LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] accepteren jullie nou eens je verlies !

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jss
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2007 10:10

accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door jss »

hallo allemaal,

ik heb nooit belegd in leaseprodukten maar ook ik ben in 2000 veel geld kwijtgeraakt. (ben trouwens geen grote belegger of zo)

ik ben ervan overtuigd dat een deel van de lease beleggers niet wisten waar ze aan begonnen. maar een groot deel wist dit wel zeker !
iedereen met een fatsoenlijke opleiding leest toch ook de kleine lettertjes.

veel van jullie hadden dollartekens in de ogen en wilde maar al te graag mee profiteren van de stijgende beurskoersen.

voor degenen die dus wel wisten waar ze mee bezig waren , hou op met zeuren en pak die duisenberg regeling en ga verder met leven !

gr

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Weer zo'n reactie van iemand die totaal niet weet waar het nu allemaal om gaat. Zucht ...
ik ben ervan overtuigd dat een deel van de lease beleggers niet wisten waar ze aan begonnen. maar een groot deel wist dit wel zeker !
iedereen met een fatsoenlijke opleiding leest toch ook de kleine lettertjes.
Dat is dus helaas niet het geval. Er zijn ook aandelenleasecontracten verkocht aan minderjarigen, studenten, bijstandsmoeders en demente ouderen. Van deze groep mensen kun je geen kennis van beleggen verwachten.

Daarnaast gaat het hier niet alleen om beleggen in aandelen, maar ook om ordinaire leenproducten. Zoals je weet wordt iedereen die in Nederland een hypotheek of andere vorm van lening wil afsluiten, getoetst op zijn of haar kredietwaardigheid. Bij de aandelenleasecontracten die er zijn verkocht is dit helemaal niet gebeurd, daardoor kon het ook gebeuren dat er honderdduizenden contracten werden verkocht aan consumenten die zich dit helemaal niet konden veroorloven.

Dus houdt alsjeblieft je mond als je niet weet waarover je praat.

Martinvdm

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door Martinvdm »

en pak die duisenberg regeling en ga verder met leven !
Ik heb geoptout dus kan niet meer schikken... :wink:

Voor de rest..bedankt voor jouw bijdrage en als je ooit het leasedossier eens doorgenomen hebt, praten we wel verder...

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door cornelis »

Áls dexia zich aan de geldende wetten en regels had gehouden dan geef ik jou gelijk jss,maar helaas heeft dexia veel regels en wetten overtreden,en een simpel verzoek om aan mij een bewijs te leveren dat de aandelen daadwerkelijk zijn voor mij zijn gekocht kan en wil dexia mij niet leveren.

Reden genoeg om geen verlies te accepteren als ik niet eens zeker weet of er aandelen zijn.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door Math »

Jss, dat je hier komt verkondigen dat er mensen zijn die wisten dat ze aan het beleggen waren, is waar. Dat er ook duizenden dachten dat ze aan het sparen waren is ook waar. In de kleine lettertjes staat echter niets dan lof over het aangeboden product, zonder risico's en met veel opbrengst. Dat we zijn misleid blijft echter 100% overeind om maar te zwijgen van zorgplicht (zie topic jeroenEU) aandelen niet op naam etc. Maar ook ik denk dat je niet helemaal de zaak hebt gevolgd de afgelopen 4 jaar. Wat ik je ook nog wil meegeven m.b.t. de Duisenbergregeling is het feit dat het merendeel van gedupeerden deze regeling gewoonweg niet kunnen accepteren omdat ze het geld niet hebben voor nog eens 1/3 deel van de restchuld te betalen en ze zijn al de inleg kwijt.Er zijn ook producten waar de Duisenbergregeling helemaal niet van toepassing is dat weet je allemaal niet schijnbaar. En wat te denken van de mensen die door Dexia zijn gedagvaard al drie jaar geleden en waarvan de rechtzaken drie tot vier keer zijn uitgesteld door deze boevenbank. Dit zijn rechtzaken waar DEXIA ons heeft gedagvaard niet andersom. Deze rechtzaken lopen al voor dat Duisenberg in beeld kwam en heb dus niks met die DR rte maken.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

ik ben in 2000 veel geld kwijtgeraakt.
Jij hebt zeker heel veel KPN aandelen gekocht toen ze nog 35 euro kostten? Een beetje bedrijfsanalyse had je verlies kunnen voorkomen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wat zei ik?
Flipje ruikt stront en hij zit er gelijk boven op.
Andere smaken heeft hij niet.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door cornelis »

Het is dus een strontvlieg

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Oom Dagobert


Geplaatst op 04 Aug 2007 21:10 door Oom Dagobert
Wat zei ik?
Flipje ruikt stront en hij zit er gelijk boven op.
Andere smaken heeft hij niet.
Naar boven

cornelis


Geplaatst op 04 Aug 2007 21:21 door cornelis
Het is dus een strontvlieg
Ik zit geen scheten van Piet op te snuiven zoals procesvoerder en de rest van die PALjassen.
procesvoerder
BerichtGeplaatst op: 01 Aug 2007 21:10 Onderwerp:

Één scheet van Piet zegt meer dan duizend berichten van Navarre.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door wreker »

" accepteren jullie nou eens je verlies !"

