Op 21 januari een bank gekocht en aanbetaald. Afgesproken levertermijn was 8 - 10 weken. Eind februari geinformeerd naar de werkelijk leverdatum, waarna men ons zei dat het wel de eerste week van mei zou worden. We konden om de periode te overbruggen wel een leenbank krijgen; beloofd voor levering eind maart. Die leenbank kwam er echter nooit en bij herhaalde navraag steeds van het kastje (filiaal Villa Arena) naar de muur (magazijn Zeewolde) gestuurd en terug.
Begin april nog eens gebeld naar filiaal Villa Arena, in de wacht gezet onder het mom 'ik zal het even navragen', maar na 20 minuten zonder teken van leven maar opgehangen. Meteen naar de winkel zelf gegaan, waar het erg rustig was en in een discussie gegaan met de filiaalmanager. Dat was een even onplezierige als verbazingwekkende ervaring: geen enkel signaal van verontschuldiging over de situatie ('ach meneer, het is maar een bank ... daar gaat u niet dood van'), geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid voor zelf gemaakte beloften (over die belofte van een medewerker over de leenbank: '... mensen zeggen zoveel'), eerst zeggen dat ik mijn geld terug kan krijgen en vervolgens aangeven dat ik een lange procedure in moet gaan met aangetekende brieven, weglopen midden in een gesprek, mij de deur wijzen, terwijl ik met een ander klant (een goede kennis van me die teovallig net binnenwandelt) sta te praten.
Uiteindelijk hebben we de bank nog steeds niet; nu rept men over levering in juni. Wie weet ...
Een e-mail aan de directie over deze kwestie is ook al 4 weken onbeantwoord.
Kortom: ze hebben mooie spullen, maar zijn volstrekt onbetrouwbaar qua levertijd en onbeschoft qua service.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 mei 2007 13:06
Re: Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
Mijn ervaringen bij[b] Jencikova Villa Arena[/b] sluiten geheel aan bij hetgeen Dolf Kroep e.a is overkomen. keihard vastgelegde afspraken over de levertijd bij aankoop worden, nu levering uitblijft (en niemand heeft enig idee wanneer er wel iets gelevert gaat worden..) volledig door Jencikova genegeerd. Meerdere malen gebeld, aantal maal zelfs persoonlijk terug naar de winkel om te praten over een oplossing (na 6 weken zonder banken en tafel) zoals bijvoorbeeld leenmeubels. Mij valt dezelfde onbeschofte behandeling door bedrijfleidster mevr Lonneke de la M. ten deel: "U moet niet zo zeuren", "belt u volgende week maar terug", "het zal wel es een keer komen", en inderdaad ook weglopen midden in de conversatie, niet terugbellen etc.
Toen ik in januari bij deze zelfde bedrijfleidster Lonneke de la M. de meubels bestelde ( en voor een derde deel moest aanbetalen!) was zij de klantgerichtheid zelfde en kon ik haar volgens haar zeggen "altijd bellen als er iets was", nu levering uitblijft ( hetgeen bij Jencikova dus tot de normale bedrijfsvoering behoort, gezien ook de ervaringen van anderen op deze site) blijft elk gebaar uit, leugens en onbeschoftheid is het enige waar je bij Jencikova op kunt rekenen.
Ik wil de koop na al deze ellende ontbinden, maar mevrouw de la Mar wil ook hier niet aan mee werken en heeft als enige reactie : stuurt u maar een mail naar het hoofdkantoor". (waar uiteraard geen reactie op volgt!)
KORTOM; JENCIKOVA IS NIET AANGESLOTEN BIJ EEN GESCHILLENORGANISATIE, LAAT EEN SPOOR VAN ELLENDE ACHTER BIJ KOPERS (ZIE OOK DE ANDERE ERVARINGEN OP DEZE SITE), DUS MIJDT DEZE WINKEL EN GA NIET IN ZEE MET JENCIKOVA VILLA ARENA!
