LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Gisteren stopte mijn strijkijzer er ineens mee. Het apparaat werd niet meer warm, het lampje ging niet branden. Gebruiksaanwijzing erbij genomen, maar het euvel daarmee niet kunnen oplossen. Vandaag belde ik met de Philips klantenservice à 10 euro cent per minuut. de aardige mevrouw vroeg me naar het type en de aankoopdatum. Ze vertelde me dat het apparaat niet meer in de garantie viel en dat het dus niet meer gratis omgeruild kon worden, maar ... en nu komt het ... ook niet meer gerepareerd!
Daarop heb ik het apparaat maar zelf opengeschroefd, draden losgehaald en weer vastgezet, kon niet de hele kap eraf krijgen en dus maar weer in elkaar gezet en wonder boven wonder, hij doet het ineens weer!
De reden voor mijn bericht hier is dat ik er op zijn zachtst gezegd, uitermate verbaasd over ben dat het apparaat niet bij Philips voor reparatie aangeboden kon worden! Doet ie het niet meer, garantie verlopen? Gooi maar weg!
M.vr.groeten,
roschel
Daarop heb ik het apparaat maar zelf opengeschroefd, draden losgehaald en weer vastgezet, kon niet de hele kap eraf krijgen en dus maar weer in elkaar gezet en wonder boven wonder, hij doet het ineens weer!
De reden voor mijn bericht hier is dat ik er op zijn zachtst gezegd, uitermate verbaasd over ben dat het apparaat niet bij Philips voor reparatie aangeboden kon worden! Doet ie het niet meer, garantie verlopen? Gooi maar weg!
M.vr.groeten,
roschel
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Hij kan toch wel bij de winkel gerepareerd worden. Waarom ben je daar niet naar toegegaan?
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Vraag ik me ook af.Hij kan toch wel bij de winkel gerepareerd worden. Waarom ben je daar niet naar toegegaan?
Als er problemen zijn, dienen de consumenten altijd eerst naar de winkelier te gaan.
Tegenwoordig gaan ze eerst naar de fabrikant, wilt die het niet oplossen, dan pas gaan ze naar de winkelier toe.
Vaak kan dan de winkelier ook niks meer doen richting de fabrikant.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Ik wist dat de strijkijzer buiten de garantie was en wilde langs een Philips servicecentrum gaan (waar zijn die anders voor?). Die informatie kon ik online niet krijgen en heb toen gebeld.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
In het vervolg gewoon naar een witgoed zaak gaan met een eigen technische dienst.
Die kunnen dat dan heel gemakkelijk oplossen.
Die kunnen dat dan heel gemakkelijk oplossen.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Natuurlijk.... maar waar het me om gaat is dat de fabrikant buiten de garantie niet repareert.
Tot slot, het is vrij normaal om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen. En ja, ik weet ook wel adressen waar ze apparaten, ongeacht het merk, repareren.
Tot slot, het is vrij normaal om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen. En ja, ik weet ook wel adressen waar ze apparaten, ongeacht het merk, repareren.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Toch niet.Tot slot, het is vrij normaal om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen.
Sinds de consumentenbescherming strakker geregeld is, zien veel winkelieren het liefst dat je eerst naar hun toe gaat.
Want het komt te vaak voor dat de consumenten eerst naar de fabrikant gaan en daar hoge kosten krijgen en dan gaan ze naar de winkelier toe om daar de schade te gaan verhalen.
Begrijp je wat ik bedoel?
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie. Dat was mijn punt, einde discussie.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Ik begrijp heus wel wat je bedoelt.Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie.
Philips mag zo'n reparatie inderdaad weigeren. Ze zijn het niet verplicht.
Veel fabrikanten zeggen trouwens dat ze met de consumenten zelf geen zaken doen en dus ook niet de reparaties van de consumenten zelf aannemen.
Dit heeft allemaal te maken dat sinds 2003 de consumentenrechten zijn aangescherpt en dat de winkelier een belangrijke spil in het geheel is geworden.
Dus als de consumenten een probleem hebben, dienen ze altijd eerst naar de winkelier te gaan.
Daaruitvloeiend komt dus de reactie van Philips om jouw strijkijzer niet in reparatie te nemen.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Ok, dankjewel voor je reactie.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Geplaatst op 03 Aug 2007 08:16 door roschel
Jij maakt jou punt, ik het mijne, we praten daarom langs elkaar heen. Ik kon niet het niet eens over de reparatiekosten hebben. Philips weigert gewoon de reparatie. Dat was mijn punt, einde discussie.
roschel.Ik denk dat als Philips wel gerepareerd had je ook bij
radar terecht was gekomen over de kosten van de reparatie.
Ga zelf maar eens na wat voor tijd het kost voor het repareren
en wat een nieuwe kost.Ze hadden het gewoon een beetje
beleefder moeten uitleggen.
Re: Philips strijkijzer Azur GC 4218 en Philips support....
Mijn uurloon bruto als monteur was €60,- ex BTW en een los of vervuild contact is vaak voldoende...
Het zoeken naar de oorzaak kost ook tijd, dus ik meet altijd eerst na openen het snoer door, soms is omdraaien stekker voldoende, want dit is ook vaak kapot!
Na het meten of er stroom inkomt ga ik zonder verder, en als het te lang duurde word het alsnog huisvuil, ik doen nooit langer dan 5 min over dit soort te voordelige apparaten, maar nu genietend van pensioen kan ik het wel weer!
Het zoeken naar de oorzaak kost ook tijd, dus ik meet altijd eerst na openen het snoer door, soms is omdraaien stekker voldoende, want dit is ook vaak kapot!
Na het meten of er stroom inkomt ga ik zonder verder, en als het te lang duurde word het alsnog huisvuil, ik doen nooit langer dan 5 min over dit soort te voordelige apparaten, maar nu genietend van pensioen kan ik het wel weer!