LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prepaid bellen van Simyo.nl
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33
Prepaid bellen van Simyo.nl
Met simyo bellen is goedkoop en het netwerk is goed. Soms wordt echter de sms/belkosten later in rekening gebracht omdat alles via internet gaat. Ook hier heb ik begrip voor maar dat ik nu nog smsjes moet betalen die ik 6 weken geleden al verstuurd heb gaat mij te ver! Dit is toch niet de bedoeling van prepaid bellen???!?!!?!? Wie heeft er ook zulke ervaringen met SIMYO??
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Goedemorgen!
Hierbij wil ik graag reageren op het bericht van Mark. 2 dagen geleden kreeg ik namelijk een e-mail van Simyo dat door een communicatiefout met providers in het buitenland niet alle kosten al verrekend zijn en dit alsnog gedaan zal worden...gevolg ik sta nu bijna 40 euro in de min met mijn beltegoed!
De rede waarom ik naar Simyo ben gegaan was het feit dat ik voor een half jaar naar het buitenland vertrok en ik toch een Nederlands nummer wilde aanhouden, ik heb mijn abonnement opgezegd en voor beltegoed gekozen zodat ik het 'in de hand' kon houden en er controle over zou hebben, plus het feit dat je je beltegoed kan opwaarderen via het internet. ideaal dus voor mij. Alleen, ik ga er dan wel van uit, dan wanneer ik mijn saldo check er ook alles verrekend is! En dat ik niet een naheffing krijg van 3 maanden geleden...
Ik zie graag reacties tegemoed!
Hierbij wil ik graag reageren op het bericht van Mark. 2 dagen geleden kreeg ik namelijk een e-mail van Simyo dat door een communicatiefout met providers in het buitenland niet alle kosten al verrekend zijn en dit alsnog gedaan zal worden...gevolg ik sta nu bijna 40 euro in de min met mijn beltegoed!
De rede waarom ik naar Simyo ben gegaan was het feit dat ik voor een half jaar naar het buitenland vertrok en ik toch een Nederlands nummer wilde aanhouden, ik heb mijn abonnement opgezegd en voor beltegoed gekozen zodat ik het 'in de hand' kon houden en er controle over zou hebben, plus het feit dat je je beltegoed kan opwaarderen via het internet. ideaal dus voor mij. Alleen, ik ga er dan wel van uit, dan wanneer ik mijn saldo check er ook alles verrekend is! En dat ik niet een naheffing krijg van 3 maanden geleden...
Ik zie graag reacties tegemoed!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Hallo Suzanne,
Ik heb ook nog een email naar simyo gestuurd en zij zeggen dat ik het bedrag gewoon moet betalen. ik vind dit echt onterecht!!! HELP??? wat kan ik hier aan doen? weet iemand dit??? Kan ik in hoger beroep of iets dergelijks?
Bedankt!
Hoor het graag!
Ik heb ook nog een email naar simyo gestuurd en zij zeggen dat ik het bedrag gewoon moet betalen. ik vind dit echt onterecht!!! HELP??? wat kan ik hier aan doen? weet iemand dit??? Kan ik in hoger beroep of iets dergelijks?
Bedankt!
Hoor het graag!
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Je hebt de SMS'jes verstuurd of de gesprekken gevoerd, dus je zal er voor moeten betalen. Dat het niet helemaal op tijd komt, is op zijn hoogst slordig, maar ontslaat je niet van de betalingsverplichting.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
dat is allemaal prima maar ik zou wel graag een tegemoetkoming zien want hiervoor maakt simyo geen reclame. prepaid bellen is niet ACHTERAF betalen! daar wordt ALTIJD reclame voor gemaakt. dit is alleen het geval bij een abonnement!
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Verrekening van diensten kan altijd achteraf nog plaatsvinden als deze door omstandigheden pas later in rekening gebracht kunnen worden. Die regel zal, net als bij elke andere provider, in de algemene voorwaarden staan die je ongetwijfeld gelezen hebt.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Je kan toch zien welke bedragen eraf zijn getrokken van je saldo!!
Begrijp dan niet dat je zo loopt te mekkeren!!!
Je zoekt nu spijkers op laag water.
Begrijp dan niet dat je zo loopt te mekkeren!!!
Je zoekt nu spijkers op laag water.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Nou Markie, ik snap echt niet wat je te je te mekkeren hebt. Is toch normaal dat als jij smsjes verstuurd, dat je die moet betalen?
Ik zie het als een dienst van Simyo dat je uberhaupt nog kan bellen / sms-en terwijl je tegoed onvoldoende is.
Ik zie het als een dienst van Simyo dat je uberhaupt nog kan bellen / sms-en terwijl je tegoed onvoldoende is.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
om het even simpel te stellen. Je loopt toch de supermarkt ook niet uit zonder te betalen.
