LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rsc57
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2007 19:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rsc57 »

Vandaag antwoord ontvangen van YARDEN op mijn bezwaar omtrent de poliswijziging van natura naar sommenverzekering.
Het standaard verhaal zoals hier al eerder geplaatst is.
Ik heb geantwoord dat ik de voorwaarden zoals ik deze met AVVL 36 jaar geleden vastgelegd heb handhaaf en dat ik niet bereid ben om na 5 jaar premie te gaan betalen op een premievrije polis.
Ik heb ook voorgesteld me uit te kopen voor 2304,78 euro omdat ik eigenlijk niet wil dat een oplichter mijn uitvaart verzorgd.
Rob

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

R.I.P

In het land waar Jan Peter Balkenende de normen en waarden weer tracht te herstellen. Is voor velen veel te vroeg overleden het begrip en zeer gerespecteerde vertrouwen.
Ja, u leest het goed het vertrouwen is overleden.
Door dit overlijden zijn veel zaken niet meer zo als ze waren.
Hadden we niet veel vertrouwen in een bedrijf dat begrafenis verzekeringen in zijn portefeuille had ondergebracht?
Velen hebben vertrouwen gegeven aan zo’n begrafenis verzekeraar genaamd Yarden.
De aangeboden Natura verzekering gaf zekerheid en vertrouwen naar de toekomst, een toekomst die er toch al niet rooskleurig uitzag, namelijk uw dood die er zeker aan komt.
Heerlijk was dat vertrouwen, NOOIT geen omkijken meer naar deze afgesloten deal met AVVL die samen is gegaan cq overgenomen is door Yarden.
Het volgende was opgenomen in de afspraak met AVVL die Yarden overgenomen heeft.

DE RECHTEN BIJ HET OVER LIJDEN VAN DE VERZEKERDE IN NEDERLAND OF IN HET BUITENLAND GEVOLGD DOOR CREMATIE OF BEGRAFENIS IN NEDERLAND.

1. Het regelen van de uitvaart.
2. Het overbrengen van de overledene naar een woonhuis, verzorgingshuis of rouwcentrum. Bij het overlijden in het buitenland geldt het recht op overbrenging vanaf de Nederlandse grens.
3. Het verzorgen van alle formaliteiten en de algehele leiding van de uitvaart.
4. Een uitvaartkist.
5. Het verzorgen en opbaren van de overledene en gebruik van het rouwcentrum voor een condoleance bezoek
6. Dragers vanuit woonhuis of verzorgingshuis en/of op de begraafplaats.
7. Vijftig gefrankeerde rouwbrieven.
8. Het vervoer van de overledene per rouwauto naar een crematorium of begraafplaats, in de regio van opbaring.
9. Eén volgauto.
10. Gebruik van de aula en de koffiekamer van het crematorium of de begraafplaats, inclusief het gebruik van de aanwezige faciliteiten voor ten gehore brengen van muziek.
11. Na afloop van de plechtigheid voor alle aanwezigen in de koffiekamer van het crematorium of de begraafplaats koffie of thee met cake of koek.
12. De crematie of begrafenis.
13. Bij crematie as verstrooiing of Urn
14. Bij begraven
Het graf maken en de rechten van een algemeen graf gedurende10 jaar, of het graf maken en de rechten van het meest gangbare huurgraf gedurende 10 jaar. voor het deel van het graf bestemd voor de verzekerde.
15. Een AVVL condoleance register.
16. Een akte van overlijden.
17. In plaats van de diensten genoemd onder 4. 7. en 9 kan gekozen worden voor andere diensten in verband met de uitvaart tot een gelijkwaardig bedrag.

MAAR !!!!!

De directie van Yarden is belust op geld en heeft niets met klanten en vertrouwen, geld moet ruimschoots binnen komen.
Dus aan deals met klanten die vele jaren in vertrouwen een storting hebben gedaan en die nu 50 plus of ouder zijn wordt niets meer verdiend.
Tja en dat is niet leuk voor de directie van Yarden.

