LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hiermee wil ik een nieuw forum starten om samen sterk te staan tegen tourplan. :evil:
Ik wil in kontakt komen met mensen die met tourplan in de maand augustus in hotel Grand Iskandil zijn verbleven en ook een klacht willen indienen of dit al hebben gedaan.
We kunnen ons samen sterk maken door met meer mensen een klacht in te dienen en juridische stappen ondernemen.

Mijn eis is een deel van de reissom terug!
Ik hoorde eerder van iemand op reiswijzer dat 30% mogelijk is.
:twisted:

HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door HannyM »

Als wij thuiskomen doen we mee. Hotel is inmýddels stukken beter. Er zitten hier inmiddels meer Nederlanders die denk ik ook wel mee doen. Onderling hebben we het hier prima naar ons zin.
Tot de 28e

joreve
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:06

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door joreve »

Hoi,

Wij hadden ook via tourplan geboekt omdat het ons vorig jaar nog prima was bevallen in grand iskandil.
Dit jaar viel het zwaar tegen en dat hebben we ook gemeld bij tourplan.

Van de hostess kregen we geen klachten formulier mee, hij verdomde het te geven, hij zei dat ik zijn kantoor moest bellen en dat heb ik dan ook meerdere keren gedaan.
Maar ook via die weg kreeg ik niks mee van ze.
Hij is zelf hier in nederland geboren en kan dondersgoed ook nederlands verstaan, hij verdomd het alleen te spreken naar mijn mening omdat hij de problemen niet aan kan.

Op de vertreklijst stond ik niet eens vermeld met mijn kinderen, als ik niet gewoon daar was gaan zitten 's nachts dan had ik waarschijnlijk niet eens op tijd naar huis gekund.
Gelukkig wilde de man van de bus ons wel meenemen nadat ik onze tickets had laten zien, zou me anders geen raad hebben geweten met mijn 2 kinderen daar.

Ik heb inmiddels een lange brief gestuurd aan tourplan die alles nog steeds ontkent, heb hier ook foto's bij gedaan van de mankementen.
Het zal nog even duren dat ik wat zal horen maar de bevstiging heb ik binnen in ieder geval nadat ik zelf weer gebeld had omdat ik na een week nog niks gehoord had.

IK ben daar geweest met mijn 2 dochters en een vriendin was ook mee met haar dochter en zoon en een vriend van haar zoon.
We zijn daar geweest van 10 juli t/m 24 juli het was gewoon 10 keer niks.
We hadden toen ook daar vernomen van personeel en uit nederland dat het hotel failliet was gegaan.

We hebben echt onze tijd uitgezeten daar, jammer want we keken er erg naar uit.

groetjes

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Welkom iedereen,

Samen gaan we de strijd aan, hoe meer mensen zich hier aanmelden hoe meer kansen!

Er is veel onbegrip en er zijn mensen die niet willen begrijpen wat wij hebben meegemaakt, maar die bestaan er altijd, genoeg dwazen die met alles genoegen nemen. Voor jongeren is het waarschijnlijk een paradijs, maar voor gezinnen echt een ramp.

Lees mijn andere topic tourplan en Grand Iskandil!!

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Heeft iemand die een klachtenbrief heeft gestuurd al een reactie gehad?
Ik moet zelf wachten tot 21 september voordat ik verder iets kan doen?

Joreve, Waneer heb je die klachtenbrief gestuurd?

HannyM wanneer ben je terug?
Is het beter nu in Grand Iskandil?
Ik hoor steeds van mensen die er nu zitten dat alles wel weer goed is!

Karin,

Essy66
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2007 16:51

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door Essy66 »

Wij zijn in de nacht van 11 aug aangekomen in Grand Iskandil.
We kregen onze kamer aangeboden wat op een bunker leek ipv een familie kamer er zat 1 klein raampje in waar je niet door heen kon kijken omdat het te hoog zat.

We wilde ons opfrissen helaas er was geen water, ook waren er geen handdoeken aanwezig maar dit kwam misschien wel door dat er toch geen water was we de handdoeken dan ook niet nodig hadden.
Ook konden we niet gebruik maken van het toilet.

