LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheekadviseur via Internet werkt perfect
Hypotheekadviseur via Internet werkt perfect
Hi All,
Geloof dat ik hem via Marktplaats opgedaan heb. Een hypotheekadviseur die advies geeft via chatten op MSN. Dat werkt dus ECHT perfect. Je kunt op je gemak vragen stellen en dingen tussendoor nog geregeld krijgen. Kan heel makkelijk dingen inscannen en opsturen. Gaat allemaal veel makkelijker dan bellen en opsturen via de gewone post.
Hij zit in het Oosten van het land, maar kwam toch wel even helemaal naar de kust toen puntje bij paaltje kwam om het af te ronden. Neemt ook gewoon via MSN contact met je op als hij informatie nodig heeft.
Hij werkt gewoon voor het bureau wat hij samen met zn broer runt.
Alles is binnen de kortste keren geregeld en prima ook
Op deze manier wil ik hem nogmaals bedanken.
M vr gr.
Carla
Geloof dat ik hem via Marktplaats opgedaan heb. Een hypotheekadviseur die advies geeft via chatten op MSN. Dat werkt dus ECHT perfect. Je kunt op je gemak vragen stellen en dingen tussendoor nog geregeld krijgen. Kan heel makkelijk dingen inscannen en opsturen. Gaat allemaal veel makkelijker dan bellen en opsturen via de gewone post.
Hij zit in het Oosten van het land, maar kwam toch wel even helemaal naar de kust toen puntje bij paaltje kwam om het af te ronden. Neemt ook gewoon via MSN contact met je op als hij informatie nodig heeft.
Hij werkt gewoon voor het bureau wat hij samen met zn broer runt.
Alles is binnen de kortste keren geregeld en prima ook
Op deze manier wil ik hem nogmaals bedanken.
M vr gr.
Carla
Re: Hypotheekadviseur via Internet werkt perfect
Hee Carla
vertel vertel wie is die man?
Esmallda
vertel vertel wie is die man?
Esmallda
Hoi Esmeralda,
Ik vraag het hem maandag even, dan geef ik zn website door oke?
Groetjes,
Carla
Ik vraag het hem maandag even, dan geef ik zn website door oke?
Groetjes,
Carla
Hoi Esmeralda en de rest,
Hij vond wat ik gedaan had en vertelde me dat het geen familie bedrijf is, maar de Regge is een riviertje wat daar ergens stroomt.
Hij heet ook anders van achteren, was ik vergeten haha
Aangezien het zo'n discussie aan het worden is, denk ik dat ik het maar laat zitten. Dacht hun een genoegen te kunnen doen maar krijg alleen maar commentaar, daar zit niemand op te wachten.
Wie toch nog interesse heeft, kan mij een emailtje sturen.
M vr gr.
Carla
Hij vond wat ik gedaan had en vertelde me dat het geen familie bedrijf is, maar de Regge is een riviertje wat daar ergens stroomt.
Hij heet ook anders van achteren, was ik vergeten haha
Aangezien het zo'n discussie aan het worden is, denk ik dat ik het maar laat zitten. Dacht hun een genoegen te kunnen doen maar krijg alleen maar commentaar, daar zit niemand op te wachten.
Wie toch nog interesse heeft, kan mij een emailtje sturen.
M vr gr.
Carla
Laatst gewijzigd door Carcelia op 30 jan 2007 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Een bedrijf dat begint met dat ze 100% onafhankelijk zijn geloof ik bij voorbaat al niet. Geen enkele tussenpersoon is 100% afhankelijk tenzij ze gratis werken.Ten eerste zal geen enkele tussenpersoon met alle hypotheekverstrekkers samenwerken en ten tweede wordt een tusenpersoon door de hypotheekverstrekker betaalt, dus er zit altijd eigenbelang in. Aan de ene hypotheek wordt tenslotte beter verdient dan aan de andere.
In het algemeen wordt er vaak aangeraden om naar een bank te gaan, een franchise en een zelfstandige hypotheekverstrekker. Kijk bij het vergelijken dan niet alleen naar de laagste rente en/of maandlasten, maar ook naar de soort hypotheek, de verborgen kosten en het uiteindelijk gewaarborgde (als dat mogelijk is) rendement.
In het algemeen wordt er vaak aangeraden om naar een bank te gaan, een franchise en een zelfstandige hypotheekverstrekker. Kijk bij het vergelijken dan niet alleen naar de laagste rente en/of maandlasten, maar ook naar de soort hypotheek, de verborgen kosten en het uiteindelijk gewaarborgde (als dat mogelijk is) rendement.
Hoi DutchGirl,
Ja klopt dat ze door de hypotheekvertrekker betaald worden, so what? Ons heeft het geen cent gekost aan hun, althans en we hebben een hypotheek terwijl mijn partner voor een uitzendbureau werkt met een jaar contract. Probeer jij dat eens via een bank?
