LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] novo renovation

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
lindak14
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2007 21:40

novo renovation

Ongelezen bericht door lindak14 »

Wie heeft er ervaring met Novo Renovations?
Het is een Slowaaks aannemerbedrijf met vestiging in o.a. Amsterdam.
Ik ben benieuwd naar hun stuukwerk en betegeling van badkamers.

frank r
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2007 20:01

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door frank r »

Ben zer benieuwd of je in zee bent gegaan met Novo renovation en wat je ervaringen zijn.

Ook naar ervaringen van anderen net Novo rennovation hoor ik graag.

cooper22
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2007 14:28

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door cooper22 »

Zijn er al mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?
Wij zijn nl erg benieuwd.

margreet2
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2009 00:24

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door margreet2 »

Intussen ben ik de zevende week ingegaan van een complete renovatie van de woning. Zeer plezierige samenwerking met Novo. De mannen zijn stuk voor stuk goede vaklieden. Stucwerk prachtig! Tegelwerk prima. Er wordt goed doorgewerkt. De communicatie gaat over het algemeen goed. De meesten spreken of wat Duits of wat Engels. Als je er echt niet uitkomt is er telefonisch contact met een van de bazen, die heel goed Engels spreken. Verder zijn het plezierige mensen, bescheiden, keurig, heel vriendelijk allemaal.

buyerxl
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 16:28

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door buyerxl »

Ik heb ervaring met Novo, helaas niet onverdeeld positief. In 2007 hebben ze ons hele huis gestuckt en de badkamer aangelegd. De Jongens( mannen) die dit kwamen doen waren plezierig om mee te werken, soms wat communicatie problemen door de taal. Maar verder geen klachten.

Na een paar manden kwamen we er achter dat het stucwerk niet geheel goed vast zat, dit is na een telefoontje binnen 3 weken opgelost, echter na 1,5 jaar zijn er op diverse plaatsen scheuren ontstaan in het stuc werk en blijkt dat de opnieuw gestuukte wand nog steeds niet goed is.

Maar wat erger is is dat de door Novo aangelegde waterleiding is gaan lekken waardoor er schade aan het stucwerk ontstaat. Dit is nu een week geleden. Ik heb dit aan gegeven bij Novo (per mail, want de telefoon wordt niet op genomen) Ik heb inmiddels de schade laten inventariseren een lokale stukadoor heeft het werk bekeken, en vroeg zich af waarom er roodband in de badkamer is gebruikt. Dit is volgens hem zeer onverstandig, ook de hoekijzers zijn niet van RVS waardoor alle is gaan roesten en de bovenliggende laag loskomt.

Ik hoop dat Novo dit nog gaat oplossen maar ik heb er een hard hoofd in. Mochten de probleem wel opgelost worden zal ik dat hier melden.

ritatjemkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 17:07

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door ritatjemkes »

Heb in overweging een verbouwing uit te laten voeren door Novo Renovation. Lees net het stukje van buyerxl, maar ik begrijp uit de informatie op de site van Novo dat de klant verantwoordelijk is voor het gebruikte materiaal. Was buyerxl zich dat niet bewust of zijn daarover andere afspraken gemaakt?

buyerxl
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 16:28

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door buyerxl »

In mijn geval ben ik met de mannen naar de bouwmaat gegaan en hebben zij uitgezocht wat ze nodig hadden. Ik heb alleen betaald.

Karel72
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2009 12:06

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door Karel72 »

Ik heb ook samen met Novo mijn verbouwing gedaan van een monumentaal pand in Amsterdam. Initieel aarzelde ik nog, maar binnen een paar dagen was ik helemaal om en echt blij dat ik samen met Novo deze grote klus heb geklaard.
Ze hebben een mooie badkamer en apart toilet geinstalleerd naar mijn wensen, door het hele pand een eikenhouten vloer gelegd en alle elektra vernieuwd. Het stucwerk is echt heel mooi strak en hierna mooi geverfd. Prima vaklui met allemaal hun eigen speciliteit.
Zelf boodschappen doen was soms wat lastig, maar Boris had goede adviezen en erg behulpzaam. Novo levert prima werk. Ik kan hen daarom iedereen aanbevelen. Weet nu ook veel meer over verbouwen.
Karel

onderhouds
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2009 18:37

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door onderhouds »