De volgende ochtend was er nog steeds geen water, dan maar ongewassen naar de eetzaal.
Daar aangekomen werd je ergste nachtmerrie waarheid :roll: :twisted: wat een smerige boel was het daar je bleef aan de vloer vastgeplakt zitten, smerige borden, glazen bestek was nergens te bekennen, kortom je had al gegeten en gedronken.

Na het "zogenaamde" ontbijt kregen we te horen dat het personeel het beiltje erbij hadden neergelegd en moesten we zelf verder zorgen voor eten en drinken de all in was ver te zoeken.
Personeel vertelde ook hier zo snel mogelijk te moeten wezen het zou niet meer veilig wezen.
Binnen de kortste keren liepen er ook meerde politie agenten in het gebouw, ook was er van andere mensen de gehele kluis gestolen.
Het was een complete chaos de hele lobby stond vol met ongeruste vakantie gangers.

In het wildwater zwembad zat geen water, ook in een ander bad niet het bubbelbad bevatte bruin water. En als je in het gewone zwembad stond kon je de kleur van je zwembroek niet meer zien.

Andere touropperators haalde hun gasten weg, diegene die via tourplan hadden geboekt moesten het langste wachten , onze lokale agent had het te druk.

Na een verhitte bijeenkomst waren we nog niet echt wat wijzer en moesten we weer afwachten tot de lokale agent wat kon regelen voor ons. Het was echt een nachtmerrie.
Hij vertelde ons dat het moeilijk was om iets anders voor ons te zoeken, een paar uur later heeft hij "ineens" een ander hotel wat volgens hem precies het zelfde zelfs beter was als GI en konden alle gasten daar geplaats worden. Bij aankomst bleek dit dus niet het geval en was dit een 3* hotel met alleen een klein zwembad.

Kortom geen leuk begin van je vakantie vooral niet omdat ik voor vertrek nog had gebeld en ze verzekerde mij dat alles was opgelost.


:twisted: :x

Knakie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:09

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door Knakie »

Ik heb ook al een klachtenbrief verstuurd, maar heb nog niets terug ontvangen! :x
Ik denk dat ze niet gaan reageren, zo" waardeloos zooitje is het wel.
Ik dacht dat Tourplan een goede reisorganisatie was maar dat weet je pas als je echt iets meemaakt, of ze er dan voor je zijn.
Tot nu toe zijn ze er niet voor mij geweest en ontkennen gewoon dat ze een inschattings fout hebben gemaakt.
Dat kan gebeuren, maar geef dit dan ook toe en kom mensen tegemoed met een vergoeding van de reis of een flinke korting op een nieuwe reis, is wel zo klantvriendelijk.
Tourplan gaat nu negatief te boek en op internet, zullen ze ook niet blij mee zijn.

Als je al die gedupeerde mensen nou eens tegemoed komen dan zal alles in positive zin geschreven worden!

Een tip voor Tourplan, voor als ze meelezen!!!!!!!!!!

gevewe
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2007 21:20

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door gevewe »

Ben heel benieuwd, beste Ed, of je bent wie ik denk dat je bent. Zo ja, dan hebben m'n man en ik je in GI op 11 en 12 aug. nog regelmatig gesproken...Wij zijn naar hotel Kos gegaan en jullie zijn gebleven, omdat jullie toch bijna teruggingen, klopt dat ?
Waarom kun je pas 21 sept weer iets doen ?

Enfin, om op jouw topic te reageren :
Volgens mij moeten we Tourplan en Grand Iskandil gescheiden zien en kunnen we Tourplan niet aansprakelijk stellen voor het beleid in GI (tenzij zij zelf de eigenaar blijken te zijn).

Wel kunnen we Tourplan wel aansprakelijk stellen voor hun eigen beleid en uitvoering van de besproken reizen.

Dat in GI een personeelsstaking optrad, kunnen zij aanvoeren als 'overmacht'. Maar het feit dat we allemaal via de recensies al wisten dat die staking eraan zat te komen nog voordat we er waren, betekent dat ook Tourplan dit kon weten en zij hebben niet de juiste voorzorgs-maatregelen getroffen om het te voorkomen en om adequaat te kunnen handelen toen het eenmaal zo ver was. Bovendien hebben ze al hun GI-boekers willens en wetens naar die zooi laten gaan.