Toen ik in januari bij deze zelfde bedrijfleidster Lonneke de la M. de meubels bestelde ( en voor een derde deel moest aanbetalen!) was zij de klantgerichtheid zelfde en kon ik haar volgens haar zeggen "altijd bellen als er iets was", nu levering uitblijft ( hetgeen bij Jencikova dus tot de normale bedrijfsvoering behoort, gezien ook de ervaringen van anderen op deze site) blijft elk gebaar uit, leugens en onbeschoftheid is het enige waar je bij Jencikova op kunt rekenen.
Ik wil de koop na al deze ellende ontbinden, maar mevrouw de la Mar wil ook hier niet aan mee werken en heeft als enige reactie : stuurt u maar een mail naar het hoofdkantoor". (waar uiteraard geen reactie op volgt!)
KORTOM; JENCIKOVA IS NIET AANGESLOTEN BIJ EEN GESCHILLENORGANISATIE, LAAT EEN SPOOR VAN ELLENDE ACHTER BIJ KOPERS (ZIE OOK DE ANDERE ERVARINGEN OP DEZE SITE), DUS MIJDT DEZE WINKEL EN GA NIET IN ZEE MET JENCIKOVA VILLA ARENA!
Re: Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
Mei 2006 ontstond er een scheurtje in 1 van de 2 banken die we 2 jaar daarvoor bij Jencikova R'dam Alexandrium hadden gekocht. Dat viel binnen de garantietermijn. We hebben heel veel gebeld en werden nauwelijks/niet teruggebeld. Op 21 sept. is de bank eindelijk opgehaald.
4 weken later bleek het leer niet meer leverbaar. De bank moest geheel opnieuw bekleed worden en dat zou ons € 700 kosten. Onredelijk, want wij konden er niks aan doen dat dat scheurtje ontstond (waarschijnlijk dunne plek in het leer) en wij konden er niks aan doen dat het leer niet meer leverbaar was. Bovendien zouden we met 2 verschillende banken komen te zitten. "Kwestie van smaak, u moet maar blij zijn met dit aanbod, anders schrijft u maar naar het hoofdkantoor", zei Weerheim uit R'dam. Gedaan, geen reactie. op 23 nov. mw. Ruhaak, Zeewolde: het aanbod was wel redelijk. Later: dan beide banken voor €1.050. Weer later voor €800. Wij bleven erbij dat wij € 274,60 wilden betalen, gebaseerd op de reparatiekosten en het 2 jaar gebruik door ons vna de banken, omdat Jencikova geen enkel argument kon geven waarom ze ons aansprakelijk zouden kunnen houden voor het niet meer leverbaar zijn van het leer. Op 25 jan. (inmddels) waren ze akkoord met ons bedrag. Wij direct naar R'dam om ander leer uit te zoeken. Op 5 feb. meldt dhr. vd Wiel opeens dat Jencikova de kosten op zich neemt.
4x gevraagd wat de garantie op het nieuwe leer is, geen reactie. Ruhaak gebeld (19 maart): 1 jaar fabrieksgarantie en de banken zijn binnen 4 weken in Zeewolde. Op 17 april mailt mw Ruhaak dat ze -op ons verzoek!- contact heeft opgenomen met de fabrikant die eind van de week/begin volgende week iets laat horen (!?). Op 2 mei mailen wij Ruhaak weer (tel wordt niet opgenomen), afd. Service mailt: we zullen contact opnemen met de fabrikant. Dat hadden ze dus al weken (maanden) eerder moeten doen! Op 8 mei tel. contact met Ruhaak: er was iets mis gegaan, de fabrikant had het leer niet binnen gekregen (!?). Dat hadden wij op 1 feb. uitgezocht! Ze zou onze zaak na het weekend (14 mei) eens bespreken in het directie-overleg. Op 14 mei: alles is in orde, de banken worden nu gestoffeerd en zijn 21 mei in Zeewolde. Wij zullen u dan bellen voor een afspraak voor levering.
