LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Durgadiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 21:54

Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Durgadiana »

Wij zijn, zoals velen blijkt, op zoek naar een keuken. Nu hebben wij (voor de lol) een ochtend bij Mandemakers gelopen inclusief praatje (ahum) met een gladde verkoper. Dit was nog voordat ik dit forum had doorgespit. Grappig (eerder hilarisch) om te lezen hoe onze ervaring hier beschreven wordt. Gelukkig hadden wij het nuchtere verstand om met een leuke tekening huiswaars te keren en geen handtekening lichter te zijn. Onze ervaring daar, en de reacties op dit forum hebben ons doen besluiten dat het een kleinere particuliere keukenzaak uit de omgeving wordt. Het risico van faillisement nemen we dan maar op de koop toe;-)
Maar dan nu de vraag, om ergenissen te voorkomen, als je in de omgeving Lochem-Doetinchem-Haaksbergen woont, waar vind je dan een echt fatsoenlijke keukenboer???
We zijn heel benieuwd!
Alvast enorm bedankt!

Hartelijke groet,
Diana

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Hoi,
ik zou je niet aan een bekende keukenboer daar in de omgeving kunnen helpen, wel wat tips:
-kijk op de websites van bekende merken (zoek op dit forum eens op siematic, poggenpohl, eggersman etc.), vaak staan er dealers op de sites van deze merken
-vergeet duitsland niet, juist omdat je er dichtbij woont kan je makkelijk vergelijken.
Zoek een keukenboer waarmee het klikt, een die je handige tips geeft, maar ook een die naar je luisterd.
Succes met de zoektocht

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door loesjes »

Onze ervaring daar, en de reacties op dit forum hebben ons doen besluiten dat het een kleinere particuliere keukenzaak uit de omgeving wordt. Het risico van faillisement nemen we dan maar op de koop toe;-)
uhum, ik denk niet dat een grote keukenzaak staat voor geen faillisement...lees de afgelopen dagen de berichten maar eens over de hk ketens...
vaak zijn de kleinere keukenzaken veel stabieler, minder kosten en daarom zeer zeker een prijs die goed mee kan komen hoor... misschien een tip om eens te informeren in je kennissen, familie, of vriendenkring....

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door fj »

Hallo durgadiana,

in Haaksbergen is dat regio oost keukenparadijs. ( showroom is niet superlux maar service is zeer goed. )

in Rijssen ad-keukens ( geen koehandel veel brieven en foto's van zeer enthousiaste klanten )

ook in Rijssen regio oost ( exclusieve landelijke keukens ) en ook moderne keukens.

Groeten,
FJ

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Jannekee »

Ik heb zelf mijn keuken gekocht bij Scheffer Keukens in Zelhem. Ben er zeer tevreden over. Keuken is perfect geplaats en de service was ook goed. Alles is in 1x goed gegaan en niks ontbrak. (is in december 2006 geplaatst)
Ken ook meerdere mensen die hem daar hebben gekocht en die hebben dezelfde ervaring als wij.

Het is een grote zaak en zeker het kijken waard. En ze geven tenminste gewoon de ontwerpen van de keuken mee wat ze niet overal doen. Wel is het verstandig om een afspraak te maken mocht je wat in willen laten tekenen. Het is er nl altijd wel druk.

Succes!

Durgadiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 21:54

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Durgadiana »

Dat zijn hele fijne tips! Bedankt

Groetjes Diana

wilga
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:09

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door wilga »

Wij hebben sinds februari een keuken van Scheffer uit Zelhem.
Zowel de begeleiding vooraf, als de installatie was werkelijk perfect.
Na plaatsing vindt er ook een gedegen nacontrole plaats.

Ook wordt de ingebruikname van alle apparatuur zorgvuldig met je doorgenomen. :D :D :D

ehurkxkens
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2007 07:13

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door ehurkxkens »

Ik ben naar aanleiding van dit forum ook naar Scheffer gegaan in Zelhem na eerst bij 4 'gladde jongens' geweest te zijn...ik was in shock van het verschil in benadering/wijze van verkoop.... heel rustig, je krijgt echt advies over kwaliteitsverschillen, voor en nadelen van een bepaald onderdeel...en eindelijk een verkoper die meerdere opstellingen wilde tekenen zonder bang te zijn dat ik ging twijfelen en dus niet kopen....