M vr gr.
Carcelia
Ja klopt dat ze door de hypotheekvertrekker betaald worden, so what? Ons heeft het geen cent gekost aan hun, althans en we hebben een hypotheek terwijl mijn partner voor een uitzendbureau werkt met een jaar contract. Probeer jij dat eens via een bank?
M vr gr.
Carcelia
Er zijn voldoende hypotheekverstrekkers die je daar niet meteen op afwijzen. Daar gaat het ook helemaal niet om. Ik zeg alleen dat geen enkele verstrekker 100% onafhankelijk is en zeggen dat dat zo is is alleen marketing en daarmee kweek je bij mij geen vertrouwen. Ik zie dat ze een aanvraag hebben ingediend bij AFM, is nog niet goedgekeurd want er staat geen begindatum.
Misschien heb je ook wel een hele goede hypotheek gekregen, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar misschien waren er ook wel betere hypotheken van een verstrekker die toevallig geen zaken doet met jouw hypotheekadviseur, net zoals een andere hypotheekadviseur misschien geen zaken doet met de bank/verzekeraar waar jij je hypotheek hebt. Juist daarom is het verstandig om goed rond te kijken. Ik geef geen waardeoordeel over de geleverde kwaliteit van je tussenpersoon, ik geef alleen aan dat geen enkele 100% onafhankelijk is en dat adverteren dat je dat wel bent niet eerlijk is tegenover je (potentiele) klanten.
Misschien heb je ook wel een hele goede hypotheek gekregen, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar misschien waren er ook wel betere hypotheken van een verstrekker die toevallig geen zaken doet met jouw hypotheekadviseur, net zoals een andere hypotheekadviseur misschien geen zaken doet met de bank/verzekeraar waar jij je hypotheek hebt. Juist daarom is het verstandig om goed rond te kijken. Ik geef geen waardeoordeel over de geleverde kwaliteit van je tussenpersoon, ik geef alleen aan dat geen enkele 100% onafhankelijk is en dat adverteren dat je dat wel bent niet eerlijk is tegenover je (potentiele) klanten.
Hoi DutchGirl,
Ik weet verder ook niet hoe dat in elkaar zit, maar vraag het hem zelf of vertel het hem maar zelf dan.
Ik heb bij anderen geinformeerd maar we braken ons nek op de werkgeversverklaring die overal nodig schijnt te zijn en waar zij niet mee werken, anders hadden we misschien helemaal geen hypotheek gevonden.
M vr gr.
Carla
Ik weet verder ook niet hoe dat in elkaar zit, maar vraag het hem zelf of vertel het hem maar zelf dan.
Ik heb bij anderen geinformeerd maar we braken ons nek op de werkgeversverklaring die overal nodig schijnt te zijn en waar zij niet mee werken, anders hadden we misschien helemaal geen hypotheek gevonden.
M vr gr.
Carla
Ik probeerde alleen even jouw bericht te nuanceren, vind het hartstikke leuk voor jullie dat jullie nu een hypotheek hebben, maar ik zie heel vaak dat mensen uiteindelijk met een hypotheek eindigen waar ze over een paar jaar spijt van hebben, juist omdat het best ingewikkeld kan zijn met al die voorwaarden, regeltjes enz. enz. Daarom raad ik ook een adviseur aan die goedgekeurd is door het AFM.
Dutchgirl haalt eerlijk gezegd de woorden uit mijn mond!
Maar het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt bij de afgesloten hyp.
Adviseurs die onafhankelijk pretenderen te zijn zijn dat idd niet altijd daadwerkelijk... en met een uitzendcontract kun je bij heel veel geldverstrekkers terecht, alleen bij banken wellicht minder makkelijk.
Maar het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt bij de afgesloten hyp.
Adviseurs die onafhankelijk pretenderen te zijn zijn dat idd niet altijd daadwerkelijk... en met een uitzendcontract kun je bij heel veel geldverstrekkers terecht, alleen bij banken wellicht minder makkelijk.
Hoi Qt,
Ook zonder werkgeversverklaring van het bedrijf waar je werkt?
Maar maakt verder ook niet uit.
Ik wilde alleen aangeven dat zij via MSN chat bereikbaar en aanspreekbaar zijn, wat voorzover ik weet aardig uniek is, nog.
Waardoor je eens op je gemak vragen kunt stellen en informeren, vrijblijvend.
Verder heb ik geen zin in een discussie eerlijk gezegd, omdat ik ook niet beter weet.
Allebei bedankt voor je wensen en groetjes,
Carla
Ook zonder werkgeversverklaring van het bedrijf waar je werkt?
