LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Ilon_a »

zoals ik op mijn Sonja Bakker weblog ook al schreef... het dieet is prima hoor en een goed houvast, maar laat je niet gek maken door de dure A-merken en hou vast aan een gezonde leefstijl, helpt je veel verder

wel kan het inspirerend en een goede hulp zijn, de boeken van sonja

Ilon_a
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 14:36

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Ilon_a »

Nou op veler verzoek... Sonja Bakker alternatieven in een handig lijstje. Zal een hoop centen schelen :D

Janemary
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:14

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Janemary »

Ik wil even laten weten, dat mijn man en ik, in de 4é week " Zomerslank met Sonja" zitten en ieder 6 kilo zijn afgevallen. De mensen die willen beweren dat ze er niet genoeg aan hebben zijn volgens mij dan wel hele grote eters want wij krijgen onze maaltijd niet eens altijd op. Qua variatie is ook geen negatief commentaar op te geven want het is allemaal even lekker wat er op ons bord komt. Wij zijn in ieder geval zeer maar dan ook zeer tevreden met Sonja Bakker en voel me beter dan dat ik me ooit heb gevoeld.

Ga zo door Sonja bedankt dat ik jou ontdekt heb.

Love en luck,

Jane uit Soest.

henhab
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 17:02

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door henhab »

ik heb mijn dochter nog nooit zo blij gezien
dat het haar gelukt is om meer dan 20 kilo af te vallen
en dat met het dieet van Sonja Bakker
Ze woog 97 kilo
ken je na gaan wat een verschil in uiterlijk
daar zijn wij allemaal trots op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En dan dat geleuter van een enkeling dat het een duur dieet is
wat kost WEIGHT WATCHERS wel niet en daar moet je iedere keer ook nog eens de deur voor uit
ik zou zeggen Sonja laat ze allemaal maar kletsen


groetjes Hennie
Laatst gewijzigd door henhab op 29 aug 2007 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Marietje67
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:52

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Marietje67 »

Ik heb in 2006 vanaf juli boek 1 gedaan en ben daarmee 10 kilo afgevallen. Sindsdien eet ik zoals zij het voorschrijft met af en toe een SAS dag. Als ik uit eten ga neem ik bv lekker een salade en rundvlees en geen friet met mayo. De gerechten uit haar boeken zijn prima en heel gevarieerd. Het verschil is dat je je gewoon niet meer volpropt, je regelmatig en vooral heel afwisselend (niet elke morgen een plak ontbijtkoek) eet. En geen grote dubbele porties. Je maag is nu aangepast aan een normaal formaat, dus meer heeft je lichaam niet nodig. Ik sport ook intensief en werk veel, maar heb geen honger gevoel. als ik dat wel heb, neem ik een groot glas water of een appel of bv een evergreen bv. ipv Marsen en twixen etc.
Ik krijg meer als genoeg groente en fruit binnen, koop ook bijna nooit de A produkten maar alternatieven (schrijft ze zelf ook in haar boek dat dat kan, zijn enkel voorbeelden) en ook mijn cholesterol is prima (was altijd wat te hoog) maar blijft er nu keurig bij. Let wel !! er komt hier gewoon een heleboel discipline bij kijken. Als je je laat gaan is het over.
Een nadeel vind ik wel, dat is als je advies via haar website wil dat je daarvoor moet betalen. Ik vind dat ze dit als een dienst gratis aan haar "klanten "moet geven.

Janemary
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:14

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Janemary »

Ik ben het helemaal een met Marietje67, dat Sonja gratis advies aan haar clienten mag geven.

wendola
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2005 07:37

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door wendola »

sonja heeft ons ook geholpen met die 2 boeken. Mijn vrouw en ik zijn ieders toch 10 kilo`s kwijt ,deel 2 vond ik wel beter als deel1,deel 1 word je echt zwakker van, ik kan dit wel aanraden voor bodybuilders-fitnessers die nog wat pondjes willen verbranden.Het werkt echt!!
wij zijn vanaf november 2006 bezig.vakantie is toch oppassen met eten waren toch wat aangekomen.We zijn deze week deel maar gaan pakken en de kilo1tjes zijn er weer vanaf.en het is fijn die weekplanner wat je elke dag mag eten.

tja sonja als je dit leest bedankt!!

Strearjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2005 23:59

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Strearjan »

Ik ben ook aan de Sonja Bakker gegaan. Ik ben 17 kilo kwijt. Het was natuurlijk niet alleen Bakker, maar ook een stuk bewust worden van eetpatroon. Binnen het dieet had je voldoende groente en fruit. Dit werd zelfs aanbevolen. Zoals ik bij andere reactie zie, is Bakker haar dieet zeer goed. Je moet er natuurlijk zelf ook wat voor doen en bewust worden van wat je eet en bewegen. Als je dit weet komt het goed.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hammy »

Ook ik ben 13 kilo afgevallen in 9 weken.
Het is niet alleen dat het dieet werkt, er komt ook een stukje
zelfdicipline bij.
Ik ben gewoon erg streng voor mezelf, dan houd je het gemakkelijker vol.
De recepten van Sonja zijn erg lekker.
Het lijkt me daarom ook niet zo moeilijk.
Mensen die het niet hebben gehaald, zijn volgens mij
de echte snoeperds die de tussendoortjes (dikmakers) niet kunnen weerstaan.
Sonja, je bent een kei, ga zo door, en zo denken velen met mij.
Anderen raad ik aan, koekjes, patat, chips, snoep enz. laat die rotzooi
toch staan.

west
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:48

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door west »

Heb zojuist enkele commentaren gelezen op het voedingsregime van
Sonja Bakker. Ben nu zelf aan mijn derde week.
Ik ben al 2,5 kg afgevallen, voel me prima, het joggen gaat me al beter af en de lust tot snoepen en een wijntje is nihil. Ik vind dit een prima manier om af te vallen en een tijdje vol te houden.
Met sommige aanmerkingen van dieeters ben ik het eens.
Het ontbijt mag wel wat steviger zijn. En je koelkast raakt inderdaad vol van de veelheid aan producten, waarvan je als je dit in je eentje volgt vaak het restant moet weggooien. Het is dus een aardige aanslag op je portemonnaie.
Maar ik heb het er wel voor over.
Wil ook na het bereiken van mijn streefgewicht slechts één keer per week alcohol nuttigen en minder snoepen. Daarentegen ga ik wel weer meer fruit eten.
Succes voor allen die bezig zijn of gaan.
West

nellie1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:25

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door nellie1985 »

ik vind het gewoon een listige truck om mensen geld te laten uitgeven. ik heb het niet breed en als ik het sonja bakker dieet gaat volgen dan red ik nogineens de helft van de maand qwa uit gaven. die sonja denkt niet aan dat sommige mensen dat soort dingen niet kunnen betalen en daar word ik nou erg kwaad over. :twisted:

Janemary
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:14

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Janemary »

Voor Nellie1985,

Ik ben het absoluut niet eens wat je daar zegt dat ze e mensen geld laten uitgeven, want ik ben, sinds ik aan het Sonja Bakkeren doe, veel minder geld kwijt dan normaal. Mijn man en ik doen het samen en wat er over is, omdat wij het niet op krijgen, wordt ingevroren en heb dan weer voor een volgende keer eten op tafel. Ook hoef ik niets meer weg te gooien want het eten gaat meestal schoon op.
ik haal de producten gewoon bij de lidl en Hoogvliet die zijn net zo goed voor dit samengestelde eten. Ik zou zeggen, probeer het eens uit dan zie je het vanzelf.

SUCCES.

