Mijn zoon van 14 jaar is zonder toestemming met een snorfiets gaan rijden. Hij is hiermee gevallen en de snorfiets is beschadigd (krom). Gelukkig heeft hij geen letsel opgelopen.
Nu stelt de eigenaar van de snorfietser hem aansprakelijk. Mijn verzekeraar wilt niet tot herstel over gaan, omdat het joyriden betreft.
Zou mijn zoon wel toestemming hebben gevraagd dan zou de maatschappij tot herstel over gaan.
Kan toch niet. Want als hij wel toestemming had gekregen dan is het de risico van de eigenaar. Nietwaar? Wie heeft soort gelijke ervaring?
Joyriden is op geen enkele AVP gedekt. De uitspraak dat de verzekeringsmaatschappij de schade aan de snorfiets wel zou vergoeden als hij met toestemming op de snorfiets had gereden, verbaast mij zeer. Schade aan een voertuig, dat met toestemming geleend wordt om mee te rijden, is nooit gedekt onder een AVP verzekering.
Ik zou er nog wel aan willen toevoegen dat het niet zo is dat als de verzekeraar aansprakelijkheid afwijst op basis van zijn voorwaarden, dit nog niet inhoud dat u, of uw zoon, niet aansprakelijk is voor de schade.
Gevalletje stomme pech, zelf met de tegenpartij eruit zien te komen...
Gelukkig maar dat hij er zelf niets aan overgehouden heeft...
een verzekeraar bekijkt het als volgt;
men acht dat een jeugdige van 14 jaar begrijpt wat hij doet en wat voor risico daar aan vast zit. Om die rede wijst men aansprakelijkheid sowieso af. Ik zou zeggen probeer er onderling uit te komen en wees blij dat er geen letsel is. succes.............
Ha, ha. snortje was van dochters vriendin die op bezoek kwam. De 14 jarige dacht ffe een rondje te gaan rijden. Uit coulance gaat aegon de schade nu wel vergoeden. Uitzonderlijk omdat we nog nooit gebruik gemaakt hebben van de avp.