LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
hallo
hýer een berýcht uýt grand ýskandýl.
het ýs momenteel erg rustýg. alleen klanten van tourplan en wat russen en engelse. dýt ýs het enýge voordeel.
alle andere hollandes touroperators hebben hun klanten al weggehaald en omgeboekt.
momenteel verdýent het hotel hooguýt 2 sterren.
het ýs duýdelýjk nog nýet ýn orde grootste problemen:
- de hygýene ýn het restaurant ýs vertezoeken
- het personeel lýjkt mýj van de straat geplukt en loopt echt zonder opdracht rond.
- dekamers dýe we toegewezen gekregen hebben (moesten er býj aankomst wel 5 uur op wachten) verdýenen 2 sterren. dýt zýjn wel geselecteerde kamers. de meeste andere kamers worden nýet meer uýtgegeven omdat deze teveel bouwvallýg zýjn.
- eten verdýent 2 sterren
- drank-glazen voorzýenýng verdýent 1 ster
- koffýe ýs schaars. s-morgens 1 bakkýe en dan ýs het op of apparaat kapot.
omdat er nu erg weýnýg klanten rondlopen kunnen we het nog net redden. komen er straks meer weet ýk zeker dat het uýt de hand gaat lopen
door tourplan was ýk overgeboekt naar resort-park bodrum. de locale vertegenwooordýger wýlde mýj daar echter nýet heenbrengen. nog slechter als ýskandýl zeýj hýj.
verder laat de locale touroperator verstek gaan. reageerdnýet op telefoons. heeft geen klachten formulýeren en weýgert toe te stemmen dat het allemaal onder nývo ýs.
haar assýstente ýs wel 2x geweest maar zegt dat de problemen te groot zýjn voor haar om op te lossen
Tourplan heeft m.ý. geen maatregelen genomen. waar andere (OAD) bv wel hun klanten heeft omgeboekt. je kan daaroverýgens GI ook nýet meer boeken.
ýk hoopmaar dat er nýet al teveel mensen meer býjkomen anders gaat het weer goed mýs.
het management wat het hýer nu voor het zeggen heb ýs nýet ýn staat omdeproblemen op kort termýjn op te lossen. ondankls alle toezeggýngen.
voor de nakomers. maak er wat van. ýk weet dat ýnternet een gevaarlýjk medýum ýs. voor een ýeder verschýlt de beoordelýng natuurlýjk.
ýk heb me er nu býj neergelegd en probeer er wat van te maken.
Hans
hýer een berýcht uýt grand ýskandýl.
het ýs momenteel erg rustýg. alleen klanten van tourplan en wat russen en engelse. dýt ýs het enýge voordeel.
alle andere hollandes touroperators hebben hun klanten al weggehaald en omgeboekt.
momenteel verdýent het hotel hooguýt 2 sterren.
het ýs duýdelýjk nog nýet ýn orde grootste problemen:
- de hygýene ýn het restaurant ýs vertezoeken
- het personeel lýjkt mýj van de straat geplukt en loopt echt zonder opdracht rond.
- dekamers dýe we toegewezen gekregen hebben (moesten er býj aankomst wel 5 uur op wachten) verdýenen 2 sterren. dýt zýjn wel geselecteerde kamers. de meeste andere kamers worden nýet meer uýtgegeven omdat deze teveel bouwvallýg zýjn.
- eten verdýent 2 sterren
- drank-glazen voorzýenýng verdýent 1 ster
- koffýe ýs schaars. s-morgens 1 bakkýe en dan ýs het op of apparaat kapot.
omdat er nu erg weýnýg klanten rondlopen kunnen we het nog net redden. komen er straks meer weet ýk zeker dat het uýt de hand gaat lopen
door tourplan was ýk overgeboekt naar resort-park bodrum. de locale vertegenwooordýger wýlde mýj daar echter nýet heenbrengen. nog slechter als ýskandýl zeýj hýj.
verder laat de locale touroperator verstek gaan. reageerdnýet op telefoons. heeft geen klachten formulýeren en weýgert toe te stemmen dat het allemaal onder nývo ýs.
haar assýstente ýs wel 2x geweest maar zegt dat de problemen te groot zýjn voor haar om op te lossen
Tourplan heeft m.ý. geen maatregelen genomen. waar andere (OAD) bv wel hun klanten heeft omgeboekt. je kan daaroverýgens GI ook nýet meer boeken.
ýk hoopmaar dat er nýet al teveel mensen meer býjkomen anders gaat het weer goed mýs.
het management wat het hýer nu voor het zeggen heb ýs nýet ýn staat omdeproblemen op kort termýjn op te lossen. ondankls alle toezeggýngen.
voor de nakomers. maak er wat van. ýk weet dat ýnternet een gevaarlýjk medýum ýs. voor een ýeder verschýlt de beoordelýng natuurlýjk.
ýk heb me er nu býj neergelegd en probeer er wat van te maken.
Hans
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
sprookje, absoluut hoor dit hotel is het geld wat we betaald hebben niet waard, uiteindelijk kunnen we het kort houden want hier draait het allemaal om.
De ergenissen zijn het ergst en worden met de dag erger in iskandil, als je om 20.00u. a 20.30u. naar het diner gaat moest je eerst op jacht naar 4 setjes bestek voor mij en mijn vrouw en de kids, dan had je nog geen kinderbestek natuurlijk, altijd is dat op.
