LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht: Telefonie van @Home

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wvleeuwen

Klacht: Telefonie van @Home

Ongelezen bericht door wvleeuwen »

In maart 2007 heb ik gebruik gemaakt van een speciale aanbieding van @Home voor de gemeente Roosendaal. Deze houdt in dat inwoners van Roosendaal gebruik kunnen maken van 2 jaar gratis abonnement op telefoon, of gratis een decorder voor digitale TV. Ik heb gekozen voor het gratis abonnement voor telefoon middels het insturen van een antwoordkaart. Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen. Tot nu ( 2 augustus 2007) toe heb ik nog steeds geen telefoon en kan ik dus niet bellen. Ik heb veel telefonisch contact gehad maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik bel mobiel, dus veel onkosten. Ik heb verschillende keren gemaild. Het antwoord hierop is dat ze het hebben doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling, echter zonder resultaat. Je krijgt gewoon geen antwoord. Weer een paar keer gebeld met de vraag om mij dan maar door te verbinden met de verantwoordelijke afdeling, dit was niet mogelijk. Ik heb schriftelijk een klacht ingedient, nooit antwoord ontvangen. Ik heb me middels een nieuw schrijven opnieuw aangemeld, geen antwoord ontvangen. Op 1 augustus opnieuw en schriftelijk een klacht ingedient, nu maar weer afwachten. Conclusie is dat ik na zoveel maanden nog steeds geen telefoon heb. Wat moet ik verder nog ondernemen om te kunnen bellen via @Home. Natuurlijk kan ik een andere aanbieder nemen, maar het is een principe kwestie geworden. ik wil gewoon gebruik maken van de mij geboden aanbieding. Wie kan mij helpen?? Ik hoop dat er een uitzending over dit onderwerp wordt gemaakt en dat @home flink zal worden aangepakt. Ik ben bereid hieraan mee te werken.

Evy

Re: Klacht: Telefonie van @Home

Ongelezen bericht door Evy »

Je bent niet de enige wij hebben al internet en telefonie van @home, wonen in Bergen op Zoom en daar kwamen ze ook met een gratis abonnement voor 24 maanden. Het leek ons zo simpel ze hoefden alleen maar het abon.geld 24 maanden 0 euro te maken. Want verder hadden we niets van installatie e.d.meer nodig. Eerst antwoordkaart ingestuurd, toen eens gebeld en nog eens tig keer gemaild, elke keer email met excuses en dat ze het naar de betreffende afdeling zouden sturen, tot op heden is het nog steeds niet gelukt, en die afdeling krijg je niet te spreken, of iemand die niets weet van een gratis abonnement, en dan krijgen we weer te horen "Maar u heeft toch al een abonnement", Ja, maar het hoeft alleen maar omgezet te worden in een gratis , en dat snappen ze daar niet.
Daar ik hier en daar zo eens verhalen hoor zijn er in B.op Zoom en Roosendaal heel veel mensen die deze zelfde problemen hebben. Bij @home hebben ze mij ook verteld dat het aantal reacties overweldigend was, en dan zal het nu wel zo zijn dat ze het daar niet meer aankunnen.
Heb ook al twee keer een brief gehad dat ze me tussen dan en dan zouden bellen, en een keer ben ik terug gebeld in juni en het zou z.s.m. in orde komen, verder heb ik er toen niets meer van gehoord.

wvleeuwen

We zouden een blok moeten vormen en ons sterk maken. Ook Radar zou hier iets in kunnen betekenen. het zou mooi zijn om hier een uitzending aan te besteden. Wat @Home klaar maakt kan niet door de beugel. Er zouden hiervoor wettelijke regelingen moeten komen die deze bedrijven dwingen om zich aan te passen aan de klanten en nomale service te leveren.

Sanneke40

Ongelezen bericht door Sanneke40 »

Hallo,

Wij hebben precies hetzelfde probleem. We zijn na de aanmelding (voor telefonie) al wel 1 keer terug gebeld (25 mei) maar aangezien het niet helemaal duidelijk was of we de goede aansluiting hadden moest dat eerst bekeken worden. We zouden binnen een week terug gebeld worden. Dat moet nog steeds gebeuren.
We hebben ondertussen diverse mailtjes gestuurd en telefoontjes gepleegd zonder resultaat. Op de vraag de klantenservice meer van dit soort klachten krijgt, antwoorde de medewerkster van niet. We waren de enigen met dit probleem. Niet dus, zo te zien!
Van de week kregen we een brief waarin stond dat we niet bereikbaar zouden zijn. Ze zeggen het al vaker geprobeerd te hebben, zonder succes. Als een soort van dreigement schrijven ze dat ze voor 5 september nog 1 keer bellen.
Vandaag wederom gebeld om ook het opgegeven telefoonnummer te checken. Het nummer klopt volgens de technische dienst. Het bleek ook dat van vorige telefoontjes geen melding is gemaakt. De technische dienst heeft ons doorgestuurd naar de sales afdeling waar een jongeman (helaas geen naam genoteerd) doodleuk toegaf dat hij daar alleen zijn tijd zat uit te zitten en maandelijks z'n geld kreeg en verder niet van plan was iets voor ons te doen. Hij gaf toe dat het hem (en dus waarschijnlijk heel @home) geen bal kan schelen of mensen klant worden of niet...
Vlak na de brief kregen wij een reactie op een mailtje; door grote drukte duurde het allemaal veel langer en we moesten maar geduld hebben. Het mailtje was ondertekend met alle mogelijke klantinformatie (we hebben al i-net van @home) dus ze weten van wie het komt. Of de brief of het mailtje klopt dus niet. Of geen van beiden...We zijn ondertussen wanhopig. We willen graag een product afnemen en ervoor betalen maar dit wordt onmogelijk gemaakt.
Het zou geweldig zijn als Radar hier iets aan zou kunnen doen, we hebben ondertussen geen idee meer hoe we @home duidelijk kunnen maken dat we telefonie willen.

Groeten Sanneke en Ruud
(Roosendaal)

Evy

Ongelezen bericht door Evy »

Wel heel toevallig. Ik heb afgelopen week maar weer eens een mail gestuurd. en kreeg gisteren een brief van @home, dat ook wij niet bereikbaar zouden zijn, en dat ze ook voor 5 september ons nog proberen te bellen, om te kijken wat onze verdere wensen zijn. We zijn in juni ook gebeld, en heb het toen doorgesproken met iemand. Mijn enige wens is Een gratis @home telefonie abonnement voor 24 maanden. Maar dat schijnt daar echt niemand te begrijpen.

wvleeuwen

Ook ik heb de brief ontvangen dat ze me niet konden bereiken. Ik heb gebeld en er werd mij verteld dat we automatisch weer een brief krijgen als ze ons niet konden bereiken. Na alle wachten en ellende was ik het beu en heb me opnieuw via internet aangemeld bij @home. Een medewerker had me al eerder verteld dat ik me gewoon opnieuw moest opgeven. Ik heb hierbij een nieuw telfoonnummer gekozen. Een paar dagen later kreeg ik een installatiepakket thuis met een handleiding. In het begeleidend schrijven staat dat ik, zoals ik ook had opgegeven, op 3 oktober wordt aangesloten. Er lopen nu dus twee annmeldingen, maar dat mogen ze later oplossen. Het voornaamste is dat ik kan gaan bellen. en ervoor betalen doe ik niet, want ik maak als inwoner van Roosendaal gebruik van het aanbod wat ik in maart al gekregen.

Gesloten