Wij kregen idd een gespecificeerde offerte met alles erop en eraan en met 3 d tekeningen uit de computer...meteen gekocht echt perfecte service! hoop dat de plaatsing ook zo gaat maar heb er alle vertrouwen in!!

gr. Erna

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door mausje »

En hoe liggen de prijzen?

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Rema »

Wij zijn vorige week bij Keukenmarkt Ommen wezen kijken. Mooie houten zelfgemaakte keukens, de zaak is niet al te groot, maar ziet er goed uit, vooral als je een landelijke keuken wil. Google maar even op Keukenmarkt Ommen.

Achterhoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 12:21

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Achterhoek »

Ook ik ben alle keukenzaken in de Achterhoek afgelopen en ben uiteindelijk terecht gekomen bij Keukencentrum De Graafschap in Aalten. Prachtige showroom, goede prijzen en hele kundige mensen. Wat betreft de service hoor ik alleen maar goed verhalen van vrienden en collega's. De after-sales hebben ze daar hoog in het vaandel! Echt een aanrader!

e.elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:25

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door e.elburg »

Service en kwaliteit van Keukencentrum de Graafschap is inderdaad uitstekend en het is voor iedereen de moeite waard om eens langs te komen

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door capricorn »

Als je toch in de achterhoek woont, ik ben afgelopen week bij Ardland in Nordhorn geweest (over de grens bij Denekamp). Ik wilde de goede verhalen die ik hier gelezen had en van een paar collega's eens op de proef stellen (en ik woon aan de kust, dus mijn verwachtingen waren hoog). En ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is met de nederlandse keukenzaken die ik hier bezocht heb. En dat zijn er nog al wat, van de keukenconcurrent en Brugman tot aan een 5-tal particuliere goed aangeschreven zaken.
Niet alleen in prijs maar ook in service gerichtheid verschilt het enorm. Een aantal medewerkers praat goed nederlands, voor de rest kom je er wel met wat steenkolen duits en nederlands tussendoor. ze verstaan je gewoon goed.
Ik ging met de bedoeling er een rotpunktkeuken te vergelijken met eentje die ik hier had geoffreerd gekregen maar ook evt een ander merk (bij voorkeur Hacker) te bekijken en de mogelijkheden daarin. Uiteindelijk zijn we de deur uitgegaan met een compleet gespecificeerde offerte per onderdeel met prijzen, drie aanzichtstekeningen en een technische tekening van de opstelling voor een Hacker keuken (programma Activ130). Deze kostte 8600 euro incl plaatsen en monteren, goede (zelf eerst via kieskeurig.nl uitgezochte) Siemens apparatuur (vaatwasser, wandschouw, oven, kookplaat), terwijl de Rotpunkt met dezelfde apparatuur hier in nederland 9800 euro kost (nettoprijs). Beide keukens hadden dezelfde typen kunststoffronten. Ik heb dus geen appels met peren vergeleken.

Dus voor een veel beter merk keuken ben ik daar een stuk goedkoper uit. Betalingscondities: 100% pas bij oplevering in huis, 5 jaar garantie op de keuken en aparaatuur. Belangrijkste is nog dat we de offerte en alles gewoon mee kregen naar huis en als we akkoord zouden gaan een nieuwe afspraak konden maken om het koopcontract te ondertekenen. Dit was echter voor mij niet meer nodig, want ik was inmiddels al overtuigd en heb mij daarmee een lange rit heen en terug voor de ondertekening bespaard.

Dus wellicht een tip om even langs te gaan daar.

Ik vergeet nog even te melden dat we ipv bij rotpunkt een multiplex 6cm opgedikt hpl werkblad hadden geoffreerd gekregen, bij Ardland een Cosmostone composiet werkblad (6cm) krijgen.

keukensearch
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:23

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door keukensearch »

Beste capricorn,

Ik heb met interesse jouw keukenervaringen gelezen en ik begrijp dat je uiteindelijk bent geslaagd bij Ardland.

