LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

Mensen, teletext van Rijnmond en ook de Telegraaf meld het failliet zijn van hotel Bitez Han, dat is het zusterhotel van Iskandil maar dan in Bitez een baai achter Gumbet, er word ook gesproken over een hotel in Gumbet, dat kan en zal vast Iskandil zijn, beide vallen onder het ATI hotelketen.
De curator blijkt uit beide hotels goederen te hebben weggehaald, toeristen worden weggehaald door de SGR

Ik hoop dat we snel weten of dit klopt!

Ben zelf ook net 1 week terug uit Grand Iskandil en kan bevestigen dat alles wat edkamuna hier heeft geschreven klopt.
Ik begrijp ook niet de positieve reacties niet.

Laat die Hardsteyler dan maar foto"s zien van hoe het nu is daar!

safiye
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2007 13:25

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door safiye »

Langs deze weg wil ik toch reageren op een aantal berichten op dit forum , maar ben niet van plan om mezelf te verlagen tot een bp niveau zoals ik hier lees, ongeloofelijk dat een aantal mensen hier een dagtaak van hebben gemaakt om anderen persoonlijk te bekritiseren, het gaat werkelijk nergens meer over, dus mijn advies ga wat zinnigs doen met julie leven....
Wij zijn ook naar Iskandil geweest en 2 dagen nadat wij terug waren is de werkelijke ellende begonnen.
ik vind het ook triest voor die gene die dit hebben moeten meemaken,maar probeer toch een beetje objectief te blijven...
Ik weet dat oa het annimatie team , zich uit de naad heeft gewerkt , en zij geprobeerd hebben om er toch wat van te maken, zeker voor die gasten die nog moeten komen.
Of dat gelukt is... ik hoop het.
Maar ik wil wel zeggen dat ik trots ben op dit clubje mensen, ze hadden ook met zn allen het zinkende schip kunnen verlaten.
En nee, ik heb geen aandelen in iskandil, en nee ik ben niet van het annimatie team.
voor die gene die nog naar Iskandil gaan, ik hoop echt dat iedereen een fijne vakantie heeft want op zich is het een gezellig en leuk hotel, maar er zullen wel een aantal zaken moeten veranderen...

Loes.

helmavdsanden
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:55

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door helmavdsanden »

Hallo,

Ik ben met mijn gezin al 11 keer in Grand Iskandil geweest en weet uit zeer betrouwbare bron (Eigenaar en een vriend aldaar) dat Iskandil niet failliet is. Vorig jaar heeft de eigenaar het verhuurd aan iemand voor een periode van 5 jaar. Ik ben er vorig jaar augustus nog geweest en heb toen al gezegd dat de nieuwe huurder het niet ging redden het was niet meer zoals vroeger. En wat gebeurt er deze zomer, dat wat ik vorig jaar heb voorspeld. Vorige week zondag is het dan ook geescalleerd en is de eigenaar weer in het Hotel en ik weet voor 100% zeker dat alles weer goed gaat komen. Ik vindt het niet juist om dit Hotel nu zo de grond in te boren. Hij heeft ingegrepen en wil natuurlijk niet dat zijn Hotel nu niet meer wordt bezocht. De ligging is geweldig en het personeel en de service was altijd perfect. Als alles straks weer op rolletjes loopt gaan wij er zeker weer naar toe.

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

Hallo Loes, nog gaan, is het niet failliet dan? Teletext van t.v. Rijnmond en ook bericht in de Telegraaf hebben het over Bitezhan(zusterhotel van iskandil) en over een hotel in Gumbet, dat kan niet missen denk ik?
Beide maken zei deel uit van het ATI-keten.
Bij ons was ook de t.v. van de kamer gehaald, en later hing het plasmascherm ook niet meer in de vergaderzaal, vreemde dingen die wereden verklaart onder dat er een servicecontract was afgesloten en het moest worden omgeruild, wij dachten meer aan een curator.

Er komen geen berichten meer uit iskandil, wie weet, slaapt iedereen ook op de grond, in hotel Bitez han in ieder geval wel.

