LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang leve Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jeroen133
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2007 21:19

Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door jeroen133 »

Hallo,

In oktober 2006 sloot ik een Tele2 compleet TV af.(tv, internet 20mb en televisie)
Meteen na activatie begon het 1e gezeur al, de televisie haperde elke keer en of het beeld stond een paar seconden stil. Het was op een gegeven moment zo erg dat we gewoon 10 tot 15 minuten geen tv hadden.
Contact gezocht met Tele2 en ze zouden er wat aan gaan doen.
Na een keer of 30 gebeld te hebben en de modem te resetten( wat in de handleiding staat van de helpdeskmedewerker, zucht) ondernamen ze eindelijk actie.
Er kwam een monteur langs, hetgeen pas in januari 2007 was.
Uiteindleijk in februari 2007 gaven ze toe dat de kwaliteit van de TV toch wel slecht was en wij konden dan kostenloos downgraden met behoud van het Internet( 20mb) en de telefonie.

Nu komt het mooie, vanaf het begin dat ik ben gedowngrade begint het gezeur.
Elke maand een factuur met daarop dubbele abo. kosten.
Bellen met Tele2 ,weer een credit. Volgende factuur precies het zelfde gezeur.
Nu was ik het spuugzat na de laatste factuur waarbij zij mij bijna 100 euro meer wilden laten betalen, ik heb deze factuur laten storneren( terugboeken) bij de bank, laat ze maar de hik krijgen.
Nu naar 2 herrineringen en weer een boel gebel met Tele2 hebben ze maar mijn telefoon afgesloten terwijl hun gewoon nalatig zijn met het juist factureren van hun klanten.
Vandaag(17-08-2007) 40 minuten mobiel gebeld met Tele2 of ze het niet eens een keer goed konden uitzoeken maar dat blijkt toch erg lastig bij hun.
Het meisje aan de telefoon deelde mij mede dat ik toch maar eerst moest betalen en dat ik dan het geld wel weer terug kreeg.
Het gaat wel om een bedrag van bijna 200 euro wat ik hun dan moet betalen aan abo. kosten die er niet eens zijn!!!!!
Nu heb ik vanavond zelf maar de facturen uitgezocht en het bedrag overgemaakt wat ik daadwerkelijk hoor te betalen , kaat die hele Tele2 toch in de ......... zakken!@!!!!!!!!!!!

egeltje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2007 14:41

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door egeltje »

ik begrijp wat je bedoelt met in de hobbel bij afdeling facturatie. Daar heb ik ook problemen mee. Automatische afschrijving was doordat Tele2 een nieuw factuaratie systeem gingen instellen mislukt. Hier werd geen bericht naar mij over gestuurd en na 3 maanden krijg je een bevel tot betalen en wordt je gedreigd met afsluiten en incassokosten. Daar ik eerst wilde weten waarom de automatische incasso mislukt was en toen werd ik van het kasje naar de muur gestuurd. Naar de postbank vice versa. Bleek toch dat de fout bij Tele2 was. Door mijn gereis met de rekening was ik hem kwijtgeraakt en heb ik een nieuwe nota aangevraagd zodat ik hem zou gaan betalen was de afspraak met de mevrouw die me geholpen had. Voordat ik deze nota had ontvangen was ik reeds afgesloten en alhoewel de nota reeds betaald is de afsluiting nog niet ongedaan gemaakt. Ik vrees het ergste w.b. de kosten die hieruit zullen voortvloeien en die ik dankzij Tele2 zal moeten maken. Zij besloten plotseling de naam van de rekeninghouder van wiens rekening mijn Tele2 nota afgeboekt wordt te veranderen. Ik zit met de ellende. en een luisterend oor en iemand die het eens goed gaat uitzoeken is er nooit en te nimmer aanwezig. En bovendien kosten alle telefoontjes en klachten je veel geld en energie.

Wat mij betreft zal ik wanneer dit niet naar mijn tevredenheid wordt opgelost het lidmaatschap opzeggen. En ik raad een ieder aan niet met wangedrag van de zijde van Tele2 genoegen te nemen en dit te laten zien door het abonnement op te zeggen er zijn tegenwoordig betere en ook nog goedkopere aanbieders die wel naar de klant luisteren.

egeltje

WebServiceTele2

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hoi Egeltje en Jeroen133,

Na het lezen van van jullie berichten zou ik jullie willen vragen om via het Tele2 forum een bericht te sturen naar WebServiceTele2. Zou je in dat bericht dan jullie klantnummer zetten? Op het moment dat ik het bericht ontvangen heb zal ik zo spoedig mogelijk contact met jullie opnemen.

Groet,

Romboud
WebServiceTele2 Team

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tele2

En verdraait,
ook hier weer een soort van "Els Beltman"!!
maar dus nu een tele2Els.

Mensen van Tele2??

Schrijven jullie dan hier ook (en naar waarheid) dat jullie klant ook gecompenseerd wordt (in geld natuurlijk) voor die periode dat hij/zij gewoon een slechte dienst heeft gekregen??

Immers, men gaat een overeenkomst aan waar BEIDE partijen zich aan hebben te houden.
Tele2, zo komt het hier op dit forum over, blijkt het verzenden van nota's wel goed onder de knie te hebben maar gezien de vele klachten is de techniek van het internetten, telefoneren en beeldverzending nog in de kinderschoenen.

Daarnaast lijkt het erop dat ook hier weer, net als bij UPC de Guust Flatermethode van binnenkomende brieven wordt gebruikt.

Beseft tele2 wel voldoende welke macht dit internet heeft?

