LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop kopen ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

laptop kopen ?

Ongelezen bericht door daika »

hallo allemaal,
ik denk erover om een laptop te kopen,maar wil graag advies van jullie(graag simpel want ik ben echt een pc-dombo) :
kan je op een laptop cd´s en dvd´s branden,
printer en scanner aansluiten,
ik zit nu bij wanadoo/orange.nl(kabel),kan ik mijn emailadres gewoon meenemen
en hoe regel je internet op een laptop,
jullie zien, heel erg veel vragen,
alvast hartelijk dank voor jullie informatie,
groetjes van Karin.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door agro »

je kan op een laptop cd/dvd's branden als er een brander in zit die dit kan.
printer en scanner aansluiten is geen probleem.
je e-mail adres kan je behouden, voor internet hoef je niks te veranderen, mogelijk dat als je het niet zelf kan de leverancier van je laptop kan vragen of deze ook de aansluiting kan verzorgen, mogelijk kan je draadloos (heb je accespoint nodig die leverancier van laptop je ook wel kan leveren)

sucees en veel computer plezier.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Daika,

heb je nog niet eerder met een pc gewerkt?

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door daika »

Hoi Beertje,
jawel, ik heb nu een normale pc op mijn bureau staan,maar ja, omdat we onze kamer willen veranderen en het bureau een fikse sta-in-de-weg is, zou ik dus graag een laptop willen hebben,
groetjes van Karin

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

merk is heel belangrijk, een asus of thosiba is wel goed
en er zijn ook goede acers
HP (ook bekend als compaq) raad ik af, net zoals gewone B merken.
misschien dat je beter een topic kunt openen bij computers?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door caruso »

Ik wil je hetzelfde advies geven dat je ook op Kassa.nl van verschillende deskundigen hebt gekregen: Ga naar een goede PC shop, stel daar je vragen! HIer krijg je toch een heleboel "gekleurde" meningen!

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Karin,

Het is inderdaad belangrijk dat je je laat voorlichten in een goede winkel.
Survey's van computerzaken zijn o.a.te vinden op www.tweakers.net.

qua merk prefereer ik persoonlijk Asus, Toshiba is ook een goede fabrikant van laptops. Wat je ermee kunt doen zie de opmerking van Agro.

in mijn ogen ben je echter 1000 tot 1100 euro voor een snelle laptop kwijt. Nogmaals ga na een goede computerwinkel kijk wat voor jou gebruik nodig is. heb je iets gevonden laat het dan eerst eens hie op het forum weten er zijn genoeg mensen met een goede computerkennis. o.a ikbenik.

donny24
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:57

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door donny24 »

Hou er in ieder geval rekening mee dat, wanneer je een nieuwe pc/laptop koopt, deze op Vista zal draaien. Vista heeft naar mijn evraring het nadeel dat het veel meer geheugen nodig heeft dan de oude XP systemen. Koop altijd een pc/laptop met minimaal 1gb werkgeheugen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hier zet Donny24 wel een punt!,

Vista is eigenlijk voor een "instap computer" ongeschikt!, een snelle processor en een geheugen van 1 GB is echt het minimum!,

Wanneer ik een oudere computer die met XP draait vergelijk met een nieuwe computer die met Vista draait, is deze oudere computer met opstarten, laden, e.d. een stuk sneller!,

Mijn ervaring leert dat Vista meer ontworpen en geschikt is voor de toekomstige snellere generatie computers, zodat er ook met Vista snel en efficiënt gewerkt kan worden,

Dus even geduld a.u.b.!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Tommy_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 18:24

Re: laptop kopen ?

Ongelezen bericht door Tommy_1980 »

Helemaal mee eens. Een vista laptop met 1GB is traag. 2GB is zeker aan te raden. Tevens een redelijke processor. Een trage celeron zet geen zoden aan de dijk!

Deze heb ik onlangs gekocht:
http://www.4allclients.nl/?parent=150&c ... &id=874864

Bevalt goed moet ik zeggen

Groetjes

Gesloten