LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door the boss »

waarschijnlijk is harderwijk dan net wel een eerlijk filiaal juist omdat ze zo dicht op het vuur zitten :wink:

U heeft vast nog nooit van uw ex-relatie gehoord wat voor garantie ze geven op het monteren van een te kleine band!!! en uiteraard wel voor een grote laten betalen...

tuurlijk vertellen bazen nooit hoe ze na beneden trappen,
monteurs vertellen wel hoe zij de schoppen van boven krijgen

en daar heb ik dan weer ervaring mee!

senjor
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2006 22:38

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door senjor »

Mij wilden ze ook pakken, jammer voor hun is het niet gelukt.
Vorig jaar wilde ook ik mijn auto wel voor 10 Euro (kruidvat actie)laten keuren. Heb voor aanvang van de keuring gevraagd of ik mocht wachten, uiteraard geen enkel probleem, als ik maar direct om 8 uur op de stoep stond. Ik stond er om 5 voor 8, om 5 over 8 had ik er al de grootste ruzie. Waarom? Ik wou wachten en dat kon niet als ik gebruik maakte van de kruidvat actie. Nou ik heb gewacht. Mocht echter niet meekijken. De keuring duurde anderhalf uur, en je kan het al raden........, afgekeurd. Goh, wat hebben ze gezocht om toch maar wat te kunnen vinden. Er zat een scheurtje rechtsachter in het glas rond de slotknop van de achterklep.
Heb hen gevraagd of ze het zeker wisten en of ze het apk-handboek hadden geraadpleegd. Dit was volgens hen niet nodig, want het achterlichtglas is een retroreflector en dat mag niet gescheurt zijn.
Ik ben zelf sinds enkele jaren niet meer werkzaam in de garage en was toen nog in het bezit van mijn apk-keuringsbevoegdheid. Ik heb ter plekke mijn legitimatie en keurmeesterspas op de balie gelegd en hen de opdracht gegeven om een controle door de RDW aan te vragen.
Hierop werden ze zenuwachtig, een monteur van de garage langs kwikfit werd er bijgeroepen. Hij was nog niet bij de auto toen hij al riep dat dat nooit een afkeur kon zijn.
Goed ze werden nog kwader, en meldden de auto af bij de RDW.
Valt hij in een steekproef, uiteraard werd er met geen woord meer over gesproken.

Waar mijn mond helemaal van open viel.....,
Toen ik zat te wachten komt er iemand binnen die zijn auto kwam brengen om af te werken. Bij de grote beurt waren wat gebreken aan het licht gekomen waarvoor ze onderdelen hadden moeten bestellen.
Vraagt die man hoe het met de distributieriem van zijn auto gesteld was. Zegt die man achter de balie: Dat weet ik niet want die hoort niet bij onze controle's.
Hoorde ik dat nou goed?? Een gote beurt en ongeveer het voornaamste deel van de motor hoort niet bij de controle's??
Het ging om een oudere Volkswagen Jetta en die hebben allemaal een distributieriem. Dan rij je daar ergens op vakantie, heel je huishouden in de wagen, knapt de distributieriem. Hoe kan dat nou?, hij heeft toch net een grote beurt gehad???

Doordat de kruidvat-actie voor mij gunstig getimed was, kon ik mijn auto 2 keer in de actie laten keuren. Heb de 2e bon toch maar verscheurt.

mariusgerben
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007 08:55

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door mariusgerben »

Ook ik ben drie keer vergeefs bij Kwikfit geweest (2 filialen). Ik kon de auto alleen laten staan en aan het eind van de dag ophalen.Een afspraak maken kon ook niet.
De laastste keer stond ik al om 7.30h voor de deur want '
er wordt op volgorde van binnenkomst gewerkt
'
Mooi niet dus; leasemaatschappijen blijken wél afspraken te mogen maken en de gewone klant die binnenkomt is pas daarna aan de beurt. Ik ben een tweederangs klant dus!
'U BENT WELKOM ZONDER AFSPRAAK EN DE WERKZAAMHEDEN ZIJN KLAAR TERWIJL U WACHT'
IS DUS PURE MISLEIDING

oblio81
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2007 23:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door oblio81 »

Mijn 25 jaar oude mercedes 280 se werd afgekeurd omdat de ruitensproeier niet zou werken, de "Keurmeester"wist echter niet dat deze door een voetpedaal bediend wordt.3 wekenlater kon ik pas weer terecht en moest ik opnieuw keuringskosten betalen omdat de 14 dagen herkeurtijd was verstreken.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door roerganger »

Jongens jongens, wat een ellende met Kwikfit. Maar: het is bij de meeste bedrijven wel raak.

