| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gaggenau inductie met twistpad handig/goed?
Gaggenau inductie met twistpad handig/goed?
Wil graag de inductieplaat van Gaggenau aanschaffen. Deze is vlakinbouwbaar en heeft een twistpadbediening. Vraag me af of dit handig is en of de kookplaat van Gaggenau een goede/betere keus is dan de inductieplaat van Siemens met touch screen bediening. Voorkeur gaat voor ons naar de Gaggenau omdat deze vlakinbouw is en Siemens niet, ook heeft de Gaggenau minder decor op de plaat wat ik ook mooier vind, maar ja als de twistpad onhandig blijkt en de kwaliteit minder, dan moet het toch maar de Siemens worden.
Wie helpt?
Re: Gaggenau inductie met twistpad handig/goed?
We hebben er nog geen ervaring mee, maar het lijkt ons ook handiger dan die tiptoetsbediening. Wel kijken wij naar Neff, die hebben ook meerdere modellen met een twistpad maar is (denk ik) prijstechnisch gunstiger. Ook bij Neff is vlakinbouw mogelijk.
Bedankt! Neff heeft idd ook de twistpad, maar bij de vlakinbouw wel een lager vermogen dan Gaggenau en voor roerbakken/wokken lijkt me dat juist zo fijn. Bruto maakt het qua prijs niet veel uit denk ik, de gaggenau 90 cm kost bruto 2799,-- Hoorde via dit forum wel dat er niet zo heel veel korting op gaggenau wordt gegeven max zo'n 30%, ik weet niet hoe dat bij neff is..
Dat durf ik ook niet te zeggen, en vlakinbouw is bij Neff alleen mogelijk met 80cm, niet met 90cm...
Bedoel je deze: http://www.gaggenau.com/NL_nl/Cooktops/ ... d=10730574 ? De grootste pit zit in het midden, passen er dan nog wel andere pannen omheen? Aan de andere kant zal dat met 90 cm misschien wel meevallen...
Klopt, die bedoel ik
Nu heb ik ook een 90 cm plaat met de grootste zone in het midden en eigenlijk gaat dat prima. Wanneer je echt 5 grote pannen tegelijk wil gebruiken tja...dat zal niet gaan, maar zelf gebruik ik meestal niet meer dan twee grote en verder wat kleinere pannen. Heeft ook wel weer als voordeel dat je wel de grootste pan op de beste plek onder de afzuigkap hebt staan.
-
Pfffff
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 sep 2007 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pffff wat bedoel je hiermee?? Vind je deze kookplaat niks? Het is toch zo dat je in de praktijk zelden met 5 echt grote pannen tegelijk werkt, lijkt mij. Normaal formaat pannen gaat bij mijn huidige plaat van 90 gewoon goed hoor.
-
Pfffff
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 sep 2007 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Oooh verkeerd begrepen dus
Bedankt voor de tip, zal ik zeker doen!
-
zelfstandigste
En laat je niet belazeren.....die 2e knop kan je niet meer als € 50,-- kosten (dan kan je 'm zelf ook wel bestellen). Heb er al aardig wat geleverd......
Bedankt zelfstandigste! Raakt men de twistpads zo vaak kwijt dan, of gaan ze snel kapot?
-
zelfstandigste
De twistpads kunnen niet tegen een val vanaf het aanrecht op een stenen vloer. Voor zover ik kan nagaan is geen van mijn klanten deze kwijtgeraakt (bewaren hem toch altijd in de buurt van de kookplaat). "
-
Pfffff
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 sep 2007 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanx! Krijg geen stenen vloer en ben (nog net) niet dement
......bestel er toch maar eentje bij!