Is horen of men dan nog zo positief is.

Enne Loes verlagen naar .... niveau, dat is zo'n standaard uitspraak.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door rene117 »

beden mogen ze niet mee nemen men moet ergens kunnen slapen

jorgen
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:46

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door jorgen »

Helma,

Een vraagje dan: waarom zie ik die foto's dan op vakantiereiswijzer over hoe er dingen daar uitzien ?
Ik ben er geweest in juli en vond het toen een hotel waar het nodige aangedaan moest worden. Schilderen en dingen verbeteren wat langer gaat duren dan 1 week.

Het hotel heeft een mooie ligging ed maar ik ga liever naar een hotel wat betere hygiene heeft en wat minder lekkages/schimmel ed. Een uitzicht stja is leuk maar vind op strandstoel aan zee ook mooi uitzicht.

En in de krant staat dat Iskandil failliet is......de eigenaar misschien niet maar de huurder wel. als deze het niet kan betalen dan ben je failliet. of heet dit anders ???

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Chief »

beden mogen ze niet mee nemen men moet ergens kunnen slapen
Op de rijnmond pagina staat heel klein onder het artikel een geluidsfragment, luister dat maar eens af dit gaat wel om bitezhan.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regioni ... emid=45767

19 08- turkse vakantie.rm

helmavdsanden
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:55

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door helmavdsanden »

Nog even een aanvulling op mijn reactie. Ik zie in verschillende berichten dat Grand Iskandil onder het Ati-teken valt en het een Hotelketen betreft dat kan, maar die naam van het Hotel is ook pas gewijzigd toen de nieuwe huurder er vorig jaar in kwam. De eigenaar van het Hotel heeft hier niets mee te maken. De naam van het Hotel zo wij die kennen is: MGM Grand Iskandil de letters MGM staan voor vader en twee zonen. Het is zo dat diegene die het sinds vorig jaar huurde er Ati hotel van gemaakt heeft en meerdere hotels heeft die niet goed lopen. Ik kijk er tenminste niet van op. Wij hebben zeer goede ervaringen met de eigenaar van het Hotel. een voorbeeld, In juni 2005 hadden wij geboekt voor 2 weken. Op de derde dag kreeg mijn man daar een hartinfarct en wij zijn door iedereen van het Hotel geweldig goed opgevangen. de dagen dat mijn man in het ziekenhuis heeft gelegen werd ik s;ochtends met de taxi naar het ziekenhuis gebracht en s;avonds weer opgehaald. Personeel uit de keuken en bediening kwamen mijn man bezoeken in het ziekenhuis en de eigenaar stuurde iemand om te vragen wat ze voor ons konden betekenen en of er iets geregeld moest worden in verband met het thuisfront. De dagen daarna zijn wij er flink in de watten gelegd. In oktober 2005 zijn we terug gegaan en wij werden door de eigenaar ontvangen als prins en prinses, met champagne en fruitschaal.

Dit is mischien een extreem voorbeeld maar hiermee wil ik alleen maar aangeven dat de sores in het Hotel deze zomer veroorzaakt zijn door de huurder en ook Tourplan kan hier niets aan doen.

Helma van der Sanden
Laatst gewijzigd door helmavdsanden op 21 aug 2007 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

Vakantiegangers in twee hotels zagen gisteren onder hun ogen de inventaris weggehaald worden na een faillissement van hun hotel. Dat gebeurde eerst in de plaats Gumbet en gistermiddag in de Turkse plaats Bitez, nabij Bodrum.

Eerst in Gumbet, ATI hotel grand Iskandil soms?

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

hallo, helmavdsanden, jazeker tourplan kon er wel degelijk iets aan doen, door er geen gasten meer naartoe te laten gaan, en het hotel niet meer als 4 sterren hotel te verkopen terwijl het maar 2 sterren waard is, ik geloof jou verhaal heilig, dat hoor en lees je ook meer over hoe het toen was.
Neem van mij aan als je het nu had gezien, en ik lees van je hoe het toen was, dat zou je niet kunnen geloven.
Maar het achterstallige onderhoud, alles is achterstallig eigenlijk, is ook niet van het laatste jaar, zelfs het peuterbadje naast het kleine rustige zwembad is gewoon lek, je ziet de straaltjes water eruit lopen, dat kan nooit goed blijven gaan.

