LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sandra

Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Sandra »

In mei 2003 heb ik mijn eindafrekening van Dexia gekregen van een kleine € 22.000,00. Ik heb nog steeds niet betaald. In juni een aangetekende brief opgestuurd. Gisteren bericht van Dexia teruggekregen. In mijn geval heeft Dexia (Legio) een aantal ernstige fouten gemaakt. In de brief van Dexia draaien ze daar omheen. In deze brief hebben ze weer een ernstige fout gemaakt. Een fout waarop ik ze kan afmaken in de rechtzaal! :lol: Inhoudelijk kan ik hier op dit forum beter niet op ingaan. Wel kan ik zeggen dat Dexia bij mij de incassoprocedure (nog) niet is gestart.
Ook ga ik mijn dossier (alle brieven van mij en Dexia) opsturen naar Klachtencommissie DSI in Amsterdam. Ze gaan daar mijn zaak onderzoeken. :D

I'll keep you informed!

Mvg, Sandra


MEDEGEDUPEERDEN: NOOIT BETALEN! SAMEN STAAN WE STERK!

Ineke

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Ineke »

hoi San,
wil je niet samengevat zeggen op welke punten Dexia de fout heeft toegegeven?
Dan weet ik of ik ook meer kans krijg, moet binnenkort betalen....

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door el »

Hallo Sandra, mail me die fouten van Dexia even, ik ben er benieuwd.

dutchgoalgirl
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 jul 2003 12:29

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door dutchgoalgirl »

Hoi Sandra!
Wat mooi dat je een been hebt om op te staan. Het lijkt me alleen geen goed plan om het naar buiten te brengen naar wie dan ook! Niet dat ik de andere 2 niet vertrouw, maar het is puur om de rechtzaak niet negatief te beïnvloeden! Want dat gebeurd nog wel es als je ergens inhoudelijk over praat. Daar kan Dexia jou weer op aanspreken! Hoe dat precies zit weet ik niet!
Ik hoop wel dat DSI wat voor je kan doen!
Heel veel succes!
Groetjes Eline

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door el »

Sandra, als het echt belangrijke informatie is, mail het dan naar de Stichtingen.

ff anoniem

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door ff anoniem »

Ik post normaal niet anoniem maar ik wil wel even kwijt dat ik ook gebruik heb gemaakt van de administratieve chaos van Dexia. Velen zeggen dat je alleen schriftelijk moet communiceren maar ik zou zeggen bel ze eens en als je een onervaren persoon aan de lijn heb moet je maar eens een voorstel mbt je lopende contract. Een foutje is gauw door Hun gemaakt en vervolgens zet je in een aangetekende brief wat ze hebben toegezegd. Dat moeten ze dan gaan rechtzetten en in de tussentijd wordt er niets geincasseerd. Meer wil er nu even niet over kwijt.

Heb nog wel een vraag, wil mijn gevalletje ook mij de DSI aankaarten maar twijfel omdat ik eegaleaser ben en die kansen wil ik ook niet verprutsen.

Sterkte allemaal

Ineke

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Ineke »

sorry, daar had ik niet aan gedacht.
hoopte wat meer zekerheid te krijgen, het duurt allemaal zo lang, de hele zomer gaat naar de kl.
maar we kunnen inderdaad beter afwachten en dat de advocaten alles goed voorberieden.

Sandra

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Sandra »

Ineke,

ik begrijp hoe je je voelt, vervelend dus. Probeer je hier (dit vervelend gevoel)overheen te zetten en rustig te blijven! Gelukkig ben je niet de enige met dit gigantische probleem. We kunnen elkaar mentaal via dit forum sterk en scherp houden!

Als jij binnenkort je restschuld moet betalen aan Dexia zou ik in ieder geval proberen zoveel mogelijk tijd te rekken. Dit kun je doen door aangetekend een brief te sturen naar Dexia Bank. Vertel je verhaal en gebruik argumenten om je restschuld niet te betalen.(Haal de argumenten uit dit forum, artikelen uit kranten, etc.)
Voordat Dexia met een incassoprocedure begint, zal Dexia eerst op jouw brief moeten reageren. Ook moet Dexia officieel twee aanmaningen sturen voordat ze echt gaan incasseren.

