LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Flipipo

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik wil ook wat zeggen.. ik heb reeds enige jaren computers(laptop van lidl 4 jaar ruim! en pc kast bijna 3 jaar) van lidl, en ze leveren ondanks ze niet zelf maken super service.. ik krijg goede hulp en tot nu to geen problemen, nbu allebei onder garante verholpen, klasse! Maar omdat ik windows zat word ga ik naar apple, heeft niks met lidl of aldi te maken. Als ze apple verkopen kocht ik daar ook!!! goede concurrentie, en laat zien dat sommige spullen onnodig duur verkocht worden,.....

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

:lol: Heb vroegha op school moeten leren.

Blijf jezelf klantgericht en je zal kunnen overleven.
Heb je zelf in de hand :wink:

groet T

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik bij jou in de kleine winkel koop verwacht ik snelle en goede service ,en soms gaat het daar ook wel eens trager....

Als ik de Pindakaas versie koop naast de hagelslag moet ik in ruil voor lage prijzen wel de trage moet je opsturen en duurde soms lang accepteren!

Dus ze weten vooraf waar ze aan toe zijn!

Aldi, Lidl en online winkels zijn dus gelijkwaardig!

Verder IK vind dat IK moet kiezen;
4 apparaten bij jou...
of 5 bij een andere en dan die kapot gaat weggooien?

Dus als ik er één weg moet gooien ben ik toch hetzelfde kwijt!

Vaak worden die Aldi PC's wegens onmisbaarheid en snelheid toch bij normale winkels ter reparatie aangeboden, en dat mag dan nog wat kosten ook!

Iemand die wel eens probeerd iets te repareren!

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

van lidl, en ze leveren ondanks ze niet zelf maken super service.. ik krijg goede hulp en tot nu to geen problemen, nbu allebei onder garante verholpen, klasse!
Dit kan ik echt niet pruimen! :evil:

Als een normale winkelier iets onder garantie oplost, waarbij de consument geen kosten heeft, wordt dat als normaal beschouwd.

Als de Aldi of de Lidl iets onder garantie oplost, waarbij de consument geen kosten heeft, dan krijgen deze supers een staande ovatie met de woorden:

Klasse!! Chappo!

Daar word ik echt niet goed van!
van lidl, en ze leveren ondanks ze niet zelf maken super service.. ik krijg goede hulp en tot nu to geen problemen, nbu allebei onder garante verholpen, klasse!

Dit is gewoon jouw recht als consument zijnde, dus stop met dat ophemelen van die supers! Daar is echt niks bijzonders aan.
goede concurrentie, en laat zien dat sommige spullen onnodig duur verkocht worden,.....
Weet je waarom dat die producten bij die supers veel goedkoper zijn?

De rest is niet te duur, maar ze stoppen bij die supers onbetrouwbare onderdelen in van twijfelachtige kwaliteit!

Ik ben wel duurder dan die supers, maar de kwaliteit is ook stukken beter!

Ik ga geen troep verkopen!

ikbenik

Vaak worden die Aldi PC's wegens onmisbaarheid en snelheid toch bij normale winkels ter reparatie aangeboden, en dat mag dan nog wat kosten ook!

Iemand die wel eens probeerd iets te repareren!
Ja, ik!

Vandaar mijn reacties.

D1RK

Maar je mag je eigen klanten wel voorrang geven en ons achteraan zetten als je tijd hebt!

Ook hoef je het niet gratis voor garantie te doen!

En welk uurloon je ook rekende, toch totaal voordeliger.....
Bedankt en als ik zie wat de winkel prijzen zijn, kun je dus tegen hoog uurloon nog rustig aan doen!

ikbenik

Als ik een Medion computer in reparatie krijg en er zit nog garantie op, dan heeft de consument 2 opties:

- Of hij laat door Medion de computer onder garantie repareren.

- Of hij laat door mij de computer repareren. Maar hij kan dit dus niet onder garantie claimen, en daarbij is de kans groot dat een toekomstige problemen de garantieclaims door Medion geweigerd worden.

