LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

en als het even kan nog wat kadotjes erbij zoals office, of een pakje stroopwafels (aldi)
Office kost €140,-.

Te duur voor een cadeautje.

Daarnaast is het niet aan het verstand van de consumenten te brengen dat office niet standaard in windows zit.

Onbegrijpelijk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn ook concurrenten die illegale software met hun systemen meeleveren......Als ik de consument waarschuw voor sommige oplichtingspraktijken, weet je hoe die consument dan reageerd?
In plaats van je gal te spuwen over dergelijke misstanden, is het wellicht beter als je bij constatering van dat soort illegale praktijken een instantie als BSA informeert.

ikbenik

In plaats van je gal te spuwen over dergelijke misstanden, is het wellicht beter als je bij constatering van dat soort illegale praktijken een instantie als BSA informeert.
Het gaat erom dat de winkelier die rotzooi verkoopt en daardoor goedkoper kan zijn, dat de mensen daar eerder naartoe zouden gaan.

Het kan toch niet zo zijn dat je meer omzet kunt draaien door rotzooi te gaan verkopen?

Het kan toch niet zo zijn dat je meer omzet kunt draaien door de klanten te bedonderen?

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

De zaken die het beste lopen zijn zaken die bieden wat de klant wilt. Zo simpel is het. Zeuren doet de klant toch wel, ook over goede kwaliteit, maar door te bieden wat ze willen heb je in elk geval de omzet binnen.

De winkel biedt een service door te verkopen en de klant biedt een service door te kopen. Stem dat op elkaar af en je hebt een goed lopende winkel. Als je zelf een heel ander idee hebt dan je klanten dan is dat uiteraard prima, maar dan biedt je klanten niet meer wat zij willen, maar wat jij wilt, en dat kost behoorlijk wat omzet. Sommige klanten (veel klanten) willen voor het dubbeltje op de eerste rang. Ook bij de duurdere merken. en nogmaals: dat zeuren doen ze toch wel als iets stuk is of niet naar de zin. Puur uit commercieel oogpunt is het dus niet verstandig om klanten niet te bieden wat ze willen, ook al is dat prutszooi.

ikbenik

Puur uit commercieel oogpunt is het dus niet verstandig om klanten niet te bieden wat ze willen, ook al is dat prutszooi.
Daar kan ik in meegaan.

Maar wat doen die klanten dan als je ze prutszooi verkocht hebt en je dat tijdens de koop ook gezegd heb?

Dan zeggen ze tegen anderen:

Je moet daar niet gaan kopen, daar wordt je bedonderd.

En de klant gaat dan naar de concurrentie.

Dat is dus de reden dat ik weiger om rotzooi te gaan leveren.

Kijk, ik vind:

Als je prutszooi gaat kopen en er zijn problemen, dan gooi je die prutszooi weg en je koopt een nieuwe.

Dus:

Als je een printer koopt van een slecht merk en er zijn problemen, ga dan niet bij de winkelier stennis staan te schoppen, maar houdt dan je kop dicht en koop dan een nieuwe printer.

En kom dan niet aanzetten dat je van een prutszooi hetzelfde kunt en mag verwachten als van een printer van een A-merk.

Want veel te veel consumenten doen dat wel.

Hoe het wel moet:

Koop jij een printer voor €25,- en de printer gaat kapot, dan gooi je die printer weg en je koopt een nieuwe printer.

magel725

Maar wat doen die klanten dan als je ze prutszooi verkocht hebt en je dat tijdens de koop ook gezegd heb?

Dan zeggen ze tegen anderen:

Je moet daar niet gaan kopen, daar wordt je bedonderd.
Dat ligt er maar net aan. Zolang je zelf maar gewoon eerlijk bent zal het percentage dat overstapt naar een concurrent erg klein zijn. Bovendien heb je er dan nog steeds omzet aan gehad terwijl die nu sowieso al naar de concurrent gaat.

Je hebt het voordeel van persoonlijk contact, dus je kunt klanten altijd adviseren. Als ze vragen hoe Packard Bell is dan kun je vertellen dat het niet dezelfde kwaliteit is als van Toshiba, maar dat daar de prijs ook naar is. Een aantal kiest dan voor Toshiba, en de rest neemt toch de Packard Bell (die overigens de laatste tijd wel weer verbeteren). Komen ze dan na een jaar terug dan kan het best dat er een percentage afvalt, maar het overgrote deel is niet vergeten dat je het toendertijd al gezegd had en die klanten hebben nu meer vertrouwen in jou dan in een ander en daardoor zullen ze nu wel de duurdere Toshiba kopen, ook al is die bij de concurrent een paar euro goedkoper. Zolang je maar eerlijk blijft naar de klant toe.

