LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lexmark en zijn drivers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik zou liever een Vista geschikte kopen, omdat ze soms langer mee gaan dan je denkt..

Maar verwijder eens alles en probeer opnieuw alleen via de CD te installeren, niet XP gebruiken want de XP drivers zijn geen 100% lexmark en dan heb je problemen!

Dus kijk goed tijdens installeren, vaak wil XP alleen de drivers en niet de rest erop zetten, en dan heb je vaker een slecht werkende, ik kreeg ooit ook alleen een printer, en de scanner werkte niet!

Dit is een bekend XP probleem!

Na afloop kun je wel soms Update's vinden die beter werken dan de orginele, maar installeer liefst van de CD!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik vind dat de fabrikant dient aan te geven met welke besturing systemen de drivers werken
de nieuwe tool van secunia zou veel meer gebruikt moeten worden door allerlei fabrikanten, om te zorgen dat alle zooi up to date is.

ikbenik

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik vind dat de fabrikant dient aan te geven met welke besturing systemen de drivers werken
Volgens mij doen ze dat ook.

Alleen moet je als consument wel bedacht zijn dat niet alle hardware onder Vista werken.

Er zijn nog veel programma's en ook hardware die het onder Vista niet doen.

Als je nieuwe hardware gaat kopen, moet je er niet automatisch vanuit gaan dat die onder Vista zal werken.
ja D1rk op mijn doos die van lexmark dus staat wel degelijk dat het geschikt is voor mijn xp, 32 bit en geheugen ezn..... het label van xp staat er op maar goed mogelijk dat de nieuwe die ze sturen wel werkt we zullen zien
En die werkt dus niet onder Vista.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door D1RK »

Niet allen nu maar ook straks als alles onder Vista gaat moet je verder kunnen met die printen, dus hoewel dit een XP probleem was, zou ik toch een Vista geschikte kopen, iets duurder, maar dit is dus opruiming omdat XP eruit gaat.

ikbenik

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zelf heb ik dat probleem ook.

3 jaar geleden had ik een mobiel printer gekocht. De HP deskjet 450.
Onder Vista werkt die niet, ondanks dat Vista die drivers in zich heeft.

En aangezien die toch veel patronen verbruikte heb ik dus maar een kleurenlaserprinter gekocht. Daar kun je ook foto's mee afdrukken.

Daar zit dus wel drivers voor Vista bij.

Alleen maar hopen dat over 3 jaar (als de nieuwe Windows versie uitkomt) dat daar dan ook nieuwe drivers bij zitten.

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

Oke moeten we mogelijk over stappen. Maar hoe is Vista zolang is dit programma er nog niet , wat zijn daar de ervaringen van tot nu toe en zitten er nog veel fouten in want dan werk het ook nog niet lekker.
En blijf je problemen houden, hou hier wel de reaktie in de gaten een tijdje alvorens over te stappen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door D1RK »

@ IKBENIK...

Als je ook Linux installeerde op een stukje schijf, die zijn nu zo groot, gratis software en legaal dus,

dan heb je geen probleem meer, de oude linux uit 1997 en de huidige is hetzelfde, dus moet je het even doorsturen, en dan print je het gewoon uit.

Dus via een online naar het LINUX adres en dan gaat altijd alles wel goed, en vele hebben Linux drivers, ook Apple doet het vaak op deze, en zo voorkom je dat je goede apparaten moet dumpen!

Gezien de beloofde ondersteuning van XP moeten vele overstappen of onbeveiligde pc accepteren, en als dat gebeurd, of iedereen zijn pc upgrade, of linux gaat gebruiken??

Voor jou het eerste, kun je verdienen, maar als het anders is, deze DVD's zijn voor €10,- legaal en dan is het probleem opgelost.
Alleen is de DVD natuurlijk wel op meerdere te gebruiken dus zoveel omzet zal je niet halen..

het is niet anders, bill gates bepaalt straks jou omzet!

ikbenik

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Gezien de beloofde ondersteuning van XP moeten vele overstappen of onbeveiligde pc accepteren, en als dat gebeurd, of iedereen zijn pc upgrade, of linux gaat gebruiken??
Met alle respect, maar de ervaring leert dat veel consumenten het verdommen om de beveiligingsprogramma's te gebruiken.