Dan langs het buffet en dan drinken halen, je moest bediend worden dat gebeurde ook wel, maar als die obers een paar Nederlandse leuke blondjes zagen zagen ze ons(gezin) niet.
Dus ik haalde het vaak zelf, maar dat was aansluiten in de rij, die ober daar achter de bar werkte zich echt kapot.
Het personeel kon er ook niets aan doen stonden met de hand alles af te wassen, konden het nooit voorwerken allemaal.
Kort omschreven het is 4 sterren gewaardeerd, het is achterstallig en het loopt tekort aan goed beleid, er is vaak iets op, koffie, hamburgers, patat etc...
We zijn in Marmaris geweest in hotel 'grand cettia' daar waar we eerst heen zouden gaan maar de reisorganisatie failliet ging, voor hetzelfde bedrag, maar we dit niet meer konden boeken begin juli, wat een droomhotel 4 sterren echt waardig, als ik dat met iskandil moet vergelijken verdienen die net 2 sterren.
De ergenissen zijn het ergst en worden met de dag erger in iskandil, als je om 20.00u. a 20.30u. naar het diner gaat moest je eerst op jacht naar 4 setjes bestek voor mij en mijn vrouw en de kids, dan had je nog geen kinderbestek natuurlijk, altijd is dat op.
Dan langs het buffet en dan drinken halen, je moest bediend worden dat gebeurde ook wel, maar als die obers een paar Nederlandse leuke blondjes zagen zagen ze ons(gezin) niet.
Dus ik haalde het vaak zelf, maar dat was aansluiten in de rij, die ober daar achter de bar werkte zich echt kapot.
Het personeel kon er ook niets aan doen stonden met de hand alles af te wassen, konden het nooit voorwerken allemaal.
Kort omschreven het is 4 sterren gewaardeerd, het is achterstallig en het loopt tekort aan goed beleid, er is vaak iets op, koffie, hamburgers, patat etc...
We zijn in Marmaris geweest in hotel 'grand cettia' daar waar we eerst heen zouden gaan maar de reisorganisatie failliet ging, voor hetzelfde bedrag, maar we dit niet meer konden boeken begin juli, wat een droomhotel 4 sterren echt waardig, als ik dat met iskandil moet vergelijken verdienen die net 2 sterren.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Beste mensen,
Zo langzamerhand worden wij hoorndol van deze kwestie en weten we niet meer waar we verstandig aan doen. Wij, een gezin met 2 kinderen (kids resp. 9 en 0 jaar oud), gaan zaterdag 18 augustus met Tourplan en Onur Air naar hotel Grand Iskandil gedurende 15 dagen. Uiteraard hopen we een aantal van jullie daar tegen te komen om er samen het beste van te maken.
Tja, we hebben er ons zo op verheugd. Bewust niet voor de laagste prijs met Speedtravel gezien de vele negatieve recensies, wat nu een goede gedachte is geweest vanwege diens financieel onvermogen. Bewust wel voor Grand Iskandil gekozen vanwege de vele goede recensies in de maand juni toen het nog een dikke acht scoorde. Je geeft er met een gezin toch gemakkelijk zo'n 1500 euro aan uit, afgezien van annuleringsverzekering, reisverzekering e.d. Je verwacht er dan ook wel wat voor terug en zeker omdat het aangeboden wordt als zijnde 4 sterren all inclusive.
Op haar internetpagina had Tourplan het recentelijk over "All Inclusive verwennerij"... "Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast de All Inclusive verwennerij ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud ". Nadat ik Tourplan daarop had gewezen luidt de slogan momenteel: "Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast het All Inclusive arrangement ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud". Kortom voor wie het nog niet was opgevallen: geen verwennerij, maar een arrangement. Dit zint ons niks!
Op 29 juli op de website van Tourplan het contactformulier ingevuld:
...Waar we echter mee zitten is het volgende. Deze reis besloten we te boeken door de toen zeer goede recensies op www.vakantiereiswijzer.nl. Al geruime tijd bekijken we nieuwe recensies, maar die zijn zodanig slecht dat we ons ernstig zorgen maken waarin we terechtkomen. Kennelijk is er in de tussentijd heel wat aan de hand in dat hotel. Dat zal u niet ontgaan zijn, want volgens de recensies heeft men dat al eerder bij u aangekaart. Graag willen wij van u weten of wij een goede vakantie mogen verwachten conform het aanbod van deze accomodatie op uw internetpagina. Gelet op artikel 2, 12, 13 en 17 van uw algemene voorwaarden kaarten wij deze kwestie nu reeds bij u aan, om naderhand geen misverstanden te hebben. Wij stellen het op prijs als wij per e-mail of brief een reactie van u mogen ontvangen waarin u onze zorgen wegneemt door in te staan voor het juiste vakantiecomfort dat wij mogen verwachten of door met een ander reisvoorstel te komen van vergelijkbare of betere kwaliteit. Wij hebben heel veel respect voor u en omgekeerd hopen wij dat u dat ook voor ons heeft.
Op 31 juli was dit de reactie van Tourplan:
...Naar aanleiding van uw e-mail bericht reageren wij op uw vraag over de huidige stand van zaken in hotel Grand Iskandil.
Op het internet gaan er verschillende geruchten over een eventueel op handen zijnde faillisement van hotel Grand Iskandil in Bodrum.
