LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aegon spaarkas

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sjeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2007 07:25

aegon spaarkas

Ongelezen bericht door sjeel »

Ik heb sinds 1996 een belegginspolis bij aegon en heb ook een abc spaarplan. Na de uitzending van radar heb ik mij aangemeld bij verliespolis en daarna de stuitingsbrieven aangetekend opgestuurd.
Nu heb ik gisteren een brief ontvangen van aegon en daarin leggen zij uit hoe het er voor staat en een uitgebreide uitleg over de kosten.
Aan het eind van de brief staat een stuk over de stuitingsbrief en ik vroeg mij af of iemand mij kan uitleggen wat zij er nu mee bedoelen.

"Wij hebben kennis genomen van de verkaring tot stuiting van de verjaring van de door u gepretendeerde vorderingen. Aegon kan zich niet vinden in de door u gestelde vorderingen. Aegon gaat verder niet in op de stuitingsverklaring. Dit betekent niet dat Aegon hiermee erkent dat de stuiting op de juiste wijze heeft plaatsgevonden. Aegon behoudt zich derhalve het recht voor om op enig later tijdstip terug te komen op gebreken die kleven aan de stuitingsverklaring"

Vooral de laatste zin, wat bedoelen ze en wat kan ik doen?
Of moet ik niks doen en afwachten.

Wie kan mij daar een antwoord op geven?

Bedankt.

GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: aegon spaarkas

Ongelezen bericht door GdM »

ik heb precies dezelfde brief van aegon gekregen, dus die zijn gewoon standaard. Ik denk dat het gewoon bangmakerij is. Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van, maar ik reageer er zelfs niet op.
Bij een andere polis van aegon kreeg ik zelfs een brief dat het geen beleggingsproduct is, en dat het vlgs hen berust op een vergissing.
Ik heb het allemaal goed na gekeken, en ook de juiste polisnrs. gebruikt, als zij er vanuit gaan, dat het een vergissing is, ze doen maar.. ik wacht wel af. ik reageer er verder niet op.
Het kan ook alleen maar schriftelijk, hé.

Trouwens abc-plan heb ik ook, die is van fortis, en zij reageren heel anders. Ze betreuren de gang van zaken. enz. enz.
Zie je hoe arrogant Aegon dus is.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: aegon spaarkas

Ongelezen bericht door Gerborgh »

typisch een briefje om zich in te dekken en later niet te horen te krijgen in een procedure dat "geen reactie op de stuiting" kan worden gezien als "akkoord gaan met de stuiting".

Antwoord richting Aegon kan zijn: "Verbaast heb ik kennis genomen van uw standpunt waarin u aangeeft zich niet te kunnen vinden in de door mij gestelde vorderingen. Reeds eerder is uw maatschappij door o.a. de Ombudsman Verzekeringen, het DSI en andere relevante partijen schuldig bevonden aan onjuiste, onvolledige en onwaarachtige informatievoorziening. Zolang niet onomstotelijk, door nader onderzoek vast te stellen, is vast komen te staan dat uw maatschappij aan alle verplichtingen heeft voldaan blijft mijn eerdere schrijven -en daarmee de ingestelde stuiting van verjaring- volledig van kracht. Daar waar u van mening bent dat mijn stuiting van de verjarig niet voldaan heeft aan de hieraan gestelde voorwaarden verzoek ik u hier mij per omgaande over te informeren. "

Misschien kan je er iets mee...

Gesloten