Ik ben bij familie geweest in Marmaris en zij zaten in een 4 sterren hotel, dan moet iskandil er heeeel veeeel aan doen om dat niveau weer te bieden.

helmavdsanden
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:55

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door helmavdsanden »

Hoi Knakie,

Oké Tourplan moet wel zo reeel zijn om toe te geven dat het niet goed gaat met het Hotel, Maar ik bedoel dat Tourplan er niets aan kan doen dat de huurder er een zootje van maakt. Ik weet ook dat wij vaak via OAD naar dit hotel zijn geweest en zijn prezen dit altijd aan als 3* + dus geen 4*. Het is dit seizoen een grote puinhoop dat weet ik van bevestitingen uit Turkije maar je moet natuurlijk ook prijs vergelijking doen. In de winterseizoenen gaan wij ook naar Turkije en zitten dan voor heel weinig geld in 5* Hotels maar deze kosten in de zomer periode ook wel 1.500 tot 2.000 euro per persoon. En Iskandil WAS vergeleken in Prijs kwaliteit altijd goed. En achterstallig onderhoud waar ik geen last van heb ach ja. Maar goed niet iedereen is hetzelfde.

In december ziten wij 22 dagen in een 5* hotel voor 600,00 per persoon en dit lukt in de zomer niet, maar zoals het deze zomer bij Iskandil was zou ik er nog geen 100,00 voor over hebben.

Gr. Helma

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

Hoi Helma, december naar Turkije, ik hoorde dat Bodrum en Gumbet dan dichtgetimmerd zijn, dat loopt in oktober al terug vernam ik, ga je dan naar Alanya of naar Antalya, dat lijkt me in december het enige nog, maar warm is het er dan toch ook niet, rond de 20 graden of soms lager lees ik, is niet zoveel toch?

Wij gaan nooit naar hetzelfde terug, ook al zat er goud aan de muren in iskandil dan nog kiezen we weer voor iets anders, ik denk voorlopig geen Turkije meer, we zijn er 4 keer geweest en het is genoeg nu, we hebben een fijne vakantie gehad en we zijn ook naar Kos geweest, daarbij meer nieuwsgierig geworden naar Griekenland, rustige sfeer, geen gezeur op straat aan je hoofd, en Turkije is niet goedkoop meer helaas.

Maar de prijs/kwaliteitverhouding is slecht als je voor iskandil kiest, toevallig zijn we in Marmaris naar een goed hotel geweest om te kijken die hadden we ook op het oog maar zat al volgeboekt, het is 'grand cettia' 4 sterren, we zouden exact hetzelfde betalen als wat we nu kwijt waren. Nou als je daar binnen loopt dan lijkt het wel een 6 sterren hotel, in een woord KLASSE, en het is alweer 10 jaar oud, als je alleen al naar de afwerking kijkt en naar hoe de toiletten eruit zagen daar ongelofelijk. Ook het hotel waar mijn schoonzus in zat 'bleu bays' zag er goed uit, ook 4 sterren. Iskandil als ik dat moet vergelijken zou dan 2 sterren verdienen, maar dat is mijn mening.

Maar zoals iskandil nu dan was, was het echt vreselijk slecht en zo ontzettend vies, toiletten met werkelijk ontlasting erin en de volgende dag nog, en aan alles tekort, bestek, borden, kopjes noem maar op, ze konden het niet voorwerken.
De ligging is het enige pluspunt, en het uitzicht vanaf het restaurantbalkon is erg mooi, maar dat hadden we vorig jaar vanaf onze balkonkamer in Kusadasi, de kamers in iskandil hebben geen uitzicht, meestal in de tuin.

Het zal best goed geweest zijn, maar daar heb ik die 2 weken niets aan gehad natuurlijk.