JE hebt gebruik gemaakt van een dienst alleen kon die dienst niet op het juiste moment worden berekend. Zoals Dilbert29 al zei staat hier echt wel een bepaling in de alg. vw van simyo.nl
JE hebt gebruik gemaakt van een dienst alleen kon die dienst niet op het juiste moment worden berekend. Zoals Dilbert29 al zei staat hier echt wel een bepaling in de alg. vw van simyo.nl
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
ik zette mijn reactie op deze site voor hulp.. het enige wat je hier krijgt is commentaar van betweters.. hier heb ik dus niks aan! ik heb liever alleen een reactie van iemand die mij kan helpen. dat waardeloze gezeik heb ik niks aan!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
sorry tros radar maar hier heb ik niks aan.. de mensen die commentaar geven zijn vaak de mensen die zelf geld zat hebben op elk moment. dat is niet bij iedereen zo in Nederland.. maar goed.. enig begrip is daar niet voor dus
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Dag markie1985,
Je hebt een bericht op dit forum gezet en dan kun je verwachten dat je veel reacties van zwetsers krijgt. Wil je de redactie van trosradar zelf inschakelen (althans een verzoek daartoe doen) dan moet je de kontactknop gebruiken.
Gegevens:
Een idee wat RADAR zou moeten behandelen? Laat het ons weten! Mocht u op zoek zijn naar informatie uit een Radaruitzending, vul dan niet dit formulier in. U kunt alle Radaruitzendingen via onze site terugkijken.
U kunt ons ook via [email protected] en per post bereiken:
TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
Vergeet niet uw telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent te vermelden!
U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343 (de Radarlijn is geopend op maandag van 19:00-22:00 uur en dinsdag van 13.00 uur tot 14.00 uur).
De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten. Een aantal onderwerpen komen aan bod in het programma, de rest wordt gearchiveerd. Het telefoonteam verwijst u door naar instanties die u verder kunnen helpen. Kijk eerst naar deze handige links, telefoonnummers en adressen van instanties die u snel verder kunnen helpen met uw klacht:
http://www.trosradar.nl/PHP/news/27/1617
Heeft u vragen of opmerkingen over de site of het forum? Kijk dan eerst naar Veel gestelde vragen Voor overige vragen kunt u mailen naar de internetredactie.
Heeft u een suggestie voor wat Radar moet behandelen? Laat het ons weten!
NAAM:
TELEFOON:
E-MAIL ADRES:
BETREFT:
UW SUGGESTIE:
Je hebt een bericht op dit forum gezet en dan kun je verwachten dat je veel reacties van zwetsers krijgt. Wil je de redactie van trosradar zelf inschakelen (althans een verzoek daartoe doen) dan moet je de kontactknop gebruiken.
Gegevens:
Een idee wat RADAR zou moeten behandelen? Laat het ons weten! Mocht u op zoek zijn naar informatie uit een Radaruitzending, vul dan niet dit formulier in. U kunt alle Radaruitzendingen via onze site terugkijken.
U kunt ons ook via [email protected] en per post bereiken:
TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
Vergeet niet uw telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent te vermelden!
U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343 (de Radarlijn is geopend op maandag van 19:00-22:00 uur en dinsdag van 13.00 uur tot 14.00 uur).
De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten. Een aantal onderwerpen komen aan bod in het programma, de rest wordt gearchiveerd. Het telefoonteam verwijst u door naar instanties die u verder kunnen helpen. Kijk eerst naar deze handige links, telefoonnummers en adressen van instanties die u snel verder kunnen helpen met uw klacht:
http://www.trosradar.nl/PHP/news/27/1617
Heeft u vragen of opmerkingen over de site of het forum? Kijk dan eerst naar Veel gestelde vragen Voor overige vragen kunt u mailen naar de internetredactie.
Heeft u een suggestie voor wat Radar moet behandelen? Laat het ons weten!
NAAM:
TELEFOON:
E-MAIL ADRES:
BETREFT:
UW SUGGESTIE:
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Als mensen het niet met je eens zijn zijn ze dus meteen betweters. Als je alleen maar meningen wilt horen die in jou straatje passen moet je hier niet posten.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Je kunt het altijd proberen bij de geschillencommissie of de rechter.......Ik heb ook nog een email naar simyo gestuurd en zij zeggen dat ik het bedrag gewoon moet betalen. ik vind dit echt onterecht!!! HELP??? wat kan ik hier aan doen? weet iemand dit??? Kan ik in hoger beroep of iets dergelijks?
Maar op voorhand denk ik dat dat je alleen maar meer geld gaat kosten, dus mijn advies:
Indien je het geld niet hebt geef dat dan door aan Simyo en probeer een betalingsregeling te regelen. De rekening zal hoe dan ook betaald moeten worden.....Helaas
pvd
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Het is toch normaal dat je moet betalen, of dit nu direkt is of na een bepaalde tijd. Je kan alles nazien op je online rekening bij simyo. En nee ik heb geen leggende gelden moet er keihard voor werken!!!!!!!!
Neem geen woord terug van hetgeen staat in mijn vorige bericht:
Je loopt gewoon te mekkeren !!!!!!
Neem geen woord terug van hetgeen staat in mijn vorige bericht:
Je loopt gewoon te mekkeren !!!!!!
