LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet bij Aldi retouneren

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ze verkopen te goedkoop artikelen, dwingen anderen om te volgen en kunnen vervolgens geen service verlenen.
En doordat ze voornamelijk B-merken verkopen en geen service verlenen, worden wij als concurrenten van de Aldi gedwongen om de dezelfde prijzen te moeten hanteren als van de Aldi.

En sommige consumenten willen het maar niet inzien waarom dat ik niet de dezelfde prijzen hanteer als de Aldi.

Toolboy

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Aldi werkt tegen alle regels in.
Volgens mij horen ze zelf de problemen op te lossen als er een defect is aan een door hun verkocht appie.
Maar nagenoeg elke koper trapt er in ,en gaat zelf contact zoeken met de importeur/fabrikant.
Dit is zeer fout.
Groet t

Snowman
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2006 23:26

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door Snowman »

Maar nagenoeg elke koper trapt er in ,en gaat zelf contact zoeken met de importeur/fabrikant.
Dit is zeer fout.
Waarom is dit zeer fout dan?? De enige reden dat de mensen dit niet willen is omdat ze een bepaald soort angst hebben voor producenten lijkt het. Het is schijnbaar makkelijker om een winkelmedewerker uit te foeteren dan om even een telefoontje te plegen naar een helpdesk. De meeste helpdesks zijn gratis of anders vrij goedkoop, versturen is doorgaans gratis en het is toch veel makkelijker om zelf aan iemand van de helpdesk uit te leggen wat het probleem is?? Bij ons in de winkel verwijzen we klanten na 2 weken ook door naar de fabrikant. Afgezien van het feit dat iemand zelf makkelijker kan uitleggen wat er aan de hand is, gaat het ook nog eens stukken sneller. De meeste fabrikanten kunnen je produkt binnen 2 tot 3 dagen bij je laten ophalen, terwijl je bij de winkels afhankelijk bent van leveringen. Bij ons komt slechts 1 keer per week een wagen van het hoofdkantoor en daar zouden eerst genoeg defecte producten verzameld moeten worden alvorens men ze opstuurt naar een fabrikant. Een proces dat weken kan gaan duren. Dus het is toch veel makkelijker om even een telefoontje te plegen naar een fabrikant??

Toolboy

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope snowman.

De verkopende partij behoord zijn eigen verantwoordelijkheden te nemen.(bij wet geregeld)
Deze heeft het immers verkocht.


Groet T

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door puerto38 »

Even een voorbeeld, je koopt een koelkast van AEG.
Is deze in de garantie stuk dan komt ook AEG hem maken.

Wat is nu makkelijker om zelf even te bellen met serviceafdeling van AEG.
Uiteraard blijft verkopende partij verantwoordelijk maar uiteindelijk repareert de fabrikant.

Zo dus ook bij goederen gekocht van Aldi, fabrikant of een gedelegeerd bedrijf repareert.

ikbenik

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat is nu makkelijker om zelf even te bellen met serviceafdeling van AEG.
Uiteraard blijft verkopende partij verantwoordelijk maar uiteindelijk repareert de fabrikant.


Dus niet.

Als de winkelier jouw doorstuurd naar de fabrikant, dan blijft de winkelier verantwoordelijk voor alles. Want hijzelf kan het probleem niet zelf oplossen en roept de hulp in van de fabrikant. En dat is toegestaan.

Als jij zelf zonder medeweten en zonder toestemming gelijk naar de fabrikant gaat, is de winkelier niet aansprakelijk en verantwoordelijk voor de eventuele schade die dan kan ontstaan.
Dus als er dan problemen zijn, kun je niet terugvallen op de winkelier.
En als er schade ontstaan is, kun je deze schade niet verhalen op de winkelier.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door puerto38 »

Wat voor schade zou er dan moeten ontstaan???

Als fabrikant schade maakt is hij toch verantwoordelijk voor de schade??

ikbenik

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat voor schade zou er dan moeten ontstaan???

Als fabrikant schade maakt is hij toch verantwoordelijk voor de schade??
Toch hoor ik wel eens dat een fabrikant een product slecht gerepareerd heeft en het product kapot is gegaan.

De consumenten gaan dan deze schade dan bij de winkelier verhalen, terwijl de winkelier de consument in dat geval niet doorverwezen heeft naar de fabrikant.