(duurt weer enkele weken omdat de administratie bij Dexia sowieso een puinhoop is).

Hiermee rek je tijd!

Houd, net zoals ik, al het nieuws bij over Dexia. Gelukkig zijn er mensen als L. Blok en EL die artikelen uit dagbladen op dit forum plaatsen.

En wat betreft de fouten van Dexia, die hebben met mijn persoonlijke situatie te maken.


Laat je niet gek maken door een stelletje criminelen. Sterkte en succes!


Mvg, Sandra

Ieneke

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Ieneke »

Dank je wel Sandra, fijn dat er mensen zoals jij zijn , af en toe heb je een ruggesteuntje nodig.
Mijn man zeg dat het allemaal goed kom, hij schrijf wel veel maar ik zie nooit iets terug. Vorig jaar heeft hij ook al het vakantiegeld gereserveerd
voor Dexia in geval van nood, snap je ?.
Daarom bedankt voor je reactie.
gr, Ieneke.

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door el »

Ineke, een incassoburo kan pas daadwerkelijk iets ondernemen met een gerechterlijk bevel, dit betekent dus dat Dexia jou eerst voor de rechter moet dagen.
Dit zullen ze denk ik niet zo snel doen omdat een uitspraak natuurlijk precedent werking zal hebben.

EE

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door EE »

ineke

laat je niet gek maken door dat tuig, wij betalen al haast een jaar niet en zijn ook niet van plan dat te gaan doen (restschuld 9300,00 €).
wel aangetekende brieven blijven versturen , ze zullen er niet op reageren maar dan heb je wel je plicht gedaan. laat je verder niet gek maken mensen je krijgt geen deurwaarder dat durven die plaatboeven niet.

mvg

Ted de Bruin
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:12

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Ted de Bruin »

Mooi bericht Sandra geef in dit stadium nooit je gegevens uit handen hoor, je weet maar nooit wie er allemaal op dit forum aanwezig zijn. :D :shock:

Succes met de rechtszaak.

Ted.

Sandra

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Sandra »

Eerder vertelde ik dat ik mijn zaak door DSI zou laten onderzoeken. Mijn advocaat heeft mij dat echter afgeraden. De uitspraak van DSI is namelijk bindend en vaak is de uitspraak een soort "middenweg" (schikking) tussen beide partijen.
Ik sta nu zo sterk in mijn eigen zaak dat ik mij "gerust" kan laten dagvaarden. Ik heb weer een brief terug naar Dexia geschreven en ik probeer er met Dexia uit te komen. Ik ga niet schikken. Ik eis dat ik al mijn maandtermijnen terug moet krijgen en dat mijn restschuld kwijtgescholden moet worden. Met minder neem ik geen genoegen. Een "leuke" bijkomstigheid is dat mijn tweede contract bij Legio achteraf gezien onwettig tot stand gekomen is en ik heb KEIHARDE bewijzen daarvoor! Is dat niet tof!?
Ik laat Stichting LeaseVerlies precies weten wat deze bewijzen in mijn situatie zijn. Misschien kan ik iemand anders hier weer blij mee maken.
Trouwens, ik stuur ook alle informatie (brieven van mij en Dexia) op naar SLV.


Mvg, Sandra



Iedereen: Probeer vandaag lekker te genieten van het mooie weer en neem maar een borreltje (of een frisje) op de blunders van Dexia Bank!

dirk

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door dirk »

Dag Sandra, ook €. 22000 zie ik. Ahold, ing en ABN zeker?

Ik heb nu twee brieven verstuurd, ook nog steeds niet betaald, maar verwacht, dat de druk bij de volgende brief wel weer opgevoerd zal worden. Los daarvan ben ik op iets anders interessants gestuit.

Dexiabank vertikt het in een schrijven aan mij, om wat aan het 'debacle Ahold'te doen. Dat geintje, waarbij Ahold dus gefraudeerd heeft, heeft mij op papier zo'n €.3.300 gekost. ( LETWEL; ik ga er hiervan uit, dat ik legiolease in eerste instantie onder protest zal moeten betalen en het afhankelijk van de bui van de rechter en advocaten en pers is, wat ik daar van terug zie.)

