LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
CarloVeringmeier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 19:30

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door CarloVeringmeier »

Allereerst natuurlijk bedankt voor jullie reacties!

Het klopt inderdaad dat SGR alleen de reissom terugbetaald en niet de verzekringen. Het vervelende is alleen dat ik nooit papieren heb gehad van de reisverzekering en de annuleringsverzekering omdat ik alleen de bevestigingsmail heb gehad. Ik heb geen idee waar die verzekeringen zouden moeten lopen. Kan iemand die ook een reis heeft geboekt bij deze site en wel al alle papieren heeft gehad mij vertellen bij welke verzekeringsmaatschappij dit geweest moet zijn? Ik ga ook een nieuwe vakantie boeken en zat zelfs te denken dat ik dan misschien mijn reisverzekering en annuleringsverzekering alleen hoef te veranderen naar mijn nieuwe vakantie?

Groetjes!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Henri42 »

Afgesloten verzekeringen staan los van de te boeken reizen, tenminste als ze in dezelfde periode vallen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Carlo.

Het is inderdaad zo, dat de verzekering los staat van de reissom. Mocht je er inderdaad nog achterkomen bij wie en wat je betaald hebt, probeer wat te regelen. Zo niet..........

Mag ik je ook nog een tip geven.........Indien je weer via internet boekt, neem de verzekeringen er NIET bij, maar sluit die gewoon bij je bank af.

Bel ze even op of doe het via het internet en binnen 5 minuten ben je verzekerd en vaak nog goedkoper uit, als waar die touroperators ze voor aanbieden.

Ik boek regelmatig via internet een reisje en heb zelf alles lopen via de Postbank, maar bij alle banken kan het.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door sprookje »

G7 heeft gelijk ik heb ook een doorlopende reisverzekering en bij mij zit dat bij mijn autoverzekering inbegrepen.Ik weet niet of dat in Nederland ook mogelijk is maar het is heel handig als je dan eens een trip naar parijs maakt ben je ook verzekerd zelfs als ik naar Nederland rij wat toch wel iedere week gebeurt.Alleen de anulatieverzekering moet ik dannog apart afsluiten.Is dat bij jou ook G7?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door G7 »

Sprookje.. dat weet ik niet, of het hier ook via de autoverzekering kan.

Ik heb een doorlopende reis/bagage/ziektekostenverzekering en ook een doorlopende ann. verzekering, dit mede omdat wij ook minimaal 2 x per jaar naar het buitenland op vakantie gaan en dan ook nog de weekendjes weg in zowel binnen als buitenland.

Wij zijn dus het hele jaar door overal voor verzekerd.

CarloVeringmeier
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007 19:30

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door CarloVeringmeier »

Dat is denk ik het grappigste van het verhaal we hebben een doorlopende reisverzekering. Alleen was het zo dat het op de site van Sunplus niet mogelijk was om te boeken zonder reisverzerkering (ik vond dat op dat moment al vreemd)

Maar goed ik ga gewoon kijken of er iets te regelen valt met die mensen. Het is niet heel veel geld maar toch gewoon het idee!

Overigens echt super dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn!

Mijn dank is groot

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Chief »

Ik denk dat je dan niet goed heb gekeken, deze opties staan haast altijd aangevinkt, even het vinkje wegklikken en walla de eindprijs is minder.

Clausie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2007 23:46

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Clausie1980 »

@ Carlo: In de brief van de SGR staat dat verzekeringskosten terug te halen zijn via Elvia....dus ik zou het daar eens proberen.
Ik heb hun namelijk gebeld omdat wij zaterdag de brief kregen en SGR niet te bereiken was.