Vandaag is het 21 mei. Ik heb niks gehoord. Uiteraard. We kunnen dus al een jaar niet genieten van onze banken.
Jencikova is niet aangesloten bij een geschillencommissie. Ze bellen nooit zelf, ze bellen bijna nooit terug, ze komen hun beloftes niet na en zijn onbeschoft (Weerheim in R'dam en vd Wiel in Zeewolde). Weet dus waar je aan begint als je daar iets koopt!
4 weken later bleek het leer niet meer leverbaar. De bank moest geheel opnieuw bekleed worden en dat zou ons € 700 kosten. Onredelijk, want wij konden er niks aan doen dat dat scheurtje ontstond (waarschijnlijk dunne plek in het leer) en wij konden er niks aan doen dat het leer niet meer leverbaar was. Bovendien zouden we met 2 verschillende banken komen te zitten. "Kwestie van smaak, u moet maar blij zijn met dit aanbod, anders schrijft u maar naar het hoofdkantoor", zei Weerheim uit R'dam. Gedaan, geen reactie. op 23 nov. mw. Ruhaak, Zeewolde: het aanbod was wel redelijk. Later: dan beide banken voor €1.050. Weer later voor €800. Wij bleven erbij dat wij € 274,60 wilden betalen, gebaseerd op de reparatiekosten en het 2 jaar gebruik door ons vna de banken, omdat Jencikova geen enkel argument kon geven waarom ze ons aansprakelijk zouden kunnen houden voor het niet meer leverbaar zijn van het leer. Op 25 jan. (inmddels) waren ze akkoord met ons bedrag. Wij direct naar R'dam om ander leer uit te zoeken. Op 5 feb. meldt dhr. vd Wiel opeens dat Jencikova de kosten op zich neemt.
4x gevraagd wat de garantie op het nieuwe leer is, geen reactie. Ruhaak gebeld (19 maart): 1 jaar fabrieksgarantie en de banken zijn binnen 4 weken in Zeewolde. Op 17 april mailt mw Ruhaak dat ze -op ons verzoek!- contact heeft opgenomen met de fabrikant die eind van de week/begin volgende week iets laat horen (!?). Op 2 mei mailen wij Ruhaak weer (tel wordt niet opgenomen), afd. Service mailt: we zullen contact opnemen met de fabrikant. Dat hadden ze dus al weken (maanden) eerder moeten doen! Op 8 mei tel. contact met Ruhaak: er was iets mis gegaan, de fabrikant had het leer niet binnen gekregen (!?). Dat hadden wij op 1 feb. uitgezocht! Ze zou onze zaak na het weekend (14 mei) eens bespreken in het directie-overleg. Op 14 mei: alles is in orde, de banken worden nu gestoffeerd en zijn 21 mei in Zeewolde. Wij zullen u dan bellen voor een afspraak voor levering.
Vandaag is het 21 mei. Ik heb niks gehoord. Uiteraard. We kunnen dus al een jaar niet genieten van onze banken.
Jencikova is niet aangesloten bij een geschillencommissie. Ze bellen nooit zelf, ze bellen bijna nooit terug, ze komen hun beloftes niet na en zijn onbeschoft (Weerheim in R'dam en vd Wiel in Zeewolde). Weet dus waar je aan begint als je daar iets koopt!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 aug 2007 11:11
Re: Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
Wij hebben dezelfde ervaring met Jencikova en de onbeschofte bedrijfsleidster aldaar.
Wij hebben in januari 2 krukken gekocht met eenlevertijd van 8 weken. We zijn nu bijna 8 maanden verder en kunnen nog steeds niet aan de bar zitten!
Steeds kregen we te horen dat "over 2 weken" de krukken geleverd zouden worden, totdat uiteindelijk 2 maanden geleden daadwerkelijk geleverd werd. We hadden net gepint, toen bleek dat alleen de zittingen geleverd waren.
