen met daarin de vraag of je nu ook €15,- na overschrijding en €50,- aan incassokosten van ze krijgt doet ook wonderen (heb ik ook in een ver verleden gedaan en werkte prima).

Succes!

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Ik kreeg ruim €900 van Eneco terug dit jaar, bestg een leuke bedrag wat welkom is, eindafrekening kreeg ik begin januari ... wanneer je bij moet betalen krijg je meteen een acceptgiro met vervaldatum van een week of 2 na dagtekening erbij, geloof ik ... ik heb nu tot eind mei, zo'n 5 maanden dus, op mijn geld moeten wachten! Jemig, hoeveel rente trekken ze zo? Is dit nou legale diefstal?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door D1RK »

Het is wettelijk toegestaan bedragen te verrekenen!

Zij doen dit meestal ook met de eerstvolgende termijn!
Maak wel bekend als U de acceptgiro niet betaalde, of de auto incasso terug liet boeken, online bankieren kan je het vaak zelf....

Wel een mail sturen met Uw registratie nummer en rekening nummer, dus niet achteraf.

U mag dit net zolang doen totdat het bedrag van terugbetaling is verrekend, maar bij uitbetaling volledige bedrag, dit wel zelf corrigeren.
Zo leren ze het tenminste, en U moet Incasso Buro negeren!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Zo leren ze het tenminste, en U moet Incasso Buro negeren
Zo kan je vervolgens ook de heren van het netwerkbedrijf negeren die bij je voor de deur de kabel opgraven en afsluiten. Het negeren van de afwezigheid van energietoevoer zal iets moeilijker worden.
De omgang met de energieboeren is soms erg moeilijk maar negeren is niet bepaald een sleutelwoord hierbij lijkt me.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Ali,

Als je tijdig melde dat je gaat verrekenen mag dit, en word je niet afgesloten,
wel zal de afdeling zien dat er niet betaald is, en dus vermoedelijk een foute beslissing nemen, maar voordat je word afgesloten krijg je eerst een waarschuwing en met jou bewijs dat je nog geld tegoed had, word dit dus niet uitgevoerd!

Wel alle gegevens zoals klantnummer en rekening nummer met teruggave vermelden, dus niet van ;
Ik ben Ali en betaal niet....
Ze moeten dus weten wie je bent en daar hoorde je klantnr ook bij!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door jsp »

Ik had de terugbetaling van Eneco eerder op de rekening (16 juli) dan de eindnota per post (17 juli)!
Saldo door u te ontvangen € 92,52. Uw eerste termijnbedrag is hierin reeds verrekend. Dit bedrag zal na verrekening met eventuele openstaande vorderingen worden overgemaakt op rekening xxxxxxx.
Het kan dus wel degelijk snel ... of heb ik gewoon mazzel gehad omdat er niks te verrekenen viel?
Laatst gewijzigd door jsp op 23 nov 2007 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Essent-teruggaaf jaarafrekening

Ongelezen bericht door Chris62 »

Welnu, bij NUON schrijf/mail/bel ik helemaal niet. Ik betaal gewoon de eerstvolgende termijnbetalingen niet (voordeel van acceptgiro) en die worden dan maandelijks keurig verrekend met het door NUON terug te betalen bedrag. Het is al enkele jaren zo gegaan zonder problemen. En ik heb mijn geld binnen in 1-2 maanden.

Gesloten