LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12easy? oplichters of niet?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
soepchick
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:44

12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door soepchick »

Wie heeft er weleens van de provider/reclame 12easy gehoord? Ze beweren dat je via hun goedkoper kan bellen en als jij wordt gebeld, dat je dan beltegoed ontvangt??
Uw telefoon kan goedkoper! Voortaan kunt u met 12easy, Telfort en Atlantic Telecom voordeliger vast & mobiel bellen. Gemiddeld bieden wij 50% korting op uw vaste en mobiele telefoonkosten.
Bij het mobiele abonnement ontvangt u zelfs minimaal 7 cent per minuut wanneer men u mobiel belt. www.12easy.nl
Ik geloof er niks van... maar ja, het klinkt wel aantrekkelijk.,..

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

het klinkt te aantrekkelijk voor woorden en je gelooft er zelf al niet in? Dan is er toch maar 1 conclusie die je kunt trekken?

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Uit de info op 12easy.nl:

Wat kost het 12easy lidmaatschap?
Het lidmaatschap van 12easy kent 4 soorten. Afhankelijk van het soort betaalt u 5, 10 of 20 euro voor 4 weken voor lidmaatschap plus Geldspel.


Betalen voor korting? Je hebt echt geen lidmaatschap nodig als je korting wilt bedingen. Grote onzin dus.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Alleen de website al boezemt mij geen vertrouwen in. Maar ja... ik hou niemand tegen :wink:

12aanmelden
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 09:51

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door 12aanmelden »

Het lidmaatschap is gratis. Je moet betalen wanneer je van bepaalde acties gebruik wilt maken. Ze zorgen ervoor dat mensen minder hoeven te betalen voor veel dingen. Als je meer wilt weten kan ze bellen op 035-7070035.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door joopataa »

Eerst al je persoonlijke gegevens weggeven en dan achteraf pas te horen krijgen waar het nu precies om gaat. 1 ding is zeker, Je word overspoelt met spam en je gegevens zijn misschien niet veilig. NIET doen dus.Het basislidmaatscap is gratis maar daar kan je niks mee en pas als je betaalt hoor je wat je ermee kan verdienen. Ieder is vrij om het te doen maar dan niet achteraf zeuren over spam/enz.

12aanmelden
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 09:51

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door 12aanmelden »

Één ding is zeker. Het is niet zo dat je moet betalen om te weten wat je ermee kan verdienen. Als je bijvoorbeeld kiest voor telefonie. Dan moet je betalen voor het abonnement. Net zoals bij andere aanbieders. Je betaalt niet voor de service van 12easy. Zij krijgen geld voor het werven van leden.

Bij de gewone aanmelding gaat het om een kortingscheck. Hiervoor geef je je op wanneer je wilt weten wat je kunt besparen op dingen die je zelf kiest. Bij de andere aanbiedingen is gewoon te zien wat je kiest.

Zolang je twijfelt moet je het niet doen en als je meer wilt weten moet je ze bellen of mailen. Je gegevens zijn even veilig als de gegevens uit het telefoonboek. Bij het aanmeldformulier staat dat je maximaal één mailtje per week met aanbiedingen ontvangt.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door joopataa »

[quote]Bij het aanmeldformulier staat dat je maximaal één mailtje per week met aanbiedingen ontvangt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Waar heb ik dat meer gehoord? Om vervolgens plat gegooid te worden met spam-mail en het excuus dat hun er echt niets aan konden doen. Nogmaals ieder moet het zelf maar bekijken, maar gezien de meeste wat meer ervaren mensen op het internet al leergeld hebben betaalt, aan mijn lijf geen gez**k.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

jeduifje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:23

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door jeduifje »