Toen ik nog in Zwolle woonde was ik ook hevig teleurgesteld in Kwikfit. Voor de APK dan maar de auto naar een vakgarage gebracht. Hij werd meteen gerepareerd, dwz: er werden 5 lampen vervangen, terwijl er maar 1 kapot was, en er werd een stuk gelast. Gezien de reactie van de garagehouder op mijn protest besloot ik het jaar daarop ergens anders heen te gaan.

Nu mocht ik bij de auto blijven. Die ging de brug op, en wat denk je? Er was dus nooit of te nimmer aan gelast.

Nu woon ik in Nijmegen. Mijn Fordje heb ik inmiddels bijna drie jaar, maar ik heb een maand nodig gehad om een enigszins betrouwbaar bedrijf te vinden waar tweedehands auto's verkocht werden.

Bij een stond een auto met vocht achter de koplampen. 'Och meneer, bij de keuring moet je gewoon de haardroger er op zetten tot het vocht weg is, dan blijft hij een paar uur schoon en dan komt hij probleemloos door de keuring. Ik heb me maar niet afgevraagd hoeveel van dergelijke trucjes die vent kent om een auto door de APK te krijgen danwel voor het oog en oor verkoopbaar te maken. Daar heb ik dus nooit een auto gekocht.

Bij een ander bedrijf stond een hele mooie Jetta, maar die deed het niet. Of ik 's middags terug wilde komen. 's Middags deed hij het. "Hoe heb je hem aan de praat gekregen?" 'Simpel, we hebben de hele motor schoongespoten.' "Och, doe je dat vaker?" 'Ja, dat doen we altijd, de meeste auto's zijn voor de export, en de exporteur begint helemaal te flippen als hij ook maar een druppeltje olie in de motor ziet.' Oftewel: je hebt geen enkele indicatie over de staat van de motor, integendeel, het feit dat de motor helemaal schoon gespoten is kan wel eens betekenen dat de nodige pakkingen lek zijn. Ook daar heb ik dus nooit een auto gekocht.

Dan nu Kwikfit in Zwolle. Twee van de drie kun je bijna niet zonder afspraak binnen. Bij de derde (aan de Veerallee)wel, daar is de service wel goed. Ze hebben daar een keer mijn remmen helemaal schoon gemaakt: een uur werk, want de boel was goed smerig, maar het kostte niks, stukje service.

De Kwikfit op de Marslanden in Zwolle daarentegen smeert je van alles aan: bij een APK-keuring moesten de schokbrekers achter vervangen worden (wist ik); toen kwam er een telefoontje dat de schokbrekers voor ook slecht waren (wist ik niet, maar ik ging toen nog van de eerlijkheid van dat gereformeerde volkje uit), die werden ook vervangen. Twee banden waren aan vervanging toe, dat wist ik; ik kreeg echter een telefoontje dat de andere twee ook aan vervanging toe waren (dus toe dan maar weer) en toen de wielen er blijkbaar afwaren kwam er een telefoontje dat alle remmen vervangen moesten worden. Toe dan maar. Het heeft een hoop geld gekost, dat kan ik je vertellen. En achteraf, nu ik een stuk wijzer ben, waarschijnlijk voor een heel groot deel onterecht.

Met de remmen hetzelfde verhaal als elders: een hoop gepiep. Eerst moest het worden ingereden, toen was het normaal omdat er vroeger asbest in zat en nu niet meer, en 'nee meneer', iedereen komt met piepende remmen tot stilstand, dat is heel normaal'. De remvoeringen op kosten van Kwikfit laten vervangen en toen was het gepiep over.