Maar maakt verder ook niet uit.
Ik wilde alleen aangeven dat zij via MSN chat bereikbaar en aanspreekbaar zijn, wat voorzover ik weet aardig uniek is, nog.
Waardoor je eens op je gemak vragen kunt stellen en informeren, vrijblijvend.
Verder heb ik geen zin in een discussie eerlijk gezegd, omdat ik ook niet beter weet.
Allebei bedankt voor je wensen en groetjes,
Carla
Een hyporheek zonder inkomensverklaring is bij de meeste geldevsrtrekkers eigenlijk niet nogelijk.
Alleen wanneer je een z.g. 95% hypotheek van bijvoorbeeld BLG of Gmac(om maar twee geldevrstrekkers even te noemen) kan een klant een hypotheek zonder het aantonen van een inkomen een hypotheek aanvragen.
De klant en de adviseur tekenen een verklaring dat er voldoende inkomsten zijn die noodzakelijk zijn om de hypotheeklasten te kunnen krijgen. De bank controleert verder de afgegeven verklaring niet.
Maar je kan niet meer lenen dan bijvoorbeeld 75%, 85% of 95% van de executiewaarde financieren.
Of de adviseur niet mank gaat op zijn zorgplicht daar kan ik niet over oordelen. Wanneer je bijvoorbeeld meer dan 5-6 keer je jaarinkomen als hypotheekbedrag hebt dan valt dat erg te bezien.
Je zal je de vraag moeten stellen of je de lasten ook nog kan dragen wanneer de hypotheekrente in de toekomst fors gaat stijgen.
Alleen wanneer je een z.g. 95% hypotheek van bijvoorbeeld BLG of Gmac(om maar twee geldevrstrekkers even te noemen) kan een klant een hypotheek zonder het aantonen van een inkomen een hypotheek aanvragen.
De klant en de adviseur tekenen een verklaring dat er voldoende inkomsten zijn die noodzakelijk zijn om de hypotheeklasten te kunnen krijgen. De bank controleert verder de afgegeven verklaring niet.
Maar je kan niet meer lenen dan bijvoorbeeld 75%, 85% of 95% van de executiewaarde financieren.
Of de adviseur niet mank gaat op zijn zorgplicht daar kan ik niet over oordelen. Wanneer je bijvoorbeeld meer dan 5-6 keer je jaarinkomen als hypotheekbedrag hebt dan valt dat erg te bezien.
Je zal je de vraag moeten stellen of je de lasten ook nog kan dragen wanneer de hypotheekrente in de toekomst fors gaat stijgen.
Bij geen vaste arbeidsoverenkomst kan er altijd naar het gemiddelde inkomen over de laatste drie jaar gekeken worden en dan is misschien zelfs NHG nog mogelijk.
Maar dan wel met een werkgeversverklaring waarmee aangetoond kan worden dat er momenteel een loondienstverband is. Zonder werkgeversverklaring kan een gemiddelde van 3 jaarinkomen niet met NHG.
Maar dat loondienstverband hoeft dan toch niet vast te zijn?
Klopt maar er moet wel een dienstbetrekkking zijn. Hoeft inderdaad niet vast te zijn bïj een flexwerker
Laatst gewijzigd door Xpert op 07 feb 2007 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je je ook afgevraagd waarom deze persoon helemaal vanuit het Oosten naar de kust kwam om de zaak af te ronden??Hij zit in het Oosten van het land, maar kwam toch wel even helemaal naar de kust toen puntje bij paaltje kwam om het af te ronden.
Vrij simpel en ik denk dat je het antwoord ook wel weet, de opbrengsten zullen hoger zijn dan de te maken kosten (of tenminste gelijk) anders gaat hij/zij echt geen honderden kilometers afleggen.
Ik moet er niet aan denken zaken te doen via de MSN, en er op een later moment achter te komen dat je een kat in de zak hebt gekocht.
Een complex product sluit je niet "even" via Internet, en diegene die dit wel doen hebben of verstand van zaken, of vragen zelf om ellende.
Als dan na jaren blijkt dat het MSN advies niet correct is geweest mag je je hart weer luchten op dergelijke forums en heeft de media ook weer iets om kijkers te trekken....grappig hoe consumenten soms bepaalde schijnzekerheid de voorkeur geven en niet eerst eens vrijblijvend advies vragen bij een betrouwbare Intermediar die (al) je belangen behartigd.