-Dexiabank schrijft:"Op grond van de effectenlease-overeenkomst is Dexiabank juridisch eigenaar van de door u geleaste aandelen. Het economische belang ligt echter bij u. Als u van mening bent dat er met betrekking tot de situatie omtrent Ahold actie ondernomen moet worden, ligt dit dan ook op uw weg. Wij achten ons daar niet toe gehouden."

-De juridische afdeling van Ahold schrijft me zich niet aansprakelijk te voelen(!) en de vereniging voor effectenbezitters zegt dat wij niets kunnen doen, omdat we de aandelen niet in ons bezit hadden, maar in lease hadden.

Dat betekent dat Ahold straffeloos heeft kunnen frauderen, in ieder geval bij iedereen die ahold aandelen geleast heeft via Legiolease!!!

Ik heb Dexia bank vervolgens geschreven, dat ik er niets van begrijp, dat ze daar namens de duizenden gedupeerden niets aan doen. Het zou voor hun zaak toch wat goodwill naar ons gedupeerden en de pers kunnen zijn, alsmede zou het hun eigen schade, mochten ze 'onze rechtzaak' verliezen wel eens met 15% kunnen verminderen!
Ik denk dan ook, dat iedereen met Ahold aandelen, zich tot Dexia moet richten met de vraag wat ze van plan zijn daar aan te gaan doen! Misschien een extra werkgroep? Wie voelt zich geroepen?
Het gaat hier volgens mij niet eens om het geld, maar meer om het principe, dat je als leaser van aandelen dus rechteloos en machteloos blijkt te zijn en dat de Dexiabank waar je mee in zee bent gegaan daar niets mee doet en je dus als client zomaar €. 3.000 lichter gemaakt kunt worden doordat in Amerika iemand van Ahold de boel opzettelijk belazerd en met de cijfers fraudeert.

Of zie ik dat verkeerd?

Dirk

Sandra

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Sandra »

Ja Dirk, die aandelen had/heb ik ook in mijn pakketje zitten. Als ik jouw verhaal goed gelezen heb dan is de eigenaar van de aandelen dus wettelijk aansprakelijk wat betreft de aandelen van Ahold. Dexia Bank dus :?: Als Dexia Bank hier niks aan wil doen, juridisch gezien, dan kunnen we daar denk ik inderdaad werk van maken. Hoe we dat aan moeten pakken en wat we concreet kunnen doen zouden we misschien kunnen vragen aan Sara Etty of iemand anders? Ik zal in ieder geval mijn advocaat hierover inlichten.
We moeten denk ik in ieder geval echt alles onderzoeken, doen en ondernemen om ons geld terug te krijgen!

Ik ben bereid te vechten om er alles uit te halen wat erin zit!
:twisted: Ik ga door totdat ik Dexia in de rechtzaal afgeslacht heb.



Mvr, Sandra

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Nog steeds in onderhandeling met Dexia

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Sandra en Dirk,

Het A-Hold verhaal is eigenaardig zoals Maarten eerder op dit forum al heeft aangekaart. Hij heeft ook contact opgenomen met de betrokken instanties om het door Dirk genoemde probleem duidelijk te krijgen.

Waar het op neer komt is dat je als puur econmisch eigenaar niet kunt ageren, zoals Dirk schreef. Dexia is juridisch eigenaar, maar of Dexia wel wat kan doen is ook de vraag. Als puur juridisch eigenaar kun je je afvragen of Dexia wel voldoende belang heeft om ontvankelijk te zijn in een procedure. Dexia ondervindt immers geen nadeel van de situatie. Op grond van artikel 3:303 BW is het zo dat men zonder voldoende belang geen rechtsvordering toekomt. Wat Dexia's persoonlijke belang zou zijn bij een vordering is dus een relevante vraag.

Ik weet niet precies wat hier verder van te maken. Maar zoals gezegd, Maarten heeft hier al het een en ander over geschreven, misschien kunnen jullie dat eens bekijken.

Groet, Sara

Gesloten