LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone maakt grove fouten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Op 2 Augustus verlengde ik mijn abonnement bij Vodafone. Een abonnement van twee jaar met een toestel. De Nokia n73. Helaas door een administratiefout van Vodafone werd mijn toestel op mijn oude adres geleverd. Waar ik sinds twee maanden niet meer woon. Vodafone beweert dat ik mijn adres pas op 10 Augustus heb gewijzigd ipv 15 mei. Toen heb ik mijn adres via de TNT verhuisservice gewijzigd en ik heb zelfs op mijn huidige adres een rekening ontvangen van Juli 2007. Hoe is dat mogelijk zonder dat ze mijn adres zouden hebben gewijzigd????
Laatst gewijzigd door christelpauline op 18 aug 2007 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door pruppie »

Misschien een stomme gedachtengang hoor, maar zelfs als je idd je adres te laat hebt gewijzigd, dit had nooit fout mogen gaan...

Is het niet zo dat Vodafone bij een telefonische verlenging een aantal controlevragen stelt om te voorkomen dat een verlenging door een willekeurig persoon kan worden aangevraagd? Als deze controlevragen zijn gesteld, zouden ze meteen op hebben moeten merken dat de adresgegevens niet overeen kwamen, dan hadden ze dit alsnog moeten aanpassen.
En als het dan nog fout gaat; ik weet niet of Vodafone de toestellen via TNT of via een koerier verzend, maar ik weet wel dat bij de meeste providers er voor ontvangst van het toestel moet worden getekend. Zowel ter bescherming van de klant als de provider. Als iemand anders voor jouw toestel heeft getekend, is TNT of de koerier fout bezig geweest, de handtekening moet dan kunnen worden opgevraagd en worden vergeleken met jouw ID.

Als ik jou was zou ik nog maar een keertje met Vodafone bellen!

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Ze hebben mij niet gevraagd of dat mijn adres klopte. Ik heb al gevraagd hoe het fout heeft kunnen gaan. DHL is de vervoerder en die zeggen dat Vodafone niet heeft aangegeven dat het een aangetekende zending was. Maar hij is dus op mijn oude adres aangenomen. Maar die gozer zegt dat hij niet thuis was. Dus dat toestel komt niet meer bij mij terecht. Maar ik ben van mening dat Vodafone of DHL mij een nieuw toestel moet aanleveren. Ik betaal er wel voor. Ik kan het je zelfs nog leuker vertellen, ze belden mij voor het nummer van de nieuwe huurder van mijn oude adres.

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door pruppie »

Lekkere boel...

Heb je na contact met DHL nog contact gehad met Vodafone en hun reactie gevraagd mbt de aangetekende/niet aangetekende zending?

Als Vodafone idd de zending niet aangetekend heeft verzonden, kan DHL geen verwijt worden gemaakt; zij hebben de opdracht die hen is gegeven (toestel op door Vodafone opgegeven adres afleveren) goed uitgevoerd. Je zal van hen daarom geen nieuw toestel kunnen vragen.
Maar bij Vodafone zou ik als ik jou was toch door blijven pushen. Lukt het telefonisch niet, volg dan de klachtenprocedure zoals omschreven in de algemene voorwaarden (http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pd ... aarden.pdf, artikel 19)
Als het zover komt, stuur je brief dan wel aangetekend en bewaar de barcode van de verzending goed! Zoals je kan lezen in diezelfde AV; als Vodafone niet binnen de gestelde termijn reageert, kan je naar de Geschillencommissie stappen. Providers laten het liever niet tot zo'n procedure komen, zeker niet omdat dat hen uiteindelijk veel meer geld kost dan het verzenden van een nieuw toestel.

Heel veel succes verder!

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

bedankt voor je frisse kijk op dit onderwerp en voorde tips. Zowel Vodafone als DHL zijn een onderzoek gestart met betrekking tot het kwijtraken van mijn toestel. Maar Vodafone belde mij voor het nummer van die nieuwe bewoner. Ze wijzen elkaar aan als schuldige, maar Vodafone probeert ook mij de schuld te geven. Het onderzoek zal twee weken gaan duren en ik ben al een week verder, dus ik hoop op een goede afloop en anders zal ik inderdaad een officiele klacht indienen en naar de geschillencommissie stappen. Want ik heb zwart op wit staan dat ik mijn adres tijdig heb gewijzigd. Dus ik wacht nog even af en hoor ik maandag niks dan zal ik zelf contact opnemen met Vodafone.
Laatst gewijzigd door christelpauline op 21 aug 2007 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

Hallo christelpauline,

ik heb je verhaal/probleem gelezen. Indien je telefoontje naar de klantenservice niets oplevert, wil ik graag kijken of ik je kan helpen. Mijn emailadres vind je in het profiel.

groet,

Bas Canton
Vodafone Web Relations

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Ik zou het heel erg op prijs stellen als je wat zou willen doen echt waar. Ik heb ze vanmiddag nog gebeld en toen werd er gezegd dat de bewoner van mijn oude huis achter het pakje aan zou gaan. Zij maken mijn gsm kwijt en ik ben straks de dupe. Ik word er nogal agressief van. En ik ben nu zover dat ik geneens klant meer wil zijn van Vodafone. Ik vind het schandalig dat ze zo'n fout op mij willen verhalen en ik nu al drie weken zit te wachten op mijn toestel. Wat zou jij voor me kunnen doen denk je? En in het profiel zoeken weet ik nog niet hoe dat moet.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door Kika29 »

Op het envelopje klikken christelpauline bovenaan bij zijn naam ;-)

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Kijk en dan word je vandaag netjes gemaild of dat je je mobiele nummer kunt doorgeven om wat gegevens na te trekken. En dan krijg je het nieuws dat je morgen je telefoon thuisbezorgd krijgt door een koerier. En dat je dan wel je telefoon ontvangt.

Petje af hoor meneer Bas Canton!!!!!

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door pruppie »

Ik begrijp dat het dus nu toch tot een goed einde komt? Mooi om te horen!

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Hahahaha. Vandaag heb ik mijn Nokia n73 eindelijk ontvangen. Helemaal goed. Dankzij Bas Canton. Bedankt vriend !!!!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik blijf het belachelijk vinden, dat die hulp alleen komt, als de publiciteit via Radar wordt gezocht.

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

dat is het ook jongens, kennelijk zijn ze bang voor slechte publiciteit en kunnen ze dan wel in actie komen. Nu is mijn toestel geleverd en nu heb ik een toestel wat nu al uitvalt en aangeeft dat de simkaart geplaatst moet worden. Maandag komen ze hem omruilen voor een ander toestel. Over pech gesproken....

DvS
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2007 12:49

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door DvS »

geef mij dat adres van bas canton ook eens zijn e mail adres bedoel ik want ik zie dat envelopje nl ook niet

christelpauline
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2007 00:40

Re: Vodafone maakt grove fouten

Ongelezen bericht door christelpauline »

Hey DVS,

Bas Canton zal vanzelf wel contact met jou opnemen als je een stukje schrijft. Dus leg je probleem uit en wacht gewoon rustig af. Zo heb ik het gedaan en het werkte....

Gesloten