Da's apart. MSN is toch ook gewoon een communicatiemiddel? Niks meer, niks minder. Net als de telefoon en e-mail. Dan zou nog niet zo lang geleden iemand onbetrouwbaar zijn geweest omdat hij gebruik maakte van e-mail....... Een betrouwbare Intermediair is kennelijk vies van moderne communicatiemiddelen?Als dan na jaren blijkt dat het MSN advies niet correct is geweest mag je je hart weer luchten op dergelijke forums en heeft de media ook weer iets om kijkers te trekken....grappig hoe consumenten soms bepaalde schijnzekerheid de voorkeur geven en niet eerst eens vrijblijvend advies vragen bij een betrouwbare Intermediar die (al) je belangen behartigd.
Nu combineert deze adviseur internet en persoonlijk contact, rijdt ook nog een paar honderd kilometer en dan is het ook weer niet goed. Uiteraard ken ik het advies niet inhoudelijk maar de adviseur op de hoek had hetzelfde verdiend en dat ook nog eens met minder inspanning!
SEH: waarom gebruik je trouwens deze afkorting? Deze staat voor Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs. Is dat toeval of gebruik je dit om je verhaal te onderbouwen? Je gaat wel erg kort door de bocht.
Ik heb het hier over MSN omdat dit specifiek als communicatiemiddel werd aangehaald, maar dit geldt inderdaad net zo voor een hypothaakadvies over de telefoon of via de mail....
Mijn ervaring leert mij dat persoonlijk contact veruit het meest effectief is voor zowel klant als adviseur.
Een betrouwbaar Intermediair is niet vies van (moderne) communicatiemiddelen, integendeel. Persoonlijk vind ik dat je bij een dergelijk complex product elkaar recht in de ogen moet kunnen kijken. Diegene die een commitment aangaan van, over het algemeen, 30 jaar, moeten voor zichzelf bepalen of zij zich daar prettig bij voelen. Persoonlijk zou ik dit dus nooit doen...
Direct mailing is ook zo'n modern communicatiemidel geweest, en kijk eens hoeveel mensen er nu lopen te klagen over LegioLease en aanverwante bedrijven.
Het is ook telkens weer erg grappig dat er gesproken wordt over "verdiend" of "verdiensten" terwijl ik zelf liever praat over inkomsten. Van de inkomsten moeten namelijk nog wat kosten afgehaald, en pas dan kun je spreken over verdiensten.
Overigens is mijn naam bewust gekozen omdat ik zelf erkend hypotheekadviseur ben, en niet zozeer om mijn reacties op de diverse topics kracht bij te zetten. Jij noemt jezelf "a nice guy" en ik neem aan dat dit ook niet op toeval berust...of toch wel??
Mijn ervaring leert mij dat persoonlijk contact veruit het meest effectief is voor zowel klant als adviseur.
Een betrouwbaar Intermediair is niet vies van (moderne) communicatiemiddelen, integendeel. Persoonlijk vind ik dat je bij een dergelijk complex product elkaar recht in de ogen moet kunnen kijken. Diegene die een commitment aangaan van, over het algemeen, 30 jaar, moeten voor zichzelf bepalen of zij zich daar prettig bij voelen. Persoonlijk zou ik dit dus nooit doen...
Direct mailing is ook zo'n modern communicatiemidel geweest, en kijk eens hoeveel mensen er nu lopen te klagen over LegioLease en aanverwante bedrijven.
Het is ook telkens weer erg grappig dat er gesproken wordt over "verdiend" of "verdiensten" terwijl ik zelf liever praat over inkomsten. Van de inkomsten moeten namelijk nog wat kosten afgehaald, en pas dan kun je spreken over verdiensten.
Overigens is mijn naam bewust gekozen omdat ik zelf erkend hypotheekadviseur ben, en niet zozeer om mijn reacties op de diverse topics kracht bij te zetten. Jij noemt jezelf "a nice guy" en ik neem aan dat dit ook niet op toeval berust...of toch wel??
Tja, en daarom rijdt deze adviseur kennelijk ook nog eens een paar honderd kilometer voor dat persoonlijke contact. Prima toch?Mijn ervaring leert mij dat persoonlijk contact veruit het meest effectief is voor zowel klant als adviseur.
Maar dat de adviseur dan een paar honderd kilometer rijdt vind je dan eigenlijk wel weer dubieus want:
En met "verdienen" daarmee bedoel ik inderdaad overhouden. Van wat een advies oplevert, moeten natuurlijke diverse kosten af. Niet alles is winst. Wat ik in mijn vorige bericht slechts wilde stellen is dat de verdiensten voor de adviseur op de hoek hetzelfde zijn als voor de adviseur die in de auto stapt en er een paar honderd kilometer voor rijdt.....Hij heeft er in ieder geval wat voor over.Vrij simpel en ik denk dat je het antwoord ook wel weet, de opbrengsten zullen hoger zijn dan de te maken kosten (of tenminste gelijk) anders gaat hij/zij echt geen honderden kilometers afleggen.
Helaas is er voor Aniceguys geen officieel register