En nee! Ik repareer het probleem niet onder garantie en ga dan de kosten bij Medion claimen!!!! Want daar begin ik niet aan!

En welk uurloon je ook rekende, toch totaal voordeliger.....
Bedankt en als ik zie wat de winkel prijzen zijn, kun je dus tegen hoog uurloon nog rustig aan doen!
Een klant vertelde me eens dat als je een computer bij de Aldi gaat kopen en je telt alle kosten bij elkaar op, dat ik altijd goedkoper ben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De Aldi is heilig, daar mag niks verkeerd over worden gezegd!

Toen ik dit artikel aanhaalde ging het mij daar niet om. Ik haalde dit artikel aan omdat er op dit forum een onrealistisch beeld over supermarkten werd neer gezet zodat ik het leek alsof zij de bron van het kwaad waren. De kwaliteit én de service zou erg slecht zijn. (Service is de dienstverlening van een leverancier aan zijn klanten.)

ikbenik

De kwaliteit én de service zou erg slecht zijn.
(Service is de dienstverlening van een leverancier aan zijn klanten.)
Service is een extra dienst buiten de wettelijke regels.

Een ander punt over die "test" is dat er alleen gekeken werd naar de grote computerzaken/ketens en niet naar de kleine zelfstandigen.

Nog een ander punt is dat er niet gekeken is naar de betrouwbaarheid van de producten.

De betrouwbaarheid is toch wel het belangrijkste punt waar je naar kijkt.

En de Aldi en de Lidl goede service?

Dacht het niet.
Ze verwijzen jouw als consument keihard naar de fabrikant toe.
De Aldi gaat alleen de producten verkopen als de fabrikant alle service en garantieafwikkelingen zelf afhandeld.
De Aldi doet daarin helemaal niks.

En men vindt dat normaal.

Een computerwinkelier die zo doet, krijgt gelijk de juristen van de geschillencommissies en de juristen van de consumentenbond op zijn dak.
Want de winkelier mag volgens de consumentenwet de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant. De winkelier hoort dit zelf te doen. De consument heeft immers geen contract met de fabrikant.

En dat is niet eerlijk!

Als jullie als consument het normaal vinden dat de Aldi jullie keihard doorverwijst naar de fabrikant, houdt dan ook je kop als ik als winkelier zijnde jullie dan ook keihard door zou verwijzen naar de fabrikant en ik daarbij ook zeg:
"Daar doe ik zelf niets aan, ga maar naar de fabrikant".

En dat is mijn punt! :evil:

D1RK

Na de garantie, of vlak voor verlopen mag IK BEN IK dus wel iets doen, niet de eerste week met risico dat je de garantie verspeel!

Je weet dat als je elders laat repareren de kans op vergoeden erg klein is, men moet dat dan met toestemming vooraf zelf regelen als ze het vergoed willen hebben!

Maar na afloop is deze apparatuur goed repareerbaar, en op de reparatie is soms wel garantie, niet op de rest van het apparaat!

Als ik dus een nieuwe DVD brander monteer heeft alleen dit onderdeel garantie, tenzij het defect veroorzaakt word door de rest van de PC, zoals een defecte voeding de boel kan opblazen!
Dus garantie op reparatie is dus altijd erg beperkt en kan discussie opleveren!

ikbenik

Dus garantie op reparatie is dus altijd erg beperkt en kan discussie opleveren
De klant krijgt altijd 3 maanden garantie op de reparatie zelf.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

@ikbenik:

Ik zet vraagtekens bij jouw objectiviteit. Je bent zelf een verkoper van computer en je hebt helemaal niets positiefs over supermarkten te vertellen. Het logisch dat je als kleine zelfstandindige een grote concurrent liever kwijt dat rijk bent. Volgens mij ben je jaloers.