Na weer talloze telefoontjes (mevrouw Lamar had naar eigen zeggen geen tijd om zoals beloofd terug te bellen) en een klachtenbrief naar het hoofdkantoor, waar ook nooit een reactie op gekomen is, kwamen vandaag dan uiteindelijk de onderstellen, maar helaas komen de gaten van de zitting niet overeen met die van de onderstellen en hebben we er dus nog niks aan.
Weer mevrouw Lamar gebeld. Jammer, maar daar kan zij niks aan doen (hoeveel cm scheelt het dan??). Moeten we maar foto's maken om te bewijzen en die naar de service-afdeling sturen. Misschien dat zij dan nog wat kunnen doen. Dat ik hier kwaad op reageerde vond zij maar raar. Misschien dat het toch allemaal goed kwam? Wat zeurde ik nou!?
De krukken inleveren en geld terug is in elk geval geen optie.
Ik hoop in elk geval dat zo veel mogelijk gedupeerden van zich laten horen, om zo anderen te behoeden voor de manier van werken bij Jencikova!!
Wij hebben in januari 2 krukken gekocht met eenlevertijd van 8 weken. We zijn nu bijna 8 maanden verder en kunnen nog steeds niet aan de bar zitten!
Steeds kregen we te horen dat "over 2 weken" de krukken geleverd zouden worden, totdat uiteindelijk 2 maanden geleden daadwerkelijk geleverd werd. We hadden net gepint, toen bleek dat alleen de zittingen geleverd waren.
Na weer talloze telefoontjes (mevrouw Lamar had naar eigen zeggen geen tijd om zoals beloofd terug te bellen) en een klachtenbrief naar het hoofdkantoor, waar ook nooit een reactie op gekomen is, kwamen vandaag dan uiteindelijk de onderstellen, maar helaas komen de gaten van de zitting niet overeen met die van de onderstellen en hebben we er dus nog niks aan.
Weer mevrouw Lamar gebeld. Jammer, maar daar kan zij niks aan doen (hoeveel cm scheelt het dan??). Moeten we maar foto's maken om te bewijzen en die naar de service-afdeling sturen. Misschien dat zij dan nog wat kunnen doen. Dat ik hier kwaad op reageerde vond zij maar raar. Misschien dat het toch allemaal goed kwam? Wat zeurde ik nou!?
De krukken inleveren en geld terug is in elk geval geen optie.
Ik hoop in elk geval dat zo veel mogelijk gedupeerden van zich laten horen, om zo anderen te behoeden voor de manier van werken bij Jencikova!!
Re: Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
Ik heb ook eens meegemaakt dat ik een half jaar bij dit bedrijf op twee meubelen moest wachten. Bij bestelling deden ze het voorkomen dat de levertijd 2 a 3 weken was. Steeds het verhaal over een container die ergens vast werd gehouden. Ik heb er daarna nooit meer een voet over de drempel gezet en heb vele mensen afgeraden daar te kopen. Dus wat ze met hun leugens opschieten?
Re: Jencikova Villa Arena - Onbeschoft en onbetrouwbaar
Ook ik heb een betreurenswaardige ervaring met Jencikova (Villa Arena + hoofdkantoor). Inmiddels is er -na 6 maanden ipv weken- geleverd en ben ik blij met mijn lamp. Maar alle reeds genoemde problemen ten aanzien van levering en met name service vielen ook mij ten deel. Onnoemelijk vaak gebeld over levering, elke keer onbeschoft en onbehulpzaam te woord gestaan. Tot twee keer toe per mail beklag gedaan bij hoofdkantoor, waarop nimmer een reactie is gekomen. Geen nieuws dus ten opzichte van andere verhalen hier. Maar om het aan alle onwetenden nog maar eens duidelijk te maken; Jencikova is een pruttent waar niemand genoegen mee zou moeten nemen!
Nb. Meneer Tokkie bij Jencikova Villa Arena wil niet geassocieerd worden met de bekende Amsterdamse familie...
Nb. Meneer Tokkie bij Jencikova Villa Arena wil niet geassocieerd worden met de bekende Amsterdamse familie...