Onderzoek en rapportage van onze medewerkers ter plaatse leert ons echter dat er in geen enkel opzicht sprake is van een financieel onvermogen van deze accommodatie. Ook krijgen wij verschillende terugkoppellingen van klanten die onlangs (vandaag) tevreden teruggekomen zijn van hun verblijf in Grand Iskandil.
Wij hopen hiermee uw onrust weggenomen te hebben. Uiteraard kunt u voor verdere vragen of reacties contact opnemen.
Met vriendelijke groet, Tourplan, Afdeling Cliëntenservice
Op 1 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Hartelijk dank voor uw informatie! U heeft een groot deel van onze ongerustheid weggenomen!
Voor wat betreft de continuïteit hoeven wij niet meer te vrezen; dat heeft u voldoende duidelijk gemaakt.
Geldt dit ook voor de kwaliteit van het all-inclusive aanbod? Op uw internetpagina heeft u het over "All Inclusive verwennerij"...
"Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast de All Inclusive verwennerij ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud. "
Uiteraard hebben wij hier hoge verwachtingen van. Weliswaar weten wij ook dat de Turkse standaard lang niet altijd overeenkomt met de Nederlandse standaard, maar van een 4-sterren hotel mag je toch best wel wat verwachten. Dan kan het bijvoorbeeld niet de bedoeling zijn dat het warme eten koud is en/of de cola op is. Voorbeelden die ook legio te vinden zijn op vakantiereiswijzer.nl. Wij weten ook dat deze website niet zaligmakend is, maar wederom maakt het grote aantal negatieve reacties ons zorgen.
Vooropgesteld wij zijn echt geen zeikerds en klagen echt niet om elk wissewasje, maar stel dat wij toch echt problemen ergens mee hebben waar kunnen wij dan terecht? Is er op locatie reisleiding van Tourplan aanwezig, bent u bereikbaar op een speciaal telefoonnummer of worden wij doorverwezen naar het hotelmanagement?
Graag uw spoedige reactie.
Op 7 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Geachte clientenservice,
Wanneer kan ik uw reactie m.b.t. het onderstaande verwachten?
Op 14 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Na wederom een week heb ik helaas nog steeds geen reactie van u mogen ontvangen.
Wilt u per omgaande reageren!? Ik maak me (gezien de reacties op vakantiereiswijzer.nl en het uitblijven van uw reactie) nog steeds grote zorgen. Aangezien ik een behoorlijk bedrag aan u heb betaald, wil ik nu echt wel weten of ik waar voor mijn geld krijg. Stelt u mij nu alstublieft gerust en geeft u mij alstublieft antwoord op mijn vragen.
Als u de verwachtingen niet kunt waarmaken, wil ik weten of ik bijvoorbeeld kan worden overgeboekt naar een ander hotel van minstens dezelfde klasse. Dat mag toch geen probleem zijn, want meestal zitten de vliegtuigen wel vol, maar de hotels niet. In het uiterste geval kunt u ons aanbieden het door ons betaalde bedrag volledig terug te storten, waarmee onze vakantiedroom echter wel voorbij is.
Ik wil nog even opmerken dat ik verzekerd ben van rechtsbijstand.
Op 14 augustus eindelijk een reactie:
Geachte Tourplan klant,
U gaat binnenkort verblijven in hotel Grand Iskandil te Bodrum, Turkije. Graag willen wij u informeren over de huidige situatie in de door u geboekte accommodatie.
Zoals wellicht niet aan u is ontgaan, worden er op o.a. het internet speculaties gedaan over een op handen zijnde faillissement van bovengenoemde accommodatie. Tourplan betreurt het dat deze berichten op het internet circuleren. Wij willen niet dat onze klanten met een ongerust gevoel op vakantie gaan.
Naar aanleiding van rapportage van onze Tourplan medewerker ter plaatse kunnen wij u meedelen dat de officiële eigenaar van het complex op zondag 12 augustus j.l. hotel Grand Iskandil heeft overgenomen van de toenmalige huurder. Er is geen sprake van een faillissement.
Tourplan heeft van de huidige eigenaar de toezegging gekregen dat de kwaliteit en service, zoals verwacht kan worden van een 4-sterren accommodatie met een All Inclusive arrangement, gegarandeerd is. Recente rapportage van onze Tourplan medewerker ter plaatse leert ons dat wij deze toezegging kunnen beamen.
Wij hebben het volste vertrouwen in een goed verloop van uw verblijf in deze accommodatie en wensen u een prettige vakantie.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Tourplan Zonvakanties
Afdeling Cliëntenservice
Met bovenstaande reactie moeten we er maar het beste van hopen.
Met een baby erbij zijn wij wel wat meer aangewezen op het hotel zelf. Zojuist heb ik even gekeken op de website van de sgr en dat leert mij dat je voor kwaliteitsklachten niet bij de sgr moet zijn, maar bij de geschillencommissie reizen of bij de ANVR. Tourplan is daar niet bij aangesloten! Met het assortiment van Tourplan in Bodrum en omgeving is het vrijwel ondoenlijk om nog van hotel te wijzigen, laat staan dat zo'n hotel dan ook nog een fatsoenlijk cijfer scoort bij vakantiereiswijzer.nl of zoover.nl. Door te wijzigen weet je dus niet wat je op je hals haalt en daarmee roep je wellicht nog meer ellende op je af. Bij wie moet je dan zijn om je verhaal te halen bij terugkeer in Nederland? Tourplan zal alle claims meteen verwerpen, omdat je het niet aan hen overliet. Wij denken maar zo: eendracht maakt macht (onder voorwaarde dat er nog genoeg Nederlanders daar zijn). Samen kunnen we dan toch wel wat voor elkaar krijgen? Met alle informatie die op deze site staat, op de overige sites en hetgeen ik heb aangeleverd hebben we in elk geval voldoende zwart op wit staan om eventuele claims goed te kunnen onderbouwen.
