LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse facturen Het net

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
metsu99
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 12:16

Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door metsu99 »

Sinds november vorig jaar ontvang ik spookfacturen van Het Net. Ik heb al een paar jaar een abonnement op ADSL surfen bij Het net.
In oktober werd ik gebeld door iemand van een callcenter die klanten was aan het werven voor Internet Plus Bellen. Ik heb gezegd dat ik daar eens over zou nadenken, meer niet.
Een paar weken later ontving ik tot mijn verbazing een klantcontract voor internet plusbellen. Dat heb ik ongetekend retour gestuurd. Daarna kwam een modem, ook retour gestuurd.
Toen kwamen de rekeningen, elke maand wisselende bedragen die automatisch werden geincasseerd. daarbij bleef Het Net ook mijn ADSL surfen abonnement natuurlijk incasseren. Ik betaalde dus dubbel en voor een dienst die ik helemaal niet afnam, namelijk Internet Plus bellen.
Steeds als ik met de helpdes belde werd mij verzekerd dat het was rechtgezet en het ten onrechte geincassede internetbellen zou worden terugbetaald.
Ik ontving in februari een mail van Het Net dat het abonnenment zou worden beeindigd per 10 februari. Ik was woedend, nooit heb toestemming gegeven mij op deze dienst te abonneren, en ik had al drie maanden betaald, dat geld kreeg ik dus niet terug.

Maar de ellende ging verder. Opeens kwam er een rekening voor snelsurfen. Ook een dienst die ik niet afneem want ik heb ADSL surfen.
ADSL surfen kost 32,95 per maand. Met dat snelsurfen erbij kom ik echter op 41 euro per maand uit. Het Net stuurt immers ook nog facturen van 14,95 bovenop de facturen die je van KPN schijnt te krijgen.

Weer urenlang bellen met de klantenservice. van Het Net naar KPN gestuurd worden en weer terug, afgesnauwd worden, medewerkers die geen enkel inzicht schijnen te hebben in de gang van zaken bij Het Net. Je komt er gewoon niet doorheen. Kafka had dit kunnen verzinnen.

Ik ben er hopeloos van en geef het op. Drie maanden onterecht betaald voor internetplusbellen heeft me ongeveer 150 euro gekost en nu betaal ik maandelijk 9 euro meer door een foutieve facturering.
Het Net en KPN verwijzen door naar elkaar. Wat is dat voor een behandeling van klanten!
Ik wil graag van Het Net af. Maar dan begint de ellende van het opzeggen. Ik heb er de energie niet meer voor om met helpdesks te bellen, steeds hetzelfde uit te leggen en dan en van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Het Net is kampioen klantenminachting!


metsu

clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door clouseau »

Overstappen naar een ander !!!


Het verhaal wat jij schrijft staat niet op zich zelf...
Hede morgen heb ik daarom alles opgezegd bij FRED (hetnet) afgelopen 19 maanden heb ik 10 euro per maand te veel betaald.

Zo is rijk worden niet moeilijk toch !!!!

IkBenJan

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Maar het is zo simpel. U storneert gewoon de onjuiste bedragen, en maakt de juiste bedragen zelf over. Dan maakt u het HUN probleem, en niet meer het uwe. Brieven die u ontvangt over gemiste betalingen beantwoordt u netjes met uw verhaal, aangetekend als er echt heel belangrijke dingen in worden gezegd, en verder wacht u rustig af. Zolang u aan uw contractuele verplichtingen voldoet kunt u zich alles veroorloven. Als ze u afsluiten op het moment dat u bij bent met alle betalingen beschouwt u dat eenvoudig als de beëindiging van het contract en stopt u ook met betalen. Tegen het incassobureau doet u ook uw verhaal en van de kantonrechter heeft u ook niks te vrezen als u maar netjes alle documentatie bewaart. Een kantonzaak werkt zelfs in uw voordeel, omdat u daar in reconventie uw teveel betaalde kosten terug kan laten toewijzen die de deurwaarder met het vonnis vriendelijk voor u bij de KPN op gaat halen.

U behandelt het nu als uw probleem, en zit op uw geld te wachten daar waar u het ook zelf terug kunt halen met 1 telefoontje naar de bank. Dit terwijl u de zaken ook om kunt draaien en tegen de overeengekomen contractvoorwaarden gewoon kunt afwachten tot in hun systemen de bellen gaan rinkelen. 1 ding is zeker, zulke bedrijven zijn zo log ingericht dat als u alleen afwacht er zeker niks gebeurt. En bellen is altijd duur, tijdrovend, onbewijsbaar en zinloos. Aangezien u de baas bent over uw bankrekening ligt het initiatief voor de oplossing bij u.

Succes.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door d3R »

Ik ontving in februari een mail van Het Net dat het abonnenment zou worden beeindigd per 10 februari. Ik was woedend, nooit heb toestemming gegeven mij op deze dienst te abonneren, en ik had al drie maanden betaald, dat geld kreeg ik dus niet terug.

