LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door B17 »

'Duisenberg dekt suffen van DNB toe'
Het bedrijf Beursklacht.nl start met de vereniging van ontevreden leasebeleggers Pay-Back nieuwe collectieve schadeclaimprocedures tegen Dexia en verzekeraar Aegon . Beursklacht en Pay-Back hekelen ook het toezicht van AFM en DNB.

Bemiddeling door oud-DNB-president Wim Duisenberg maakt geen einde aan de aandelenlease-affaire. Dit is de overtuiging van Gerard Burggraeve, voormalig hoofd risicomanagement bij een onderdeel van Bank Labouchere, de bank die zo veel aandelenleaseproducten verkocht. Burggraeve heeft nu met voormalig Labouchere-collega Dennis Benschop adviesbureau Beursklacht. Zij verdienen hun brood nu vanaf de andere kant: begeleiding van claims van klanten richting banken.

Burggraeve meent dat de door de Nederlandsche Bank (DNB) geïnitieerde bemiddeling door Duisenberg 'niet het belang dient van de gedupeerden van de aandelenlease-affaire'. Burggraeve: 'Leaseaanbieders als Dexia en Aegon zijn in bijna alle rechtszaken aan de verliezende hand. De bemiddeling door Duisenberg dient vooral de banken te behoeden voor meer vertrouwensverlies van het publiek.'

Zie ook: Weer claims bij Dexia en Aegon
en het dossier: Legio-klachten
Burggraeve: 'Daarnaast moet de bemiddeling door Duisenberg voornamelijk het gezicht van DNB redden. DNB heeft namelijk zitten suffen. Steeds meer rechters oordelen dat Dexia en Aegon leaseproducten hebben verkocht zonder dat zij in het bezit waren van de vereiste vergunning in het kader van de Wet op het consumentenkrediet. Wie had die WCK-vergunning moeten afgeven? DNB. En wie moest toezien op de naleving van die vergunningplicht? DNB. Het lanceren van een bemiddeling op dit late tijdstip in een al jaren slepende lease-affaire zie ik als een poging van DNB om via een oud-DNB-president het falen van DNB toe te dekken.' De namens de vereniging van ontevreden leasebeleggers Pay-Back bij het gesprek aanwezige Hans Aartsen deelt de kritiek. DNB geeft geen commentaar.

Geen mandaat

Burggraeve heeft samen met Pay-Back ook grote bezwaren tegen de keuze van de stichting Leaseverlies als gesprekspartner van Duisenberg. 'Die stichting kan juridisch gezien alleen zichzelf vertegenwoordigen. Zij hebben verzuimd om zich een mandaat te laten geven door de leasebeleggers. Daarom kunnen zij niet namens gedupeerden tot afspraken komen. Leaseverlies heeft ook het zwakste van alle bezwaren tegen de aandelenleaseproducten, namelijk de vermeende misleiding van klanten. Dat blijkt heel moeilijk voor de rechter aan te tonen. Andere procederende partijen hebben veel sterkere kritiekpunten, zoals het ontbreken van een WCK-vergunning bij Dexia en Aegon.'

Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft gefaald, stelt Beursklacht. Burggraeve kondigt aan met Pay-Back de AFM aan te schrijven, 'omdat zij lobby-instelling in plaats van toezichthouder is geweest. De AFM heeft leaseproducenten een algeheel pardon gegeven van de saldobewakingsplicht voor hun klanten uit artikel 28 van de Nadere Regeling. Dat artikel moest beleggers beschermen tegen de risico's van beleggen met geleend geld en is een belangrijk onderdeel van de zorgplicht. Indien dit artikel was nageleefd, waren alle contracten binnen vijf dagen na daling onder de aankoopkoers beëindigd en was deze affaire nooit ontstaan. Wij eisen een diepgaand onderzoek naar dit generaal pardon waarmee de AFM rechten van beleggers inperkte.'

De AFM stelt in een reactie dat zij eind 2003 in het belang van beleggers en consumenten handelde door leaseproducenten van de saldobewaking te ontheffen. Klanten zouden anders massaal in vijf dagen bij hebben moeten betalen.

Vergunning

Beursklacht en Pay-Back kondigen aan samen nieuwe collectieve procedures te starten tegen de aandelenleaseproducenten Dexia en Aegon. Zij vechten de legitimiteit van het zogeheten Dexia-aanbod aan, en stellen dat Aegon een kredietverleningsvergunning miste.

