LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegtermijn Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PiSanG
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2007 10:10

Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door PiSanG »

Hallo,

Ik heb op dit moment een Hi-abonnement die afloopt op 20 augustus 2007. Afgelopen week heb ik gevraagd naar de mogelijkheden en toen werd mij pas verteld van de opzegtermijn van 3 maanden.

Wil ik mijn abonnement opzeggen dan blijf ik hier dus nog 3 maanden aan vast zitten. Ook het omzetten van abonnement naar prepaid duurt 3 maanden. Het abonnement wordt echter wel maandelijks verlengt en een verlenging van een jaar kan direct worden doorgevoerd.

Is het niet zo dat als iets maandelijks wordt verlengd dat je het ook per maand zou moeten kunnen wijzigen of opzeggen?

Alvast bedankt uw reacties.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door gravedigger »

toen werd mij pas verteld van de opzegtermijn van 3 maanden.
Staat toch echt in de Algemene Voorwaarden (die je natuurlijk nooooit gelezen hebt!).

PiSanG
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2007 10:10

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door PiSanG »

En mij ook nooit overhandigd zijn, maar dat valt moeilijk te bewijzen. De verkoper dient eigenlijk deze met de koper door te nemen. Dat gebeurt volgens mij ook nooit meer. :?

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door Morenita »

Je had ernaar moeten vragen voordat je je handtekening onder de contract had gezet.

PiSanG
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2007 10:10

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door PiSanG »

Dat begrijp ik en ben ik volledig met u eens.

Ik zou graag antwoord hebben op de vraag waarom men wel maandelijks stilzwijgend mag verlengen, maar bij het opzeggen een termijn hanteert van 3 maanden.

Volgens mij zou je het per maand moeten kunnen opzeggen indien men ook maandelijks verlengt.

MAXIEM

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag pisang,

Dat zit dus in de pijplijn van de 2de kamer! :idea:

Maxiem.

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door 16again »

Je had ernaar moeten vragen voordat je je handtekening onder de contract had gezet.
En dat is dus de omgekeerde wereld!
De winkelier heeft de wettelijke plicht om die voorwaarden "ter hand te stellen" voor het sluiten van de overeenkomst.
Bewijslast dat dit inderdaad gebeurd is ligt bij de winkelier.

Als de voorwaarden niet voor de verkoop verstrekt zijn kan je ongunstige zaken uit die voorwaarden aanvechten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Opzegtermijn Hi

Ongelezen bericht door queenfan »

voorwaarden staan ook op het internet, en 3 maanden is bij iedere provider normaal.

Gesloten