LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe Eneco aan klanten komt........ Wees op uw hoede!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mascotje

Hoe Eneco aan klanten komt........ Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door mascotje »

Hallo,

Eneco heeft wel een heel bijzondere manier om aan klanten te komen.

Ik had nog nooit van dit hele bedrijf gehoord, maar kreeg er opeens nota's van.

In mei van dit jaar heeft Eneco de vrijheid genomen, zonder dat ik ergens vanaf wist, kende het bedrijf niet eens, om mijn bestaande contract voor 3 jaar dat ik een half jaar eerder had afgesloten bij RWE maar ff ongedaan te maken en mij verder als hun klant te registreren.

Volgens Eneco had ik een contract met hen, ze kunnen het alleen niet vinden en op mijn vraag het dan eens naar mij te sturen draaien ze het gesprek steeds naar wat anders.
Ik weet voor 800% zeker dat ik nooit iets met hen te maken heb gehad, laat staan ooit iets getekend heb.
"Maar," zegt Eneco klantenservice "je hoeft ook niets te tekenen om bij ons een contract te krijgen. "

Ze beloofden me niettemin e.e.a. terug te draaien en mij als klant af te melden.
Daar zijn ze intussen al twee maanden mee bezig.
Telkens verzekeren ze mij dat dat gebeurt is, maar zo gauw ik me dan weer meld bij de leverancier bij wie ik wel ooit een contract afsloot, kan men me daar niet aannemen omdat Eneco nog steeds niet de moeite heeft genomen mij als hun klant af te melden.
Intussen stuurt de netwerkbeheerder (=Essent) me aanmaning op aanmaning en gaat nu de stroom afsluiten.
Ze zijn op de hoogte van dit gedrag van Eneco, maar het interesseert ze verder geen biet. Ze zijn niet van plan daarmee ff te wachten tot het geregeld is.

Ik vind het schandalig dat het voor een energiebedrijf zóó gemakkelijk is om zomaar een willekeurig iemand als klant in te pikken, zoals Eneco dat doet.
Zonder dat ik daar iets van weet, laat staan om gevraagd heb.

Ik begripj ook niet dat RWE, waar ik voor 3 jaar een contract had en waarvan nog maar een half jaar om was, zomaar een switch accepteert.
Had ik er zelf om gevraagd hadden ze het waarschijnlijk niet geaccepteerd.

Maar ja, intussen weigert Eneco een contract dat niet eens bestaat terug te draaien en kan ik me nergens anders aanmelden en zit ik dus over een aantal dagen zonder stroom

sherine

Re: Hoe Eneco aan klanten komt........ Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door sherine »

Beste mascotje,

Het beste wat je kan doen is een bezwaarschrift indienen bij eneco waarin je de situatie uitlegd. Wat er dan gebeurd is dat ze alles gaan nalopen. Als ze inprincipe geen contract oid kunnen vinden zijn ze eigenlijk verplicht het contract te beeindigen en als er wel een contract is zal er een kopie van toegestuurd worden.
hiervan wordt je ook altijd schriftelijk van op de hoogte gesteld.

Dit weet ik vanuit mijn persoonlijke ervaring en het was binnen 2 mnd geheel opgelost.

Mr.Abarth

Ongelezen bericht door Mr.Abarth »

Vorig jaar werd ik ook plotzeling overgezet naar een andere leverancier en na wat telefoontjes zei men dat ze via Eneco een melding hadden gekregen dat ik naar een andere leverancier wou.

Dat is dus niet waar en ik heb ook bezwaar gemaakt. Eneco wist van niets en men kon mij ook niet vertellen van wie ik dan stroom zou krijgen (vreemd is dat toch).
Ik heb me weer terug laten zetten en dat is ook goed gegaan, maar met die vrije energiemarkt word je als consument idd zomaar weggekaapt en overgezet, zonder dat je toestemming hebt gegeven of zonder ook maar informatie te hebben gekregen.

mascotje

Hallo,

Zo simpel als in bovenstaande reacties is het niet opgelost geworden.
Eneco en Essent gingen beiden door met volhouden dat ik hen energiekosten verschuldigd was en klant was bij Eneco.
Dat er geen contract wásen ze dat ook niet konden overleggen heeft ze daarvan niet weerhouden.

Na hulp van mijn eigen leverancier en tussenkomst van boycot.nu hebben ze na lange tijd hun fout teruggedraaid. Het contract met mijn werkelijk leverancier werd met terugwerkende kracht opgepakt.

Eneco stuurde een excuusmail met de garantie dat ze het met zorg hadden afgehandeld en ik, kort gezegd, niet meer door hen zou worden lastig vallen.

Bijna 2 jaar leek dat ook zo te zijn.

Maar blijkbaar neemt Eneco het nog steeds niet zo nauw met haar eigen zorgvuldigheid, noch met de consument.
Men laat mij nu doodleuk wéér een incassobericht sturen voor maar ff €458
Wéér word ik door hen bestempeld als wanbetaler.
Ook het incassobureau is kennelijk weinig gelegen aan zorgvuldigheid, gezien hun klakkeloos uitvoeren van die opdracht.

Weliswaar zijn al mijn energiekosten gewoon aantoonbaar en op tijd betaald aan de rechtmatige partij.
Niets te vrezen zou je zeggen.
Toch vrees ik, nu ik zie hoe onzorgvuldig Eneco is omgegaan met het herstellen van haar fout.
Want ondanks dat de transportenkosten lopen via mijn eigen leverancier RWE, klopt Essent sinds de eerste fout van Eneco nog elke jaar meermalen aan om meterstanden op te nemen. Ik reageer daar niet op en zij reageren sinds dat zogenaamde 'herstel' ook niet meer op mijn 'niet-reageren'
Tenminste.......... tot nu toe

Feit lijkt, dat zowel in het systeem bij Eneco als bij Essent het herstel destijds nooit zorgvuldig is bijgewerkt.
Hoewel ik al mijn energiekosten aantoonbaar betaald heb, heb ik dus blijkbaar nog genoeg te vrezen.
Immers, als consument nam men mij destijd niet serieus, doet dat nu weer niet en zal dat dus ws in de toekomst ook wel niet doen.

mascotje

Nadat Eneco me eerst als antwoord gaf: "Sorry we hebben het te druk" dan toch vandaag een mail.

Men wijst elke verantwoordelijkheid af. Rept niet over eigen fouten en doet alsof men overalbuiten staat.
Ik moet het maar uitzoeken met het incassobureau.
Men heeft niets afgecheckt, niet vóórdat ze het overdroegen aan het incassobureau en ze weigeren ook nu dat te doen.
Kortom, ze hebben er schijt aan. Men begint de mail dan ook met te zeggen dat men blij is mij dat te kunnen meedelen.

Reactie van het incassobureau? Tot nu toe...... niets, nul, nada........

Gesloten