Maar de ellende ging verder. Opeens kwam er een rekening voor snelsurfen. Ook een dienst die ik niet afneem want ik heb ADSL surfen.
het probleem van de meeste mensen is dat ze niet weten wat er nou echt aan de hand is. En daarom komen ze niet 'snel' tot een oplossing, medewerkers valt overigens vaak ook genoeg te verwijten.

Uw probleem had met 1 telefoontje opgelost moeten kunnen worden; de afdeling opzeggingen had het ipb kunnen beëindigen+uw oude adsl reanimeren+dubbel betaalde facturen terug laten storten.

grote bedrijven hebben wel vaker een kastje muurtje probleem, zorg dat het probleem compleet duidelijk voor u is. dan zult u zich ook niet zo snel laten afschepen door een medewerker die het probleem niet begrijpt en daarom u geen oplossing bied of u doorverwijst naar het volgende muurtje etc....

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door trimoxa »

standaard als ik met een helpdesk bel neem ik het gesprek op.

wordt ik afgesnauwd of verbaal mishandeld dan zet ik dit online.

en stuur het naar zijn baas of supervisor.


payback is a bitch

ninren
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2006 19:32

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door ninren »

Wanpraktijken van Het Net. Voorbeeld: Op de website van Het Net staat de volgende tekst: "Vanaf 25 juli 2005 wordt ADSL Instap Surfen voor alle nieuwe abonnees aangeboden zonder datalimiet. Bestaande Instap Surfen abonnees behouden wel hun datalimiet.". Hier is overduidelijk sprake van GELDKLOPPERIJ, AFZETTERIJ etc.. Waarom hanteert Het Net eigenlijk nog steeds die weerzinwekkende datalimiet van 250 MB? Sedert 25 juli 2005 is er geen datalimiet voor nieuwe klanten. Sinds kort hoeven nieuwe klanten zelfs geen jaarcontract meer af te sluiten. Een klant die vóór 25 juli 2005 een abonnement bij Het Net afsloot, is in feite een melkkoe voor Het Net...

Over de verdere oplichtingspraktijken (de louche handelwijze van de financiële administratie) van Het Net, zal ik het maar niet hebben, want dan kom ik zeker ruimte te kort.

Het Net verdient geen Koude Douche...deze internetprovider verdient "Siberië"!!

anna84
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:03

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door anna84 »

Bestaande klanten met het oude instap surfen abonnement, kunnen hun abonnement gewoon omzetten (via de mijn gegevens pagina geloof ik en anders via de klantenservice) naar een instap surfen zonder datalimiet. Dit gebeurt niet automatisch, omdat het een "upgrade" betreft en het abonnement dus verlengt wordt met een jaar.
Ditzelfde geldt voor klanten die nu een voordeel surfen abonnement hebben waar ook een datalimiet op zit. Ze kunnen voor dezelfde prijs overstappen naar een sneller abonnement zonder datalimiet.

leon1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:31

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door leon1974 »

eind vorig jaar besloten we te gaan voor een goede aanbieding van @home tv internet en telefoon.

direct daarna heb ik een brief de deur uitgedaan naar hetnet op per 4 april 2007 alle diensten met hun op te zeggen en dit schriftelijk te bevestigen. niet zo moeilijk zou je denken.

echter vele telefoontjes en brieve 7n later zitten we nog volgens hun nog steeds vast aan hun diensten ondertussenben ik zover dat ze zogezegd van hun kant door het niet betalen van de facturen volgens ons onterecht het contract met ons hebben beeindigd.

echter wel met de boodschap dat de betalings verplichting van de maanden na 4 april 2007 blijft bestaan deze bedragen zijn elke maand anders terwijl ik hun diensten al vanaf oktober of november 2006 niet meer kan afnemen. tot de dreiging van een deurwaarder toe.

hoe kan het toch dat zulke bedrijven maar raak lullen en verder geen aktie ondernemen die zorgt dat als ze ja zeggen er ook ja gebeurd

funz
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:22

Re: Valse facturen Het net

Ongelezen bericht door funz »

Ninren:

Dit soort dingen heeft met bevoegdheden te maken:

- een afdeling verkoop of marketing mag enkel geld uitgeven om nieuwe klanten te werven, niet om klanten te behouden
- klanten behouden word door een afdeling opzeggingen gedaan in de vorm van een persoonlijke korting of een ander abonnement. Maar zij kunnen geen abonnementen aanpassen.

Dit kan dus lijden tot de rare situatie van het datalimiet, echter een beetje oplettende klant belt op met de mededeling "Ik wil van me datalimiet af, anders ga ik weg". En in 99 van de 100 gevallen lukt dat, mits je voor een jaar bijtekend.

Grote bedrijven zijn niet zo ingewikkeld, je moet alleen een beetje een idee hebben hoe zo'n bedrijf in elkaar zit. Als de eerste persoon je niet kan helpen, vraag dan of hij je kan doorverbinden met iemand die het wel weet. Vriendelijk blijven helpt ook, vergeet niet dat de mensen die aan de telefoon zitten dat 40 uur per week doen.

Gesloten