LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] airco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: airco

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kan, maar ik denk dat wij ons maar aan het onderwerp moeten houden. Deze info is niet voor haar. Zij stelde hier een vraag en die word nu op deze manier vergeten.

Dus gezien het feit dat ik verder niets heb in te brengen, staak ik ook hier mijn schrijven.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: airco

Ongelezen bericht door Nita »

Trapito,symphatiek van je.Bedankt. :)

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: airco

Ongelezen bericht door Nita »

Maarte ,bedankt.
Laatst gewijzigd door Nita op 01 jun 2007 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Als je je vraag verder niet wilt toespitsen op het energieverbruik is het misschien handig als je dit topic overnieuw start in het forum huishoudelijke producten o.i.d. :idea:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: airco

Ongelezen bericht door Nita »

Volgens mij past de airco wel degelijk in topic energie,Ali Bensalah.Heb inmiddels alles doorgespit en.......geen airco.Niet om wat mij dit meer aan euri kost per jaar aan energie ,maar geloof het of niet ,VOOR HET MILIEU.Wil jou en Polderboy nog wel bedanken voor de tips.Vr.Gr.

PS.Sympathiek is iemand die het op wil nemen voor een ander.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Graag gedaan Nita!
Je was overigens wat mij betreft zeker geen grote milieu crimineel geweest als je er wel 1 aangeschaft had hoor :wink:

Maar het is wel een apparaat om even bewust over na te denken :!:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: airco

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maarten ,dat houdt dus in ,dat er geen alternatieven zijn.Ook ik functioneer niet meer 100% als het warm is.Weet het nu ook niet meer.
Je zou ook kunnen denken aan het afschermen van je ramen.
Wij hebben b.v. twee slaapkamers waar de hele ochtend de zon op staat. De ene heeft luxaflex tegen het glas, de ander lamellen 20 cm van het glas, die met de luxaflex blijft veel koeler dan de andere.
Een zonwering aan de buitenkant zal nog meer helpen, b.v. zo'n soort rolgordijn. Volgens mij zijn die er ook lichtdoorlatend.

Verder hebben we nog een ruimte waar metalen lamellen hangen, deze blijken te werken als een soort kachel, ze nemen warmte a.h.w. op en stralen deze duidelijk voelbaar uit aan de omgeving, deze dingen gaan bij ons ook weg als we weer wat gespaard hebben.

Met de juiste zonwerende middelen is dus echt verschil merkbaar, dit zal het verbruik van een airco ook drukken en dat zal Polderboy weer aanspreken :lol:

kozijnenboer
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2007 13:09

Re: airco

Ongelezen bericht door kozijnenboer »

ik ben ook een milleu-crimineel, en heb het gore lef gehad om een airco te installeren op mijn slaapkamer. Een plafond ventilator had ik daar al. maar dit is onvoldoende.

De rekensommetjes van polderboy zijn kul. Hij fantaseert er een hoop bij, en vergeet cruciale informatie.

Een airco, die ingesteld staat op een vaste temperatuur, koelt niet voortdurend, maar schakelt in en uit. (bij andere types koelen ze minder)
Als voorbeeld. Ik stel de airco in op 23 graden als ik naar bed ga. Stel het is dan 26 graden, dan koelt de airco ongeveer een half uur constant, dan heeft deze de 23 graden bereikt. De buitenunit slaat dan af en dan verplaatst de binnenunit alleen de lucht. vier keer per uur slaat de buitenunit dan aan en koelt ongeveer 5-7 minuten om de 23 graden te houden.
Als ik om 11:30 naar bed ga laat ik de airco 2 uur draaien. Om 1:30 slaat de unit automatisch uit. De echte koeltijd is dan 30 minuten + 6*7 minuten = maximaal 72 minuten.

De airco is een 9000 BTU unit, die 2,5 kilowatt koude genereert en daarvoor 1 KWH stroom verbruikt. Verbruik per avond is dan (72 minuten =1,25 uur. dus 1,25 kilowatt per dag. Nu weet ik niet wat de ventilator van de binnenunit verbruikt, maar meer als 200 watt zal dit niet zijn. Door de bank genomen zet ik de airco per jaar 2 maanden aan. Dus 60 dagen keer 1,25+0,2=1.45 KW is 79 KWH per jaar maximaal.
Als de temperatuur in de slaapkamer lager is dan 26 graden, hoeft de airco geen half uur te koelen, en stopt deze soms al na 10 minuten.

Wel moet ik erbij vertellen dat ik rolluiken en kunststof kozijnen heb, dus de koude blijft lang hangen, en de rolluiken beschermen overdag tegen de directe zonnestralen

Ik heb gekozen voor een d-model. dus deze is niet echt energie-efficient. Er zijn betere te krijgen, maar die zijn ook stukken duurder.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: airco

Ongelezen bericht door Chris62 »

Na de warme zomer van 2006 heb ik een split-unit van LG (S09AW) laten installeren op mijn slaapkamer van 25m2. Met een koelvermogen van 2600W en een maximaal opgenomen vermogen van 650W is dit een zeer zuinig apparaat (energielabel A) en bovendien zeer geluidsarm (20-30dB). Bij een normaal gebruik van 500 uur per jaar en een gemiddelde energieverbruik van 200W (invertertechniek) kom ik op een jaarverbruik van 100 kWh ofwel zo'n 20-25 euro. 8)

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: airco

Ongelezen bericht door Chris62 »

Vorig jaar deed ik het ook met 0 kWh. Toen kon ik nachtenlang nauwelijks slapen door de hitte. Nu hoef ik niet meer te wachten tot diep in de nacht voor een beetje afkoeling en dan nog urenlang te woelen in een drijfnat bed, 's morgens sta ik heerlijk uitgerust op. Een goede nachtrust is mij goud waard. Die paar tientjes voor de NUON heb ik er graag voor over.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Da's mooi; kunnen we die kolencentrales in Amsterdam en Buggenum tenminste s'nachts ook nog een beetje aan de rit houden 8)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: airco

Ongelezen bericht door D1RK »

De ingestelde temperatuur en isolatie, dus warmte buiten houden bepalen het gebruik!