Ik zal mij wel honderd maal (en meer) omdraaien om er maar over te DENKEN in zee te gaan met dat Tele2.

Van Marketing toch weinig kaas gegeten of gebruiken jullie ook de short-termfilosofie?

Grootvader
die wacht op een antwoord!

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door marpet »

Wij proberen sinds een paar weken geld terug te krijgen van Tele2. Zij hebben een automatische incasso. Zij hebben voor het gemak maar een paar maanden extra geincasseerd. Gebeld, ge-emailed.
En elke keer wordt beloofd dat er een deze dagen teruggestort wordt. Krijgen niets. Storneren durfden wij niet, omdat wij bang zijn dat dan de boel wordt afgesloten. Maar eind van het jaar loopt het contract af en dan kunnen zij ********.

SteCin
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jul 2007 21:40

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door SteCin »

100x omdraaien? bespaar je energie a.u.b.
De kunst van factureren is men wel machtig, problemen oplossen via het heerlijke 0900-nogwat nummer veel veel minder.

Het beste resultaat verkrijg je via het zenden van een gewichtige brief aan het antwoordnummer van mijn "vrienden"

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door kanovaarder »

WebServiceTele2

En zoals verwacht wil/durft dit WebServiceTele2 nu niet meer te reageren.
Laf hoor.

Grootvader

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door marpet »

Nog steeds geen geld terug ontvangen. Voorheen werd ik altijd lastig gevallen door een callcenter in dienst van Tele2. Helaas bellen zij mij ook niet meer de laatste tijd. Jammer. Wilde net zo leuk gesprek van gaan maken.

rob38
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 11:56

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door rob38 »

Mijn moeder woont alleen en is onlangs overgestapt naar Tele2.
Echter sinds Tele2 haar abonnement heeft overgenomen heeft ze geen telefoon meer. Al ruim 1 maand zijn wij aan het bellen en e-mailen. De gemiddelde wachttijd bij tele2 is ruim 20 minuten. De reactie van tele2: de technische dienst is er mee bezig. De technische dienst gaat het oplossen. Echter het is onbekend wanneer de technische dienst er mee aan de slag gaat. Op de vraag of ze het contract kunnen ontbinden wordt ook negatief gereageerd. Op mijn vraag of het 1 jaar gaat duren of nog 1 maand weet ze te vertellen dat ze er niet vanuit gaat dat dit 1 jaar gaat duren

Dat ze alleen woont en al ruim 1 maand geen telefoon heeft wordt door tele2 afgedaan met het antwoord dat we voorlopig maar een prepaid telefoon moeten aanschaffen. Deze zijn niet zo duur. Lang leve Tele2

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door D1RK »

Zolang tele 2 niet leverde mag U reeds afgeschreven bedragen terug boeken binnen 30 dagen!

Dus als geen telefoon, bel niet maar mail, dan heeft U tenminste bewijzen, want gesprekken zijn niet bewijsbaar.... tenzij U een specificatie van Uw telecom aanbieder heeft, maar daar staat alleen de tijd op, en geen inhoud gesprek.

Als ze niets leveren kunt U ONTBINDEN en naar KPN terug gaan, alle kosten kunt U bij tele 2 declareren, dus via incasso buro claimen als ze niet betalen.

Niet opzeggen maar ontbinden wegens wanprestatie's.

intruder
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 00:57

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door intruder »

ik heb in februari mijn contract met Tele2 verlengt, het liep eigenlijk allemaal goed, dus ik zag geen rede tot opzegging. 5mnd later is mijn huis verkocht en woon ik samen. ik probeerde het contract van 2jr af te kopen maar dat kon niet volgens Tele2, ik moet het door laten gaan en anders het contract van mijn vriendin haar Internet maar opzeggen zodat Tele2 binnen kon komen, ongelovig gek voorstel wat onmogelijk is omdat zij een zakelijke account heeft, maar het lef om met zo'n voorstel te komen. nu drie maanden later zijn we er nog niet uit en ik betaal voor niet geleverde diensten en Tele2 krijgt gratis geld.
zij reageren niet op mijn aangetekende schrijven en het wordt steeds stiller bij Tele2, het enige wat zij doen is geld verzamelen en geen service verlenen, mijn voorstel om het verschil te delen is nooit iets mee gedaan.
heeft iemand een suggestie, want zij spelen verstoppertje

pingel
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:55

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door pingel »

als tele 2 niet reageert: bakstenen opsturen naar
hun antwoordnummer (ongefrankeerd uiteraard) dat
kost hun telkens zo'n 20 a 30 euro per steen.
dit doe je een paar weken lang elke dag.

GEGARANDEERD dat dit werkt !

WebServiceTele2

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hoi Intruder,

Na het lezen van van je bericht zou ik jullie willen vragen om via het Tele2 forum een bericht te sturen naar WebServiceTele2. Zou je in dat bericht dan jullie klantnummer zetten? Op het moment dat ik het bericht ontvangen heb zal ik zo spoedig mogelijk contact met jullie opnemen.

Groet,

Romboud
WebServiceTele2 Team

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door marpet »

Romboud,
Kunt u wat specifieker zijn i.v.m. het forum van Tele 2. Het forum vind ik wel, maar hoe kom ik bij het WebServiceTele2Team?
Bij voorbaat dank.

WebServiceTele2

Re: Lang leve Tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hi,

Hierbij een korte uitleg:
Ga naar het forum http://forum.tele2.nl en registreer je als gebruiker.
Verstuur een persoonlijk bericht naar de gebruiker WebServiceTele2. Zodra wij dit bericht hebben ontvangen nemen wij contact met je op

Mirko
WebServiceTele2 Team

Gesloten