tjonge, Joopataa. Het spijt me, maar dit is geen beschaafde manier van reageren.
Trouwens, spam krijg ik ook vreselijk veel, wel meer dan 100 per week, maar niet van 12easy.daar krijg ik slechts af en toe iets van.
ik ben al een tijd lid (gratis!) en heb al veel bespaard op telefonie (werkt heel goed, bel gratis met ondertussen 11 familieleden en vrienden die ook lid zijn, scheelt erg veel geld, lange telefoongesprekken interlokaal, meer dan 200 euro in 1 jaar!!!!). ze hebben geloof ik 2 acties lopen, maar ik heb de langstlopende actie. Ik heb ook mijn hypotheek laten overzetten, 113 euro per maand scheelt me dat... voor de komende 19,5 jaren.
dus... ik ben tevreden. maar inderdaad je moet wel begrijpen dat ze je alleen iets kunnen aanbieden als ze je kunnen benaderen. kijk ik heb geen behoefte meer aan hypotheek aanvragen dus dat heb ik nu laten verwijderen, maar ik wil ook nog kijken of ik iets aan mijn weer duurdere verzekeringen kan laten doen. als ze me iets kunnen aanbieden dat beter en goedkoper is, prima.
dus oplichters nee, niet in mijn optiek!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door joopataa »

Als deze reactie je al te ver gaat kan je beter maar niet verder lezen op dit forum. Mijn mening zeg ik gewoon of je dat nu aanstaat of niet. Nergens beledig ik iemand en de stelling dat iedereen zelf maar moet weten wat hij/zij doet lijkt me duidelijk genoeg.Natuurlijk zal je als je er al mee bezig bent een positieve menig geven, Helaas blijkt op wat langere termijn de addertjes onder het gras te voorschijn komen

ps Misschien kan je ook even zeggen waar ik zeg dat het oplichters zijn? Nergens zeg ik dat dus.En kijk eens naar een spamfilter, Scheelt 90% spam.

boomvavavoom
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2006 17:46

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door boomvavavoom »

mij klinkt het allemaal wel interessant...

ik zal ze morgen eens bellen voor wat meer informatie

YolYol
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007 10:57

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door YolYol »

Bij mij zijn er bedagen afgeschreven door 12easy terwijl ik me er nooit voor heb opgegeven. Ik heb heel veel moeite moeten doen om ze aan de telefoon te krijgen. Alle nummers vermeld op de site zijn op onverklaarbare wijze niet meer in gebruik, behalve die vermeld onder "vacatures". Na een automatische doorschakeling (?) krijg je iemand aan de lijn, die vertelt een mega-mailing te hebben rondgestuurd waarop ik een eemalige incasso afgegeven zou hebben! ECHT NIET DUS!!! Blijkbaar is het dus mogelijk dat je zonder ooit ergens een handtekening te plaatsen, helemaal buiten je medeweten om, ergens betalend lid van wordt. Er worden zonder enige vorm van toestemming bedragen van je rekening geincasseerd. En het erge is... je krijgt het niet terug!

Dit zou echt niet moeten mogen, en banken zouden het mogelijk moeten maken om ook bedragen die langer dan een maand geleden zijn afgeschreven, wanneer het oplichting of iets dergelijks betreft, terug te halen!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Goedkoop bellen met een lidmaatschap??

Laatste reageerder Yolyol,

Weleens van "Storneren"gehoord?
Geld laten terugboeken op uw rekening als het een onterechte afschrijving is geweest?
Weet u dan ook niet dat u de bank kan vragen om een selektieve blokkade van dat desbetreffende giro/banknummer zodat zij ook later geen geld van uw rekening kan halen.

Nee, wist u dat nog niet?
Dan hup, snel naar uw bank en dit gaan regelen.
Uw bank weet wel hoe!

Grootvader

YolYol
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007 10:57

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door YolYol »

Grootvader,

Gelukkig ben ik niet helemaal uit een ei gekropen en begreep ik ook dat ik zo spoedig mogelijk (of HUP!) naar de bank moest. Je kunt dan inderdaad storneren, doch gelimiteerd, tot 21 dagen terug meen ik.
Bij mij was een deel voor die 21 dagen afgeschreven. Vanwege vakantie niet direct opgemerkt en nu dus een typisch gevalletje van "helaas pindakaas".

Het is gewoon een dure les geweest! Altijd consequent je afschriften nakijken, er kan zomaar iedereen onder welk mom dan ook, geld van je rekening afschrijven, zonder dat je ook maar ooit van het bedrijf hebt gehoord, laat staan je krabbel gegeven!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Storneren.