Oud-Labouchere-manager Burggraeve is ervan overtuigd dat zijn voormalig werkgever Dexia en mogelijk ook Aegon AFM-regels tegen handel met voorkennis hebben geschonden. Dit omdat Dexia lease-aandelen van haar klanten bij zes securitisatie-bv's stalde. Met die eigen dochters zette de bank derivatenconstructies en termijnhandel op. 'Het foute is dat de bank dan optreedt als tegenpartij van haar eigen klanten. Dat mag niet. Banken mogen geen tegenpartij zijn van hun eigen klanten, maar moeten in het belang van de klant handelen. Door de over-the-counter-derivatenhandel met eigen bv's negeerde Dexia de Chinese walls en is ze voor eigen rekening en winst ten nadele van de klant gaan handelen. Dat is vrij schofterig gegaan. Dexia-klanten hebben dik betaald om hun eigen aandelen uit die bv's te kopen. Dat kostte klanten voor euro 30.000 aan aandelen en euro1000 aan transactiekosten, terwijl zo'n constructie in de markt voor twee duppies en euro 200 risicopremie was te realiseren.'

Vasco van der Boon

Copyright (c) 2007 Het Financieele Dagblad

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Radar »

LET OP:

de publicatiedatum van het hiervoor geplaatste artikel 'Duisenburg dekt suffen van DNB toe' is:


10-3-2005 13:26


check de titel in google!

TROS Radar Internet

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Navarre »

HOEZO ACCOORD GAAN MET DE DUISENBERG-REGELING?
Het wil blijkbaar maar niet door die dikke plaat voor je kop doordringen.

Nogmaals dan; Er zijn gewoon een hoop mensen die het al lang best vinden of vonden om die regeling te accepteren, om wat voor reden dan ook.

Zij hadden geen zin in de weg die de opt-outers nu bewandelen en ja, misschien hadden ze er wat meer aan over gehouden, dat hebben ze dan blijkbaar met graagte afgekocht.

En zeg nou zelf, de slogan "hoezo accoord gaan met de Duisenbergregeling" was toch simpelweg een manier om nog zoveel mogelijk clienten aan zich te binden?

Dat hoeft nu niet meer, dus je kunt het nog wel 10x per dag roepen (ik raad je wat dat betreft de diensten van b17/ikwaseenbeetjedom aan, aangezien die dag in dag uit met hetzelfde verhaaltje komt).

Overigens......een paar maanden geleden riep jij dat je nu toch wel heel snel een gunstige uitspraak kon verwachten, nog steeds niks gehoord?

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Navarre »

Ik sar je helemaal niet, maar ook dat kan je dankzij je frustratie niet meer bevatten.

Dat ik jou een min mannetje vind moge duidelijk zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ik je sar.
Ik zeg je gewoon hoe ik over je denk.

Bijna iedereen die de opt-out zijn aangegaan gun ik zelfs nog wel wettelijke rente bovenop wettelijke rente, maar jou gun ik dat simpelweg niet, mede ingegeven door het feit dat je hier al die tijd op mensen die een andere mening waren toegedaan hebt afgegeven.

Jij wist van de hoed en de rand doordat je zelf al eerder aandelenleasecontracten had afgesloten.
De afgelopen jaren schreeuw je moord en brand omdat je vrouw zogenaamd zonder jouw medeweten ook contracten heeft afgesloten.

Als je een kerel was geweest had je gezegd, ja...ok we zijn stom geweest om niet te stoppen nadat mijn contract(en) waren afgelopen, maar we wilden simpelweg gewoon meer, niks mis mee, maar als het dan anders gaat dan gewenst, geef je dat gewoon toe.

Als dan ook nog blijkt dat je je geld terug kan krijgen omdat Dexia bepaalde fouten heeft gemaakt mag je helemaal in je handjes wrijven.

Echter wat doe jij? Jij die donders goed weet waar Abraham de mosterd haalt, jij probeert mensen onderuit te halen die anders over de materie denken dan jij, ja zelf de "schikkers" probeer je nog onderuit te halen...tsssss

Wat me helemaal pissig maakte was het feit dat je Ad Snoeren z'n dood nog wilde "linken" aan Dexia, dat was voor mij toch echt de druppel.

Bernts, je bent in mijn ogen een nare man, helaas zul je je zaak wel winnen, want het is voor de rechter onmogelijk om alle zaken individueel te bekijken, jammer maar wel begrijpelijk.
Laatst gewijzigd door Navarre op 23 aug 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Martinvdm »

De wettelijke rente loopt nog steeds lekker door ...
Heb je al zicht of is er al een uitspraak in jouw zaak?

