LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe badkamer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
whenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2007 19:22

nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door whenk »

Is het wijs om het te laten doen!!!!


Ik woon in een huurhuis maar nu kan ik mijn badkamer laten renoveren(is aan vervanging toe) dit houd in:nieuwe vloertegels eigen keuze,nieuwe muurtegels eigen keuze met rvs strip,leidingen weg werken in de muur,nieuwe inbouw toilet druknop rvs (keuze uit 2 modellen) nieuwe wastafel+mengkraan+spiegel ook keuze uit 2 modellen(spinkx),doucewand+rvs goot rondom+goede doucekop,stang,slang.Indien nodig word het plafon opnieuw gestuct.Nieuwe schakelaars en verdere problemen die ze kunnen tegenkomen.Dus alles zit er bij inbegrepen ook onderhoud omdat dit door de woningbouw gedaan word.
meerprijs +/- 53 euro per maand

is het wijs om het te laten doen?

2righthands
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2007 18:36

Re: nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door 2righthands »

Hallo whenk,

Het voordeel bij een huurhuis is dat je er zelf geen geld in investeert en je loopt dus geen risico. Met de kosten voor de woningbouwvereniging (globaal 5 a 8 duizend euro) voor een eenvoudige badkamer heb jij niets te maken.
Spaar je het geld op/uit, dan heb je 636 E/jr; na 5 jaar ruim 3 duizend E.
Ga je ooit nog eens verhuizen of aan een koopwoning beginnen, heb je 3 mille extra.
Het blijft een persoonlijke keuze, een fraaiere badkamer gepaard aan een hogere "woonprijs". Mogelijk krijg je een stukje extra comfort in de vorm van: Gemak bij schoonhouden van de ruimte en gebruiksgenot.
Succes met jouw beslissing :wink:

little sister
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2007 09:53

Re: nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door little sister »

Hi Whenk !

Je twijfelt of je je huurlasten omhoog moeten laten gaan, door de verhuurder de badkamer te laten renoveren. Tja, ik kan niet in jouw portemonnee kijken en weet dus niet of die 53 euro per maand voor jou een zware belasting is. Maar zoals 2righthands ook al aantipte: voor extra comfort en gebruiksgemak valt ook veel te zeggen.

Zo te lezen wordt er op de geboden renovatie niet beknibbeld en heb je ook nog inspraak/keuzemogelijkheden. En dan zit het onderhoud ook nog in de maandelijkse toeslag begrepen.
Als huiseigenaar kan ik alleen maar zeggen dat je een mooie deal geboden krijgt, die ik met beide handen aan zou pakken als ik de mogelijkheid had.

De enige die de knoop door kan hakken, ben je zelf. Je hebt zelf al aangegeven dat de badkamer aan vervanging toe is, dus dat zal je twijfelpunt dan ook niet zijn. Alleen jij weet wat het voor je maandlasten betekend als je meer per maand moet gaan betalen, maar als ik zou moeten kiezen zou ik er zeer zeker voor gaan.

whenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2007 19:22

Re: nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door whenk »

Bedankt voor beide reacties, :D
Ik heb de knoop doorgehakt en in September gaan ze er mee bezig.

De badkamer is na 9 werkdagen klaar en ben er erg blij mee.
Een verlaagt plafon leidingen weggewerkt tegels mochten we zelf uitzoeken ook het toilet en wastafel+doucewand mochten we uit diversen modellen uitzoeken en inderdaad het schoonmaken is ook veel makkelijker,Kortom een + voor onze woningbouwvereniging in Apeldoorn. :lol:

Gesloten