LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sonjamekes1964
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2007 17:13

incasso

Ongelezen bericht door sonjamekes1964 »

ook ik heb een brief gekregen van M.G. de Jong,gerechtsdeurwaarders-& Incassokantoor te arnhem,met het verzoek binnen 8 dagen zoveel mogelijk zo'n 213,13 tebetalen.Dit op verzoek van Transfair Purchase B.V.,gevestigd in zwolle,Ook ik weet niet waar die rekening vandaan kom en waar het van is,en ik heb ook nog nooit zo'n hoge rekening hoeven te betalen,heb altijd alles netjes betaald,dus ik begrijp het niet,en ook word ik hier best wel angstig door,ik bedoel wat moet ik doen en wat gaat er gebeuren?
groetjes,
sonjamekes

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: incasso

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Sonja,

Transfair is een incassobureau, dat optreedt namens o.a. telecombedrijven, en ik meen ook energiebedrijven. De echte schuldeiser zal dus wel een van die bedrijven zijn. Waarschijnlijk heb je niet gereageerd op aanmaningen van Transfair en geven zij nu de zaak uit handen aan de deurwaarder. Het is goed mogelijk dat je tussentijds verhuisd bent en de aanmaningen nog naar je oude adres zijn verstuurd. De situatie is als volgt:

* Er ontstaat een schuld, bijvoorbeeld aan het energiebedrijf of aan KPN of T-Mobile;
* De klant betaalt om wat voor reden dan ook niet;
* Het bedrijf ontvangt geen betaling en schakelt Transfair in. Transfair maakt zichzelf inningsbevoegd via een zogenaamd openbaar pandrecht;
* Transfair stuurt aanmaningen;
* Transfair schakelt bij uitblijven van betaling de deurwaarder in.

Dit is het stadium waar jij nu zit. Als je nog steeds niet betaalt en geen gegronde redenen kan aanvoeren waarom dit niet is gebeurd kan het vervolgtraject als volgt verlopen:

* De deurwaarder brengt een dagvaarding uit namens Transfair;
* Er volgt een rechtzaak. Indien je je met succes verweert wordt de vordering afgewezen. Maar als hij wordt toegewezen zijn de rapen gaar;
* Wordt de vordering toegewezen dan zal de deurwaarder je middels het vonnis een laatste keer aanmanen tot betaling;
* Betaal je dan nog niet, dan zal hij trachten beslag te leggen op je bankrekening, je salaris of je spullen om zo betaling af te dwingen. Alle extra kosten zullen op jou worden verhaald.

Laat je echter niet hierdoor bangmaken. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de deurwaarder en vragen wat voor rekening dit is, en wie de echte schuldeiser is. Laat je niet afschepen als ze zeggen dat jij maar moet aantonen dat ze niet in hun recht staan. De deurwaarder en Transfair hebben hier de bewijslast, dus ZIJ moeten een schriftelijk bewijs van de vordering tonen.

Als de schuldeiser in zijn gelijk staat, bijvoorbeeld omdat je inderdaad gewoon een rekening bent vergeten, kan je beter gewoon betalen. Zoniet, schrijf dan een verweerbrief aan de deurwaarder. Zoek eventueel rechtsbijstand.

sonjamekes1964
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2007 17:13

Re: incasso

Ongelezen bericht door sonjamekes1964 »

hoi,
Ik heb ze ook gebeld gisteren,bleek van wehkamp te zijn,maar naar mijn weten heb ik daar nog een rekening lopen,die ik elke maand betaalt,dus ik wehkamp gebeld,die zeiden dan zij nog nooit een rekening of iets dergelijks naar transfair hebben doorgespeeld,en dat ik moest bellen om het klantnummer bij transfair,die wilden dat niet geven omdat zeiden ze het al is doorgespeeld naar de Jong,en of ik ook ergens anders heb gewoond maar dat is 11 jaar geleden,en naar ik weet kan je geen spullen meer bestellen als je bij de wehkamp in diskreet komt te staan,ook krijg je van de wehkamp normaal gesproken herrinderingen als je niet betaald heb,nou naar ik weet heb ik nog nooit een achterstand gehad die ik niet op tijd heb opgelost,en ik kan wel zeggen dat die mensen niet erg vriendelijk klonken,en ik heb ook gezegd dat ik naar de rechstwinkel zou stappen en heb een aangetekende brief gestuurt,(kost mij dus wel weer geld)naar allebei,en wat ik ook raar vond is dat toen Ik naar M.G. de jong belde dat zei zeiden toen ik zei dat ik de wehkamp en transfair zou bellen dat dat nergens voor nodig was omdat het al bij hun lag,maar ik heb dus wel gebeld en ik weet dat ik geen schuld heb bij de wehkamp.Maar transfair vroeg wel om waar ik ooit woonde en mijn geboortedatum,nu ben ik bang dat ze dat ergens voor gaan gebruiken,maar ik heb geen telefoonnummer doorgegeven en ook mijn klantnummer weten ze niet van de wehkamp dus laten ze dat maar eens zien en degene waarvan ze zeggen dat die van mij is waar ze geen nummer van door willen geven ,ik wacht wel af wat er nu gaat gebeuren.groetjes sonja

Gesloten