Een goede vakantie voor je in december, gr. Edward

helmavdsanden
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:55

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door helmavdsanden »

Hoi Knakie (Edward)

Inderdaad is in Gumbet in december alles gesloten en gaan wij naar de Turkse Riviera. Vorig jaar kerst lagen wij aan het strand in Antalya geen 30 graden maar goed te doen. Dit jaar gaan we naar Kemer. We zullen dan niet alle dagen in het zonnetje kunnen liggen maar lekker relaxen bevalt ons ook wel . Het is een super deluxe Hotel dus van alles te doen. Ik ben het natuurlijk met je eens dat het deze zomer in Iskandil een chaos was maar je moet me echt geloven het was altijd een super-hotel. Toevalling zei mijn man gisteravond volgend voorjaar naar Iskandil te willen gaan nu hij weet dat de eigenaar het Hotel weer runt. Het verschil van mens scheelt natuurlijk bij het kiezen van een hotel. Kijk ik bedoel als wij in de winterperiode gaan dan kunnen we voor zeer weinig geld in een 5* hotel zitten wat in de zomerperiode qau kosten niet te betalen is. Wij vinden gezelligheid het belangrijkst en de rest nemen we dan op de koop toe. Ook wij hebben in Iskandil weleens problemen gehad met de airco maar als deze dan gelijk werd gemaakt vonden wij het goed, maar wij troffen er ook wel eens mensen die dan toch de hele vakantie daarover bleven zeuren, ook al was het probleem opgelost het had niet mogen gebeuren zeiden ze dan. En ook over het eten wij hebben echt meegemaakt dat sóchtends bij het ontbijt er zoveel broodsoorten stonden dat je gewoon niet kon kiezen dan had je mensen die zeiden dat er altijd hetzelfde stond. Terwijl wij dan zoiets hadden van wat moet er nog meer bij en als alles er staat wat valt er dan nog te varieren. Voor wat betreft het meerdere malen terug gaan naar hetzelfde hotel dat is natuurlijk ook verschil van mens. Als wij het ergens naar onze zin hebben gaan wij graag terug. Vorig jaar kerst zaten wij in Antalya De Titanic, echt super de luxe maar voor ons geen Hotel om nog terug naar toe te gaan terwijl daar mensen zitten die er op de zomerdag 1900 euro per persoon voor betalen. Tja het is maar net wat je wilt toch!

Ik vindt het zeer triest voor de mensen die dit jaar in Iskandil een vervelend vakantie hebben gehad want voor de meeste mensen is het toch zo dat er gespaard moet worden om op vakantie te gaan. Ik was in de gelukkige positie dat ik al een beetje op de hoogte was en daarom is mijn zoon ook niet gegaan ook al had hij het er zo op staan op daar zijn vrienden weer te zien. Denniz van het animatieteam komt zo'n 2 keer per jaar bij ons op bezoek, maar zoals ik al eerder heb gemeld zag ik vorig seizoen al dat het niet meer was als vroeger.

Groetjes Helma

edkamunaiseennerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 17:05

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamunaiseennerd »

ik moest gewoon ff zeggen want ik lig hier stuk van het lachen. Edkamuna WTF is er mis met jou :D wahahah jij spoort egt niet kom je aandacht te kort ofzo. die fotos die ik zag van het hotel zoo kinderachtige strategie is dat. gewoon alles eromheen weglaten en inzoomen op vuile plekken :D GOEDZO oudste tactiek die er bestaat. Ik denk dat je masterplan zal werken, kinderen van 5 zullen je schrijfwijze zeer overtuigend vinden :P

Me eerste en laatste post- mzzl tsjappie

vdHout
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:29

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door vdHout »

Ik heb hier al eens eerder gereageerd, en het is hier net zo'n zooitje als in GI :)

De verhalen van Edkamuna kan ik alleen maar beamen. 100% waar. Wij zaten er van 04-08 tot 14-08.(Zijn jullie overgeboekt naar Feye Pinara?)
Boomknuffelaars als Jos zijn echt de beste klanten die een touroperator zich maar kan wensen. Laten zich lekker uitzuigen zonder te klagen.