Slechter wordt je er sowieso niet van, aangezien omzet op B merken nog steeds beter is dan geen omzet op B merken. De 5 klanten die daarna afvallen zijn er nog altijd minder dan de 20 klanten die weglopen omdat je niet biedt wat ze zoeken.

ikbenik

Slechter wordt je er sowieso niet van, aangezien omzet op B merken nog steeds beter is dan geen omzet op B merken. De 5 klanten die daarna afvallen zijn er nog altijd minder dan de 20 klanten die weglopen omdat je niet biedt wat ze zoeken.
Ligt eraan.

Want als ik een router zou verkopen met alleen een WEP beveiliging (omdat die routers zeer goedkoop zijn) dan ben ik wel slecht bezig.

Een goede draadloze router heb je al vanaf €46,-.

magel725

Ligt eraan.

Want als ik een router zou verkopen met alleen een WEP beveiliging (omdat die routers zeer goedkoop zijn) dan ben ik wel slecht bezig.

Een goede draadloze router heb je al vanaf €46,-.
Waarom zou je slecht bezig zijn? Als je erbij vermeldt dat dat niet de veiligste router is dan kan een klant kiezen een duurdere te nemen. Je hoeft nooit te liegen over kwaliteit en zolang je dat niet doet kun je met een goed geweten gaan slapen.

ikbenik

Waarom zou je slecht bezig zijn? Als je erbij vermeldt dat dat niet de veiligste router is dan kan een klant kiezen een duurdere te nemen. Je hoeft nooit te liegen over kwaliteit en zolang je dat niet doet kun je met een goed geweten gaan slapen.
Omdat wij ook de verantwoordelijkheid hebben om veilige apparatuur te leveren.

En draadloze routers met alleen WEP beveiliging zijn veel goedkoper, maar zeker niet veilig.

En producten die niet veilig zijn, lever ik niet.

Het is een principekwestie.

Ik heb als leverancier de verantwoordelijheid om veilige producten te leveren en ook dat de consumenten veilige draadloze netwerken kunnen aanleggen.

Als ze het zelf niet kunnen, dan doe ik dat voor hun.
Hierbij is het zo belangrijk dat de consumenten hierin goede adviezen krijgen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het gaat erom dat de winkelier die rotzooi verkoopt en daardoor goedkoper kan zijn, dat de mensen daar eerder naartoe zouden gaan.
Dus DAT is wat de klanten willen. Het gaat er niet in bij jou blijkbaar, maar als jij niet levert wat een klant wil hebben gaat ie naar een ander !!!!
Het is een principekwestie.
Dat is het voor JOU !! En alleen voor JOU !!
Dat proberen we nu al 40 !!!!! pagina's aan je duidelijk te maken dat JIJ een ideaalbeeld voor ogen hebt hoe JIJ een winkel wil runnen. Dat is PRIMA en heel bewonderenswaardig.. Het lukt je echter blijkbaar niet om de klant daar ook van te overtuigen en wonderlijk genoeg neem je dat je KLANT kwalijk en ook nog eens je concurrent... Wanneer dringt het nu eens tot je door dat JIJ diegene bent die dit hele zootje veroorzaakt en dat je alleen JEZELF daarvoor kunt aankijken !

Je doet niet anders dan dit zelf de hele tijd bevestigen :?
Ik heb als leverancier de verantwoordelijheid om veilige producten te leveren en ook dat de consumenten veilige draadloze netwerken kunnen aanleggen.

Als ze het zelf niet kunnen, dan doe ik dat voor hun.
Hierbij is het zo belangrijk dat de consumenten hierin goede adviezen krijgen.
Ook hier weer een ideaal-plaatje over hoe JIJ zou willen dat het is... Hoe de klant daarover denkt is blijkbaar totaal niet belangrijk voor je. JOUW idee is wat telt...

En nogmaals, dat moet jezelf weten.. maar wentel dat niet af op de klant en/of je concurrent !!!!!

ikbenik

@angel1978:

Dus het is inderdaad zo wat de verschillende onderzoeken beweren:

Misdaad loont!

De consument wilt opgelicht worden.

Dus als een winkelier troep levert, de mensen oplicht, dan is hij de man.

Een winkelier die goede producten levert en de mensen niet oplicht en eerlijk is, is dus de *** ?