En al had er geen staking plaatsgevonden, dan nog hebben we recht van klagen ; de foto's op de beoordelingssites spreken voor zich : één onhygiënische, kapotte, onvolledige, armoedige en onveilige bende ! Dat hoef je niet te pikken als je een 4* hotel boekt !

Daarnaast is mijn grootste klacht de onbereikbaarheid van Tourplan als je er zit : geen hostnaam , geen tel.nr., geen aanspreekpunt te vinden ! Dus geen hulp en bijstand bij de hand. Daarvoor moet je eerst honderd keer bellen; schandalig !

Gezamenlijk actie ondernemen is denk ik wel moeilijk te realiseren, want iedereen heeft zijn eigen ervaringen, klachten en reisperiode.
Pas nadat iedereen een persoonlijke klachtenbrief (aangetekend en een reactie van Tourplan eisend binnen uiterlijk 2 weken) heeft gestuurd en daarop wel/geen reactie van Tourplan heeft gekregen, kun je een groep vormen die iets exacts gezamenlijk heeft namelijk: ontevredenheid over de afhandeling van de klachten. Dan kun je als groep bijvoorbeeld de media inschakelen of iets dergelijks.

Dit waren even m'n eerste gedachten ; ik hoop dat je reageert en anderen ook, want ik weet ook niet precies hoe nu te handelen en zit ook maar alleen op mijn eilandje van alles te verzinnen; ben dus blij met dit forum.Maar de andere Nederlanders die er via Tourplan waren, toen wij er waren gaan nu allemaal reageren als het goed is, want dat hebben we afgesproken. Morgen gaat mijn klachtenbrief alvast op de post...dat wel.

Groeten,
Ger

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door besterdveste »

Beste Ed,Karin

Momenteel ben ik bezig met Tourplan voor een schadeclaim,ik denk dat de mogelijkheden liggen in het niet juist informeren van de situatie aldaar voor vertrek-het niet juist anticiperen op de problemen-geen goede hosting aldaar.
Voor de problemen in het hotel zijn hun wel zeker verantwoordelijk voor we hebben tenslotte een 4*geboekt met alle faciliteiten.

De grote onrust en paniek is na mijn bescheiden mening ook veroorzaakt door de plaatselijke touroperator die voor Tourplan werkzaam is als die nu gewoon zijn werk had gedaan vanaf bigin af aan was de situatie niet verandert maar dan was er weldegelijk meer rust geweest onder de vakantiegangers , ach en die prachtige afkoop regeling om een boottocht te maken {all incl} van 10 lira pp was een lachertje ik hoop dat vele het papiertje NIET hebben ondertekend het lijkt mij verstandig dat we elkaar op de hoogte houden van het verhaal en ik ben erg benieuwd wat Tourplan uit zijn hoed tovert :lol: :lol:

1 Ding is zeker als het niet naar mijn wens voldoet zal ik de rechtsbijstand gaan inschakelen :idea: :idea: :idea: :idea:

Ed je kent mijn prive mailadres en we houden elkaar op de hoogte via privemail en deze forum.

O Ja mijn mooi betoog op vakantiereiswijzer is er wederom vanaf gehaald leuk he een proffecionele site met een waardering wat kant nog wal slaat. de Gulle Brabander "" een van de namen" :wink:

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Beste Ger,

Dat klopt allemaal zoals jij het schrijft.
Ik heb dit ook in mijn klachtenbrief geschreven dat ik Tourplan aansprakelijk stel, voor het ontkennen van de problemen die zich al voor ons aankomst afspeelde.
Er is mij nog 1 dag voor vertrek gezegt, dat al die verhalen op reiswijzer niet klopte en dat er een plaatselijk reisagent daar alles had bekeken.
Dit werd steeds zo afgedaan en ik moest er maar heen gaan dan zou ik het zelf zien.

Tijdens ons verblijf hebben wij diverse malen bij de hostess, een niet nederlandsprekende man onze klachten neergelegd.
Alles zou steeds beter worden, zo werden wij steeds aan het lijntje gehouden.
Ik heb in mijn brief aangegeven dat de plaatselijke reisagent in gebreken is gebleken en dat Tourplan tegen beter weten in nog steeds toeristen liet komen. De andere reisorganisaties boekte alle nog komende toeristen over dus die erkennen wel de problemen.
Tourplan is aansprakelijk voor het niet geven van juiste informatie, ze hebben mensen bewust misleid.