Ik heb van een aantal mensen vernomen die bij OAD hebben geboekt, dat die de volledige reisom terugkrijgen. Dit is ook hetgeen ik eis van Sunweb. 100 tot 85% terug of ik procedeer door tot aan de Hoge Raad :P

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

ik moest gewoon ff zeggen want ik lig hier stuk van het lachen. Edkamuna WTF is er mis met jou wahahah jij spoort egt niet kom je aandacht te kort ofzo. die fotos die ik zag van het hotel zoo kinderachtige strategie is dat. gewoon alles eromheen weglaten en inzoomen op vuile plekken GOEDZO oudste tactiek die er bestaat. Ik denk dat je masterplan zal werken, kinderen van 5 zullen je schrijfwijze zeer overtuigend vinden :shock:

Me eerste en laatste post- mzzl tsjappie

Nee, niet ingezoemd hoor,van een meter afstand te zien!!!!!!!!! :lol:
Ik ga ook voor 80% vergoeding, kunnen we eens naar een echt 4* hotel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DE MOOIE FOTO"S UIT DE REISGIDS DIE KENNEN WIJ WEL, DUS DIE HOEF IK NIET TE PLAATSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SNAPPIE HET tjjappie. :roll:

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Nee, niet ingezoemd hoor,van een meter afstand te zien!!!!!!!!! :lol:

Ik ga ook voor 80% vergoeding, kunnen we eens naar een echt hotel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DE MOOIE FOTO"S UIT DE REISGIDS DIE KENNEN WIJ WEL, DUS DIE HOEF IK NIET TE PLAATSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SNAPPIE HET tjjappie. :roll:

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Knakie »

vd Hout

Zo dat is een goed bericht zeg, eindelijk eens gerechtigheid!! :D

Mijn klachtenbrief is ook al de deur uit, dus nog even afwachten. :evil:
Edkamuna heeft ook een topic aansprakelijk stellen van tourplan, moet je daar eens kijken, kunnen we elkaar op de hoogte houden hoe de klacht wordt afgehandeld. U heeft bij sunweb geboekt las ik.
Ik neem ook juridische stappen als ze mij geen vergoeding geven :!:

Knakie

bosaap77
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:35

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door bosaap77 »

hallo lieve mensen.
Net terug uit hotel bitez-han een ati hotel zoals grand escandriel
Ik kan jullie mededelen dat dit hotel 1 week geleden gesloten is failliet.
ons hotel was ook zo goed als failliet waardoor we regelmatig geen stroom of water haden.
Ook werd ons hotel leeg gehaald door schuldeisers
ook het personeel was al 4 maanden niet betaald en bleven omdat ze door hun bazen bedreigd werden zo werk dat namelijk in Turkije.
Wij haalden met ons verhaal de landelijke media.

lees alles op www.telegraaf.nl van zondag19-08-2007

en bekijk op www.jeugdjournaal de uitzending van die zelfde dag

ook zijn er op woensdag radio uitzendingen met ons verhaal op radio rijnmond tussen 7 en 9 uur en tv rijnmond nieuws om 17 uur :twisted: :( :(

shiney
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 22:07

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door shiney »

Beste mensen op dit forum,

Nu weet ik zeker dat de vakantiereiswijzer niet eerlijk beoordeeld.
Wij zijn van 3 tot 17 juli in Iskandil geweest met de hele familie. Achterstalig onderhoud is waar maar voor de rest een top vakantie gehad qua eten en gezelligheid alles was oke. Heb begrepen dat het nu veranderd is maar als ik mijn reactie op de vakantiereiswijzer plaats is hij binnen 10 minuten weer verdwenen. Poging 2 en 3 hetzelfde..... Vind het niet leuk dat je geen goede reacties mag plaatsen. Er zullen ook wel mensen zijn die het net als wij ook goed hebben gehad en dat is ook wel leuk om te horen voor mensen die nog moeten. Waarom mag niemand het weten dan??... Voor de gene die nog gaan fijne vakantie en maak er wat van.

Groetjes shiney

Gesloten