LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bea36
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Bea36 »

Zowel ik als m’n ouders, m’n schoonmoeder en mijn al 7 jaar geleden overleden schoonvader hebben bericht ontvangen over een Yarden lidmaatschap inclusief certificaat met polisnummer.
Geen van allen kennen we Yarden dus maar eens gebeld.
Een telefoniste gaf aan dat zij de uitvaartverzorging van een heleboel organisaties hebben overgenomen. Ze kon niet zien wie (rechtsvoorganger) dat in mijn geval was. Nu heb ik wel een uitvaartverzekering bij Dela maar die loopt gewoon door. Hiermee krijgen we dus ongevraagd een lidmaatschap. Enige vorm van premie/contributie voor dit lidmaatschap stond er niet bij vermeld. Op mijn vraag of ik dit dan zomaar gratis krijg was het antwoord ‘nu nog wel maar over een aantal maanden gaat u ervoor betalen’. Wij hebben nergens om gevraagd en ik wil helemaal geen lidmaatschap bij Yarden!! Daarop gaf de telefoniste aan dat ik dan een antwoordkaart kon invullen. We moeten dus actie ondernemen om van deze ongevraagde actie af te komen. Reageer je niet dan heb je dus blijkbaar een lidmaatschap bij hen lopen waarbij je, afhankelijk van de duur, een korting krijgt van 250 of 500 euro op de uitvaartverzorging. Dit lijkt mij toch een vorm van oplichting. Omdat in mijn naaste omgeving, inclusief mijzelf, 4 mensen hiervan bericht hebben gehad zijn er ongetwijfeld veel mensen die ze willen opschepen met een dergelijk ongevraagd lidmaatschap!!
Mijn vader heeft gevraagd om een gesprek met een adviseur maar daar schijnen ze niet zo’n haast mee te hebben. Zelf heb ik aangegeven te willen weten wie die rechtsvoorganger is waar zij dit in mijn geval van overgenomen hebben. Tot op heden hebben ze nog niet gebeld.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

testcase Janssen
Voorwaarden nuva verzekeringen nv,nuva depositofonds bv komen dit weekend online.

Vraag aan testcase hoe komt het dat premie vrijen alleen het polis overzicht in 2005 hebben gekregen en niet de polis voorwaarden ?
Beetje slordig niet.
Of is dit vergeten met het invoeren van de enbloc clausule dat dit ook gefaseerd uitgevoerd moest worden?

Trouwens wie kan aan de laatste Yarden magazines komen ?

Gaarne reacties naar http://www.yarniek.nl

[email protected]

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:22, 3 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Bea36
Yarden is een gestoord bedrijf.
Ze kunnen je natuurlijk nooit voor iets op laten draaien waarvoor je niet getekend hebt.Moeten hiervoor dus ook een bewijs kunnen overleggen.
Echter de nl wet zegt altijd dat je op iets moet reageren, dus ik zou via het antwoord nr van yarden maar reageren en er minstens een kopie van maken.Misschien is een e mail sturen ook voldoende, maar maak er een kopie van met de verzend gegevens naar yarden.
Een ontvangsbevestiging krijg je niet van hun.
Stuur ook kopieen van hun "aanbieding" naar yarniek toont aan hoe doorgeslagen yarden is.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

testcase.

Ik weet dat jij veel verstand hebt van verzekeringen en ook van verzekering wetgeving.

Bij mij zijn er nog steeds een aantal vragen.

Wanneer is de enblocclausule ingevoerd.

Met welk doel.?????????

Wie heeft daar toestemmin voor gegeven.

Betekend dit niet dat de verzekeringmaatschappij in eens alle macht naar zich toe getrokken hebben.

Dat verzekerden rechteloos zijn geworden.

Dat wij door elke maatschappij belasert kunnen worden.

Sluit leuke verzekeringen af, en als deze dan enkele jaartjes van kracht zijn, ga je als verzekeraar via een enblocclause de gehele pollis voorwarden wijzigen.
Verzekerden die daar niet mee akkoord gaan gewoon royeren.
De centen zijn binnen.