Een voorbeeld:

Een klant komt bij mij met de klacht dat de computer zeer traag is.
De oorzaak hiervan is spyware.

Ik formateer de HD en ik zet windows er opnieuw op.
Ik installeer dan ook diverse beveiligingsprogramma's en ik leg aan de mensen uit hoe die programma's werken en hoe ze die moeten gebruiken.

Een jaar later bellen ze weer.
En weer veel spyware.
En als ik dan bijvoorbeeld Ad-aware update, blijkt dus dat de mensen deze programma's niet gebruikt hebben.

Zoals de consumentenbond eens zei:
In de auto zitten toch ook autogordels!
Klopt, maar dan moeten de inzittenden wel van die autogordels gebruik maken, anders heb je er geen moer aan.

Zo is het ook met de beveiliging van de computers.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

een ander OS is niet de oplossing en zal dat ook nooit worden.
als veel mensen iets gebruiken willen ook veel mensen het hacken enz. enz.
we moeten het gebruik van linux juist niet aanmoedigen omdat wanneer mensen het meer gaan gebruiken hackers daar ook lekker mee gaan kloten
en dat het open source is maakt dat alleen maar makkelijker.
en voor die PC noobs die hun PC niet verzorgen, maak in het contract gewoon dat de klanten de veiligheids maatregelen in acht nemen en dus naleven
en dat wanneer de beveiligings maatregelen onvoldoende waren tijdens het
binnen krijgen van malware dit niet onder de garantie valt.
let maar eens op hoeveel gierige nederlandertjes ineens alles van security afweten
zolang ze dan maar geen norton of MCafee aanbieden >.<

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

Vista geinstalleerd maar er zitten tochnog wel fouten in zo kan ik mijn toetsenbord niet installeren van logitech er is geen confruratie scherm om mijn toetsen in te stellen.
Ben pas bij het begin verkenner werkt niet stuurprogramma van windows voor toetsen bord kan ik niks mee, ja ik kan typen maar speciale functie niet.

Iemand een idee hoor het wel :wink:

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

Na ik dacht een leuk programma te hebben VISTA heb ik deze:arrow: VIESTA toch maar weer geformateerd, teveel fouten :( Dus maar weer terug naar me oud en vertrouwde XP :D Maar het ene probleem blijf dat is mijn lexmark 1270 ze hebben me een andere beloofd Maar niet gezegt wanneer ik hem zou ontvangen. vraag me af of de nieuwe dan wel onder xp wil lopen afwachten maar ...... :roll: je word er moe van :D

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

vertel eens welk toetsenbord je precies hebt lol
en bel anders logitech support
die support is echt a w e s o m e

7812pa1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:39

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door 7812pa1 »

hi Moppentappers
Het probleem met toetsenbord had ik in vista nu ik XP er weer op heb is het geen probleem, vista melding was dit is een oud stuur programmaprobeer een andere maar die konden ze me niet bieden,waar door ik mijn knoppen niet kon bedienen ik heb een logitech
internet keyboard niet zo moeilijk dus maar wel voor vista en logitech zelf gaf ook geen hoop.

Maar zit nu weer op mijn XP en alles loop weer prima nou ja alles maar dat heb ikal verteld. :wink:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: lexmark en zijn drivers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ikbenik, wanneer klanten niet om kunnen gaan met de programma's
installeer je toch gewoon kaspersky KIS zet je het ding dat wanneer er iets gevonden is hij het gelijk schoont en als dat niet mogelijk is verwijdert
wachtwoordje instellen en er kan de klant nog weinig gebeuren
nouja.. een stuk minder.
1 keer spywareblaster installeren en updaten heeft ook wel wat zin..
maar op gegeven moment zijn er zoveel nieuwe dingen dat de database van spyware blaster maar een fractie van alle active X heeft
en spybot S&D heeft zonder regelmatig gebruik ook geen nut
maar het installeren van kaspersky op de door mij genoemde manier lijkt mij de perfecte oplossing.

Gesloten