Wij hebben zeer goede ervaringen met Novo:) :oops: zelden een verbouwing meegemaakt die zo vlot en smoothie ging om eerlijk te zijn... er blijven altijd wel dingen liggen maar ach, wat wil je ook dat houdt je altijd!GA ZO DOOR!7! TOP TOP TOP

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door Skypo »

buyerxl schreef:Ik heb ervaring met Novo, helaas niet onverdeeld positief. In 2007 hebben ze ons hele huis gestuckt en de badkamer aangelegd. De Jongens( mannen) die dit kwamen doen waren plezierig om mee te werken, soms wat communicatie problemen door de taal. Maar verder geen klachten.

Na een paar manden kwamen we er achter dat het stucwerk niet geheel goed vast zat, dit is na een telefoontje binnen 3 weken opgelost, echter na 1,5 jaar zijn er op diverse plaatsen scheuren ontstaan in het stuc werk en blijkt dat de opnieuw gestuukte wand nog steeds niet goed is.

Maar wat erger is is dat de door Novo aangelegde waterleiding is gaan lekken waardoor er schade aan het stucwerk ontstaat. Dit is nu een week geleden. Ik heb dit aan gegeven bij Novo (per mail, want de telefoon wordt niet op genomen) Ik heb inmiddels de schade laten inventariseren een lokale stukadoor heeft het werk bekeken, en vroeg zich af waarom er roodband in de badkamer is gebruikt. Dit is volgens hem zeer onverstandig, ook de hoekijzers zijn niet van RVS waardoor alle is gaan roesten en de bovenliggende laag loskomt.

Ik hoop dat Novo dit nog gaat oplossen maar ik heb er een hard hoofd in. Mochten de probleem wel opgelost worden zal ik dat hier melden.
Je bericht is al wel van 1 jaar geleden, maar is jouw probleem ooit naar behoren opgelost door Novo? Ik ben hen namelijk ook aan het overwegen voor een verbouwing.

Of zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?

BRUCELINE
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2010 13:53

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door BRUCELINE »

Heb al jaren ervaring met NOVO. In alles steken ze met kop en schouders uit boven de concurrentie. Ons hele huis in door hen onderhanden genomen jaren geleden. Ik heb o.a. de eigenaar leren kennen en ben nu weer bezig een klus te laten doen. Wat evident is is dat deze mensen een totaal gedateerde werkethiek hebben: ze werken hard, lang en zijn zeer behulpzaam en hartelijk. Dat is in Nederland alweer een tijd geleden. Niet twijfelen, doen, je komt er goedkoper en altijd beter vanaf.

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door klusr »

hey hey hey wij zijn beter he:) hahaha nee hoor hgrapje, iedereen is goed op hun eigen manieren:) novo is goed!

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door Skypo »

Ik heb de knoop doorgehakt en laat mijn woning door hen opknappen. Hopelijk verloopt alles straks naar wens. Ik zal hier iig mijn ervaring achterlaten als de verbouwing achter de rug is.

Larry33
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2011 16:31

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door Larry33 »

Wat zijn ondertussen de ervaringen? Ik zoek ook een aannemer voor een verbouwing.

groet en bedankt, Larry

Behrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2013 15:46

Re: novo renovation

Ongelezen bericht door Behrens »

Na een goede start een paar jaar geleden, zwaar teleurgesteld in Novo Renovation. Het sanitair is een ramp. Nu komen overal problemen aan het licht. Lekkages op diverse plekken door onjuist of zelfs ontbrekend voegwerk en verkeerd materiaalgebruik. Gevoegd waar er waterdicht gekit had moeten worden. Een foutje maken is niet erg als dit netjes hersteld wordt. Geen enkele service van de kant van Novo, onbeschoft behandeld en pas reactie nadat we een klacht hebben gepost op dit forum. Ons advies: neem een aannemer die verantwoording neemt voor zijn dienstverlening, zodat fouten hersteld worden als er iets mis gegaan is. Van Novo hoef je dit in elk geval niet te verwachten. Typische hit & run mentaliteit.

Gesloten