LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AVP. WA

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
borgoe

AVP. WA

Ongelezen bericht door borgoe »

:o Mijn zoon van 14 jaar is zonder toestemming met een snorfiets gaan rijden. Hij is hiermee gevallen en de snorfiets is beschadigd (krom). Gelukkig heeft hij geen letsel opgelopen.
Nu stelt de eigenaar van de snorfietser hem aansprakelijk. Mijn verzekeraar wilt niet tot herstel over gaan, omdat het joyriden betreft.
Zou mijn zoon wel toestemming hebben gevraagd dan zou de maatschappij tot herstel over gaan.
Kan toch niet. Want als hij wel toestemming had gekregen dan is het de risico van de eigenaar. Nietwaar? Wie heeft soort gelijke ervaring?

vladja

Re: AVP. WA

Ongelezen bericht door vladja »

Welke verzekeringsmaatschappij is het?

Joyriden is op geen enkele AVP gedekt. De uitspraak dat de verzekeringsmaatschappij de schade aan de snorfiets wel zou vergoeden als hij met toestemming op de snorfiets had gereden, verbaast mij zeer. Schade aan een voertuig, dat met toestemming geleend wordt om mee te rijden, is nooit gedekt onder een AVP verzekering.

Daarom gaarg de naam van de maatschappij.

Vladja

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Ik zou er nog wel aan willen toevoegen dat het niet zo is dat als de verzekeraar aansprakelijkheid afwijst op basis van zijn voorwaarden, dit nog niet inhoud dat u, of uw zoon, niet aansprakelijk is voor de schade.

Gevalletje stomme pech, zelf met de tegenpartij eruit zien te komen...

Gelukkig maar dat hij er zelf niets aan overgehouden heeft...

oplettend

Ongelezen bericht door oplettend »

een verzekeraar bekijkt het als volgt;
men acht dat een jeugdige van 14 jaar begrijpt wat hij doet en wat voor risico daar aan vast zit. :idea: Om die rede wijst men aansprakelijkheid sowieso af. Ik zou zeggen probeer er onderling uit te komen en wees blij dat er geen letsel is. succes.............

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zonder toestemming gaan rijden? Misschien gepikt?????????????

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Niet op slot of in een afgesloten ruimte?

borgoe

Ongelezen bericht door borgoe »

:)
Ha, ha. snortje was van dochters vriendin die op bezoek kwam. De 14 jarige dacht ffe een rondje te gaan rijden. Uit coulance gaat aegon de schade nu wel vergoeden. Uitzonderlijk omdat we nog nooit gebruik gemaakt hebben van de avp.

Gesloten