LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp bij dagvaarding

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Therasan

Hulp bij dagvaarding

Ongelezen bericht door Therasan »

Hallo,

Ik ben ten einde raad. Ik heb een vordering op me lopen middels via een Deurwaarder luiterend naar de naam Flanderijn van Eck.

Nu vraag ik me dus af wat ik fout gedaan heb en of ik dit nog goed kan aanpakken. Ik heb op 21 juni een brief verzonden met een verzoek tot een betalingsregeling. Dit in mijn agenda een maand verder gepland en weer een rappel verzonden.
Nu kom ik vandaag thuis en ik tot mijn grote schrik een dagvaardingen de vordering met een kleine 300eur omhoog.

Ik weet niet meer wat ik moet doen en zie het echt niet meer zitten. Ik wil een regeling en moet nu bijna het dubbele betalen.

De brieven die ik verzonden heb waren niet aangetekend maar ik heb ze wel gekopieerd.

wat moet ik doen.....

Met vriendelijke groet
N

Cesar

Re: Hulp bij dagvaarding

Ongelezen bericht door Cesar »

Flanderijn van Eck.
Lugubere naam.
Nu vraag ik me dus af wat ik fout gedaan heb en of ik dit nog goed kan aanpakken.
Je zult toch iets meer van het achterste van je tong moeten laten zien dan dit.
Indien u niet weet wat u fout heeft gedaan dan zou ik zeggen: aanklagen die Flanderijn. Dan is hij u aan het oplichten.
Wanneer er een € 300,- zomaar bij komt dan weet u waarschijnlijk wel waar het over gaat. U vraagt ook geen betalingsregeling aan als u niet weet wat u fout doet.
Met andere woorden: wees eens duidelijker. Dan is advies mogelijk.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dagvaarding

IN IEDER GEVAL NAAR DIE ZITTING GAAN!!!!!

Weet je een zittingsdatum stuur dan alle relevante stukken op naar de griffie van die rechtbank (uiteraard het zaaknummer vermelden).
(tenminste als u door de rechtbank gedagvaard bent!!).

Geef uw besluit dat u ter rechtzitting zal verschijnen ook door aan dat incassobureau (aangetekend dit keer met bericht van ontvangst) en bestrijdt die extra kosten omdat u wel wil betalen.

Er is geen incassobureau die meer kan verlangen dan 10 % van het bijstandsniveau.

Grootvader

Therasan

OK, ter verduidelijking.

De originele hoofdsom was 290eur
Ik verzoek een betaalregeling 21jun (niet aangetekend)
Ik verzoek een betaalregeling 21jul (niet aangetekend)
Gisteren een zijn ze langs geweest met een dagvaarding met daardoor extra kosten waardoor ik nu 590eur moet gaan betalen.

mvg,
N

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Aanvulling;

Is het een Deurwaarder of een Incasso?
Vele Deurwaarders hebben ook een Incasso afdeling die alleen maar dreigen.

Zonder info over waarvoor U diende te betalen en hoelang dit al loopt en of U tijdig voor een betalings regeling vroeg, dus voordat een rechtszaak is aangespannen, en dan weten wij ook of U nog kans maakt.
Dus niet alleen het bovenstaande, maar ook waarvoor U betaalde en wat de oorspronkelijke datum was.

Graag meer info sinds wanneer U had moeten betalen en waarvoor...
Het moet natuurlijk wel annoniem blijven, want niet iedereen hoeft prive details te weten.

Therasan

Het heeft betrekking op verzekerings premies.
Het is een deurwaarder met incasso tak
Het is een echte dagvaarding die ik heb ontvangen
Uit mijn blote hoof schrijft de deurwaarder me aan vanaf eind april/mei
mijn eerste betaal verzoek 21juni (niet aangetekend)
mijn 2e betaal verzoek op 21juli (niet aangetekend)
Gisteren de dagvaarding in de brievenbus voor de hoofdsom 290 en e kosten voor het dagvaarden/aanvragen/loon waardoor het nu 590eur is

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Verzekeringen moeten optijd betaald worden, dus U is dus nu niet verzekerd, en moet alsnog betalen!

U heeft niet geschreven sinds wanneer de laatste betaaldag van deze verzekering was, en weet U zeker dat het een Deurwaarder is?

Soms is het zo misleidend geschreven....
U heeft dus een rekening en herrinering gehad, maar waarvoor en welke maatschappij verzekering is dus nog onduidelijk, want soms dient U enkele maanden van te voren op te zeggen tenzij de premie verhoogt werd, dan kunt U het wel meestal stoppen!

valerie1983

Ongelezen bericht door valerie1983 »

Wat heel belangrijk is dat u de incassokosten en de rente betwist!!! deze worden alsdan 9 van de 10 keer niet toegewezen!! U moet dus ter zitting aangeven dat u de rente en incassokosten bewist omdat u deze niet verschuldigd bent. U moet dan aangeven dat, als de eisende partij haar werk goed had gedaan de zaak waarschijnlijk niet uit handen was gegeven aan de deurwaarder. U hebt tenslote aangegeven dat u een betalingsregeling wilde treffen...zij hebben daar niet op gereageerd. Dat is niet netjes van de eisende parij.

afzender..medewerker van een deurwaarderskantoor

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Bij dagvaarding is het incassotraject gepasseerd D!rk. TS is daar duidelijk genoeg in. Naar de zitting gaan dus. Probeer alsnog een regeling te treffen 'telefonisch' om de dagvaarding te voorkomen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

TS vraagt wat hij fout heeft gedaan. Dat is eenvoudig.

Een brief en rappel aan het deurwaarderskantoor voor een betalingsregeling is zeker niet toereikend.

Je mag er niet vanuit gaan,dat als je een brief hebt gestuurd en geen reactie hebt ontvangen dat de vordering dan geschorst is of dat er een betalingsregeling overeengekomen is. Hier dienen beide partijen mee in te stemmen.

( Dat de deurwaarder niet heeft gereageerd is niet netjes, maar doet aan bovenstaande niks af )

Advies : Neem eerst telefonisch contact op met de deurwaarder of ga langs om te zien wat je kan bereiken. zowel betalingsregeling als kosten.

Laat het niet op een rechtzaak aankomen, want je wordt in het ongelijk gesteld en krijgt nog eens ca 500 euro kosten.

Gesloten