Het betreft dus géén onderzoek naar de kwaliteit van de helpdesken en producten, maar wat de consument vind van de verschillende services
daar gaat het toch om. wat de consument vindt. wat de consument wil. zoals ik het zie begrijpen aldi en lidl de grondslag van marketing.
en deze is uiteraard. ER WORDT ALTIJD GEDACHT VANUIT HET OOGPUNT VAN DE KLANT. wat wil de klant. heo denkt de klant. wat wil hij betalen. wat verwacht hij aan service.
nu wil ik niet zeggen dat dat bij aldi/lidl altijd zo is, maar de klant neemt hier genoegen mee en is (meestal) zeer tevreden....
persoonlijk zou ik niet graag hebben dat een supermarkt medewerker/filiaalleider aan mijn computer gaat zitten sleutelen. gewoonweg omdat de kans groot is dat ie daar totaal geen verstand van heeft.
medion verkoopt ook dvd spelers. hier kopen ze er b.v. 1000 van. ze hebben berekent dat er 100 kapot gaan en verkopen er dus maar 900. gaat er 1 kapot kijken ze heel even of het gemaakt kan worden. zo niet of veel werk. krijg je een nieuwe en het probleem is opgelost.
dit heeft als voordeel dat er weinig onderzoeks/reparatie kosten zijn, weinig kleine onderdeeltjes die je ook weer kopen moet en als je in grote aantallen koopt de kostprijs toch zo laag is dat je makkelijker een nieuwe kunt afsturen.
ik als klant zou denken. "beter. gewoon een nieuwe."
ik begrijp WEL dat b.v. een ikbenik zich nogal frusteerd als hij b.v. zijn klant doorverwijst naar een fabrikant of servicebedrijf. en dat dat hem absoluut niet in dank wordt afgenomen(aangenomen wat is het).
maar daarvoor ga je immers ook naar pc zaak(SPECIAALZAAK). daar verwacht je kundig advies en directe afhandeling of reparatie.
het zou wel kunnen(denk ik), maar dan moet je dit van begin af aan voorlichten. en voor de kleine ondernemer absoluut niet rendabel.
concurreren met discounter lijkt mij ook onmogelijk voor de pc zaak. discounter richten zich op de massa en niet op de "kleine(meer eisende) consument". de kracht van een pc zaak zit in het precies op maat kunne afstellen van je pc en een persoonlijk contact met de klant. niet aan de telefoon met 1 of andere helpdesk.
bij discounter zit het in de prijs. verder moet je ook niet zeuren, want de prijs is er naar(ook niet altijd). en een service met gebruiksaanwijzing. kun je daarmee werken. HULDE. zo niet. meot je naar een computerzaak.
ik denk niet dat ikbenik blij wordt als ie 20.000 computers in elkaar moet zetten en daarbij ook nog eens de service moet bijhouden. 3 jaar lang voor elk wissewasje het hele land doormoet.
de manier waarop je het brengt.
"jij pech, ga maar naar HP met je probleem
of je zegt. meneer, die garantie wordt geregeld via hp. daar zit deskundig personeel die u beter kan helpen dan ik. mocht het niet lukken helpen wij u alsnog met uw problemen.
DAT KLINT AL EEN STUK ANDERS. klinkt goed vindt ik zelf. hahaha