Zit hier geen groot stuk onrechtvaardigheid in.

De verzekeraar is dus geen betrouwbare partner meer, maar gewoon een oplichter, die zelfs wettelijk ondersteunt worden door de verzekeringskamer en DNB.
Ik weet wel, dat in 1981 wij bij onze opleiding nog nooit van een blocclausule hadden gehoord, en later ook niet,

Nu pas nu yarden ons met de neus op de feiten tracht te drukken.

Alleen zijn zij nog geen winnaar.
Laatst gewijzigd door janssen op 12 aug 2007 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Vok kan je nu begrijpen waarom, ik het kifid niet vertrouw.
Van dit verbond is het kifid dus een onderdeel, waarom hebben ze dan nog zo'n moeite met dit misbruik van een eventuele toegestane en bloc clausule door yarden.
Klachten van verzekerden komen bij het kifid volgens hun kernpunten.
Ze hadden yarden dus allang om hun oren hiermee moeten slaan.
Maar respect voor je je schuimt het internet toch uitgebreid af op zoek naar zaken.

Ps
Ik heb nog nooit een mail via de yarden site gestuurd, zodoende wist ik niet dat ze een ontvangst bericht van de mail stuurden.
:oops:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:37, 3 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

testcase
Dank je voor de heldere uitleg.
Enkele passages komen ook op http://www.yarniek.nl te staan

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

testscase.

Jou uitleg is zeer duidelijk, ik kom er zo spoedig mogelijk nog wel op terug.
Want blijf van mening dat yarden op vele onderdelen niet aan de eisen heeft voldaan, lees ook eens wat Vok geschreven heeft over wijziging verzekering en het antowoord dat Frits de leeuw geeft.

W.H.Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2007 14:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door W.H.Meijer »

Een goede suggestie om ook De Nederlandsche Bank te informeren.
Onze brief (met bijlagen) is inmiddels op de bus gedaan.
Voor wat betreft Kifid, dat instituut zal worden benaderd door de advocaten Van Beilen/Rauwerda als er met Yarden geen overeenstemming te verkrijgen is.
Met groeten, Wim en Ruth

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

testcase:

Hartelijk dank voor de duidelijke informatie. over de Enbloc causule.

Wat ik nu begrijp heeft deze wenig invloed meer dan voorheen, een onderdeel van polisvoorwaarden.
Ik blijf het dan ook voorwaarden noemen.
Als ik een verzekering afsluit zeg maar inboedel, dan laat ik toch eerst de waarde testen, en dat gaat tegewoorden vrij gemakkelijk via internet.
Dan sta ik er op dat de geldwaarden van deze polis, elk jaar wordt aan gepast aan de inflatie corrector.
Dat ik jaarlijks bericht ontvang met welk bedrag de verzekerde som verhoogd wordt.
Voor mij is dat gewoon een technisch onderdeel van een polis.
Mijn NUVA polis had daarvoor ook in de polis voorwaarden staan, dat de premie jaarlijks verhoogt zou worden, aan de inflatie.
Als Yarden dit ook gedaan had, hadden zij vermoedelijk nu geen financiéle problemen
.Nee hoor, Uiteindelijk doet de rechter een uitpraak in onze rechtstaat. Kan allemaal nog wel effe gaan duren
.

