LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wisselen van ADSL provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gerzzz

Wisselen van ADSL provider

Ongelezen bericht door gerzzz »

Wie heeft er ervaring met het wisselen van provider.

Ik zelf ben Zon lite gebruiker (geen klachten), maar ik wil graag naar aanbieder die een goede aktie heeft lopen?

Ik weet dat het overstappen door KNP (zij alweer) er moeilijk wordt gemaakt.

Zij kunnen nl. in hun administratie niet aangeven dat vanaf een bepaalde datum een andere provider de internet verbinding levert!

Kwestie van stekker omsteken?

Graag jullie reacties en bevindingen.

Gerzzz :(

Gast

Re: Wisselen van ADSL provider

Ongelezen bericht door Gast »

overstappen bij mxstream kan nog niet alleen bij bbned kan dit.

voor meer info zie :

http://www.adslgebruikers.nl/forum/viewtopic.php?t=655

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Wordt inderdaad wel eens moe van dat machtmisbruik van de KPN.
Begrijp nog steeds niet waarom dit niet anders(lees sneller) kan .

mercvrivs

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Het is de verwachting dat in de toekomst het overstappen
tussen adsl providers makkelijker wordt gemaakt.
Op dit moment ben je enige tijd van adsl verstoken
tussen de overstap!

KPN adviseert ook als je wilt wisselen te wachten totdat
het zover is

gerzzz

Ongelezen bericht door gerzzz »

Waar adviseert KPN dat?

Wat is je bron?

Gerzzz

paul_033

Ongelezen bericht door paul_033 »

Op papier en in de regeltjes die je ondertekend staat vaak dat je er een jaar (1) aan vast zit.
Maar ook zonder die regel is het niet altijd slim om steeds over te stappen omdat je vaak extra kosten hebt bij het overstappen.
Op papier moet het wel kunnen, maar het omzetten van kabel of ADSL van de 1 naar de ander kan opleveren dat je een tijd zonder zit, of dubbel betaald.
Ik zou zeggen hou de provider waarbij je geen problemen hebt, en hou de datum in de gaten dat je op kan zeggen.
Let even op de voorwaarden van opzeggen, en meld je optijd AF, en meld je optijd AAN bij een nieuwe provider.

BenW

Ongelezen bericht door BenW »

Overstappen van een asdl provider naar een andere asdl provider duurt ingeveer 2 maanden.
Oorzaak: Er kan een asdl signaal per hoofdnummer (analoog een ISDN). Bij eninde contreact wordt niet het nummer door gesluitsd naar een andere provider (tehnische toch een eenvoudign mogelijkeheid).
Eerst wordt het 'oude' asdl singaal van delijn gehaald en volgt er een lijn meting en dan wordt het 'nieuwe signaal' op deli gezet. door looptijd ongeveeer 2 maanden.
Totaal overbodig en belemmerend.
Het is een administratie proces en een 'kleine technische handeling' om een neiweu provider aan te sluiten op en hoofd nummer. Het is gewoon onwil.

Gast

alleen bij kpn duurt dat zo lang.

bij bbned -> andere bbned provider max een paar uurtjes

mercvrivs

Waar adviseert KPN dat?

Wat is je bron?

De website van KPN zelf!
Heb het ooit eens daar gelezen!

Gast

Krijgt KPN weer de schuld.

Wat heeft KPN te maken als je switcht tussen providers ?

mercvrivs

Uit webwereld 10 december
Diverse medewerkers van KPN hebben inmiddels al een cursus gevolgd voor een nieuw administratiesysteem dat KPN binnenkort in gebruik zal nemen voor adsl-klanten. "Wij werken nu nog met een verouderd invoersysteem. In dit systeem is het straks mogelijk om ook 'Direct ADSL' aan te vragen, dus zonder provider", zo meldt een bron binnen KPN tegenover WebWereld.

Wie op dit moment als adsl-abonnee van bijvoorbeeld Planet Internet wil overstappen naar XS4ALL (beide dochters van KPN) ondervindt hierbij grote moeilijkheden. Eerst moet namelijk de adsl-lijn fysiek ontmanteld worden om daarna opnieuw te worden aangesloten.