Schijtziek wordt je ervan, en niet alleen van Kwikfit. Maar nogmaals: de Kwikfit aan de Veerallee in Zwolle heeft me heel correct behandeld, is een uur bezig geweest, en het heeft me niks gekost. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Nu is het zo dat ik erop sta erbij te blijven als mijn auto naar de garage moet. Ook wil ik dat mij precies wordt uitgelegd wat er aan mankeert, en ik wil het ook met eigen ogen zien. Als dat niet kan, ben ik geen klant van die garage.

Wijsheid komt met de jaren, en ook ik heb het helaas op een harde manier moeten leren.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zowiezo komt Kwik Fit of een andere fitter niet aan mijn auto. Wanneer ik mijn auto voor APK breng dan loop ik deze qua verlichting schokdempers en remmen helemaal na. Voor een APK is een schokdemperbank helemaal niet verplicht. Die banken zijn "onzin". Die banken kunnen namelijk geprogrammeerd worden om andere en ruimere waardes te gebruiken. Wat telt is dat je auto netjes veert en niet als een oncontroleerbaar projectiel alle kanten opschiet. Wanneer er tijdens een keuring gereden wordt over drempels kunnen zij ook je schokdempers testen. Vaak is dat meer te vertrouwen dan een dergelijke schokdemperbank.

Een schokdemper adsorbeert de energie welke door de vering wordt opgevangen en geeft deze langzaam terug aan de veren. Deze zorgen dus dat je geen springveer wordt. Hierdoor begint je auto niet als een idioot te deinen op de weg en verbeterd de wegligging en wegcontact. Je schokdempers kunnen best veel hebben hoor. Wat wel dient te zijn is dat de schokdempers niet lek zijn. Dit is eigenlijk het belangrijkste. Wanneer deze lek zijn verdwijnt de lucht of gas, of hydraulische olie. Hierdoor zakt de demper meer in en verliest het zijn functie. Het voertuig gaat dan bij het rijden de kant op deinen voor de demper lek is. De veer adsorbeert daar bijna alle energie.

De veer dient dus voor het comfort: de trillingen en bewegingen worden opgevangen; en de schokdempers zorgen voor extra comfort doordat deze de energie opvangen en rustig terug geven. Hij schuift hard in en schuift langzaam uit. Dit is even makkelijk uitgelegd.

Dit soort bedrijven leven van: remmen vervangen, schokdempers vervangen, uitlaten vervangen en bovenal banden vervangen. Mijn auto gaat gewoon voor een keuring naar een erkende dealer toe. Ik betaal wel meer, maar zij kennen daar wel de volledige autohistorie plus dat er originele onderdelen worden gebruikt. Wanneer er een lange reparatie op zich laat wachten dan durf ik hen los te laten op mijn auto en dan mogen het er maar een paar doen. Wanneer er onderdelen vervangen moeten worden of wanneer er aan gelast moet worden dan vertrouw ik heb blindeling. Wel wil ik altijd voor extra controle het vervangen onderdeel zien. Vervolgens kijk ik dan ook bij mijn auto of het onderdeel ook daadwerkelijk is vervangen. Je kan dat met een goed oog zo zien.

Verder is het zo met verlichting dat deze na controle ten alle tijden kapot kan gaan, maar 5 is wel erg veel. Ik zou dat dan ook niet vertrouwen.