Chouffebier
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:35

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Chouffebier »

Voor mij, mijn vrouw en mijn schoonzus is Sonja fantastisch.
Ik ben 24 kg kwijt, mijn vrouw 14 kg en mijn schoonzus 15 kg.
Het gaat zonder moeite en iedereen voelt zich fitter dan voorheen.
De maaltijden die Sonja voorsteld zijn afwisselend en vol variatie.
Als je af wilt vallen weet je dat je minder moet eten en Sonja Bakker geeft je daar richtlijnen voor.
Wij gaan er in ieder geval mee door, al kunnen we ons nu wel een SAS-dag meer veroorloven.
Groet Peter

inayce
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:44

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door inayce »

Ik ben in okt. vorig jaar begonnen met het dieet van Sonja Bakker, hoeveel ik ben afgevallen? geen idee want door mijn handicap kan ik niet staan en me dus ook niet wegen, wat ik wel weet is dat ik van maat 50 naar maat 44 ben gegaan dus er zullen wel heel wat kilootjes af zijn.
Sind 3 maanden ben ik bezig met op gewicht blijven en dat gaat prima, volgens mij val ik niet meer af maar kom ook niets bij, ik vind het Sonja Bakker een prima dieet en toen ik haar mailde dat ik voor vrouwen in de overgang te weinig melkproducten in een dagmenu zag mailde ze me persoonlijk terug hoe ik daar variatie in kon aanbrengen.
Ik heb Sonja gemaild dat ik ondanks dat ik niet kan bewegen toch heel veel gewicht en cm. ben kwijtgeraakt stuurde ze mij tot mijn grote verrassing een bloemetje.
Sonja Bakker geeft geen tover dieet, ik weet dat ik mijn leven lang op moet passen met eten en door haar boeken heb je een mooie handreiking hoe je goed kunt eten

ina

scraplady
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 16:52

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door scraplady »

Ik ben druk bezig met dit dieet, en het gaat fantastisch.
Ik ben van maat 46 naar 40 gegaan in 3 maanden.
Het gaat makkelijk, is gevarieerd, en dus goed vol te houden .
Bovendien leer je zo een ander eetpatroon te ontwikkelen, wat ik ook echt wil blijven volgen.

schrijver55
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2007 16:32

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door schrijver55 »

ken er een paar mensen die ruim 10 kilo zijn afgevallen.
uit ervaring weet ik diëtisten vaak de plank mis slaan, o, o, wat zijn die toch betweters. heb zelf meegemaakt dat een diëtiste mij de deur wees, omdat ze gewoon weg geen raad met me wist. ik val nooit af, wat ik ook doe. Zelfs sonja Bakker zal het ook niet helpen. Het zijt zo bij mij, maar gun het een ander tot slagen.

hilda1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:43

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hilda1312 »

inayce,
Jammer dat jij jezelf niet kunt wegen. Ga ervan uit dat je 5 kg per maat afvalt, van 50 naar 44 betekent dus ongeveer 20 kg.

Leoniee
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2007 07:09

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Leoniee »

Ik vind dat je altijd heel goed moet kijken naar welk dieet voor jou het meest geschikt is. Niet elk dieet past bij iedereen. Als je een goed dieet kiest, is het veel gemakkelijker vol te houden. Ik heb destijds op http://www.dieet-wijzer.nl heel veel info gevonden en ik kwam erachter dat SB niks voor mij was, maar dat het werkt, dat kan ik in mijn omgeving wel zien!
Groetjes, Leonie.

j.moormann
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 16:09

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door j.moormann »

Ik vraag me af of je het wel moet geloven of is pischisch alleen met de gedachten nu val ik af .
je kunt beter bewegen als dit doen dan voel je toch beter he
8) J. Moormann.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vermageren.

Joink,joink,joink.

Weet u wat dit is?
Het JoJo-effekt.

Immers, afslanken gaat dan nog wel!
Maar om dat streefgewicht te behouden????

Dit soort topics zal dan ook weer als een JoJo telkens terugkomen vrees ik.
Wie echt te dik is kan, door de zorgverzekering betaald een dieetiste raadplegen in ieder geval en indien medisch noodzakelijk ook vergoedingen kunnen krijgen.

Voor de diabeet . de hartpatient en patienten met artrose is minder wegen een must.
Maar........ dat wist u toch?

Grootvader

Gesloten