Welk verlies?
Het verlies van de risicoloze inleg?
het verlies van het vertrouwen in een normen en waarden overheid?
Het verlies in het vertrouwen in een "betrouwbare" bank?

Zolang criminelen het in Nederland voor het zeggen hebben, kun je spreken van een groot verlies!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Elk zichzelf respecterend mens verwijdert zich zodra hij merkt dat zijn aanwezigheid in gezelschap ongewenst is.
Een strontvlieg niet, die komt 100x terug.
En wat doet Flip?

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door Math »

Jss, ik wacht op een reactie of ben je er stil van geworden?? Gr. Math

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door croosjes »

Oom Dagobert zegt:

Elk zichzelf respecterend mens verwijdert zich zodra hij merkt dat zijn aanwezigheid in gezelschap ongewenst is.
Dit verwoord dexia ook zo,en verwijst dan naar de duisenberg regeling.Dus kijk uit wat je zegt OD

Mvg.Andre

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: accepteren jullie nou eens je verlies !

Ongelezen bericht door B17 »

Is de regeling van Duisenberg een goede deal?



door Rob Silvertand



Het Brabants Dagblad 24 juli 2007



Dinsdag 24 juli 2007 - Met interesse heb ik kennisgenomen van de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam van 27 januari 2007. In die uitspraak oordeelde het hof - kortgezegd - dat de afspraak die Dexia Bank met de Stichting Leaseverlies, de Stichting Egalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters heeft gemaakt om tot afwikkeling van een groot aantal effectenleasedossiers te komen, niet dusdanig onredelijk is dat die niet door de beugel kan.

Dat wekt bij mij weinig verbazing. Een ieder - en dus ook Dexia - kan immers met een ander afspreken wat hij wil, waarbij het de rechter niet zomaar vrijstaat om in de inhoud van die afspraken te treden. Dat is niet anders voor deze afspraak tussen een vijftal partijen. Ondertussen ook wel de Duisenberg-regeling genoemd. Bovendien: wie zich vóór 1 augustus 2007 afmeldt voor de Duisenberg-regeling is er niet eens aan gebonden. Wat anderen de Duisenberg-regeling noemen, is in mijn beleving niet meer dan een Duisenbergvoorstel.
De advocaat van Dexia werpt tegen dat de rechter na 1 augustus 2007 dat Duisenbergvoorstel ook aan zijn vonnissen ten grondslag zal leggen. Ik kan mij voorstellen dat die hoop bij hem leeft. Ik schat evenwel in, met alle respect, dat Dexia zich hier misrekent.
Als alle zaken na 1 augustus 2007 daadwerkelijk conform Duisenberg zouden worden afgehandeld, dan zou afmelden zinloos zijn. Uit de uitspraak van het gerechtshof Amsterdam van 1 maart 2007 volgt bovendien dat afmelden allesbehalve zinloos is.
In die zaak kon Dexia niet bewijzen dat de huwelijkspartner van de belegger schriftelijk toestemming had gegeven voor het sluiten van de overeenkomst. Het hof oordeelde dat Dexia alles aan de belegger terug diende te betalen. Ik weet natuurlijk ook wel dat op diezelfde dag door datzelfde hof ook een uitspraak is gedaan waarin de schade conform het Duisenberg-voorstel vergoed werd. In die zaak had de belegger, een vrouw, evenwel aangegeven dat ze zich er van bewust was dat zij haar gehele inleg kon verliezen.
Bovendien had de vrouw een universitaire opleiding afgerond en leidde zij een eigen communicatieadviesbureau.
Hoe het komt weet ik niet, maar bij mij in de kast hangen maar weinig aandelenleasedossiers die lijken op het dossier van die vrouw. Mijn cliënten zijn doorgaans hardwerkende vaders die hun zuurverdiende spaargeld in goed vertrouwen in handen hebben gesteld van uw cliënte Dexia.
Voor die vaders is het Duisenberg-voorstel doorgaans geen 'fair deal'. Zij zullen zich vóór 1 augustus afmelden voor de Duisenberg-regeling.
Mijn confrère Cornegoor weet wellicht dat in de eerste helft van de twintigste eeuw de kerk de mensen dom hield en het wereldlijk gezag ze arm hield. Die tijd is voorbij.
Misschien dat Dexia het een eeuw later nog eens met heel Nederland wil proberen. Maar ik geef haar eerlijk gezegd weinig kans.



Mr. Rob Silvertand is advocaat bij j Van Ewijk van de Wouw Advocaten en Mediators in Den Bosch



Copyright © 2007 Brabants Dagblad - alle rechten voorbehouden





--------------------------------------------------------------------------------

Gesloten