Maar een ieder weet voor alles is bijna een oplossing. Dus ook voor de geldwolven van Yarden.
Een directeur met een zeer hoog IQ, maar met een zeer laag EQ bedacht dat de polissen van deze klanten maar opengebroken moesten worden.
Bijbetalen gaan ze en dat zullen ze, hoe dan ook.
De oplossing was heel simpel, bedenk tijdens het borrelen op de golfclub een formule en laat deze los op de reeds betaalde koopsompolissen.
Het resultaat is, zet een natura dienst om in een geldbedrag. Liefst minder dan de waarde die bovenstaande diensten zouden kosten.
Geef ze korting als ze gebruik maken van onze aangeboden diensten en zie daar, als RATTEN zitten ze in de val.
Maken ze geen gebruik van onze diensten, kassa en leven ze over 5 jaar nog is het aangeboden bedrag VEEL te laag. Dus moeten deze oude, maar nu nieuwe klanten zich wel bijverzekeren.
Ja toch Klaas, vroeg Pieter Jan en nipte weer aan zijn Schotse whisky.
Wat was het toch gezellig op de golfclub, maar bovenal wat gaan onze inkomsten weer omhoog.
Waar ga jij naar toe op vakantie volgend jaar.

Normen en waarden !!!!!!!!!!!!!

Nu er een storm van klachten opsteekt doet Yarden een beroep op de solidariteit van zijn klanten.
Maar het vertrouwen is dood, weet u.

Ter Info:
De CADDIE van de golfclub is Peter van Wageningen, in het dagelijks leven de directievoorzitter van Yarden

Het vertrouwen is in stilte gecremeerd en daarna begraven, zekerheid boven alles moet u maar denken.

Een Yarden verzekering !!!!!!

Nooit afsluiten
Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet


H.Don
Swifterbant.


Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

rsc57
Voor dat bedrag laat ik me niet uit(af)kopen, ze zouden dat wel willen, wanneer ze verliezen zullen ze moeten bloeden.
Maar hun aan mijn uitvaart laten verdienen, dat gaat me nu ook te ver.
Daar zullen ze ook wel een potje van maken, yarden is nu eenmaal niet te vertrouwen.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Heb ik gedaan.

Mijn voorstel is een mail actie maar niemand heeft daar behoefte aan.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Als het zo is wat je schrijft heb ik er een probleem bij.
Bedankt voor de tip ik stop er mee.
Bedenk wel, na een gewonnen strijd is het prettig champagne drinken.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo vok:

In deze wetgeving kom ik steeds weer de voor zeer bekende naam tegen,. De verzekeringskamer dat is wat ik ook geleerd heb.
Terwijl yarden alleen maar spreekt van DNB. Deze instelling behoort wel tot de toezichthouders, maar ik weet nou echt niet meer wie de eind verantwoording heeft bij controle verzekeraars.
Volgens mij nog steeds de verzekeringskamer
Want daar moeten ook elk jaar de financiéle stukken naar toe gezonden worden,
Dus deze instelling controleerd de verzekeraars, en niet DNB.
Het begint er steeds meer op te lijken dat DNB, allen maar een advisrende stem heeft.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="testcase"
testcase
Geplaatst op: 09 Aug 2007 20:07 Onderwerp:


@janssen

Quote:
Nieuwsbericht
Datum 1 november 2004

Per 30 oktober zijn de Nederlandsche Bank (DNB) en de Pensioen- & Verzekeringskamer officieel gefuseerd.....



testcase:

Dat er een fusie had plaats gevonden wist ik niet.
Zo gaat het als je gepensioneerd bent, lees zaken waar je normaal geen binding meer met hebt meestal niet meer.

In ieder geval bedankt voor de tip. :idea:
Had DNB na invoering van euro niet meer voldoende werk. :?: :?:

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

janna1946
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 15:42

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janna1946 »

In 1959 hebben mijn ouders een naturaverzekering voor mij afgesloten en in 1999 was ik (na 40 jaar) klaar met betalen. Ik was dan ook uiterst verbaasd en heel erg boos toen ik van yarden een nieuwe polis kreeg toegezonden. Uiteraard heb ik Yarden gebeld maar daar kreeg ik geen poot aan de grond. Uiteindelijk vond de mevrouw van yarden dat ik maar niet zo boos moest zijn, voor hen was het handel en ik hoefde me de komende vijf jaar nog niet gerust te maken omdat ze na vijf jaar de boel weer gaan bekijken. Waar staat dat trouwens??? Als ze dat niet had gezegd, hoe had ik dat dan geweten? Kortom, yarden doet maar, ze geven geen of weinig info aan de verzekerden wat ik vind getuigen van weinig respect. Ik denk dat ik niets tegen yarden kan beginnen, yarden zal zich best goed hebben ingedekt. Ik denk er dan ook over om de premie, of tenminste het grootste deel ervan, die ik 40 jaar lang heb betaald terug te krijgen en dan zelf maandelijks een x-bedrag op een spaarrekening te storten zodat mijn kinderen niet voor verrassingen komen te staan als ik kom te overlijden. Ik gun het yarden niet om rijk van mij te worden, over mijn lijk :)
Groetjes.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