Al met al een heel verhaal, maar wij hopen dat jullie er zo ook over denken of nog betere ideeën hebben. Wie weet zien we elkaar spoedig.
Zo langzamerhand worden wij hoorndol van deze kwestie en weten we niet meer waar we verstandig aan doen. Wij, een gezin met 2 kinderen (kids resp. 9 en 0 jaar oud), gaan zaterdag 18 augustus met Tourplan en Onur Air naar hotel Grand Iskandil gedurende 15 dagen. Uiteraard hopen we een aantal van jullie daar tegen te komen om er samen het beste van te maken.
Tja, we hebben er ons zo op verheugd. Bewust niet voor de laagste prijs met Speedtravel gezien de vele negatieve recensies, wat nu een goede gedachte is geweest vanwege diens financieel onvermogen. Bewust wel voor Grand Iskandil gekozen vanwege de vele goede recensies in de maand juni toen het nog een dikke acht scoorde. Je geeft er met een gezin toch gemakkelijk zo'n 1500 euro aan uit, afgezien van annuleringsverzekering, reisverzekering e.d. Je verwacht er dan ook wel wat voor terug en zeker omdat het aangeboden wordt als zijnde 4 sterren all inclusive.
Op haar internetpagina had Tourplan het recentelijk over "All Inclusive verwennerij"... "Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast de All Inclusive verwennerij ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud ". Nadat ik Tourplan daarop had gewezen luidt de slogan momenteel: "Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast het All Inclusive arrangement ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud". Kortom voor wie het nog niet was opgevallen: geen verwennerij, maar een arrangement. Dit zint ons niks!
Op 29 juli op de website van Tourplan het contactformulier ingevuld:
...Waar we echter mee zitten is het volgende. Deze reis besloten we te boeken door de toen zeer goede recensies op www.vakantiereiswijzer.nl. Al geruime tijd bekijken we nieuwe recensies, maar die zijn zodanig slecht dat we ons ernstig zorgen maken waarin we terechtkomen. Kennelijk is er in de tussentijd heel wat aan de hand in dat hotel. Dat zal u niet ontgaan zijn, want volgens de recensies heeft men dat al eerder bij u aangekaart. Graag willen wij van u weten of wij een goede vakantie mogen verwachten conform het aanbod van deze accomodatie op uw internetpagina. Gelet op artikel 2, 12, 13 en 17 van uw algemene voorwaarden kaarten wij deze kwestie nu reeds bij u aan, om naderhand geen misverstanden te hebben. Wij stellen het op prijs als wij per e-mail of brief een reactie van u mogen ontvangen waarin u onze zorgen wegneemt door in te staan voor het juiste vakantiecomfort dat wij mogen verwachten of door met een ander reisvoorstel te komen van vergelijkbare of betere kwaliteit. Wij hebben heel veel respect voor u en omgekeerd hopen wij dat u dat ook voor ons heeft.
Op 31 juli was dit de reactie van Tourplan:
...Naar aanleiding van uw e-mail bericht reageren wij op uw vraag over de huidige stand van zaken in hotel Grand Iskandil.
Op het internet gaan er verschillende geruchten over een eventueel op handen zijnde faillisement van hotel Grand Iskandil in Bodrum.
Onderzoek en rapportage van onze medewerkers ter plaatse leert ons echter dat er in geen enkel opzicht sprake is van een financieel onvermogen van deze accommodatie. Ook krijgen wij verschillende terugkoppellingen van klanten die onlangs (vandaag) tevreden teruggekomen zijn van hun verblijf in Grand Iskandil.
Wij hopen hiermee uw onrust weggenomen te hebben. Uiteraard kunt u voor verdere vragen of reacties contact opnemen.
Met vriendelijke groet, Tourplan, Afdeling Cliëntenservice
Op 1 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Hartelijk dank voor uw informatie! U heeft een groot deel van onze ongerustheid weggenomen!
Voor wat betreft de continuïteit hoeven wij niet meer te vrezen; dat heeft u voldoende duidelijk gemaakt.
Geldt dit ook voor de kwaliteit van het all-inclusive aanbod? Op uw internetpagina heeft u het over "All Inclusive verwennerij"...
"Centraal gelegen hotel voor iedereen die naast de All Inclusive verwennerij ook wil genieten van het bruisende Gümbet, geschikt voor jong en oud. "
Uiteraard hebben wij hier hoge verwachtingen van. Weliswaar weten wij ook dat de Turkse standaard lang niet altijd overeenkomt met de Nederlandse standaard, maar van een 4-sterren hotel mag je toch best wel wat verwachten. Dan kan het bijvoorbeeld niet de bedoeling zijn dat het warme eten koud is en/of de cola op is. Voorbeelden die ook legio te vinden zijn op vakantiereiswijzer.nl. Wij weten ook dat deze website niet zaligmakend is, maar wederom maakt het grote aantal negatieve reacties ons zorgen.
