LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd probleem Ik kan het nog niet oplossen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ridder80

Vreemd probleem Ik kan het nog niet oplossen

Ongelezen bericht door ridder80 »

Ik krijg sinds gisteren op me laptop een foutmelding van outlook
ik kan dus geen berichten meer ontvangen en verzenden.
ik heb internet van tiscali, en ik heb meteen de helpdesk gebeld.
de helpdesk zei dat het probleem was:
poort 10 en 125 zijn beveiligd, en als die beveiliging is opgeheven dan was het probleem verholpen.
mijn vraag: hoe kan ik die beveiliging van poort 10 en 125 eruit krijgen?
mvg

Geoffrey

Re: Vreemd probleem Ik kan het nog niet oplossen

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Hallo Ridder,

Misschien is het handig om even door te geven welke foutmelding je precies krijgt en of je gisteren wellicht bepaalde instellingen op je laptop hebt veranderd die hiermee verband kunnen houden. Poorten gaan namelijk niet uit zichzelf open of dicht, dus als dat het probleem is, dan zou dit het gevolg moeten zijn van een verandering op je laptop.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Poort 10 en 125 zijn vreemde poorten, misschien bedoel je 110 en 25 ? Mocht het inderdaad 10 en 125 zijn dan moeten deze inderdaad aangepast worden aan bovenstaande.

In Microsoft Outlook 2002 & 2003 doe je dit onder:

=> Extra
=> Email Accounts
=> Bestaande e-mail accounts weergeven of wijzigen.
(klik nu het desbetreffende account aan waarbij de foutmelding plaatsvind en kies -> Wijzigen <-).
=> Klik vervolgens op 'Meer instellingen'
=> Kies vervolgens tabblad 'Geavanceerd'
=> Schakel in beide gevallen 'Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)' uit.
=> Inkomende POP3 = 110
=> Uitgaande SMTP = 25

In geval van Outlook Express en Windows Mail kun je bovenstaande stappen eveneens volgen. In dit geval is het 2e stukje niet 'Email Accounts' maar gewoon 'Accounts'.

ridder80

bedankt hoe weet u dat het poort 110 en 25 is?
mvg elwin

ridder80

Er kan niet worden gecontroleerd op nieuwe berichten op de HTTP-server. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 12019, Foutnummer: 0x800CCC19

Het downloaden van kopteksten voor de map Postvak IN is niet voltooid. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: '', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 12029, Foutnummer: 0x800CCC0E

De reactie van de server was een fout. Account: 'tiscali', Server: '127.0.0.1', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR avast! cannot scan mail', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

Dit zijn mijn foutmeldingen wat moet ik doen?
help mij met vriendelijke groet

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

algemeen SMTP is poort 25 en 110 is die van pop3
heeft U een firewall? zo ja welke?
heeft U een router?
welke anti virus gebruikt U?

hilbrand

Ongelezen bericht door hilbrand »

Outlook (Express) kan geen verbinding maken met de mailserver van uw provider. Zoveel wil de melding zeggen. De poort die daarvoor wordt gebruikt (poort 25 bij het versturen van mail, poort 110 bij het ophalen van mail) is geblokkeerd of niet beschikbaar. Het probleem kan een mogelijke storing bij uw provider zijn, maar de oorzaak kan ook bij uw eigen configuratie liggen.

Controleer in de eerste plaats de instellingen in uw mailprogramma, met namen de uitgaande mail (smtp) en inkomende mail (pop3) servernamen.

Voor de foutmelding die u beschrijft, de code 0x800CCC0E, volstaat het in de meeste gevallen uw e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken. (Dit help meestal) In het menu van Outlook (Express) gaat u via Extra's naar Accounts. Daar selecteert u de account en klikt u op Verwijderen. Vervolgens creeërt u via Toevoegen een nieuw mailaccount.

Het is uiteraard denkbaar dat het euvel nog niet is verholpen. Kijk of uw firewall in de weg zit. Schakel uw firewall uit en probeer het nog eens. Ondervindt u nu geen problemen meer, dan moet u de instellingen aanpassen. Werkt u met Windows XP, controleer dan even of de ingebouwde firewall staat ingeschakeld. Herhaal, zo nodig, deze exercitie voor alle zekerheid met uw antivirussoftware.

In deze tekst wordt dus gesproken over Outlook..... Ik neem aan dat het via Hotmail vergelijkbaar werkt.
Ik weet bijna zeker dat het account verwijderen en opnieuw aanmaken het euvel oplost.
Ik hoop dat je hiermee wat verder komt met het oplossen van je probleem. Heel veel succes!!!

Moppentappers

je weet niets, en kunt deze man niet helpen
als hij gewoon het e-mail adres van zijn provider gebruikt is hij al zijn e-mail kwijt.
komt bij dat jouw oplossing niet de oplossing kan zijn omdat deze settings niet worden aangemaakt tijdens het aanmaken van een account in outlook

Stel alleen een expertise als je daar de benodigde kennis voor hebt.

Geoffrey

Ah kijk, daar is de computer-elite weer. Voor € 100,- per uur ofzo? :roll:

hilbrand

Ah kijk, daar is de computer-elite weer. Voor € 100,- per uur ofzo?
Ik mag hopen dat je een moppentapper zonder moppen bedoeld

ridder80

het probleem is opgelost maar ik heb een vraag:

als ik naar outlook ga
ik ga dan naar accounts
ik ga dan naat tiscali en toets in eigenschappen
en dan ga ik naar servers..

er wordt gevraagd naar inkomende email (pop3)
uitgaande email (smpt)
wat moet ik daar achter invullen?
mvg
2e vraag... moet ik de functie: voor deze server is een beveiligde verbinding (ssl) nodig AANVINKEN?

hilbrand

Hallo Ridder80,

Mooi dat het opgelost is, hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?

Moppentappers

SSL verbinding is niet nodig, uitgaande e-mail lijkt me reeds beantwoord.
en ik breng nooit wat in rekening voor mijn hulp :)

Geoffrey

Hallo Moppentappers,

Alle gekheid op een stokje: het kwam wel een beetje raar over hoe je Hilbrands reactie wegwuifde. Sowieso kun je alleen een expertise stellen als je de computer zelf gezien hebt, dus in dit geval kan het alleen op basis van de informatie die we hadden.

Maar zelfs als de geopperde oplossing volgens jou niet goed kon zijn, had je het ook even anders kunnen verwoorden. Bijvoorbeeld: "Volgens mij gaat die oplossing niet op, want .... zus en zo..... Misschien kun je beter dit en dat proberen."

Dit is immers een consumentenforum, waar consumenten elkaar een beetje op weg proberen te helpen. En zolang het geen rampzalige oplossingen à la "format c:" zijn, is zo'n elitaire reactie een beetje ongepast. En om eerlijk te zijn is dat ook een beetje de reden waarom ik niet echt genegen ben om bij 'de computerexpert' langs te gaan: jullie zijn voor de consument vaak gewoon niet toegankelijk genoeg. Dan koop ik mijn computer liever bij de hagelslag :).

Gesloten