Ik heb mij beroepen op hun eigen reisvoorwaarde artikel 13,lid 3 en artikel 17, lid 2 hierin staat derving van reisgenot en afbreuk aan van vakantie vreugd. hierin staat dat gedeeltelijk of zelf geheel de reissom kan worden geeist.

Wettelijk is het zo dat je iemand een maand de tijd moet geven om te reageren.
Door rechtsbijstand is mij geadviseerd zoveel mogelijk bewijs te verzamelen,reiswijzer, forum,foto/film materiaal om de rechter te doen overtuigen.
Alle e-mail kontakt,brieven met tourplan.

Iedereen succes met het schrijven van een klachtenbrief.

Mijn rechtsbijstand wordt verleend door SRK te Zoetermeer zij doen voor Amev de rechtsbijstand.( tussenpersoon)
Als er meer mensen zijn die SRK inschakelen voor rechtsbijstand dan kunnen we gezamelijk een zaak beginnen tegen Tourplan.

Essy66
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2007 16:51

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door Essy66 »

Beste Ed,

Ik heb je op die bewuste dag gesproken (12 aug) ik weet niet of je nog weet wie ik ben maar kan ik op de een of andere manier met jou in contact komen, ben nu ook druk bezig om mijn klachten brief te schrijven.

Ook ik heb meerdere malen met Tourplan gebeld zelf de dag voor vertrek en daar vertelde ze mij het zelfde als wat ze tegen jou vertelde er was niks meer aan de hand al de problemen waren opgelost ik hoefde me geen zorgen te maken.


Groetjes Es

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hoi Geweve, ik denk dat jullie degene zijn die ook nog op ons advies hadden geinformeerd naar kamer 167, die je achteraf te donker vond, jullie zaten aan de straatkant, en jullie hebben die vreemde man in de kamer gehad en inbraak naast jullie.
Een douchekop die je niet op kon hangen, etc...

Ik heb de foto's gezien op reiswijzer.nl van jullie, inderdaad wij zijn toen maar gebleven, er was toen wel diner en all-inclusive werd verzorgd door het animatieteam en die man die bij Hieke in de buurt was Jos, die hebben toen veel gedaan, maar konden niet veel meer bieden, geen bier, weinig glazen, geen bestek...
Dat was gewoonlijk al niet te over, maar ze deden hun best om de overgebleven toeristen te verzorgen.

gr. Edward

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hoi Geweve, ik denk dat jullie degene zijn die ook nog op ons advies hadden geinformeerd naar kamer 167, die je achteraf te donker vond, jullie zaten aan de straatkant, en jullie hebben die vreemde man in de kamer gehad en inbraak naast jullie.
Een douchekop die je niet op kon hangen, etc...

Ik heb de foto's gezien op reiswijzer.nl van jullie, inderdaad wij zijn toen maar gebleven, er was toen wel diner en all-inclusive werd verzorgd door het animatieteam en die man die bij Hieke in de buurt was Jos, die hebben toen veel gedaan, maar konden niet veel meer bieden, geen bier, weinig glazen, geen bestek...
Dat was gewoonlijk al niet te over, maar ze deden hun best om de overgebleven toeristen te verzorgen.

gr. Edward

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Essy,

Ik heb mijn e-mailadres weer zichbaar gemaakt, je kan mij nu mailen.

gevewe
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2007 21:20

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door gevewe »

Hoi Ed.

Klopt helemaal; je hebt de juiste mensen voor. Ik vond je toen al zo actief, maar nu op alle betrokken sites kom ik je overal tegen : wat een energie ! Maar wel nodig,dat blijkt. Gelukkig gaat dit onderwerp van aansprakelijk stellen nu meer mensen trekken.

Nu begrijp ik pas waarom je tot 21 sept. moet wachten, dat komt door die wettelijke maand voor hen om te moeten reageren. Dat wist ik niet en heb ze dus in mijn brief, ook op hun eigen algemene voorwaarden gebaseerd, gewoon verzocht om uiterlijk 10 sept. te reageren.