Een maat van mij heeft op mijn aanraden voor een APK, daar er regelmatig met een keuring bij Sprint daar er telkens lampen werden vervangen, eens al zijn lampen gemerkt met een stift. Bij terugkomst bleek dat er 2 lampen vervangen moesten worden. 1 lamp voor en 1 remlamp achter. Hiervoor was 15 euro in rekening gebracht. Hij en ik geloofde dat niet. Wij hebben de persoon die de keuring heeft verricht en de lampen had vervangen erbij laten komen en hem terplekke laten zien wat hij gedaan had. Wat bleek met veel moeite en zoeken kreeg hij grip op de lamp. Vanaf hier hebben wij het overgenomen, want iemand die jou lampen vervangen heeft die hoeft niet zoveel te zoeken. Moeite kan altijd, omdat sommige lampen op rotplekken zitten, maar zoeken hoe je er moet komen...???? Mijn maat heeft de lampen eruit gehaald. Wat bleek. Op allebei de lampen zaten de streepjes nog. Verhaal gehaald bij chef werkplaats en bij betalen met veel bombarie het extra betaalde bedrag teruggevorderd. Dat er klanten bij de balie stonden deed ons niets, maar wij kregen wel even het verzoek van diens vestigingchef dat wij ons moesten gedragen. Moet je eens doen wanneer je net belazerd wordt en de chef opkomt voor zijn medewerker door te zeggen van dat het niet is gebeurd of dat het hem sterk lijkt. Geld wel teruggehad en nooit meer teruggekomen. Sindsdien zit ook hij bij een dealer en loopt hij net als ik de auto na, voordat deze naar keuring gaat. Ook doet hij net als ik erbij blijven tijdens de keuring.

Een garage waar je niet bij een APK keuring of reparatie mag zijn, sla ik meteen af. Daar moet ik niet zijn.

Het probleem vaak is dat mensen niet altijd weten wat een keuring inhoudt en waar naar gekeken wordt. De geldende eisen nemen zij vaak voor lief en geloven te snel. De keuring wordt wel verricht door een erkend keurmeester en dat gebeurd wel goed, maar er worden veelal wel onderdelen onnodig afgekeurd en meteen vervangen. Het vervangen onderdeel is dan natuurlijk al weggegooid. Dit weggooien mag dus nooit. De garagehouder dient aan te kunnen tonen dat het vervangen onderdeel daadwerkelijk is vervangen. Garagehouders maken van deze mensen, zonder deze technische kennis van onderdelen en eisen, misbruik.

Zo ook mijn auto. Mijn banden laat ik altijd doen door Sprint. Daar vertrouw ik hun wel in, maar ook hier geldt ik blijf erbij. De monteur deed netjes een remmentest... deze was goed!! De schokdempertest kwam. Ik had een flinke afwijking in mijn schokdempers achter en deze moesten vervangen gaan worden anders zou ik een keuring nooit doorkomen. Er werd meteen uitgezocht wat schokdempers kosten. Inclusief montage kost een schokdemper 250 euro. Hun rekenen voor montage 2 uur voor de achterste. Grappig want voor vervanging voor schokdempers achter staat bij mijn merkdealer uur. Een half uur per kant en dat is inderdaad de tijd welke ervoor staat. Dat is dus leuk geld verdienen. Ik heb hen enkelt mijn banden laten vervangen en rijdt na 5 jaar nog steeds met dezelfde schokdempers rond. Bij elke keuring is er tot nu toe niets aan de hand. Wel is mij pas gezegd dat rechtsachter minder begint te werken en die zou volgens jaar aan de beurt kunnen zijn, maar dat zie ik dan wel weer. Wie weet heb ik dan al een andere auto.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wat verkoopt Kwikfit??

Banden, schokdempers, uitlaten en remmen.

Wat wordt er steevast afgekeurd??

juist.

schramoo7
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2007 11:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door schramoo7 »