P.S. Zoek het woord 'service' eens op in het woordenboek.
D1RK schreef:Als ik dus een nieuwe DVD brander monteer heeft alleen dit onderdeel garantie, tenzij het defect veroorzaakt word door de rest van de PC, zoals een defecte voeding de boel kan opblazen!
Dat mes snijd aan twee kanten. Als je jouw onderdeel er voor zorgt dat andere onderdelen worden opgeblazen komen die ook voor jouw rekening.

ikbenik

Dat mes snijd aan twee kanten. Als je jouw onderdeel er voor zorgt dat andere onderdelen worden opgeblazen komen die ook voor jouw rekening.
Wat niet meer dan logisch is.
Ik zet vraagtekens bij jouw objectiviteit. Je bent zelf een verkoper van computer en je hebt helemaal niets positiefs over supermarkten te vertellen.

Ik ben als verkoper zijnde verantwoordelijk voor de reparaties in de garantieperiode.
Ik mag niet tegen de consument zeggen:
Daar doe ik niks aan, ga maar naar de fabrikant toe.

Dat mag ik als winkelier niet.

En de Aldi doet dat wel!
Het logisch dat je als kleine zelfstandindige een grote concurrent liever kwijt dat rijk bent. Volgens mij ben je jaloers.
Jaloers niet.

Alleen klopt het niet.

De Aldi lost zelf het probleem niet op, maar verwijst de klanten gelijk door naar de fabrikanten.

Ik mag als winkelier zijnde de klanten niet doorsturen naar de fabrikanten, maar de Aldi doet dat wel. En dat klopt niet.

Daar ben ik behoorlijk pissig over.

Nogmaals:

Als ik als computerwinkel de dezelfde manier van werken toepas als de Aldi, dan staan gelijk de juristen van de consumentenbond en van de geschillencommissie voor mijn deur!

Mijn punt:

De Aldi moet stoppen met de klanten gelijk doorverwijzen naar HP en Medion!!!!!
Als er problemen met de computer zijn, dan dient de Aldi dat eerst zelf op te lossen!

De regels die voor mij gelden, gelden ook voor de Aldi.
En die regels overtreden ze VET!!!

Mag ik dan in opstand komen?
Wat die supermarkten doen is oneerlijke concurrentie!

D1RK

@ Alfatrion,

Je hebt helaas gelijk, maar dan kan ik het op de importeur van die DVD brander tenminste verhalen, andersom niet!

Ik repareer zelf niet meer, te druk, en er zijn betere monteurs!
Omdat de 21 online winkels erg veel verkopen heb ik nu diverse monteurs in consignatie, en IK ben IK heeft geen envelopje, en dus kan ik ook geen opdrachten gunnen helaas...

Verder mag ik ook geen reclame maken, want soms is mijn verkoopprijs lager dan zijn inkoop....
Jammer.

Maar ik gun ieder zijn eigen bedrijf en ik heb monteurs gehad die teveel werk kregen, en nu overwerkt thuis zitten.
Ook zijn eigen klanten moeten goede service krijgen, en ik verkoop vermoedelijk teveel!

Een wel succesvollle ondernemer die het bedrijf te koop heeft staan, je moet verkopen als je succesvol bent, en niet vlak voor je pensioen, want dan weten ze dat je er vanaf moet.

Ik maak elk kwartaal meer winst en omzet dan de vorige, en dat al 5¾ jaar lang.

D1RK

IK ben IK ,

IK mag werk uitbesteden, en dat doen Aldi en Lidl ook!
Beter een goede importeurs service of speciaal bedrijf dan zoals sommige klein zelfstandigen doen!

Er zijn ook bedijven die eerst zelf probleren en daarna als ze er niet uitkomen de importeur alsnog inschakelen!

Ook tijdens vakantie doen vele zelf reparerende dit, of als het druk is!

Het mag dus, en duurde langer dus boze klanten, net waarvoor je kiest!

ikbenik

Dat begrijp ik.

Maar wat ik niet begrijp is dat als andere winkels de dezelfde werkwijze hebben als de Aldi, dat die winkels een zeer slechte naam krijgen.

Dan wordt er gelijk gezegd dat de winkelier zijn verantwoordelijkheid moet nemen en zijn verantwoordelijkheid niet moet afschuiven op de fabrikant.

De consumenten zijn hierin totaal niet eerlijk.