Vooropgesteld wij zijn echt geen zeikerds en klagen echt niet om elk wissewasje, maar stel dat wij toch echt problemen ergens mee hebben waar kunnen wij dan terecht? Is er op locatie reisleiding van Tourplan aanwezig, bent u bereikbaar op een speciaal telefoonnummer of worden wij doorverwezen naar het hotelmanagement?
Graag uw spoedige reactie.
Op 7 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Geachte clientenservice,
Wanneer kan ik uw reactie m.b.t. het onderstaande verwachten?
Op 14 augustus was dit onze reactie per e-mail:
Na wederom een week heb ik helaas nog steeds geen reactie van u mogen ontvangen.
Wilt u per omgaande reageren!? Ik maak me (gezien de reacties op vakantiereiswijzer.nl en het uitblijven van uw reactie) nog steeds grote zorgen. Aangezien ik een behoorlijk bedrag aan u heb betaald, wil ik nu echt wel weten of ik waar voor mijn geld krijg. Stelt u mij nu alstublieft gerust en geeft u mij alstublieft antwoord op mijn vragen.
Als u de verwachtingen niet kunt waarmaken, wil ik weten of ik bijvoorbeeld kan worden overgeboekt naar een ander hotel van minstens dezelfde klasse. Dat mag toch geen probleem zijn, want meestal zitten de vliegtuigen wel vol, maar de hotels niet. In het uiterste geval kunt u ons aanbieden het door ons betaalde bedrag volledig terug te storten, waarmee onze vakantiedroom echter wel voorbij is.
Ik wil nog even opmerken dat ik verzekerd ben van rechtsbijstand.
Op 14 augustus eindelijk een reactie:
Geachte Tourplan klant,
U gaat binnenkort verblijven in hotel Grand Iskandil te Bodrum, Turkije. Graag willen wij u informeren over de huidige situatie in de door u geboekte accommodatie.
Zoals wellicht niet aan u is ontgaan, worden er op o.a. het internet speculaties gedaan over een op handen zijnde faillissement van bovengenoemde accommodatie. Tourplan betreurt het dat deze berichten op het internet circuleren. Wij willen niet dat onze klanten met een ongerust gevoel op vakantie gaan.
Naar aanleiding van rapportage van onze Tourplan medewerker ter plaatse kunnen wij u meedelen dat de officiële eigenaar van het complex op zondag 12 augustus j.l. hotel Grand Iskandil heeft overgenomen van de toenmalige huurder. Er is geen sprake van een faillissement.
Tourplan heeft van de huidige eigenaar de toezegging gekregen dat de kwaliteit en service, zoals verwacht kan worden van een 4-sterren accommodatie met een All Inclusive arrangement, gegarandeerd is. Recente rapportage van onze Tourplan medewerker ter plaatse leert ons dat wij deze toezegging kunnen beamen.
Wij hebben het volste vertrouwen in een goed verloop van uw verblijf in deze accommodatie en wensen u een prettige vakantie.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Tourplan Zonvakanties
Afdeling Cliëntenservice
Met bovenstaande reactie moeten we er maar het beste van hopen.
Met een baby erbij zijn wij wel wat meer aangewezen op het hotel zelf. Zojuist heb ik even gekeken op de website van de sgr en dat leert mij dat je voor kwaliteitsklachten niet bij de sgr moet zijn, maar bij de geschillencommissie reizen of bij de ANVR. Tourplan is daar niet bij aangesloten! Met het assortiment van Tourplan in Bodrum en omgeving is het vrijwel ondoenlijk om nog van hotel te wijzigen, laat staan dat zo'n hotel dan ook nog een fatsoenlijk cijfer scoort bij vakantiereiswijzer.nl of zoover.nl. Door te wijzigen weet je dus niet wat je op je hals haalt en daarmee roep je wellicht nog meer ellende op je af. Bij wie moet je dan zijn om je verhaal te halen bij terugkeer in Nederland? Tourplan zal alle claims meteen verwerpen, omdat je het niet aan hen overliet. Wij denken maar zo: eendracht maakt macht (onder voorwaarde dat er nog genoeg Nederlanders daar zijn). Samen kunnen we dan toch wel wat voor elkaar krijgen? Met alle informatie die op deze site staat, op de overige sites en hetgeen ik heb aangeleverd hebben we in elk geval voldoende zwart op wit staan om eventuele claims goed te kunnen onderbouwen.
Al met al een heel verhaal, maar wij hopen dat jullie er zo ook over denken of nog betere ideeën hebben. Wie weet zien we elkaar spoedig.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Dankjewel voor je reactie Hans 64!
Het klinkt inderdaad niet best allemaal nog. Hopelijk zingen jullie het met zn alle uit en maak het onderling gewoon gezellig! Meer kan je niet doen.
Verder kan ik aan iedereen het goede nieuws vertellen dat we zijn overgeboekt naar een ander hotel.
Een hotel dat ons helemaal geweldig lijkt vol met glijbanen voor de kinderen. Dus we kunnen eindelijk gaan genieten van de voorpret!
Ik hoop voor de mensen die daar zitten en die alsnog erheen gaan komende tijd dat het allemaal mee gaat vallen! We hebben met elkaar toch flink meegeleefd hier op het forum.
Voor ons is de stress en de onzekerheid eindelijk voorbij en we willen nu alleen nog maar op vakantie!
Natuurlijk blijf ik hier alles volgen!