Zonwering buiten zoals een Screen is wel duurder maar als de warmte al binnen is houd de luxaflex alleen het zonlicht tegen...

Dus buitenzonwering is energie zuiniger voor airco.

Ook raam dicht want anders komt er warme lucht binnen en sommige airco's voeren warme af en koude verse toe, dus ventilatie en koeling, anders word het erg... muf binnen.

koeltechniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2007 11:53

Re: airco

Ongelezen bericht door koeltechniek »

Als het winter is en koud in uw woning........
Geen kachel aan zeker.
Groene stroom? in de nacht komt er energie geleverd door uw wand contactdoos door de grote kern energie centrales in frankrijk.
Groene stroom is en blijft naïef denken. Sorry :oops: maar zo is het.
Als iemand het voor 20 of 25 euro per jaar lekker comfortabel in zijn leefomgeving krijgt geef ik hem groot gelijk.
Verwarmen d.m.v. airco met warmtepomp is zeer energie zuinig overigens.

Verdiep u allen eens in de techniek en kijk dan eens realistisch naar de voorgeschotelde energie alternatieven. :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Groene stroom is en blijft naïef denken.
als je niet in staat bent om verder te denken dan een 1 op 1 situatie
(productie-verbruik)..............

koeltechniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2007 11:53

Re: airco

Ongelezen bericht door koeltechniek »

:shock: dat doe ik wel degelijk, ik geef zelfs tips wat betreft energie zuinig verwarmen. De kernenergie wordt geleverd via het zelfde net als de "groene stroom" hier wordt geen splitter of iets dergelijks tussen geplaatst.

Ik vind het gewoon jammer dat er over groene stroom wordt gesproken, terwijl er eigenlijk maar een heel klein percentage werkelijk door de natuur zelf opgewekte energie geleverd word.

Er wordt vaak gepraat over de hoeveelheid stroom die een apparaat gebruikt, maar er kan beter gelet worden op de hoeveelheid fossiele brandstof er verbruikt word, dit zal eerder schaars worden dan stroom.
Stroom is ook nog steeds goedkoper dan gas.

En nee...... er is niet altijd fossiele brandstof nodig voor de opwekking van stroom. Zonnepanelen is ook een mooi alternatief, alleen mogen particulieren niet leveren aan 't net zonder de nodige rompslomp en kosten. maar goed, een behaaglijk klimaat in onze leefomgeving kost energie zowel winters als zomers.

groet, klimaattechnicus

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

De kernenergie wordt geleverd via het zelfde net als de "groene stroom" hier wordt geen splitter of iets dergelijks tussen geplaatst.
dat bedoel ik dus met 1 op 1 denken........

Vraag ik me af wat het doel van iemand is om groene stroom te nemen.
Is dat om familie, vrienden, bekenden te kunnen zeggen dat er - in absolute zin - geen vervuilende stroom meer uit je stopcontact komt?

Ga je toch aardig voorbij aan het doel van het groen maken van stroom; het verminderen van emisies van vervuilende stoffen. En dat is wat je bereikt met te betalen voor groene stroom.

Denk niet dat die insteek zo naief is; vereist alleen een iets bredere blik.

Maar gelukkig hebben we nog steeds de keuze 8)
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 07 aug 2007 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: airco

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Groene stroom is leuk, maar het gaat anders dan je denkt. De windmolens staan in verbinding met energiecentrales. Vanuit hier gaan de kabels door het land en Europa heen. Heel dit spul staat met elkaar in verbinding dus de garantie op groene stroom bestaat niet enkelt voor de zogenaamde duurdere aansluiting. Zolang je geen aparte kabel in huis krijgt heb je echt geen groene stroom hoor. Je betaalt gewoon een extra bijdrage ter ontwikkeling van deze installaties. Voor de rest komt 98 procent van AL HET STROOM nog steeds van kolencentrales en kerncentrales. Al het zogenaamde groene stroom, opgewekt door windmolens, komt ook bij iedereen in Nederland en Europa binnen.

Je betaalt gewoon een bijdrage voor het milieu en meer niet.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 07 aug 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: airco

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Je betaalt gewoon een bijdrage voor het milieu en meer niet
Wat wil je dan met groene stroom anders dan een bijdrage leveren aan het miieu????????????????

Dat het bij je thuis bezorgd wordt met een grote rode strik eromheen?


ik wordt hier een beetje moe van; ga weer even een paar MW grijze stroom genereren om bij jullie de airco's draaiende te houden ;-)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: airco

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee hoor, maar ik ga niet meer betalen dan nodig is. Dit is voor de overheid en ik vind niet dat zij daar een bijdrage voor moeten vragen. Hun krijgen al genoeg via belastinggelden.

Ik betaal dus niet voor groene stroom, omdat ik net als ieder ander het toch wel krijgt en het gewoon verkeerd wordt overgebracht aan de mens.

Het is gewoon een ordinaire manier om mensen geld afhandig proberen te maken.

koeltechniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2007 11:53

Re: airco

Ongelezen bericht door koeltechniek »

zo is het maar net :wink:

Respect :!: en niet meteen in de verdediging springen wanneer er met een nuchtere kijk over de energie gesproken wordt.

Gesloten