Mijn uitlaatdemper was van mijn auto afgevallen, of te wel doorgeroest.
Dus had ik bij een automateriaalenzaak een nieuwe besteld, alleen hadden zij geen tijd om deze eronder te zetten, of pas na een halve week. Dit duurde mij te lang en besloot om dan zelf maar te gaan klussen. Nu past deze demper met stang nu niet over mijn wiel-as heen en kom ik niet verder. En heb ik de de Kwik-fit opgebeld met de vraag of zij dit voor mij zouden kunnen doen op zaterdag voor Pinksteren.
Zij vertelde mij dat ik hiermee dinsdag middag terecht kon.
Dus een dag vrij genomen om dit te kunnen regelen, en daar aangekomen s'ochtends om half tien. Om zo snel als mogelijk aan de beurt te kunnen zijn. Nu vertelde de heer (kwibbus) van de balie dat het héél misschien kon omdat hij nu op eens zogenaamd veel keuringen had en dergelijke. Ja, en hij zat natuurlijk ook te zeuren omdat ik al alle materialen bij mij had, maar dat begrijp ik. Nu kan hij niet wat verdienen op deze materalen natuurlijk. Dus vertelde hij mij dat hij ging bedenken wat voor een prijs hij nu ging rekenen .
Nu nog even afwachten natuurlijk, maar ik voel mij al bij voorbaat afgezet zeg maar. Over deze service ben ik zeker niet te spreken.
En ondertussen ben ik opzoek naar een garage die wel voor mij een klus tussendoor zou kunnen doen, om zo de kwik-fit te vermijden. bahhh..
Dit was bij Kwik-fit Beverwijk, Laan der Nederlanden.

Sibijlla
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2007 13:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sibijlla »

Nieuwe schokdempers

Bij een keuring van mijn oude fort zijn bij Kwikfit-Rotterdam zuid (neerbij ZuidPlein) mijn schokbrekers vervangen.
Kosten € 265,-
Een jaar later koos ik voor een garage.
Bij keuring ontdekte ze dat er iets niet goed was gegaan bij de montage van de schokbrekers.
Ik was nl. een gevaar op de weg, en dat met drie kleine kinderen.
Er ontbraken bouten, en de bouten die wel bevestigd waren, waren dusdanig los, dat het hele zaakje er ieder moment onderuit kon klappen.
Voor € 7,90 is het hersteld, en was alles weer veilig.

Ik liet de garage op papier zetten, en ging door naar KwikFit.
De monteur herkende me direct, daar ik altijd langs kwam voor de bandenspanning, en na het vervangen van een lampje, was mijn linker voorlamp veranderd in een aqarium'. Om mijn 'aqarium' te ledigen ging ik altijd bij hen langs, daar het probleem ontstaan was, nadat zij de lamp vervangen hadden.
Dit was een prettige afspraak, en is zo 3/4 jaar goed verlopen.

Echter toen ik met mijn schokbreker verhaal bij hen aanklopte, wist de meneer die mij altijd te woord stond dondersgoed, van die schokbrekers af... Het was ook in de computer terug te vinden, maar omdat de bon niet bij de hand had, kon hij niets voor mij betekenen.

Ach ja, service he.
Het ergste is nog dat ik volgens de garage waar ik de auto deze keer had laten keuren, beweerde, dat ik waarschijnlijk veel geluk gehad had, want als ik 1 keer door een kuil gereden zou zijn, kon de hele boel eronderuit klappen met alle gevolgen van dien.

Tja... wat doe je eraan


Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het was ook in de computer terug te vinden, maar omdat de bon niet bij de hand had, kon hij niets voor mij betekenen.
Wat een l..smoes, hij wist het nog en het staat in de computer.
Op zich had je waarschijnlijk alleen die 7,90 maar teruggekregen, en voor zo'n bedragje laten ze je in de .... zakken.

Ik heb twee gevallen van dichtbij meegemaakt, bij mijn broer vloog er een wiel onder zijn auto uit na een bandenmontage bij kwikfit, de zijkant van de auto was beschadigd, maar Kwikfit ontkende, hij had natuurlijk zelf het wiel er in die paar dagen nog een keer afgehaald.

Mijn buurman had de olie laten verversen en had binnen een paar weken alleen nog maar een soort zwarte teer in het blok zitten, olie was er niet te bekennen, helaas had deze teer ook de oliedrukschakelaar verstopt, het lampje was niet gaan branden. Doordat hij uit gewoonte regelmatig peilde kwam hij er achter voor het onherstelbaar was.

Zelf ben ik een keer midden in het uitlijnen weggegaan met mijn auto toen een monteurtje van een jaar of 16 daar met een enorme waterpomptang een vastzittende moer te lijf wilde gaan, zijn chef liet hem maar wat aanknoeien, maar ik niet.