Nadeel is dat de consument minimaal een maand zonder adsl komt te zitten en geconfronteerd wordt met opnieuw aansluitkosten. Hieraan moet met het nieuwe systeem een einde komen, zodat er geen drempels meer zijn bij het overstappen.

Wanneer het nieuwe systeem wordt ingevoerd, is nog onduidelijk. Een woordvoerster van KPN wil geen details kwijt over het administratiesysteem. "We zijn nog aan het onderzoeken hoe processen vereenvoudigd kunnen worden

Gast

En dat bedoel ik met machtsmisbruik.Ik heb wel internet van Versatel maar ik kan nog steeds me telefoon niet opzeggen.
Je bent gewoon gebonden aan hun als dit nou eens een keer veranderd, moet je eens kijken of alles nog zo lang duurt.
Met mobieltjes kan je gelukkig wel kiezen maar hier niet.
Of ik moet naar die *** UPC gaan.
En over het opzeggen dat staat er inderdaad op maar als je te vroeg opzegt zit je zonder. Doe je het te laat dan moet ik bij me oude provider nog een maand extra gaan betalen.Bij de nieuwe provider is het ook niet goed voorspelbaar door de KPN waneer alles is opgeleverd of veranderd.

FritztheCat

Ongelezen bericht door FritztheCat »

Overstappen tussen 2 BBNed providers kan wel binnen een paar uur maar kost dus gewoon 250 euro.

Zij geven KPN hier de schuld van.

Al met al een grote ellende dus.

Ik zit zelf nu ook al 4 weken zonder en het kan nog wel 2 weken duren.

(van InterNL naar Fast-XS)

Gast

@ FritztheCat

Wat je zegt klopt niet helemaal!!
Want er is 1 voorwaarde je moet niet je huidige ADSL hebben opgezegt of als ie over 1 maand stop gezet word!
Want dan kan de migratie naar je nieuwe provider niet doorgaan!

Er is dus tendege een spelregel..
Betaal de restant termijnen aan je huidige provider en dan is het mogelijk over te stappen naar een andere provider in het zelfde netwerk (BBned) op voorwaarde dat je ADSL nog niet heb opgezegt.

Dat met KPN snap ik ook niet..
Het weer vrijgeven van de lijn duurt daar 3 weken.. wat er alleen gebeurt is het veranderen in de database.. zodat een andere provider er weer een beroep op kan doen..
Ik vind zelf dat dit veel sneller zou kunnen max 5 werk dagen..
Dit geeft gewoon aan hoe machtig KPN is.

Maar wat nog erger is dat je achter in de rij komt te staan dus je mag nog hopen dat je nog op het netwerk kan komen het kan wel eens vol wezen in de schakelkast...

Als je dit op een normale manier zou bekijken zou dus in 20 werkdagen max.. een ADSL aansluiting gerealiseerd kunnen zijn..

Alleen zou KPN dan eens sneller moeten gaan werken dat maakt de providers ook een stuk makkelijker..

TROSRADAR zou eens ADSL en de vrijheid ervan onder loep moeten nemen en dan vooral KPN die heel veel tegenwerkt..

Greetzzz

Lisa

Gast

Maar waarom zou je in vredesnaam over willen stappen? Uiteindelijk kost het overal evenveel hoor.

De regeltjes zijn heel helder en normaal. Iedereen die zich daar aan wenst te houden piest nooit naast de pot. Wie anders wil...

Het makkelijkst is om KPN de schuld te geven. Kijk vooral eerst bij jezelf en oordeel dan pas. Het is menseigen om altijd een ander de schuld te geven. Zelf hebben we het nooit gedaan :)

erres

Ongelezen bericht door erres »

Heeft iemand ervaring met het overstappen van Tele2 naar een andere provider? Tele2 heeft een eigen netwerk waardoor de bemoeienis van KPN niet nodig is bij het opzeggen van je contract. Mijn minimale contractlooptijd is al een tijdje uitgediend.

Gesloten