janna 1946

Geloof jij Yarden, er verandert de eerste 5 jaar niets, dank je de koekoek.
Als er niets zou veranderen, waarom dan polissen wijzigen. Daar zit toch zeker meer achter. Want elk jaar indexeren, daar geloof ik ook niet in.
Yarden beduveld de zaak waar je bijstaat.
Volgens mijn verzekeringsvoorwaarden NUVA, had Yarden elk jaar de premie moeten verhogen gelijk aan de verhoging uitvaartkosten.
Waarom hebben zij dat niet gedaan, zij willen gewoon van de natura polissen af, betalende en niet meer betalende.
Maar toch ga ik er nog steeds van uit dat yarden, zich behoorlijk vergist heeft in de verzekerden, Zij hadden niet zoveel weerstand verwacht.
KiFiD ligt ook nog behoorlijk met Yarden in de klins, omreden dat zij zich niet gehouden aan de verzekeringsvoorwaarden van NUVA, terwijl zij zelf geen nieuwe voorwaarden hadden ontworpen.
Derhalve hadden zij mij elk jaar een premie verhoging moeten
toekennen. Wel hadden zij mij tijdelijk moeten informeren over de premie verhoging, en een specificatie van deze verhoging.
Dat is zolang Yarden de maatschapijen AVVL en NUVA met een ander bestuur is begonnen hebben zij gewoon de boel de boel gelaten .
Nu zitten zij volgens Yarden informatie in de problemen met de premie vrije polissen.
Lees maar eens op de site van www.Yarniek.nl hun verweer in het dagblad van het noorden dan kijk je er al anders tegenaan.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste testcase:

Nee ik heb ook de algemene voorwaarden, daar staat ook niets over en bloc clausule.

Het zijn in princiepe maar heel eenvoudige voorwaarden, gebaseerd op de oude onderlinge Meppeler begravenis verzekering.
Er staat niet veel meer in dan in de polisvoorwaarden.
Alleen dat bij geschillen ,deze voorgelegd zullen wordenm aan de plaatselijke rechter.
Dat vind ik het voordeel van voorheen NUVA, ( heb zelf daar jaren in het bestuur gezeten) Bij meningsverschillen niet gaan bekvechten, was daar ook altijd fel op tegen, maar laat de rechter het laaste woord, daar heeft iedereen zich dan naar te schikken.
Ik heb nu geen tijd meer, maar als je de algeneme voorwaarden ook wilt inzien, zal ik deze wel plaatsen op de site.
Misschien kan wim het ook nog wel doen, hij heeft alle voorwaarden van mij gekregen.

groeten janssen.

janna1946
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2007 15:42

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janna1946 »

Janssen, ik heb het gelezen.
Wat yarden doet klopt voor geen meter. het komt niet goed op mij over, ik geloof helemaal niets van wat ze zeggen. Zoals ik al zei in mijn vorige berichtje, ik wacht verder niets af. Ik heb 40 jaar lang mijn premie betaald, in 1999 was ik klaar met betalen, ik ga nu proberen om mijn geld van yarden te krijgen en ga dan eens rustig bekijken wat ik verder wil. Met yarden wil ik in elk geval niets meer te maken hebben, dat is een ding wat zeker is.
Mijn zoon en dochter, dertigers met hun gezinnen, denken er ook over om alles bij yarden weg te halen. Zij zijn ook vreselijk boos over de gang van zaken mede doordat een medewerkster van yarden antwoordde op een vraag van mijn dochter met de woorden 'mevrouw, voor ons is het handel'. Schandalig vinden wij dat, zo'n opmerking!
Groetjes

Gesloten