Jmied
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 10:13

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Jmied »

Ik hoop dat je uiteindelijk niet geboekt heb. Ze zijn nu ook falliet.
Ik ben vorige week terug gekomen uit turkye ik ging met maxisun aangesloten bij het sgr en het anvr. Heen vlogen we met Fly Air deze vlucht is in totaal 4 x uitgesteld en gingen 2 dagen later dan vertrek weg. De dag dat we terug zouden gaan ging ook niet door dit werd ook twee dagen later. Niks werd er voor ons geregeld hebben alles zelf voor moeten schieten. En nu wil ik mijn extra gemaakte kosten terug en niemand geeft gehoor. Heb nu dus ook mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

Maar voor de volgende keer.. Gewoon weer naar een reisbureau dit was de eerste en de laatste keer dat ik via internet heb geboekt

Rukis
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 13:27

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Rukis »

Ik heb 1.5 maand geleden een reis geboekt via Pamukkale reizen, we gaan met Fly air op 17 augustus naar Izmir (Turkije) vliegen. Ivm de negatieve berichten over Fly air heb ik aan Pamukkale reizen gevraagd of ze mijn ticket kunnnen omruilen. Ze hebben aan mij verteld dat dit niet kan omdat ze al het geld gestort hebben en onze plaatsen al staan gereserveerd. Maar een andere vriendin heeft via Gozdem reizen wel haar ticket kunnen ruilen. Ik heb ze hiermee geconfronteerd maar ze hebben me verteld dat Gozdem reizen waarschijnlijk de kosten nog niet betaald hebben? Ik kan geen kant meer op en ik ben bang dat onze vlucht uiteindelijk vertraagt of wordt geannuleerd. Kan ik van Pamukkale reizen eisen dat ze mijn ticket kosteloos omruilen?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ja dit moeten ze doen om dat fly air bijna niet meer welcom is op schiphol als deze fly air niet meer vliegt op schiphol
dan zijn ze verplicht om uw omte boeken

uw kunt voor de zeker heid ook info op vragen aan de luchthaven schiphol deze kan uw vast en zeker helpen met uw vragen

Rukis
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 13:27

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Rukis »

Bedankt voor de info
Ik ga ze gelijk even bellen

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door rene117 »

ik hoor het wel van je sterkte

helgaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:35

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door helgaa »

ook wij zouden met sunplus gaan wij zouden de 28 ste vliegen naar side maar de 26ste ging het reisburo faillet dus geen vakantie voor ons der was nergens meer plek

aemir
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:38

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door aemir »

Hoi ik heb een vraag. Ik ben op de 15 van vorige maand vertrokken ( met veel vertragingen uitraard) naar antalya en zou op de 26 volgende week terug vliegen naar Nederland. Na onze eerste vakantie week kwamen we er achter van alle commotie rondom fly air. Vervolgens hebben we ons reisbureau in NL gebelt met het verzoek wat nu. Nou die melden ons geen probleem bel gewoon een paar dagen voor vertrek en er staat wel een vlýiegtuig gereed. Okey wij tevreden. Nou krijg ik vandaag een belletje en krijgen we te horen: je moet 2 dagen later vertrekken en vanaf vliegveld in ANKARA! Dat ligt zo,n 14 uur met een bus hiervandaan! Wij zijn met de kids op vakantie en hebben der een van 1 en een van 4 jaar bij ons. Voor hen is dit niet te doen. Mijn vraag is kan dit zo maar en zo nee kan ik nog wat doen behalve opnieuw zelf vliegtickets gaan kopen. en kan ik de kosten van de bus verhalen bij het reisbureau........?

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door Zarine »

Bij wie heeft u uw tickets geboekt?

U heeft geboekt voor een retour AMS-AYT-AMS dus als ze u nu willen laten vertrekken vanaf Ankara dan moeten ze:

- Het vervoer naar Ankara regelen óf
- Uw reiskosten vergoeden

Zelf zou ik stellen dat de reis naar Ankara ondoenlijk is met 2 kleine kinderen en dat ze maar met een andere oplossing moeten komen. Als ze blijven beweren dat dit niet mogelijk is dan regelt u zelf uw tickets en eist u een deel van uw reissom terug.

aemir
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:38

Re: Turkse charter FLY AIR en geboekt bij SUNPLUS

Ongelezen bericht door aemir »

Hoi bedankt voor u reactie. Ik heb vandaag maar zelf tickets gehaald naar amsterdam. Ik zal proberen de kosten te verhalen op het reisbureau(of vliegmaatschappij). Wat ik wel jammer vind dat ze je blijkbaar zo maar vanaf ankara kunnen laten vliegen. Dat is 2 keer de reisfastand van amsterdam en parijs. Ik laat nog wel weten of de reisbureau nog wel mee wil werken met de kosten en zo. Trouwens ben ik de enige met zo,n probleem?

Gesloten