Driemaal is scheepsrecht, Kwikshit mag aan mijn auto zelfs geen band meer oppompen.

Evert van der Pik
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2007 22:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Evert van der Pik »

U bent welkom zonder afspraak klopt van geen kant. Ik wilde olie verversen en een nieuw oliefilter. Wilt u dat nu??!! vroeg de dame achter de balie verontwaardigd. Ja kan dat dan niet? vroeg ik. Even vragen hoor. En alsof ze mij een grote dienst bewees zei ze dat over een uur een medewerker wel even tijd had. Na anderhalf uur ben ik aan de beurt. De medewerker doet de motorkap open begint moeilijk te kijken en zegt mij dan dat hij het oliefilter niet kan vervangen want dat heeft hij niet op voorraad! Geen filter op voorraad van een Suzuki Alto! Anderhalf uur wachten voor niks! Dan maar iets meer betalen bij de Suzuki dealer, maar voor mij geen Kwikfit meer!

g.steenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 12:30

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door g.steenbergen »

Helaas ook slechte ervaringen met auto's uitlijnen bij Kwik-fit.

1e auto(Esmoreitdreef 1 te Utrecht): uit laten lijnen, en 2 voorbanden laten vervangen. De auto moest uitgelijnt worden, omdat het stuur scheef stond. Het resultaat was dat het stuur net zo scheef als eerst stond en daarbij trok hij nu ook ineens naar links. Teruggegaan en nogmaals laten uitlijnen. Resultaat: Het stuur stond nog steeds scheef en ging nu wel weer rechtuit (weer terug bij af dus). Daarna naar Prinses Beatrixlaan 2 in Tiel geweest en die hebben het meteen perfect opgelost.

2e auto(Oudenoord 1 te Utrecht): Auto moest uitgelijnt worden, omdat deze naar links trok. Resultaat: Stuur staat ineens scheef en trekt nu weer naar rechts, verder voelde ik wat tikken in het stuur. Blijkt dat ze een borgmoer vergeten zijn aan te draaien. Daarna terug gegaan naar een ander filiaal (Amsterdamsestraatweg 656b in Utecht). Stuur staat iets rechter en trekt iets minder naar rechts, maar nog steeds niet opgelost. 3x is scheepsrecht?

Klacht bij Kwikfit gedaan, wacht nog op antwoord...

floortjeheide
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:49

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door floortjeheide »

g.steenbergen: Laat je ook nog weten hoe het afloopt?

g.steenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 12:30

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door g.steenbergen »

Ik ben gebelt door kwik-fit en ze gaan vrijdag op een ander filiaal weer opnieuw uitlijnen. Ze zeiden dat er nu een expert naar gaat kijken

M. Torenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2007 14:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door M. Torenstra »

Ik heb 1,5 week geleden mijn auto APK laten keuren.
Voor mijn APK-keuring heb ik eerst en vriend laten kijken die bij een garage werkt, alleen de APK niet kan afmelden.

Nouja geen problemen met mijn auto dus ik naar de Kwik-Fit (eens maar nooit meer)
enige wat ik had was een (lichte) ratel in mijn kat, maarja opzich geen probleem, dat ding deed zjin werk nog goed.
was alleen een schotje dat los zat ofzo.

Ik laat mijn auto dus achter voor de APK en ga gewoon werken.
Word ik gebeld dat mijn kat kapot is en mijn schokdempers achter lek zijn.
Dit was al gecontroleerd (ook op de brug) en wist dus zeker dat er geen problemen mee waren.
Ik heb voor mijn kat maar gezegd dat ze uitstoot enz moeten meten en ik de uitslag zelf wil zien.
bij mijn schokdempers wilde ik ook wel meer weten en heb gezegd dat er bij een controle een week eerder niets hadden gevonden. dus dat mochten ze van mij ook verklaren en konden ze niet.

Na enig gezeur en reaperatie weigeren kon ik de auto ophalen.
en toch APK goedgekeurd.
ze hebben alleen nog wel gezegd dat ik mijn schokdempers na moest kijken, dit nog laten doen en geen problemen mee gevonden (overigens niet bij de Kwik-Fit).

