LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home telefoonnummers en opzegging.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

@home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door hawes »

Ik was sinds 28-02-07 klant van @home omdat ik op zoek was naar een aanbieder met 2 telefoonlijnen, 1 voor de gewone telefoon en 1 voor de fax. De KPN was geen optie want dan betaal je alleen al voor het vast recht veel meer.

Zoals velen met mij heeft iedereen die klant was van @home een brief gekregen (mei) met een prijsverhoging erin vermeld en dat men voor 30 juni zonder kosten kon opzeggen.

Ik heb dus opgezegd daar de prijsverhoging andere aanbieders veel aantrekkelijker maakt voor telefonie, waar het mij hoofdzakelijk om te doen was.

Tot mij verbazing op de laatste factuur berekend @home wel per 8 maanden de kosten die zij bereken voor de huur van een telefoonnummer door van 47,60 per lijn en dat terwijl en door hun niets voor betaald hoeft te worden aan bvb de Opta voor het gebruik ervan.

Is dit wel terecht, of handelen ze onrechtmatig in verhouding tot de informatiebrief waarin ze vermelden dat men zonder kosten kan opzeggen ?

Ik ben nu lid van budgetphone.nl met een prepaid (fax) en abonnement (geen kosten vaste nummers) en totale kosten 130 euro per jaar.

Ditch
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 10:18

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door Ditch »

Als jij gebruik maakte van Internet Soms met BasisBellen dan had je het recht om met ingang van de prijswijziging je abonnement op te zeggen zonder daarvoor kosten te moeten betalen.
Had je echter een ander internetabonnement, Regelmatig of Intensief, dan was de prijswijziging in jouw geval niet ongunstig geweest. In dat geval heeft @Home het recht om bij een voortijdige beeindiging van jou telefonie abonnement het restant alsnog in rekening te brengen.

Als jij van mening bent dat de laatste factuur onterecht was dan heeft het zeker zin dit in een nette e-mail aan @Home duidelijk te maken. Er zijn dan 2 mogelijkheden:

1 - Je krijgt het bedrag dat onterecht is geincasseerd terug

2- Je krijgt van @Home een duidelijke uitleg waarom de incasso terecht was.

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door hawes »

> Als jij gebruik maakte van Internet Soms met BasisBellen dan had je het recht om met ingang van de prijswijziging je abonnement op te zeggen zonder daarvoor kosten te moeten betalen.

Dag, ja dat had ik dus....

Ik heb inmiddels al een bevestiging van @home gekregen maar wacht nu al wel weer anderhalve maand tot het eindelijk terug gestort wordt.

Er werdt gezegd begin augustus....dus niets.

Ik hoop het voor de kerstdagen te hebben al vindt ik dit soort praktijken maar niets.

Al wacht ik niet zo lang....want dan krijgen ze een andere brief dat ik
het overgeef aan de deurwaarder en dat zij verantwoordelijk zijn voor de kosten daarvan.

Ditch
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 10:18

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door Ditch »

Terugbetalingen, mits ze bij @Home intern juist zijn aangevraagd, worden uitgevoerd na de maandelijkse facturering. Een tegoed zou dus in de tweede of derde week van de maand uitbetaald moeten worden.

Als ze dit al hebben toegezegd zou je ze eens kunnen vragen wat de referentienummer is van hun interne registratie en eventueel wanneer (weeknummer) er een uitbetaling plaatsvindt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door pvd »

@Hawes,

Ga eens naar uw bank en laat het onterecht geincasseerde geld terugstorten.

Dan is het probleem uit de wereld.

pvd

Ditch
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 10:18

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door Ditch »

Storneren kan bij de meeste (alle?) banken alleen tot 30 dagen na incasso. Aangezien Hawes zegt er al anderhalve maand op te wachten neem ik aan dat die 30 dagen al zijn verstreken?

Enige optie is dus dat @Home het uitbetaalt, en daar moet je soms (helaas) wat meer moeite voor doen.

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door hawes »

Dag allen,

Dit heb ik nu terug gekregen, nadat een andere mail het al vermelde
dat het in augustus zou worden overgemaakt.

Geachte heer (naam verwijderd),

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Voor u is een creditering aangemaakt van de abonnementskosten u in nota gebracht tot 28 februari 2008. Met de factuur ronde van oktober zal verrekening plaats gaan vinden.

Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie voor u ongemak heeft
veroorzaakt en bieden u daarvoor onze excuses aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
(naam verwijderd)

@Home
Afdeling Klantenservice


Als ze geld terug moeten storten dan is het wachten...
wat een organisatie...

Denk dat ik rente moet ga vragen...
Laatst gewijzigd door hawes op 29 aug 2007 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Ditch
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 10:18

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door Ditch »

Hmmm... Jou naam niet in de aanhef, geen naam van de behandelende medewerker, de toonzetting... Het hele mailtje schreewt gewoon 'Bulk'.

Ik gok erop dat ze erachter zijn gekomen dat er een hele zwik terugbetalingen fout is gegaan en dat ze dit nu alsnog gaan corrigeren.

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: @home telefoonnummers en opzegging.

Ongelezen bericht door hawes »

Net de volgende reactie gekregen,

Het is weer iemand met een eigen verhaal want medewerker 1 had
niet over porteren...etc etc en zei dat het gewoon op de rekening zou komen begin augustus.

Geachte heer *************,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Het spijt ons te horen dat u het oneens bent met de standaard
doorlooptijd voor uitbetalingen. Helaas kunnen wij dit niet versnellen.

Omdat u uw nummer had laten uitporteren naar de KPN voordat uw opzegging via e-mail was aangekomen bij ons, zijn automatisch de eerder berekende kosten aan u gefactureerd. Dit zou niet zijn gebeurt als u met het uitporteren van uw telefoonnummer had gewacht tot u een bevestiging van de opzegging had ontvangen. Wij kunnen daarom helaas niet overgaan tot vergoeding van de rente.

Heeft u nog vragen over Telefonie van @Home, dan kunt u ook terecht op http://help.home.nl/telefonie.
U kunt ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van @Home
op 0900-0740 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: *************


Voor de goede orde...de namen zijn weggehaald..

Gesloten