Wat de schade zou kunnen zijn:

- de behuizing van een product is beschadigd/bekrast.
- het product komt kapotter terug bij de consument.
- de consument moet voor de reparatie na de garantieperiode de volle pond betalen.


Als je als consument een product gekocht hebt en het product gaat kapot en je gaat naar de winkelier en die verwijst jouw door naar de fabrikant, dan is de volgorde:
consument - winkelier - fabrikant.

Als je als consument bij problemen gelijk naar de fabrikant gaat en er komen problemen, dan is de volgorde:
consument - fabrikant.

In dergelijke gevallen is de winkelier géén partij.

Wel even iets om bij stil te staan.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door puerto38 »

Asl het product kapotter terugkomt dan voor reparatie en ook al heeft de winkelier me doorverwezen, blijft toch de fabrikant aansprakelijk.
De winkelier heeft immers het apparaat in biede gevallen niet in zijn hand gehad.
In mijn voorbeeld komt AEG thuis voor reparatie.
Winkelier zal zeggen " ik heb niet kapotter gemaakt".

Kras of beschadinging, winkelier zegt " ik heb niet gedaan" want deze is inderdaad ook niet thuis geweest bij je..........

Reparatie na garantieperiode das ander verhaal, ik zei ook tijdens garantie.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Garantie.

Nee, op dat antwoord reageer ik maar niet op Puerto.

het is niet alleen een dom en volgens de consumentenwet een fout antwoord maar ook een teken van ernstige eigenwijzigheid.

Als jouw mobieltje stuk gaat dan stuur jij hem zeker direct door naar de reparateur die terugmeld aan u dat er geen garantie is omdat hij stoot- , val, en/of waterschade heeft gekonstateerd!
Terwijl ik juist adviseer om klant en verkoper samen eerst te kijken wat de mogelijke oorzaak kan zijn van het defect en daar SAMEN een schriftelijk rapportje van te maken zodat die "reparateur"niet zomaar een l*lverhaal kan ophangen, hetgeen opvallend vaak juist wel lijkt voor te komen.

De verstandige consument houdt zich gewoon vast aan ikbenik en zonder enige bescheidenheid ook aan mijn adviezen in dit soort zaken.

Wij laten je alle vrijheid om direct naar een reparateur of fabriek te gaan.

Grootvader

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door puerto38 »

Kijk jij hebt zeker slechte ervaring met een mobieltje.

Ik zie echt niet zoals in mijn voorbeeld dat ik niet direct met leverancier kan bellen, tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in algemeen kan dat zeker.

En ja in jouw geval, hoeveel mensen bezeiken de boel omdat ze bijv mobieltje hebben laten vallen en dat proberen te verhalen.
Misschien is dan beter om dan steun te zoeken bij winkelier en goed rapport op te stellen..............

Sorry ik snap jullie gedachtengang echt niet.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door puerto38 »

Even een aanvulling, volgens mij kan je beter niets meer kopen.
Gaat ook niets meer stuk en kunnen fabrikanten je ook niet meer bezeiken.

Tuurlijk maken we allemaal slechte ervaringen mee, maar meeste fabrikanten zijn toch oprecht.

Toolboy

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gaat nergens meer over 38.
U koopt in een winkel en niet rechtstreeks van de fabrikant.

groet T

ikbenik

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zie echt niet zoals in mijn voorbeeld dat ik niet direct met leverancier kan bellen, tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in algemeen kan dat zeker.

En ja in jouw geval, hoeveel mensen bezeiken de boel omdat ze bijv mobieltje hebben laten vallen en dat proberen te verhalen.
Misschien is dan beter om dan steun te zoeken bij winkelier en goed rapport op te stellen..............

Sorry ik snap jullie gedachtengang echt niet.
Het is simpel:

Als je een probleem krijgt met een product en je gaat naar de winkelier en de winkelier schakeld de fabrikant in en er komen problemen met de fabrikant, dan kun jij ten aller tijden op de winkelier terugvallen.

Als jij echter niet naar de winkelier gaat en er komen problemen met de fabrikant, dan kun jij nooit op de winkelier terugvallen.

Dat is mijn punt.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Mijn mening: Aldi is prima om je koekjes uit een doos te graaien, maar koop je andere spullen bij vakmensen.

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: niet bij Aldi retouneren

Ongelezen bericht door a146 »

Even een aanvulling, volgens mij kan je beter niets meer kopen.
Gaat ook niets meer stuk en kunnen fabrikanten je ook niet meer bezeiken.
:mrgreen:

Gesloten