Het verhaal van 'onze' groep medeslachtoffers gaat na GI trouwens nog door : eerst naar een 3* hotelletje (Kos) gebracht en na een paar dagen plotseling (binnen 10 min.besluiten en al weer pakken) nadat men daarvoor zijn klachtenformulier heeft moeten aanpassen, naar een 5* 'fabriek' vol Russen (Green Beach Resort), beide niet centraal gelegen zoals GI en beide met genoeg punten voor gegronde klachten.

We hebben 15 dagen lang geen enkel moment rust gekend, geen excursies kunnen doen en nooit een bereikbare en verstaanbare host gehad. Het waren twee weken lang opbranden i.p.v. opladen voor het volgende werkjaar ; werkelijk te gek voor woorden. En dat we allemaal volop misleid zijn, vóór en tijdens onze reis, dat is zeker.

Nou, het wachten is op de afhandeling van de klachtenbrieven.
Hopelijk krijgt Tourplan die van iedereen die in GI is geweest.
Al naar gelang de ontevredenheid over die afhandeling, kan zich daarna een groep vormen die een betere afhandeling eist. Ik ben benieuwd...

Ik geloof niet dat wij dezelfde rechtsbijstandverzekering hebben als jullie ; daar zal ik ook eens naar gaan kijken.

Toch wel bijzonder moedig van de mensen van GI die op en na 12 aug.voor de nog aanwezige gasten met zoveel moeite en weinig middelen hebben doorgewerkt , lijkt me.

Groeten,
Ger

P.S.: Ik wens iedereen ook heel veel succes met het schrijven van een klachtenbrief en hoop daar op dit forum nog veel over te lezen.

r.schaasberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:44

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door r.schaasberg »

hoi,

wij zijn met ons gezin van 07-21 juli geweest in het hotel geweest.
het was er slecht. het eten was kip kip en nog eens kip.
het was koud, er was sprake van een staking onder het personeel
en dit krig je als vakantieganger wel mee.
de schoonmaak was ook slecht bedelen voor handdoeken en schone bedden.
een lekkage in de badkamer niks aan gedaan.
kakkerlakken in de slaapkamer gemeld niks gedaan en toen zelf gevangen zodat we toch konden slapen.
en ga zomaar door. gemeld bij de host van tourplan, maar deze deed er ook niks mee.
het zwembad was vies er dreven drollen in en ook hier werd niks aangedaan enz. enz. nog gooit zoiets meegemaakt.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

TIP: KAART UW ZAAK AAN BIJ DE GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN.

Let daarbij goed op de termijnen!

U kunt uw zaak via internet indienen!
Laat u niets wijsmaken, dames en heren, door mensen die geen verstand van zaken hebben. De firma Tourplan is namelijk géén ANVR-lid en niet geregistreerd bij de Geschillencommissie; er kan dus ook niets worden aangekaart bij deze commissie.

Om uw "gelijk" te halen dient u dan ook de gang naar de Rechtbank te maken (als u het niet met de reisorganisatie eens kunt worden): :arrow: TIP: neem dan een goede, bekwame en vooral ter zake kundige advocaat in de arm!

Soesma
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2007 18:27

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door Soesma »

Beste Ed,

Volgens mij hebben mijn vriend en ik jullie ook ontmoet op 12 augustus in de lobby.