Ik zou graag gebruik maken van jouw ervaringen en expertise en zou het dus prettig vinden als je de volgende vragen over Ardland kan beantwoorden.


"Betalingscondities: 100% pas bij oplevering in huis."
Uit eerdere postings op dit forum meen ik begrepen te hebben dat bij Ardland 100% bij aflevering moet worden betaald. Heb jij afwijkende betalingscondities kunnen bedingen of zijn deze ondertussen gewijzigd?

Op de site van Ardland staat het volgende:
Montage
"Zodra de planningsfase achter de rug is, nemen onze vakmensen bij u de maten op, zodat teneinde het kleinste detail klopt.
Natuurlijk sluiten de benodigde water, gas en elekticiteitsapparatuur aan. Het leveren van uw keuken gebeurd uiteraard precies op het door u aangegeven tijdstip.
Ook na levering en montage, staan wij u met raad en daad terzijde."

Voorheen werd door Ardland gas en water niet aangesloten. Is dat nu verandert?

Wat is het kortingspercentage dat op de Siemens apparatuur wordt gegeven?



Alvast bedankt voor de antwoorden!

MVG
keukensearch

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door capricorn »

hallo keukensearch,

Er staat op de overeenkomst: "100% vor oder bei Lieferung."
Je kan er voor kiezen de keuken contant te betalen als ze de keuken komen monteren (kreeg ik zelfs een korting van 300 euro voor, maar later kreeg ik alsnog die korting als ik gewoon zorg dat het overgemaakt is op de dag van montage). Ze hebben overigens een ABN AMRO rekenening waardoor je geen transactiekosten betaalt voor het buitenland (en dat kan bij dat soort bedragen best oplopen).

wat betreft het aansluiten van gas en water, moet door de klant zelf geregeld worden, de montage en en aansluiting van elektro doen zij wel. Of dat nu inhoudt dat ik zelf de slangen van gas en water moet aansluiten op de reeds geplaatste leidingen weet ik niet zeker, dat zal ik nog even navragen. Ik heb in ieder geval een aantal technische tekeningen ontvangen waarop de exacte lokaties van de gas, water en elektro aanlsuitingen moeten komen. Die moet ik uiteraard zelf of door een loodgieter laten verzorgen.

Het kortingsprecentage dat op siemens wordt geleverd:
- oven hb330550 adviesprijs siemens site 1479,- (weet niet of dat incl of excl. btw is) bij ardland excl. btw: 637,-
- schouwkap LC 46956 site: 999,- ardland (excl. btw) 505,-.
- kookplaat ER847501 N/E site: 1469,- ardland: 867,- excl. btw

Dus de kortingen liggen om en nabij de 50%. bij het ene apparaat dus wat meer en het andere wat minder dan 50%.

Ze hebben momenteel een actie voor de vaatwasser type SL65m350eu (model van 2006) die je gratis krijgt (normaal gesproken bij ardland 557,- excl. btw) is vergelijkbaar met het type sl65m352eu maar dus wat ouder en een aantal kleine snufjes minder. maar voor die snufjes had ik geen 600,- over.

hoop dat dit je vragen beantwoordt. ik heb er in elk geval vertrouwen in en een zeer goed gevoel. En dat is iets wat mij bij de keukenzaken in Nederland steeds ontbrak helaas.

Pfffff

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door capricorn »

Pfffff,

wie en wat bedoel je nou eigenlijk?

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Goede eraringen gezocht met keukenzaken in de Achterhoek

Ongelezen bericht door hark »

nee pfffff, ze kijken niet naar de korting......
Daar heb je niets aan.
Waar het omgaat ( en dat begrijp jij blijkbaar niet ) zijn absolute nettobedragen.
We moeten allemaal hard werken voor de centjes.
Moeten de keukenverkopers ook maar eens gaan doen !
Zaklijk kan je daar wel pissed over zijn maar prive doe je precies hetzelfde; gegarandeert !

Gesloten