Groetjes karen
Het klinkt inderdaad niet best allemaal nog. Hopelijk zingen jullie het met zn alle uit en maak het onderling gewoon gezellig! Meer kan je niet doen.
Verder kan ik aan iedereen het goede nieuws vertellen dat we zijn overgeboekt naar een ander hotel.
Een hotel dat ons helemaal geweldig lijkt vol met glijbanen voor de kinderen. Dus we kunnen eindelijk gaan genieten van de voorpret!
Ik hoop voor de mensen die daar zitten en die alsnog erheen gaan komende tijd dat het allemaal mee gaat vallen! We hebben met elkaar toch flink meegeleefd hier op het forum.
Voor ons is de stress en de onzekerheid eindelijk voorbij en we willen nu alleen nog maar op vakantie!
Natuurlijk blijf ik hier alles volgen!
Groetjes karen
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Hoi bas,
Wij, ons gezin met 2 kinderen hebben idem zo gezeten als jullie.
Ik heb veel steun en tips gekregen van een aantal mensen van hier.
Sgr doet niets, geschillencommissie doet ook niets omdat tourplan niet is aangesloten bij de anvr.
Ik adviseer jouw persoonlijk om zeker NIET te gaan, je hebt kinderen, en wij zelf ook, voor ons de aanleiding om niet daarheen te gaan. Was ik alleen met mijn man had ik misschien nog wel het risico willen lopen, zeker omdat je dan ook wat makkelijker uit de voeten kan.
Wij hebben ook al die mail en telefoon wisseling gehad met Tourplan, wat erg moeizaam ging. Maar het is toch gelukt uiteindelijk vandaag!!!
Ik wil je zeker helpen en adviseren maar niet "openbaar" hier.
Groetjes karen
Wij, ons gezin met 2 kinderen hebben idem zo gezeten als jullie.
Ik heb veel steun en tips gekregen van een aantal mensen van hier.
Sgr doet niets, geschillencommissie doet ook niets omdat tourplan niet is aangesloten bij de anvr.
Ik adviseer jouw persoonlijk om zeker NIET te gaan, je hebt kinderen, en wij zelf ook, voor ons de aanleiding om niet daarheen te gaan. Was ik alleen met mijn man had ik misschien nog wel het risico willen lopen, zeker omdat je dan ook wat makkelijker uit de voeten kan.
Wij hebben ook al die mail en telefoon wisseling gehad met Tourplan, wat erg moeizaam ging. Maar het is toch gelukt uiteindelijk vandaag!!!
Ik wil je zeker helpen en adviseren maar niet "openbaar" hier.
Groetjes karen
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Beste Karen,
We houden ons van harte aanbevolen voor al jouw adviezen.
Als het goed is, is ons e-mail adres nu zichtbaar voor je.
Bas
We houden ons van harte aanbevolen voor al jouw adviezen.
Als het goed is, is ons e-mail adres nu zichtbaar voor je.
Bas
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Beste Karen,
Welk hotel is het geworden?
Mvg
Bas
Welk hotel is het geworden?
Mvg
Bas
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Als het goed is heb je alles via een mail gekregen Bas,
Gr karen
Gr karen
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Hallo Hans67,
Waarom laat je je overboeken dan, het is volgens tourplan toch allemaal goed in Grand Iskandil,alles is toch allemaal in order werd er verzekerd!
Probeer adressen te verzamelen voor achteraf een claim intedienen,hebben wij ook gedaan.
Als hier niets uitkomt gaan we met zijn alle de strijd aan!!!
Waarom laat je je overboeken dan, het is volgens tourplan toch allemaal goed in Grand Iskandil,alles is toch allemaal in order werd er verzekerd!
Probeer adressen te verzamelen voor achteraf een claim intedienen,hebben wij ook gedaan.
Als hier niets uitkomt gaan we met zijn alle de strijd aan!!!
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Wij probeerde ons om te laten boeken na jouw uitgebreide verhaaltje. De lust en de zin was toch al helemaal verdwenen de laatste weken.
Ondanks dat we met zn alle elkaar steeds moed probeerde in te praten bleek elke keer dat er niets veranderd was in GI. Dat is ook duidelijk te lezen bij Hans 64 zn verhaal.
Wij willen onbezorgd op vakantie na een jaar hard werken. In GI heb ik geen vertrouwen meer zoals haast niemand dat heeft.
Dat tourplan aandelen of weet ik wat allemaal niet heeft in GI is wel duidelijk maar daar hoeft ons gezin niet de dupe van te zijn.
En ja, ik ben het absoluut met je eens, samen staan we sterk. Maar eerst wil ik eindelijk genieten van mijn rust en mijn vakantie.
Dat wens ik iedereen toe die nog moet gaan.
We hebben volgens ons een heerlijk hotel, goede reacties erover gelezen, score 8.2 dus we hebben er weer zin in!!!
Mede dankzij een aantal van hier met tips!
Ondanks dat we met zn alle elkaar steeds moed probeerde in te praten bleek elke keer dat er niets veranderd was in GI. Dat is ook duidelijk te lezen bij Hans 64 zn verhaal.
Wij willen onbezorgd op vakantie na een jaar hard werken. In GI heb ik geen vertrouwen meer zoals haast niemand dat heeft.
Dat tourplan aandelen of weet ik wat allemaal niet heeft in GI is wel duidelijk maar daar hoeft ons gezin niet de dupe van te zijn.