Dat betekent dus dat de consument door en door verrot is en dat de consument opgelicht wilt worden.

Zelf ben ik een eerlijk iemand.
En als ik een fout maak, of iets per ongeluk kapot maak, dan geef ik dat altijd netjes door aan de klant.

Dus eerlijkheid duurt dus niet het langst?

Ik kan me niet voorstellen dat de consumenten zo totaal bedorven en verrot zijn.

Zo wel, dan is het zeer triest gesteld met de consument. En dan moet dat zeer snel veranderen.
Laatst gewijzigd door ikbenik op 26 aug 2007 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Allemachtig .

Wat zijn we weer lekker bezig in dit topic.

Fijne dag verder.

groet T

ikbenik

Allemachtig .

Wat zijn we weer lekker bezig in dit topic.

Fijne dag verder.

groet T
Tja, ik kan het niet verkroppen dat ik de mensen moet gaan oplichten om te blijven bestaan.

Want dat is het wel waar het om gaat.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijf jezelf.
Schreeuw het niet van de daken hoe je erover denkt,komt soms helemaal verkeerd over.

Groet T

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Tja, ik kan het niet verkroppen dat ik de mensen moet gaan oplichten om te blijven bestaan.

Want dat is het wel waar het om gaat.
Heeft niemand beweerd.

Echter de discussie ging over aldi en hagelslag.
We hebben nu 40+ pagina's en op pagina 35. vroeg ik me toen al af of we van de discussie iets geleerd hadden.
Het werd daarop stil, en ik dacht nog, ze lezen het even na.....

De statements van gisteravond ( ik was even weg , sorry ) lijken wel erg op een herhaling van zetten.

magel725

Misdaad loont!

De consument wilt opgelicht worden.

Dus als een winkelier troep levert, de mensen oplicht, dan is hij de man.

Een winkelier die goede producten levert en de mensen niet oplicht en eerlijk is, is dus de *** ?
Door mensen een B merk te verkopen licht je ze niet op, zolang je er maar bij vertelt dat het een B merk is. Je bent alleen aan het liegen als je ze verteld dat het een A merk is.

Er zijn genoeg klanten die liever 5 keer een muis van 10 euro kopen, dan 1 keer een muis van 50 euro. Die mensen weten ook dat de kwaliteit van die goedkope muis vaak slechter is als die van de dure Logitech muis. Ik heb ook een paar servers draaien die ik maar een paar keer per jaar aanraak. Daar hangt dus een goedkoop toetsenbord aan omdat het zonde is daarvoor een duur toetsenbord te kopen. En zo zijn er nog veel meer redenen om even iets goedkopers te halen.

ikbenik

Mensen moeten helemaal zelf weten als ze troep willen kopen.

Alleen als ze troep hebben gekocht en er is iets mee, moeten ze geen grote bek opzetten tegen de winkelier.

Ze moeten dan niet zeuren en het kapotte product weggooien en dan een nieuwe kopen.

Het probleem is alleen dat veel consumenten van die goedkope troep hetzelfde verwachten als van een dure A-merk.

Als jij bij de Aldi bijvoorbeeld een tv koopt van €50,- en die tv gaat kapot, dan gooi je die gewoon weg en je koopt een nieuwe.
Je gaat dan niet bij de Aldi lopen zeuren dat je rechten hebt en de winkelier plichten.

Want zolang de consumenten dat doen ga ik echt niet goedkope zooi verkopen.

Ik heb geen zin in dat gezanik van die consumenten.

Dr.O

Ongelezen bericht door Dr.O »

Is dat de 1e keer dat je dat schrijft 8)

magel725

Klanten zaniken om alles. Ook als het dure apparaat stuk gaat na 5 jaar i.p.v. na 1. Dan kun je er net zo goed maar je voordeel mee doen. Wie het laatst lacht...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

We hebben nu 40+ pagina's en op pagina 35. vroeg ik me toen al af of we van de discussie iets geleerd hadden.
Het werd daarop stil, en ik dacht nog, ze lezen het even na.....
Als je de reacties hier leest en de verhalen ( vooral op de laatste pagina's ) dan weet iedereen hoe het zit en is eigenlijk iedereen het met elkaar eens... Op 1 na :roll:

Ondanks alle goede argumenten die gegeven worden, blijft deze volharden in ZIJN mening... Een die al meerdere malen weerlegd is, maar ook dat helpt niet !
STOP ER DAN MEE !!! En ga iets doen wat je wel leuk vindt

Gesloten