daar sta ik volkomen achter, maar toen ik na ontvangst van nieuwe polis voorwaarden veranderd, polisnummer gewijzigd, kan ik tot op heden geen andere mening hebben dan Yarden heeft gewoon alle natura polissen ontbonden, en daarvoor een geheel nieuwe polis opgesteld.
Daarover meteen gebeld, en wat zij de medewerker van Yarden, maak je maar geen illusie dat je iets bereikt met protesteren.
Want de verzekeraars hebben sinds enkle jaren zoveel macht toe bebeeld gekregn dat de verzekerden gewoon rechteloos zijn geworden.
Dat heeft bij mij natuurlijk verkeerd bloed gezet, en ik hem verteld, dan maar 10,000,-- aan kosten maar ik ga nu door tot de allerhoogste rechter. want ik laat mij mijn rechten niet afnemen.
die een forum openen
Beste testcase dit forum is van Tros radar en niet van Yarden.
Maar goed mijn stukken liggen allemaal bij KiFiD
En wat mij tot nu de steun geeft dat het toch wel behoorlijk moet rommelen bij Yarden. want zij hadden al antwoord van yarden toen ik hen gebeld heb, met de vraag kennen jullie de verzkeringsvoorwaarden van NUVA wel. waarop zij antwoorde nee die ken ik niet, als jij nog voorwaarden hebt stuur deze dan naar ons kantoor.
Ongeveer 2 weken later ontving ik bericht dat zij weer een schrijven hadden verzonden aan Yarden, voor aanvullende informatie.
Dat is al weer 3 weken geleden, en nog steeds geen antwoord.
Toch heb enkele weken een mailtje gezonden aan Yarden. waar natuurlijk ook weer mijn beklag heb in gediend.
Vandaag kreeg ik een mailtje terug, de inhoud was gewoon het zelfde wat iedereen al weet, alleen klopt het niet met de voorwaarden waarop ik de natura verzekering heb afgesloten. want dan had Yarden de premie jaarlijks moeten aanpassen aan de inflatie. Maar daar hebben zij niet voor gekozen om te zorgen dat de premie betaabaar moet blijven
Econmisch gezien vind ik dit de grootse stomminitiet van Yarden.


Geen gebruik maken van je rechten maar wel op grond van een ander art,. 13 alles maar overboort gooien en dan beginnen met een nieuwe polis, met een andere polis nummer. en met een geheel anderestreking van het verzekering aanbod, Ik wil geen geld, ook niet een bedrag dat gebaseerd isop een pakket van diesntenwil gewoon de diensten zo als die in natura waarvoor ik verzekerd ben/was.
grote klok willen hangen (denk ik) dat ze er niet zo goed voorstaan met hun reserves
Maar dan heeft yarden toch een scala aan mogelijkheden.
Nu schrijf ik als econoom.

Zij hebben volgensn de oude polisvoorwaarden het recht om de premie jaarlijk aantepassen. dat is geen bloc maar gewoon een onderdeel van verzekerings voorwaarden.
En als zij de verzekerdenhadden geinformeerd over de financiéle positie. Dan weet ik zeker dat niemand moeilijk had gedaan met 10% premie verhoging, wie wil er nou dat de verzekeraarwaar je 50 jaar premie betaald hebben niet meer aan hun verplichting kunnen doen.

Iki denk zelfs det het percentage minaal zou zijn.
En dan jaarlijks de premie aanpassen.
Nee zegd Yarden wij gaan de premie de eerste 5 jaar helemaal niet verhogen.
Testcase ik weet niet of jij zelfstandig of inloondiesnt bent. maar ik van af 78 zelfstandige geweest, en ik moest toch zeker ook elk jaar mijn tarieven verhogen, de bedrijfskosten stegen immers ook, de persooneels kosten. ksten lidmaatschap enz,
Dat geld moet natuurlijk wel eerst verdiend worden.
Heb nooitproblemen gehad met tariefs verhonging.
Testcase voorlopigvind ik dit meer dan genoeg.
groet janssen

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Vandaag een brief van yarden gehad waarbij ze aan halen dat we een klacht bij KIFID hebben ingediend.

Ze schrijven zoals u weet is yarden in constructief overleg met KIFID
om te zoeken naar een voor beide partijen bevredigende oplossing met betrekking tot de poliswijziging.

Voor een juiste afhandeling van uw klacht is het noodzakelijk dat de history van uw verzekeringsovereenkomst, net als van die van andere verzekerde, in kaart word gebracht

Na nog enige bla bla van nodige werkzaamheden en vakantietijd zal ergens in september nader bericht worden.

Waarom heb ik toch een naar gevoel bij deze brief, is terug draaien zo moeilijk dan.

ik ben benieuwd we wachten maar weer af, en vraag me af of deze brief ook door gestuurd moet worden naar KIFID

Gesloten