Sinds 9-2-07 ben ik in het bezig van een Vodafone UMTS Expresscard voor in mijn Apple MacbookPro. Omdat ik vaak onderweg ben is het handig als ik overal mail kan checken of iets opzoeken op internet. Ik heb een pakket gekozen van 1Gig per maand. Na het downloaden van Vodafone's software voor Mac-gebruikers kon ik vrij snel verbinding maken. Omdat ik wist dat de kosten per Mb 0,25 cent zijn buiten de bundel leek het mij goed de eerste maand geen gekke dingen te doen om het verbruik te monitoren. Als je opnieuw verbinding maakt krijg je een scherm te zien met je totaal verbruikte data. Dit hield ik nauwlettend in de gaten en zit nu (13 maart) aan 723Mb verbruikte data (volgens de software)
Op 10 maart viel de eerste rekening in de bus en met een bedrag van 1156 euro voor de eerste 3 weken internet begon mijn weekend alles behalve goed. Wat blijkt: de teller bij Vodafone zelf geeft een dataverbruik van ruim 4Gig aan, terwijl ik naar mijn idee keurig onder de 1 Gig was gebleven.
Ik ben op internet soortgelijke verhalen tegen gekomen:
Marketingfacts
Nu vraag ik me af, sta ik in mijn recht als ik wieger akoord te gaan met de factuur die vodafone me voorschoteld??? Zei beweren nl dat de teller uit de geleverde software slechts een indicatie is. Dat klink toch een beetje vreemd??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone absurde tarieven UMTS datacard
-
Jerome Bohg
Re: Vodafone absurde tarieven UMTS datacard
weer zoiets! ik heb dit net geantwoord bij een ander topic
misschien kunnen we met zijn allen iets beginnen tegen deze belachelijke praktijken van vodafone.
ik herken het verhaal van turbo
ik heb sinds eind juli een umts aansluiting van ongeveer 50 euro p/m bij vodafone.
ik ben nu afgesloten. wij kregen een sms met de vraag of we direct contact op wilde nemen met vodafone.
bleek dat de kosten van het umts gebruik in de maand juli (ik heb hem eind juli gekregen) 300 euro en de maand augustus 1600 euro zijn.
ik barstte echt in tranen uit en heb behoorlijk zitten huilen. ten eerste was ik hierover niet goed geinformeerd
ten tweede is het niet zo dat ik 24 uur op internet heb gezeten met umts. ik heb af en toe youtube aangehad en wat videos bekeken en nu hoor ik van veel dat dat een groot deel van de oorzaak zou zijn.
ik vind dit echt ronduit belachelijk dat dit o extreem duur is en dat dit nooit aan mij verteld is van te voren. anders had ik dit nooit gedaan natuurlijk. nu zit ik hier ook nog eens een jaar aan vast en ik heb gewoon geen idee waar ik het geld vandaan moet halen.
ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. natuurlijk had ik beter moeten lezen hoe het werkt maar toch vind ik het ook wel hun verantwoordelijkheid hun klanten te informeren over hetgeen ze verkopen. t mobile heeft een web n walk kaart voor al 60 euro all in. dus ongeacht hoelang je erop zit. wat een verschil is dit dan. bijna 2000 euro in een paar weken.
ik vind het schandalig. hoe kom ik hier vanaf en hoe kan ik dit aanpakken?
ik zit echt met mijn handen in het haar.
misschien kunnen we met zijn allen iets beginnen tegen deze belachelijke praktijken van vodafone.
ik herken het verhaal van turbo
ik heb sinds eind juli een umts aansluiting van ongeveer 50 euro p/m bij vodafone.
ik ben nu afgesloten. wij kregen een sms met de vraag of we direct contact op wilde nemen met vodafone.
bleek dat de kosten van het umts gebruik in de maand juli (ik heb hem eind juli gekregen) 300 euro en de maand augustus 1600 euro zijn.
ik barstte echt in tranen uit en heb behoorlijk zitten huilen. ten eerste was ik hierover niet goed geinformeerd
ten tweede is het niet zo dat ik 24 uur op internet heb gezeten met umts. ik heb af en toe youtube aangehad en wat videos bekeken en nu hoor ik van veel dat dat een groot deel van de oorzaak zou zijn.
ik vind dit echt ronduit belachelijk dat dit o extreem duur is en dat dit nooit aan mij verteld is van te voren. anders had ik dit nooit gedaan natuurlijk. nu zit ik hier ook nog eens een jaar aan vast en ik heb gewoon geen idee waar ik het geld vandaan moet halen.
ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. natuurlijk had ik beter moeten lezen hoe het werkt maar toch vind ik het ook wel hun verantwoordelijkheid hun klanten te informeren over hetgeen ze verkopen. t mobile heeft een web n walk kaart voor al 60 euro all in. dus ongeacht hoelang je erop zit. wat een verschil is dit dan. bijna 2000 euro in een paar weken.
ik vind het schandalig. hoe kom ik hier vanaf en hoe kan ik dit aanpakken?
ik zit echt met mijn handen in het haar.
-
paul gerarts
Re: Vodafone absurde tarieven UMTS datacard
Ook ik heb in Maart een Umts abonnement afgesloten en je raad het al, ik was op zakenreis in Hamburg en heb vanuit het hotel op mijn laptop ingelogd via het externe Umts modem.
Ongevver een 2 to 3 uurtjes via msn enz. bezig geweest.
Krijg ik een rekening van net geen € 900,-.
Waanzinnig.
Hoe kunnen we deze vodafone praktijken een halt toe roepen?
Ik betaal wel nog voor het abonnement € 48,- per maand maar durf Umts absoluut niet meer te gebruiken.
Vodafone in mijn ogen zijn jullie nog erger als criminelen.
Ongevver een 2 to 3 uurtjes via msn enz. bezig geweest.
Krijg ik een rekening van net geen € 900,-.
Waanzinnig.
Hoe kunnen we deze vodafone praktijken een halt toe roepen?
Ik betaal wel nog voor het abonnement € 48,- per maand maar durf Umts absoluut niet meer te gebruiken.
Vodafone in mijn ogen zijn jullie nog erger als criminelen.