Hallo mensen.
Ook ik wil over dit onderwerp wel wat kwijt.
Zelf heb ik twee honden, waarvan een verlatingsangst heeft.
Het probleem is, dat ik de deur niet uit kan of ze blaft. Ook als ik 's achts boven lig. Tot ergenis van de buren,...en da's logisch. Zou er zelf ook gek van worden. Mijn hond is nu 7 jaar, en sinds we in dit huis (2 jaar geleden) zijn komen wonen, ging het mis. De buren kwamen er mee, dat dit al weken speelde. Maar ja,..als je zelf de deur uit bent hoor je dat niet. En was dus erg blij dat ze het kwamen melden, al hadden we het liever gehad dat ze meteen waren gekomen, maar goed. Ik raad dus ook iedereen aan, naar je buren te stappen. Is het niet voor jezelf, dan wel voor de hond. We hebben met wat orde en regeltjes het toen weer goed gekregen en het is ander half jaar goed gegaan, tot sinds een paar weken. De gedrags regels werken niet meer, hebben ECHT alles geprobeerd!!!
Zijn nu nog bezig met homiopatischemiddelen en hoop dat het snel goed komt. Voor mijn buren is het erg vervelend, en begrijp dat helaas maar al te goed. Ik ben sinds ik het weet, ook niet meer gaan werken, maar nog blaft ze als ik ook maar even de tuin in loop. Het is gekomen, nadat ik een miskraam van een paar maanden had, en zie nu ook in hoe sterk een band tussen hond en mens kan zijn. En hoop als ik me beter voel, het met haar ook weer beter gaat, en ze wat rust vind. Ondertussen proberen we van alles om haar stil te krijgen.
Ik hoop dus ook niet, dat hier eens de politie voor de deur staat, en mijn hond meeneemt. Wat kan zij er aan doen, dat ze erg bezorgt en waakzaam over me is,..en liever niet wijkt van mijn zij!!! En nee, mijn hond mag niet op slaapkamers komen, boven, of me de hele dag volgen, negeer haar gebalf, proberen haar beetje bij beetje te trainen, dat ze langer alleen kan zijn,..ze krijgt op natuurlijke bassis kalmerende middelen,..dus JA!! we doen er alles aan.
En hoop dat sommige mensen, het ook even van de andere kant kunnen zien. Een hond laat je niet zo maar in slapen, of ruil je of doe je weg. Ik ben ook wel eens lastig of vervelend, maar hoop dat mijn man er dan ook niet zo over denkt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hopelijk denkt iedereen die last heeft van een blaffende hond, hoe vervelend ook, ook eens even na, over de andere kant van een verhaal.
Lieve groet, baasje van een blaffende hond