Tegen de Aldi zeggen zij:
Hulde!
Maar tegen een andere winkel (die de dezelfde werkwijze heeft als de Aldi) zeggen ze:
Dat mag jij niet! Wij hebben niks met de fabrikant te maken.

En daar ben ik dus boos over!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik mag niet tegen de consument zeggen:
Daar doe ik niks aan, ga maar naar de fabrikant toe.
Dat mag ik als winkelier niet.
Jij assembleert die systemen zelf, dus je bent behalve winkelier ook de fabrikant.
De Aldi moet stoppen met de klanten gelijk doorverwijzen naar HP en Medion!!!!!
Als er problemen met de computer zijn, dan dient de Aldi dat eerst zelf op te lossen!
De winkelier mag garantie&service gewoon op zijn eigen kosten uitbesteden. Komt de Aldi klant er met HP of Medion niet uit, dan is de Aldi weer aanspraakpunt voor vergoedingen geld terug etc.

Flipipo

Ongelezen bericht door Flipipo »

ikbenik vind ik echt koppige ventje(of is het vrouwtje?) Ik koop gewoon waar ik wil kopen en ga niet klagen als product slecht is waar geen service of ze aangeboden wordt, is je eigen risico!! Ik ga voor sommige producten wel naar een winkel waar een service of garantiebepalingen zijn en klaag dan ook als ze niet nakomen.

Logisch, in kort we nemen eigen risico waar ej koopt omdat je dit van te voren weet! Dus ikbenik, leer maar beter op school, ik zeg hier maar niet wat mijn beroep is, maar neem van mij maar aan dat ik in ieder geval bekend ben met zulke zaken etc.

Kortom, wie auto 2e hands bij handelaar wil kopen zonder historie neemt risico slecht product te kopen voor weinig geld, niet klagen dus! Maar wie bij goede handelaar/dealer waar garantie op zit(paar maanden) dan moet je wel klagen, want daar zijn garantiebepalingen voor.

Ik zou liever zien dat ikbenik respect toont voor mensen die misschien ZIJN/HAAR producten helaas bij supers koop met risico's! Respect is wat ik mis! Ik heb alle respect dat ikbenik zijn/haar marktaandeel probeert te behouden of te redden.... maar iedereen is vrij in laten en doen

ikbenik

Ik zou liever zien dat ikbenik respect toont voor mensen die misschien ZIJN/HAAR producten helaas bij supers koop met risico's! Respect is wat ik mis! Ik heb alle respect dat ikbenik zijn/haar marktaandeel probeert te behouden of te redden.... maar iedereen is vrij in laten en doen
Iedereen mag inderdaad doen wat hij wilt.

Maar dan moeten ze wel stoppen met mijn prijzen aanvallen.

Want veel mensen zeggen als ik een offerte gemaakt heb:

"Ik eis de dezelfde prijzen als bij de Aldi!"
Ik koop gewoon waar ik wil kopen en ga niet klagen als product slecht is waar geen service of ze aangeboden wordt, is je eigen risico!!
Als jij bij de Aldi een tv koopt, weet je dat je er niks van kunt verwachten.
Als die tv dan kapot gaat, gooi je die weg en koop je een nieuwe.

Maar veel mensen beginnen dan te mekkeren!

Koop je zooi, dan is het voor jouw als consument een risico. Als er dan iets is, begin dan niet te mekkeren.

ikbenik

Logisch, in kort we nemen eigen risico waar ej koopt omdat je dit van te voren weet!
Veel mensen gaan voor de zeer lage prijs en kopen bij winkels waar bijna of geen service verleend wordt.

Als er iets is, eisen ze die service wel.

Daarnaast verleend de Aldi zelf de service niet.
Dit besteden ze allemaal uit.

Nog iets anders:

Als ik onder garantie iets kosteloos oplos, dan vindt iedereen dat heel normaal.

Als de Aldi onder garantie iets kosteloos oplos, dan zegt men in koor:
Hulde, uitstekend, een pluim!

En dat vind ik zo hypocriet.

Gesloten