![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Ik ben op zoek naar een keuken voor in mijn nieuwe huisje. Daarvoor ben ik al verschillende keukenzaken afgelopen om tekeningen of offertes te laten maken.
Mijn zoektocht begon bij een kleinere zelfstandige keukenleverancier in Zuid-Limburg. Een zaak die in de omgeving een zeer goede naam heeft! Hier heb ik een tekening laten maken naar aanleiding van mijn eigen ontwerp en een keuken die ik daar heb gezien. Het is een Hacker Systemat Edition (greeploos). Bestaande uit een u-vorm met een was-schiereiland, een kook-verbindingstuk en een hoge kastenwand met de koelkast, oven, koffiecentrum en was/droogcombinatie.
Ik wist dat de betreffende keukenzaak niet de goedkoopste zou zijn, maar daar betaalde je dan wel voor kwaliteit en service.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vervolgens kwam ik met de tekening en uitgewerkte offerte van (+/- 23.000,-) bij Houtsma keukens in Amsterdam. Slecht gevoel vanaf het begin, een akelig gesprek, maar toch een offerte laten maken voor dezelfde opstelling maar ander merk keuken. Bij Houtsma vertelde men mij dat ik geen was/droogcombinatie (onder) in een hoge kast kon krijgen omdat de binnenmaten tuseen de zijwanden van de kast niet groot genoeg waren voor het apparaat! Mijn logische reactie was daarop "maar het is toch speciaal een inbouw? Daar betaal ik dan toch ook bijna het dubbele voor". Toch was het onmogelijk en moest het apparaat op een andere plek.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
De volgende zaak was Miele in Villa Arena. Veel te duur voor mij, maar tijdens een leuk gesprek met de verkoper (hij had toch niets te doen) vertelde hij mij dat de gekozen keukenopstelling een zeer goede keuze was voor die beperkte beschikbare ruimte en dat die was/droogcombinatie daar zeker inpaste.
Verder shoppen bij Siematic (betrouwbare man) leverde hetzelfde probleem op als bij Houtsma, de was/droogcombinatie zou niet in een hoge kast passen!! Hij was te breed.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Als laatste eindigde ik bij Grando in Villa Arena. Hier ook een offerte laten maken en wat betreft de inbouw was/droger... dat was geen probleem. Maar bij Grando was niets een probleem!!!!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daar ging alles zo makkelijk dat ik er sowieso mijn twijfels bij had. Maar ja, tot nu toe wel de goedkooste (13.000 euro) incl. plaatsen voor exact dezelfde keuken Hacker Systemat met de (dure) Miele apparatuur.
Dat is 10.000euro goedkoper, 40%! dan de eerste offerte!
Maar niet echt een betrouwbare indruk gekregen.
Ook ben ik nog bij Smeg geweest, die wisten het niet. En ik heb door Ardland in Duitsland nog een offerte laten maken waarin alles gewoon werd overgenomen zoals ik het had aangeleverd.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Maar naast een hoop bijzaken in mijn verhaal is de grote vraag........
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Tussenstand tot nu toe:
hij past wel: 3x
hij pas niet: 2x
weet niet: 1x
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)