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Het is op dit forum al snel zo dat je een betweter bent als je een andere mening hebt dan de topic starter. gelukkig trek ik me daar weinig van aan en geef ik gewoon mijn mening.
En in dit geval ben ik het met Gaasper eens, je loopt gewoon te mekkeren !
En in dit geval ben ik het met Gaasper eens, je loopt gewoon te mekkeren !
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Hier geld gewoon dat de gebruiker betaalt. Jij hebt die sms'jes verstuurt en ook al komt de rek wat later dat ontslaat jou niet van de verplichting om te betalen. En ja, Als je berichten op een open forum zet kan je verwachten dat niet iedereen naar je mond praat maar soms met kritiek komt. Als je dat niet bevalt, zet je toch niets hier neer.
Joopataa
Joopataa
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07 aug 2007 08:24
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Beste redactie van Tros Radar,
ik heb mijn zoon een Pre-paid belkaartje van Simyo gegeven. Hij is 16 en ik geef hem dus geen telefoon met een abonnement, want ik weet als geen ander wat er dan gaat gebeuren.
Nu het volgende: op de Pre-paid kaart heeft mijn zoon een NEGATIEF!!! saldo op weten te bouwen van -27,52!!
Simyo geeft aan dat het saldo van het beltegoed soms negatief kan zijn doordat ze de gesprekken niet afsluiten als het beltegoed op is.
Maar dit noem ik niet meer "even het gesprek afmaken" en ik vraag me af of dit zomaar kan?
Dit was voor mij de eerste, en laatste kennismaking met dit bedrijf.
met vriendelijke groet, Frederique Verboort.
ik heb mijn zoon een Pre-paid belkaartje van Simyo gegeven. Hij is 16 en ik geef hem dus geen telefoon met een abonnement, want ik weet als geen ander wat er dan gaat gebeuren.
Nu het volgende: op de Pre-paid kaart heeft mijn zoon een NEGATIEF!!! saldo op weten te bouwen van -27,52!!
Simyo geeft aan dat het saldo van het beltegoed soms negatief kan zijn doordat ze de gesprekken niet afsluiten als het beltegoed op is.
Maar dit noem ik niet meer "even het gesprek afmaken" en ik vraag me af of dit zomaar kan?
Dit was voor mij de eerste, en laatste kennismaking met dit bedrijf.
met vriendelijke groet, Frederique Verboort.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Het hoort volgens mij zo te zijn,dat wanneer je prepaid beltegoed op is je niet meer kan bellen en ook niet sms,en
Dus je ook geen naheffing moet kunnen krijgen.
Ik heb zelf een keer meegemaakt bij vodafone dat mijn beltegoed op was en ik toch betaalde sms'jes kreeg opgestuurt van 1 euro,waar ik op dat moment de code niet voor had om deze op te zeggen.
Ik heb vodafone opgebeld,en kreeg de bevestiging dat ik niks hoefde te betalen omdat ik geen beltegoed had.
Dus je ook geen naheffing moet kunnen krijgen.
Ik heb zelf een keer meegemaakt bij vodafone dat mijn beltegoed op was en ik toch betaalde sms'jes kreeg opgestuurt van 1 euro,waar ik op dat moment de code niet voor had om deze op te zeggen.
Ik heb vodafone opgebeld,en kreeg de bevestiging dat ik niks hoefde te betalen omdat ik geen beltegoed had.
Re: Prepaid bellen van Simyo.nl
Als het beltegoed op is kun je nog wel gebeld worden, en niet meer bellen!
Als zij het telaat afschrijven is dat hun probleem!
SMS diensten nooit nemen alleen als je ze zelf verstuurde is het niet duur.
Als negatief saldo, daarom vooraf informeren wat er nog staat, dan neem je toch andere, hun fout, want eigenlijk mag je niet eens rood staan, slechts het laatste gesprek mag je afmaken, en dat voor de overdag prijzen, dat kan nog, maar zelfs afbreken is toegestaan!
Daarom neem ik ook geen abbo en alleen nog prepaid!
Bij een simlockvrij toestel kun je zo een andere in stoppen en dan als nieuwe klant krijg je vaak meer beltegoed als je betaalde, dus neem een nieuwe, en gooi weg die rekening van €27,- en dat was het Simyo kadotje!
Als zij het telaat afschrijven is dat hun probleem!
SMS diensten nooit nemen alleen als je ze zelf verstuurde is het niet duur.
Als negatief saldo, daarom vooraf informeren wat er nog staat, dan neem je toch andere, hun fout, want eigenlijk mag je niet eens rood staan, slechts het laatste gesprek mag je afmaken, en dat voor de overdag prijzen, dat kan nog, maar zelfs afbreken is toegestaan!
Daarom neem ik ook geen abbo en alleen nog prepaid!
Bij een simlockvrij toestel kun je zo een andere in stoppen en dan als nieuwe klant krijg je vaak meer beltegoed als je betaalde, dus neem een nieuwe, en gooi weg die rekening van €27,- en dat was het Simyo kadotje!