Het is werkelijk schandalig wat er allemaal heeft afgespeeld op die bewuste dag. Wij kwamen om 2 uur s'nachts aan en kregen een kamer dat net genoeg was voor 2 personen i.p.v. 3 personen. Badkamer was smerig , toiletbril was stuk . S 'ochtends was er geen water , wij moesten ongedoucht naar boven gaan . Er waren geeneens handdoeken klaargelegd.( maar ja , personeel dacht natuurlijk ook , geen water dus er hoeven ook geen handdoeken in de kamer) . ONdertussen hadden een aantal mensen zich verzameld bij de lobby. Iedereen kreeg te horen dat het personeel staakte. Wij kregen geen eten, geen drinken, dit moesten wij zelf gaan kopen bij een winkeltje niet ver van het hotel.
Dit terwijl wij een all inclusive hadden geboekt. Touroperator liet zich pas s'middags zien. Daarna werd er vergaderd . Onze touroperator zei eerst dat alle andere hotels volgeboekt zaten. PAS tegen 17.00 uur kwam hij vertellen dat hij een hotel gevonden had voor ons. Dit hotel zou veel en veel beter zijn dan Grand Iskandil. Ondertussen hadden wij met z'n allen een klachten formulier ingevuld en laten ondertekenen door een duits sprekende man.( hoorde ook bij Tourplan). Wij werden gebracht naar een 3X hotel genaamd KOs. Wij waren hiermee nog niet tevreden aangezien wij betaald hadden voor een 4 sterren hotel en alle faciliteiten wat er bij hoorde. Op dag 3 kregen wij te horen ( na een aantal telefoontjes naar Tourplan in Nederland) dat ze een 4 sterren hotel voor ons hadden. Wij vroegen of wij deze eerst mochten zien. Na een uur wachten werden wij opgehaald. Hotel bleek in Torba te zijn en was heel erg afgelegen , hiermee waren wij dus ook niet tevreden. Weer gebeld met Tourplan( nog meer telefoonkosten erbij) . Er zou later in de middag een andere touroperator komen. Deze meneer liet ons weten dat hij een 5 sterren hotel voor ons had gevonden , maar wij mochten daar alleen gaan als wij met z'n allen ons klachten formulier hadden ingeleverd. ( heel slim van hun) Wij moesten op deze formulier een regel bijschrijven dat wij geen klachten hadden over Tourplan. Aangezien wij radeloos waren en eigenlijk voor het blok werden gezet, hebben wij met z'n allen onze formulier ingeleverd. Uiteindelijk kwamen wij in een hotel vol met Russen. Om naar de stad te gaan moesten wij zowat 3 kwartier in de bus zitten . Hier hadden wij niet voor geboekt.
Op de terugweg naar Nederland werden wij om 2 uur s'nachts opgehaald op 21 augustus. Op het vliegveld aangekomen bleek dat de vliegtuig een tussenstop zou maken op Dalaman. Wij hebben totaal 6 uren in de vliegtuig gezeten, i.p.v 3 en een half uur. Kortom dit was geen vakantie het was een vakantie van nul komma nul. :evil: :twisted: Ik vind ook dat wij Tourplan hiervoor aansprakelijk moeten stellen. Dus mensen allemaal jullie reacties naar Tros Radar sturen, samen staan wij zeker sterk. Gr. BO

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door edkamuna »

Als ik het goed heb begrepen kan ik toch een advocaat krijgen van mijn rechtsbijstand??
Zo niet dan kunnen we met zijn allen een advocaat nemen om de kosten te drukken!
Nog 3 weken afwachten dus voordat ik weer wat kan ondernemen.
Tourplan wil het natuurlijk voor de rechter hebben, er zijn maar weinig mensen die zover willen gaan, gezien de kosten hiervan.
Ze zijn zich hiervan bewust en ik denk dat ze niet zullen toehappen op onze geld eis :?

Ik boek nooit meer bij een reisorganisatie zonder anvr, want dan waren we klaar geweest, daarom heeft oad al uitbetaald aan iemand.
Tourplan heeft bewust geen anvr dan kunnen ze lekker mensen misleiden, daarom gaan ze er gewoon mee door!

Ik hoop echt dat wij ze kunnen aanpakken en dat ze volgend jaar minder boekingen krijgen omdat ze nu overal negatief worden benoemd.
Toets maar Tourplan in op google dan kom je vanzelf hier terecht.
Dat blijft in ieder geval voorlopig staan, lekker puhhh.

Jessenlex
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 14:20

Re: Tourplan aansprakelijk stellen voor wanbeleid Grand Iskandil

Ongelezen bericht door Jessenlex »

Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering (DAS) en zal, indien Tourplan ons niet op een gepaste manier tegemoetkomt, hier dan ook zeker gebruik van maken! Maar ja, het feit blijft dat ze niet aangesloten zijn bij de ANVR o.i.d. en dat roept toch wel vraagtekens op, of niet?! (en ja zelf zo stom geweest om me wel blind te staren op het logo van het SGR, maar even niet gekeken of ze bij een geschillencommissie zijn aangesloten... kan mezelf wel voor mijn kop slaan! :roll: )
Vooralsnog zal ik ze nog steeds het voordeel van de twijfel geven, alhoewel het vertrouwen in deze operator al aardig is weggenomen...

Gesloten