Heb geklaagd bij kwik-fit, maar hierop geen antwoord meer ontvangen...

peterson
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 13:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door peterson »

waarschuwing!:Ga nooit naar KWIKFIT.
Ik heb een half jaar geleden mijn zomerbanden laten vervangen door winterbanden bij KWIKFIT filiaal amsterdamsestraatweg in utrecht. Recent heb ik ze bij mijn eigen automonteur weer laten terugwisselen en die vertelde mij dat ik van de KWIKFIT niet mijn eigen banden heb terug gekregen. In plaats daarvan heb ik totaal versleten banden gekregen van een ander merk met zelfs een spijker in een band.
Klantenservise is bij de KWIKFIT een mooi woord waar geen daad bij past. Omdat alles een half jaar geleden is gebeurd kunnen ze niets meer terugvinden. Er kan zelfs geen excuses vanaf.
Concluderend, GA NOOIT NAAR KWIKFIT

g.steenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 12:30

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door g.steenbergen »

Hierbij nog mijn reactie met de afloop van de het (3e keer) uitlijnen van mijn auto.

Deze keer had ik een afspraak in Nieuwegein. Na een tijdje kwam de monteur met de vraag of ik mee wilde lopen. Ik werd netjes gevraagt of ik even een proefritje wilde maken en of alles naar wens was.

Het stuur stond kaarsrecht en trok ook niet meer naar 1 kant. Het bleek uiteindelijk te maken te hebben met de rolweerstand van 1 band. De banden waren wel hetzelfde, maar 1 band liep zwaarder.

Dit keer is het perfect opgelost door de monteur en was ik meer dan tevreden, jammer alleen dat ik hiervoor 3x terug moest komen

avkemenade
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2007 16:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door avkemenade »

Al die berichten over kwik-fit komen mij vreemd over. Ik wil niet zeggen dat je in sommige filialen belazerd wordt, maar na de reparatie krijg je tegenwoordig een enquete formulier mee. Dit formulier gaat rechtstreeks naar de directie. Ik hoop wel dat iedereen dat invult na een bezoek aan kwik-fit, tevreden of ontevreden, dan kan de organisatie er iets aan doen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

das niet meer dan klantje aan het lijntje houden

naiviteit tov kwik fitpraktijken is er nog steeds, totdat men zelf eens gaat voor een beurt, apk of wat anders

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door DutchWilly »

Vorig jaar mijn auto weg gebracht voor kleine beurt en keuring met de mededeling dat men de olie niet boven het pijl moeten vullen.
Prima gedaan was zeer te vreden,volgens de monteur moest hij de volgende keer een grote beurt hebben.
Dit jaar weer een afspraak gemaakt ,er kwamen wel enige kosten bij daar de bougie's duurder waren maar die gingen langer mee!
Eigenlijk had ik al zo iets moet dat na 4 jaar ,terwijl de auto perfect loopt (ford fiesta 2003).
Wel ik haal hem op na de grote beurt dit jaar ,het eerste wat mij opviel is dat hij niet zo lekker glad meer reed ,meteen naar het olie pijl gekeken wel die stond dus nu ver boven het max streepje.
Dus maar een weekje blijven rijden maar het bleef dus horte en stoten in de lage toeren.
Ik heb een klacht ingedient en moest dus terug komen ,Ik vroeg meteen of ze mijn oude bougie's er niet terug in konden zetten,maar nee de monteur ging even zelf rijden ,scheuren zal je bedoelen en ook toen schokte hij even ,volgens de monteur was dat ,omdat hij de gas even los liet,!!!!
Verder werd ik gewoon afgewimpelt er mankeerde niets aan mijn auto ,en ik moest het maar zien.
Wel dit is dus geen goede garage (kwikFit Waalwijk) Hiermee hebben ze dus een komplete fam,en kenniskring kwijtgeraakt.
U snapt toch wel dat ik van mijn leven niet meer naar Kwikshit ga .
Volgend jaar wel een paar euro meer ,maar wel naar een echte dealer!

Gesloten