En ja, ik ben het absoluut met je eens, samen staan we sterk. Maar eerst wil ik eindelijk genieten van mijn rust en mijn vakantie.
Dat wens ik iedereen toe die nog moet gaan.
We hebben volgens ons een heerlijk hotel, goede reacties erover gelezen, score 8.2 dus we hebben er weer zin in!!!
Mede dankzij een aantal van hier met tips!
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Hoi bas68, maak er geen lang verhaal van, verander je hotel maar, ik heb het verhaal gelezen van Hans uit iskandil en de situatie is vandaag nog net als ie onze laatste 2 dagen was, het animatieteam houd het draaiend dus je hebt s'avonds al geen animatie, dat was er althans maandagavond onze laatste avond niet, dat kon ook niet anders hun doen andere dingen nu, het hotel draaiend houden, maar je kan hier lezen hoe, alles is op.
Ik begrijp niet waarom dit gebeurd, er is geen touroperator die het nog aanbied behalve meneer tourplan, het is ongelofelijk.
Een lid van het animatieteam is aangesteld als soort manager, die liet maandag op dinsdagnacht een fles rum en cola door 2 engelsen meenemen die ze bij het zwembad gingen nuttigen, waarom een Nederlandse vrouw die met ons meeging met de bus naar het vliegveld, niet meer haar verbruikte drankjes wilden betalen die ze na 23.00u. had genoten, want als dit kan zei ze, dan hoef ik ook niet te betalen, dat moest ze wel anders zou de receptie de politie bellen en kon ze niet mee met het transfer naar het vliegveld.
Het draait niet, het draait niet, tenzij ze in Turkije een hotel van deze omvang zomaar even kunnen veranderen in een paar dagen tijd, wie weet kan dat daar in Turkije wel.
Geloof de ex-obers die ik sprak maandag jl. het is over en uit, maar waarom het nog zo doordraait op deze manier dat weet ik ook niet, ze kunnen toch beter sluiten opnieuw openen in 2008 als alles weer op orde is, wat kunnen ze de mensen nou nog bieden?
Mensen denk toch na!!!!!
Ik begrijp niet waarom dit gebeurd, er is geen touroperator die het nog aanbied behalve meneer tourplan, het is ongelofelijk.
Een lid van het animatieteam is aangesteld als soort manager, die liet maandag op dinsdagnacht een fles rum en cola door 2 engelsen meenemen die ze bij het zwembad gingen nuttigen, waarom een Nederlandse vrouw die met ons meeging met de bus naar het vliegveld, niet meer haar verbruikte drankjes wilden betalen die ze na 23.00u. had genoten, want als dit kan zei ze, dan hoef ik ook niet te betalen, dat moest ze wel anders zou de receptie de politie bellen en kon ze niet mee met het transfer naar het vliegveld.
Het draait niet, het draait niet, tenzij ze in Turkije een hotel van deze omvang zomaar even kunnen veranderen in een paar dagen tijd, wie weet kan dat daar in Turkije wel.
Geloof de ex-obers die ik sprak maandag jl. het is over en uit, maar waarom het nog zo doordraait op deze manier dat weet ik ook niet, ze kunnen toch beter sluiten opnieuw openen in 2008 als alles weer op orde is, wat kunnen ze de mensen nou nog bieden?
Mensen denk toch na!!!!!
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
LEES HET VERHAAL VAN 'hans1964' dat is recentelijk uit iskandil.
5 uur wachten op een kamer, tja logisch die maken het animatieteam schoon, ze zijn met z'n vijven dacht ik.
succes die toch willen, ik lees graag de comments hier s.v.p.
5 uur wachten op een kamer, tja logisch die maken het animatieteam schoon, ze zijn met z'n vijven dacht ik.
succes die toch willen, ik lees graag de comments hier s.v.p.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Zou je ons al die informatie ook willlen sturen?Geplaatst op 15 Aug 2007 13:17 door hans67
--------------------------------------------------------------------------------
Als het goed is heb je alles via een mail gekregen Bas,
Gr karen
De gang van zaken is zowizo zeer dubieus, zowel van Tourplan als van GI. Als we nog zouden kunnen overboeken lijkt ons dat wel een goed idee.
Bvd
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Vanavond door Tourplan gebeld.
Kwam met een goed voorstel naar aanleiding van een telefoontje van mij een paar dagen terug.
Ik ga het zinkende schip dus verlaten.
Ik kan zonder bijbetaling naar Ova resort in Fethiye.
Zelf had ik nog zoiets van ik wacht het af, maar met de groep maar besloten hierheen te gaan.
Zal de gezelligheid van Gumbet missen, maar heb deze geruild voor de gezelligheid van Fethiye/Hisarenou.
Ben hier al is eerder geweest in Magico bronze en heb toen ook een fantastische tijd gehad.
Bedankt Tourplan, Fantastisch goed opgelost.
Kwam met een goed voorstel naar aanleiding van een telefoontje van mij een paar dagen terug.
Ik ga het zinkende schip dus verlaten.
Ik kan zonder bijbetaling naar Ova resort in Fethiye.
Zelf had ik nog zoiets van ik wacht het af, maar met de groep maar besloten hierheen te gaan.
Zal de gezelligheid van Gumbet missen, maar heb deze geruild voor de gezelligheid van Fethiye/Hisarenou.
Ben hier al is eerder geweest in Magico bronze en heb toen ook een fantastische tijd gehad.