In bepaalde gevallen is storneren zelfs mogelijk binnen een jaar!

Bovendien, elk mens begint met een eitje!

Ook is het zo dat men beter van wat onkunde uit kan gaan in de beantwoording dan ervan uitgaan dat die consument veel weet.

Kijk maar eens op vragen over die biost**l, Naturpost, magnetische matrassen, "gezondheidsbevorderende" spaarlampen, enz,enz.

Mijn antwoord was dan ook niet bedoeld als sneer!!

Grootvader
die kennelijk niet de enige is met lange tenen.

YolYol
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007 10:57

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door YolYol »

Hallo grootvader,

Ik denk dat u mijn bericht dan verkeerd heeft begrepen, want ik voel mij geenszins op de tenen getrapt, alleen kreeg ik de indruk dat u dacht dat ik misschien heel weinig wist, en dat wilde ik dan toch even weerlegd hebben :lol:

Maar goed, wat ik inderdaad niet weet, is onder welke voorwaarden je tot 1 jaar terug kunt laten storneren. Dat zou namelijk heel mooi zijn. Ik krijg het geld van 12easy namelijk maar heel 12difficult terug, om maar niet te zeggen helemaal niet.
Ik stel dan ook voor dat we 12easy vanaf nu maar 12DIFFICULT moeten blijven noemen, aangezien ze het terugbetalen van onterecht verkregen geld heel erg moeilijk vinden. 8)

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door weetje007 »

Vandaag 102 euro afgeboekt zonder dat ik iets weet of gevraagt heb.
o dagen om terug te boeken dus moet ik of naar soest of naar mijn bank.

Ik vind het een teken van oplichting.

10 november 2007

Ook het telefoonummer is niet in gebruik.
Ga dus maandag gelijk aangifte doen bij de politie
Dit kan toch niet zomaar pffffffffff waar zijn de wetten in nederland.

flipflap
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2007 20:25

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door flipflap »

hoezo naar Soest? ze zitten niet in Soest maar in hilversum, volgens kvk al zo'n jaar. dus... misschien heb je gewoon hun oude gegevens. op hun site staat hun telefoonnummer gewoon vermeld hoor. misschien is het bellen van hun goede nummer net zo moeilijk voor je als een correcte d/t achter een woord plaatsen. ik heb namelijk ook met ze te maken gehad. heb al vaker kortingen via hen geregeld, alleen de laatste keer was er bij mij was iets mis gegaan. heb naar ze gebeld (hilversum dus...) en het was gewoon direct opgelost. Een 0 boeking betekent gewoon dat je iets hebt besteld, of een apparaat of een verzekering etc. en je dus je rek.nr hebt gegeven. bestellen doe je tegenwoordig heel veel via internet. heel veel mensen denken dan dat ze er toch weer af kunnen komen. bestellen producten/diensten en zeggen dan gewoon: ik weet van niets. Ik heb lang voor wehkamp gewerkt, ha, daar kenden we dit soort mensen heel goed. misschien moet je gewoon niet zo maar dingen invullen via internet. je bankgegevens, geef je soms ook je pincode af?

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door weetje007 »

Als ik je verhaaltje lees dan kijk ik er recht doorheen.
Je probeert of dat bedrijf of je zelf goed te praten anders wist je niet zo positief te vertellen over 12easy..

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: 12easy? oplichters of niet?

Ongelezen bericht door weetje007 »

Je beschuldigt wel tegelijk heel veel mensen (met dat soort mensen kennen we heel goed)

Whekamp Neckerman etc zouden niet eens mogen bestaan.
Dan zou de wereld er beter uitzien en niet zo veel mensen wanhopig in de schulden zitten.

Ze weten daar wel aan wie ze verkopen moeten al de mensen die niets hebben en waar ze via deurwaarders deze soort mensen kunnen leeg trekken die mogen daar bestellen mensen met geld niet daar zijn ze bang voor ..

En dat is mijn mening hierover .

En ik schrijf zo als ik wil het woordje WORD

Gesloten