Ik wil niet jouw euforische stemming vergallen, maar hetgeen Navarre schrijft bevat , op een enkel detail na, zeer zeker een kern van waarheid waar je naar mijn bescheiden mening, ook voor open mag staan...

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik heb het gelezen...

Wens je veel succes de 29ste..
Je houdt ons wel op de hoogte hé..?

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Wat een rust zal dat eindelijk geven wanneer na 29 augustus Procesvoerder zijn zin heeft gekregen. Eindelijk is dit forum verlost van een engerd in hart en nieren :wink:
Overigens een pluim voor Tros Radar om nu al af te gaan bouwen en het topic aandelenlease naar de achtergrond te laten verdwijnen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik heb de rechtbank al gevraagd of zij de zaak van Procesvoerder met spoed willen behandelen, zodat de andere forum gebruikers zo snel mogelijk uit hun lijden worden verlost.

Oh en Procesvoerder: zo duur was dit weekje niet voor Dexia, de gepubliceerde uitspraken hebben betrekking op het afgelopen half jaar.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door jll »

Gerrit Dekzeil

Ik ben Gerrit en ik steel als de raven,
ik ben een boef in de ogen der braven.

Maar wat moet je nou, als je niks hebt,
in deze wereld waar je steeds wordt genept.
Bij ons thuis was vroeger geen brood op de plank,
moeder kon dat niet betalen,
Mijn vader ging dood, Ja, dat kwam door de drank.
Ik liep door de straten te dwalen,
de bakker die keek niet, ik pikte een brood
en heb dat mijn moeder gegeven,
het was wel gestolen, maar 't smaakte ons goed,
zo zijn we in leven gebleven.

Ik ben Gerrit en ik steel als de raven,
ik ben een boef in de ogen der braven.

Zo groeide ik op, ja voor galg en voor rad,
het stelen dat kon ik niet laten.
Ik heb in mijn leven al heel wat gejat,
en ik zit nooit zonder dukaten.
Ik ben nu beroemd en berucht in 't land,
een brandkast die kun je me geven.
't Begon met een broodje, nu zit ik geramd,
en zo blijft het de rest van mijn leven.

Ik ben Gerrit en ik steel als de raven,
ik ben een boef in de ogen der braven.

(c) Tekst & Muziek : J. Plafond / G. Jaspers

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door B17 »

Procesvoerder, veel succes de komende tijd

en een goed weekend

b17

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Procesvoerder


Geplaatst op 24 Aug 2007 00:19 door Procesvoerder
Gerrit Bekkwijl, ik denk dat de bonafide gedupeerden - en daar hoor jij zoals iedereen weet niet bij - jou de echte engerd vinden. Een opnaaiend huftertje, die alleen maar het forum verstiert en de gedupeerden treitert. Bah!

Als er iemand op deze wereld het NIET verdiend om zijn geld terug te krijgen ben jij het procesvoerder aka impact aka van dale aka enz enz.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door cornelis »

aka impact aka van dale aka enz enz
Gokje flippie?Vraag aan jou welk forum ga je verzieken als alles achter de rug is?Ziek ventje.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als er iemand op deze wereld het NIET verdiend om zijn geld terug te krijgen ben jij het procesvoerder aka impact aka van dale aka enz enz.
Hebben we er een nieuwe rechter bij?
Overigens een pluim voor Tros Radar om nu al af te gaan bouwen en het topic aandelenlease naar de achtergrond te laten verdwijnen.
Ik begrijp hun problemen met het leasen en de gedupeerden eigenlijk niet zo goed.
Of zou het zijn omdat zij inhoudelijk over dit onderwerp niet kunnen meepraten omdat hun leven alleen maar bestaat uit het op stang jagen van anderen?
Wel zielig eigenlijk als dat hun leven is.
Ik denk dat zelfs de meest dupeerde ook nu heel wat meer van het dagelijks leven geniet dan het duo FvdW en GD.
En daar gaat het uiteindelijk om, toch?
OD

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door deksinee »

gefliptvanderwaal

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

@ Cornelis

Nee hoor, geen gokje. Dat heeft hij namelijk zelf toegegeven.

@ Oom Dagobert

Ik ben geen rechter. Ik heb alleen een verschrikkelijke hekel aan het gedrocht wat zich procesvoerder durft te noemen. Meer niet.
Iemand die probeert de realiteit te bewaken op dit forum is niet zielig hoor.

@ Deksnee

Interessante opmerking zeg. Nog nooit gehoord van mijn leven.

RinusVH003

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Wat is dat toch voor een idioot, die flipvanderwaal? Heeft vast niet het buskruit uitgevonden. Geflipt of heeft ze niet allemaal?

Gesloten