Bedankt Tourplan, Fantastisch goed opgelost.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Beste Harteman.
Ik wil even zeggen, dat ik het toppie vind voor jullie. Toch uiteindelijk goed opgelost.
Het is nog niet zover, maar alvast heel veel voorpret gewenst!
Ik wil even zeggen, dat ik het toppie vind voor jullie. Toch uiteindelijk goed opgelost.
Het is nog niet zover, maar alvast heel veel voorpret gewenst!
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Bedankt G7, ik kan weer gerust gesteld slapen.
Het drukte toch wel een beetje die onzekerheid.
Jullie en iedereen die aan dit topic heeft meegewerkt met info, en nog gaan moet, ook een goede vakantie toegewenst.
Hoop dat het voor iedereen positief uitpakt.
Het drukte toch wel een beetje die onzekerheid.
Jullie en iedereen die aan dit topic heeft meegewerkt met info, en nog gaan moet, ook een goede vakantie toegewenst.
Hoop dat het voor iedereen positief uitpakt.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Beste mensen,
En weer een tevreden Tourplan klant! Na op deze site wat tips en trucs van anderen bij elkaar gesprokkeld te hebben, heb ik de telefoon gepakt en om 14.00 uur Tourplan gebeld. Eerst werd gezegd dat GI zichzelf weer aan het verbeteren is, maar ik zei meteen dat we erg op het hotel zijn aangewezen omdat we ook een baby bij ons hebben en dat ik buikpijn kreeg van al die nare reacties dus liever overgeboekt wilde worden. Tegen 16.45 uur werd ik teruggebeld. Het hotel dat ik op het oog had was vol, maar ze zochten nog naar een alternatief. Om 19.00 uur werd ik teruggebeld. Nu gaan we naar RICHMOND EPHESUS RESORT in Kusadasi. Jawel een 5 sterren hotel, maar eerlijk is eerlijk tegen een kleine bijbetaling. Tourplan was zeer correct tegenover mij en nam mijn klacht uiterst serieus, waarvoor dank! Zelf ben ik al die tijd ook vriendelijk gebleven, maar je moet wel even de moeite nemen. Welterusten en voor allen die nog met vakantie moeten gaan: doe je best en geniet ze!
En weer een tevreden Tourplan klant! Na op deze site wat tips en trucs van anderen bij elkaar gesprokkeld te hebben, heb ik de telefoon gepakt en om 14.00 uur Tourplan gebeld. Eerst werd gezegd dat GI zichzelf weer aan het verbeteren is, maar ik zei meteen dat we erg op het hotel zijn aangewezen omdat we ook een baby bij ons hebben en dat ik buikpijn kreeg van al die nare reacties dus liever overgeboekt wilde worden. Tegen 16.45 uur werd ik teruggebeld. Het hotel dat ik op het oog had was vol, maar ze zochten nog naar een alternatief. Om 19.00 uur werd ik teruggebeld. Nu gaan we naar RICHMOND EPHESUS RESORT in Kusadasi. Jawel een 5 sterren hotel, maar eerlijk is eerlijk tegen een kleine bijbetaling. Tourplan was zeer correct tegenover mij en nam mijn klacht uiterst serieus, waarvoor dank! Zelf ben ik al die tijd ook vriendelijk gebleven, maar je moet wel even de moeite nemen. Welterusten en voor allen die nog met vakantie moeten gaan: doe je best en geniet ze!
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Wij willen eigenlijk ook wel omgeboekt worden. Nadeel is dat we de tickets reeds hebben en naar Bodrum vliegen. Daar waar bas heen gaat is toch op zn 100 - 150 km van Bodrum.
Der was hier toch ook iemand die binnen Bodrum was overgeboekt?
Der was hier toch ook iemand die binnen Bodrum was overgeboekt?
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Ik meen me te herinneren dat ik een keer een uur of 4 in debus (interliner) heb gezeten om van Bodrum om in Kusadasi te komen.
Voor Kusadasi vlieg je op Izmir normaal gesproken.
Arjan is over naar Vera TMT, maar die zat bij Sudtours.
Voor Kusadasi vlieg je op Izmir normaal gesproken.
Arjan is over naar Vera TMT, maar die zat bij Sudtours.
Laatst gewijzigd door hharteman op 16 aug 2007 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet
Hoi Slontjes, ik weet niet wanneer jij vertrekt maar als je de tickets al in huis hebt zal ik maar opschieten! Het is al niet makkelijk om nog wat te vinden waar je wel terecht kan.
En wat ik nu de afgelopen dagen lees is Tourplan druk bezig toch voor iedereen zn best te doen om over te boeken.
Wij zelf gaan ook naar Kusadasi en vliegen dinsdag lekker naar de zon! Dat de transfertijd idd wat langer is dan naar Gumbet vinden we geen probleem. We hebben ook wel eens meegemaakt naar Bodrum dat we 2 uur ook in de bus zaten omdat we alle hotels afgingen en wij als laatste afgezet worden.
En wat ik nu de afgelopen dagen lees is Tourplan druk bezig toch voor iedereen zn best te doen om over te boeken.
Wij zelf gaan ook naar Kusadasi en vliegen dinsdag lekker naar de zon! Dat de transfertijd idd wat langer is dan naar Gumbet vinden we geen probleem. We hebben ook wel eens meegemaakt naar Bodrum dat we 2 uur ook in de bus zaten omdat we alle hotels afgingen en wij als laatste afgezet worden.