LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
roschel

Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....

Ongelezen bericht door roschel »

Gisteren stopte mijn strijkijzer er ineens mee. Het apparaat werd niet meer warm, het lampje ging niet branden. Gebruiksaanwijzing erbij genomen, maar het euvel daarmee niet kunnen oplossen. Vandaag belde ik met de Philips klantenservice à 10 euro cent per minuut. de aardige mevrouw vroeg me naar het type en de aankoopdatum. Ze vertelde me dat het apparaat niet meer in de garantie viel en dat het dus niet meer gratis omgeruild kon worden, maar ... en nu komt het ... ook niet meer gerepareerd!

Daarop heb ik het apparaat maar zelf opengeschroefd, draden losgehaald en weer vastgezet, kon niet de hele kap eraf krijgen en dus maar weer in elkaar gezet en wonder boven wonder, hij doet het ineens weer!

De reden voor mijn bericht hier is dat ik er op zijn zachtst gezegd, uitermate verbaasd over ben dat het apparaat niet bij Philips voor reparatie aangeboden kon worden! Doet ie het niet meer, garantie verlopen? Gooi maar weg!

M.vr.groeten,
roschel

audiofreak1

Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Hij kan toch wel bij de winkel gerepareerd worden. Waarom ben je daar niet naar toegegaan?

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hij kan toch wel bij de winkel gerepareerd worden. Waarom ben je daar niet naar toegegaan?
Vraag ik me ook af.

Als er problemen zijn, dienen de consumenten altijd eerst naar de winkelier te gaan.

Tegenwoordig gaan ze eerst naar de fabrikant, wilt die het niet oplossen, dan pas gaan ze naar de winkelier toe.
Vaak kan dan de winkelier ook niks meer doen richting de fabrikant.

roschel

Ik wist dat de strijkijzer buiten de garantie was en wilde langs een Philips servicecentrum gaan (waar zijn die anders voor?). Die informatie kon ik online niet krijgen en heb toen gebeld.

ikbenik

In het vervolg gewoon naar een witgoed zaak gaan met een eigen technische dienst.

Die kunnen dat dan heel gemakkelijk oplossen.

roschel

Natuurlijk.... maar waar het me om gaat is dat de fabrikant buiten de garantie niet repareert.

Tot slot, het is vrij normaal om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen. En ja, ik weet ook wel adressen waar ze apparaten, ongeacht het merk, repareren.

ikbenik

Tot slot, het is vrij normaal om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen.
Toch niet.
Sinds de consumentenbescherming strakker geregeld is, zien veel winkelieren het liefst dat je eerst naar hun toe gaat.

Want het komt te vaak voor dat de consumenten eerst naar de fabrikant gaan en daar hoge kosten krijgen en dan gaan ze naar de winkelier toe om daar de schade te gaan verhalen.

Begrijp je wat ik bedoel?

roschel

Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie. Dat was mijn punt, einde discussie.

ikbenik

Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie.
Ik begrijp heus wel wat je bedoelt.

Philips mag zo'n reparatie inderdaad weigeren. Ze zijn het niet verplicht.

Veel fabrikanten zeggen trouwens dat ze met de consumenten zelf geen zaken doen en dus ook niet de reparaties van de consumenten zelf aannemen.

Dit heeft allemaal te maken dat sinds 2003 de consumentenrechten zijn aangescherpt en dat de winkelier een belangrijke spil in het geheel is geworden.

Dus als de consumenten een probleem hebben, dienen ze altijd eerst naar de winkelier te gaan.

Daaruitvloeiend komt dus de reactie van Philips om jouw strijkijzer niet in reparatie te nemen.

roschel

Ok, dankjewel voor je reactie.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 03 Aug 2007 08:16 door roschel

Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie. Dat was mijn punt, einde discussie.

roschel.Ik denk dat als Philips wel gerepareerd had je ook bij
radar terecht was gekomen over de kosten van de reparatie.
Ga zelf maar eens na wat voor tijd het kost voor het repareren
en wat een nieuwe kost.Ze hadden het gewoon een beetje
beleefder moeten uitleggen.

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Mijn uurloon bruto als monteur was €60,- ex BTW en een los of vervuild contact is vaak voldoende...

Het zoeken naar de oorzaak kost ook tijd, dus ik meet altijd eerst na openen het snoer door, soms is omdraaien stekker voldoende, want dit is ook vaak kapot!
Na het meten of er stroom inkomt ga ik zonder verder, en als het te lang duurde word het alsnog huisvuil, ik doen nooit langer dan 5 min over dit soort te voordelige apparaten, maar nu genietend van pensioen kan ik het wel weer!

Gesloten